Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa ammattilainen voi kieltää seuraavat asiat:

Vierailija
26.05.2013 |

1. lastenhoidon joltakin henkilöltä SIINÄKIN TAPAUKSESSA vaikka lapsen omat vanhemmat on läsnä, että ei saa edes vanhempien luvallakaan avustaa esim hoitotoimissa tai ottaa syliin lasta tai olla mukana hoitamassa?

2. Lastenhoidon silloinkin kun kyseessä on aikuisen henkilön oma pikkusisko tai pikkuveli jolla ikää noin 0-2v?

onko teillä jotka olette ammattilaisia tuollaisesta kokemusta ja minkä laadun ongelmia omaavilta kieltäisitte valvotustikin lapsenhoidon silloinkin kun lapsi jota hoitaisi, ei kuulu teidän omaan lähipiiriinne ja silloinkin kun tilanteessa olisi läsnä lapsen omat vanhemmat ja silloinkin jos aikuinen ihminen hoitas yksin tai yhdessä jonkun kanssa pikkusiskoaan, kaverin lasta, ystävän lasta tai sukulaisen lasta?

minulle tulisi mieleen että silloin jos kyseessä on pedofiiliksi, psykopaatiksi tai esim vaaralliseksi/vaikeahoitoiseksi kriminaaliksi todettu oikeuspsykiatrinen tapaus.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ap, mutten ymmärrä miten joku voi olla kykenemätön hoitamaan vieraiden lapsia ja samalla kykenevä hoitamaan esim. sukulaisten lapsia. Eikö tuo lastenhoito ole yleensä sellainen asia, että se joko sujuu tai ei?

Vierailija
22/36 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt vähän utelias... saako kysyä mikä sairaus sulla on, ap? Ja miksi noin kiihkeästi haluat päästä hoitamaan toisten vauvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on varmasti ajatellut sinun parasta kun noin sanonut. Eikä hän väärässäkään ole. Kyllä siellä aikamoinen mehiläispesämäinen hulina on joten jos hoidat niin hoida korkeintaan yhtä vauvaa tai kahta vähän vanhempaa lasta kerralla jos lasten äiti antaa. 

Ei siitä voi mitään vahinkoa olla kellekään ja jos sulle tulee hyvä mieli niin ideahan on hyvä.

Vierailija
24/36 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun kaveri kommentoi näin

" Miksi et saisi mennä päiväkotiin töihin? Siellähän on monta hoitajaa yhdessä lapsiryhmässä ja ethän sinä heistä vastuussa ole vaan lastentarhanopettaja ja ne viralliset hoitajat, jotka ryhmää vetävät. Helmen päiväkodissa on paljon harjoittelijoita hoitajien lisäksi nyt mm. tyttö Afganistanista. Minusta ansaitsisit edes mahdollisuuden yrittää ja näyttää taitosi."

Kuten huomaatte, minua pidetään hyvinkin normaalina ja luotettavana esim ystävien seurassa. tietysti uskoisin että varmaan minun oma arkuus, herkkyys yms ja pelot sekä myös verenpaineeni ja fyysinen vaiva joka mulla on ollu kauan mutta jonka kohdalla lääkäri koettaa selvitellä mistä siinä on kyse, saattavat toki vaikuttaa siihen miksi en voisi hoitaa vauvoja. ainakin verenpaine vaikeuttaa minulla esim nostelua ja fyysistä rehkimistä. mutta oon tyytyväinen ihan näinkin ja nykyiseen olooni ja elooni kyllä. ei minua haittaa vaikken saisi hoitaa vauvaa tässä tilanteessa vielä. fyysisestikin olen sairas ja on vasta selvittelyvaiheessa mikä mulla on ja verikokeet on kesken ja meen heinäkuussa seuraavan kerran verikokeisiin yms.

