Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 59 kg enkä löytänyt sopivia housuja!!!

Vierailija
26.05.2013 |

En ole ostellut vaatteita, etenkään housuja yli vuoteen. Ja miten kävikään kun läksin etsimään kankaisia housuja. Ei löytynyt sellaisia jotka olisi päälle mahtuneet :( Mitä ihmettä tää on, tunsin itseni tosi isoksi sovituskopissa. Lähes kaikista malleista joita sovitin loppui kesken koot. Ei mahtunut ämmät eikä ällät. Koko 40 oli pieni. Olisi pitänyt olla 42 niin sitten olisi ehkä riittänyt?

Olen iältäni 38v. Enkä haluaisi vielä tämän ikäisenä siirtyä mihinkään "vanhusten" malleihin. Siis niistä olisi löytynyt sopivia mutta olivat tosiaan tehty 70 vuotiaille tai jotain... Vai pitääkö mun mennä sellaseen kauppaan jossa on kookkaammille naisille vaatteita? En mä vaan tajua. Tuli ihan kummallinen fiilis kun vaatteet eivät menneet päälle. Minua vastaan tuli kuitenkin isompiakin naisia joilla oli ihan sopivat kuteet päällä. Mistä ihmeestä porukka ostaa vaatteensa???

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se mielettömän helppoa vaateiden ostoa, kun voisi vain punnita itsensä ja sanoa kaupassa, että housut 60 kiloiselle...

Vierailija
42/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taanoin kävin äitini kanssa farkkuostoksilla. Lopulta löysimme housut stokkalta. Siellä on mitoitukset eri vartalotyypeille. Löytyy klassista mallia, jossa korkeampi vyötärö, sitten regular mallia, kapeaa/leveää lahjetta yms. Ja myyjä auttoi löytämään oikean mallin. Ja äitini on melkein 60v ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on ongelmaa myös täällä,vaikka ihan normi lukemat on. Farkut ovat liian tiukat reisistä ja pohkeista. Jos löydän sopivat niin ovat aivan liian isot vyötäröltä vaikka en mikään kurvikuningatar olekaan. 

LeeCooperilta löysin kerran ihanat istuvat farkut suoralla lahkeella.

Miehellä myös ongelmaa löytää reisistä(isot lihakset) istuvat farkut.Hänen pitää ostaa sellaiset 90€ Jack& Jones farkut joissa on leveät lahkeet.

Vierailija
44/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Juu oli ehkä tyhmää laittaa alotukseen tuo paino kun eihän se kerro että minkä muotonen ihminen on ;) Mutta tosiaan mulla on se ongelma että housut jumahtaa reisien ja takapuolen kohdalta, ei vaan mahdu päälle. Jos löydät niin isot housut että ne mahtuu ylös asti niin sitten vyötärö onkin jotain jättikokoa... Mutta kuten sanoin en tällä kertaa edes löytänyt näitä" jättikokoja". Ei edes kokoa 42 löytynyt! Jos olisin etsinyt farkkuja tilanne olisi ollut toinen. Myyjillä oli kyllä tekemistä kun yrittivät tuoda sopivia housuja eikä ne mitkään mahtuneet mun päälle. Tunsin itseni NORSUKSI. Hirvein on tosin vasta edessä kun joudun ostamaan juhlia varten mekon ja kun mulla on leveät hartiat/leveä lantio niin eihän ne mekot päälle mene. Pitää varmaan pukeutua säkkiin.

Ja missä liikkeissä kävin? Tässä nyt jokunen: Esprit, H&M, Muotitalo Lehto, Seppälä, KappAhl ja kävin vielä ihan Prismassakin ja Cittarissa. Joku pienempi merkkiliike oli vielä jossa kävin. Mutta eipä vaan mun kropalle housuja löytynyt vaikka olisin ollut valmis maksamaan niistä enemmänkin. Ihan hullua sanon mä!

ap 165cm ja 59kg

Vierailija
45/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia käyn pari kertaa vuodessa Lontoossa ja New Yorkissa. Valikoima on järjettömän paljon laajempi ja hinnat ehkä puolet siitä mitä Suomessa.Varsinkin jenkkilässä on tajuttu että naisia on monen muotoisia ja samaa merkkiä voi saada sekä "persevälle" että "reitevälle".