on ollut aika jolloin kukaan ei suhtautu kielteisesti minuun vauvanhoitajana. ei edes vaikka minulla oli sillon psyykehäikkää. mutta luulen että siksi asenne ei sillon ollu vielä kielteinen koska minulla ei ollut verenpaine näin pahoin koholla kuin mitä nyt eikä minulla ollut vielä sitä tilannetta että lääkäri epäilee vakavaa fyysistä sairautta, mikä se on, emme tiedä vielä. Onko se syöpä, hormonihäiriö(kilpirauhasessa lievää liikatoimintaa) vai mikä muu se on mutta asiaa tutkitaan ja minusta tuntuu nyt mukavammalta mieluummin itse olla huolenpidon kohde kuinhuolehtia kenestäkään ja minulla on hyvät oltavat nykyisin kun lääkäri on huolellisesti alkanut tilannettani selvitellä.

Vierailija
25/36 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se olisi aivan kamalaa jos esim vanhempani saisivat vanhoilla päivillään vielä vauvan ja mulla olis pikkusisko jota vanhemmat antasvat minun hoitaa mutta joku ilkeä muija kieltäs minulta sen, oman pikku siskon hoitamisen! ja pyrkis kävelemään siinä vanhempien yli. kun ei ole mitään syytä minulla todettu miksi en saisi hoitaa ja oon ihan tavallisen olonen arjessa ja oon ennenkin hoitanu niin yhtäkkiä vaikka joskus aiempina vuosina tulikin ammattitaidottoman "ammattilaisen" kanssa riitaa niin lähipiirissä ei mitään poikkeavaa tapahtunut vaan suhteessa lähipiiriini elämä polki aina kaikesta huolimatta sitä samaa tuttua rataansa ilman suuria konflikteja. mutta hoitaminen esim yön yli ei tulis kyseeseen oman pikkusiskonikaan kanssa, vaikka 2 tuntia sitä voisin vanhempien kotona hoitaakin yksin tai olla apuna hoitamisessa äidin ollessa läsnä siinä tilanteessa. Ainut mikä rajoittaa muun muassa yökyläilyä ja yöhoitoa vauvalla minun luokse on lähinnä vaan verenpainetautini tai se joku tauti mitä mulla ei oo todettu vielä mutta se on fyysinen sairaus, ei psyykkinen ja epäilemme että se johtui se minun fyysinen sairastuminen vuosikausi kestäneestä turhasta lääkityksestä joka oli olettamuksen perusteella minulle määrätty ilman mitään kunnon oireitakaan ja jota ei ollut tarkistettu moneen vuoteen. Samoin myös siitä kun eräät ei oikein vuonna 2005 hoitaneet hommiaan mutta siitä en nyt sen enempiä mainitse. Mutta juu, fyysistä sairautta, vakavaa sellaista juuri epäillään ja tutkitaan, mikä se sitten lieneekään se aikanaan selviää. ja jos ja kun työtä edes jonkun verran kykenen tekemään ja koulun käymään loppuun kun nyt toistaiseksi olen vielä työ/opiskelukunnossakin hyvän uuden vasta määrätyn ja tosi tehokkaan verenpainelääkkeeni ja myös vitamiinipillerien yms ansiosta niin kun kunnossa oon toistaiseksi niin voin eläkkeen ohessa jotaki pientä työtä osan aikaa tehdä, mutta en tiedä yhtään vielä että mitä, se arvioidaan koulussa sitten opettajan ja opinto-ohjaajan kanssa yhdessä ja varmaan esim nykyinen terveyskskuslääkärikin joskus kutsutaan minun asioita koskeviin palavereihin mukaan myös samoin neuropsykiatrisen yksikön porukkaa kutsutaan ja neuvotellaan ja pohditaan sitten kun oon koulussa näitä minun asioita.