Vierailija
46/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:11"]

Tunsin itseni NORSUKSI. [/quote]

Tää on niin tuttu tunne, ja mun mielestä on aika käsittämätöntä että kenenkään 59-kiloisen kuten itseni tarvii tuntea itsensä norsuksi tavallisessa vaatekaupassa (ihan teiniliikkeet kuten Vero Moda on tietysti eri asia). Okei, ehkä sitten jos olisin aivan jotain ääripäätä muotoineni, äärileveät hartiat tai ääri-isot rinnat tai ääripaksut reidet tai ääri-iso perse. Mutta kun olen niin tavallinen, ja silti housujen osto on painajaista.

Vierailija
47/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla sitten mallin mitoissa, mulle sopii mitkä vaan housut mistä tahansa liikkeestä, ainoa ongelma joskus oli löytää tarpeeksi pitkät, mutta nykyään ei ole sitäkään ongelmaa. Olen 40v, painan n 60kg ja pituutta 174cm. Käytän mallista ja liikkeestä riippuen kokoa 36/38/40 tai tuumakokoa 27/28/29. Useimmiten ostan housuni Vero Modasta tai Zarasta, ja sopiva hinta 40-50€.

Vierailija
48/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voglia on aika hyvä kauppa. Löytyy housuista ja farkuista mitoituksia monille eri muodoille ja monille eri pituuksille (extra short, short, regular, long). Löytyy myös joustovyötäröä ym. joka helpottaa sopivan koon hakemisessa. Hinnat ei ole ihan halvimmasta päästä mutta ei kyllä kalleimmastakaan. Löytyy tällaiselle nelikymppiselle sopivaa "aikuisennuorekasta" tyyliä - ei vielä mitään mummotyyliä mutta ei enää poikavartalolle suunnattuja teinirytkyjäkään. Vaatteet aika laadukkaan oloisia, hyvät kankaat, hyvin ommeltu ja viimeistelty.

Vierailija
49/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 10:11"]

Se on se vartalotyyppi, niin kuin täällä on jo moneen otteeseen toitotettu. Ihmettelen kyllä, jos ei oikeasti housuja 59-kiloiselle löydy. Tsemppiä etsintään! T. 158/66 ja aina olen housut löytänyt.

[/quote]

Kerro pliis housujen malli ja missä niitä myydään.

T: toinen samoilla mitoilla varustettu, joka ei koskaan löydä itselleen housuja ilman, ilman että niitä pitäisi korjauttaa jostakin

Vierailija
50/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi et ap kokeillut kokoa 42? Sama kai se on mikä kokomerkintä siinä lapussa on, jos housut istuu ja näyttää hyvältä... Ja kyllä kokoa 42 on myynnissä lähes kaikissa kaupoissa.

Itse olen lievästi ylipainoinen tiimalasi ja onnistun kyllä löytämään housuja ihan mukavasti. Minulle menee yleensä koko 42, farkuista tuumakoko 31. Joskus pitää kokeilla muutamaa eri mallia ja toki jotkut mallit näyttää ihan hirveiltä päällä tai eivät mahdu reisistä vaikka vyötäröllä olisi tilaa, mutta ei se housujen ostaminen minulle mitään epätoivoista ole. Vähän ihmetyttää, miten 59-kiloinen ei löydä housuja. Oletko kokeillut monta eri mallia ja kokoa, monessa eri kaupassa? Sopivien löytyminen voi viedä vähän aikaa ja hermoja, mutta kyllä normipainoiselle jotkut sopivat luulisi löytyvän.