Vierailija
26/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 21:06"]

Suurin huolenaihe minulla on nämä sun obsessiiviset ajatuskulut. Jotain suorastaan omistavaa, mustasukkaisuutta on tavassa, jolla kirjoitat "Oskun" äidistä. Kun luin blogiasi, niin tuntuivat tuntemuksesi romantisoiduilta. Ymmärrät varmasti, että haaveesi lääkärin ja sinun yhteisestä elämästä perhepäivähoitajan tai hänen vauvansa ja sinun pikkusiskosi yhteisista kärräilyistä ovat poikkeavia. Aikuiset jakavat tuollaista kumppanuutta perheenä, joka hyvin harvoin muodostuu ystävyyssuhteen varaan. Silloin ollaan enemmän kuin ystäviä. Eikä se muodostu missään nimessä tukisuhteesta. Vaikutat ihastuneelta, jopa rakastuneelta. Ei ilman vahvoja tunteita tuollaisia fantasioita kehitellä.

Ymmärrän, että sinun on vaikea näitä asioita käsitellä. Koetat sitten pakonomaisesti etsiä järkeä ja sääntöjä siitä, miksi sinulle koetetaan sanoa, että joitakin juttuja et voi tehdä. Osa ongelmaasi on se, että et ymmärrä, mitä et ymmärrä.

[/quote]

Tässä oli loistavasti kiteytetty se, mitä minullekin on tullut mieleen ap:n blogia lukiessa. Romanttisia, suorastaan eroottisia haaveita henkilöstä, jota ap ei oikeastaan edes tunne. Jos olisin ko. henkilö, olisin raivoissani siitä, miten minun "elämästäni" netissä kirjoitetaan. Monet asiat kun on blogissa esitetty hyvin "toden" kuuloisina: "Kun X.X. saa vauvan" jne.

Blogissa on luettavissa myös hyvin lapsellisia ja naiiveja näkemyksiä asioista, tulista suuttumusta, jos asiat eivät menekään ap:n haluamalla tavalla. Jopa vuosia vanhojen asioiden kaivelemista kerta toisensa jälkeen.... Jos yksi (siis YKSI!) ihminen on joskus sanonut ap:sta jotakin, niin miksi asiaa pitää vatvoa ja märehtiä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Miksei voi vain antaa asian olla, mennä elämässä eteenpäin ja keskittyä ihan muihin asioihin? Miksi kuormittaa itseään vanhalla asialla ja tehdä kymmeniä aloituksia samasta aiheesta keskustelupalstalla? Varmasti ap osaisi hoitaa vauvoja/lapsia hyvin ja hellästi, mutta täytyy sanoa, että blogia jonkin aikaa seurattuani en itsekään olisi järin innoissani, jos ap joskus jossain tarjoutuisi lapsiani hoitamaan...

(ja H, en ole mikään kokematon teini, vaan sinua vanhempi, neljän lapsen äiti)

Vierailija
27/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, mitä ihmeen psykohulluja te kaikki oikein olette? eiks teille oo olemassa jotain omaa palstaa missä voi maailmaa ihmetellä???

Vierailija
28/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt AP:n kannattaisi ihan tosissaan unohtaa joku monta vuotta sitten sanottu juttu ja keskittyä nykyiseen elämään ja siinä eteenpäin porkuttamiseen! Eikö niin AP?

Vierailija
29/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi nämä blogissa nimeltä mainitut ihmiset, joiden tulevista vauvoista ap haaveilee, ovat noin viisikymppisiä naisia, jotka eivät varmasti tule lapsia enää saamaan. Fantasioissa yhdistyy selvästi ap:n kaipuu vauvanhoitoon sekä pakkomielteenomainen suhtautuminen häneen hoitosuhteessa oleviin henkilöihin.

En halua tässä nyt liiaksi haukkua ap:ta, jolla aspergerin lisäksi omien sanojensa mukaan on muitakin ongelmia. Haluaisin kuitenkin herätellä häntä huomaamaan, että ainakin tuollaiset muista ihmisistä heidän oikeilla nimillään julkiseen blogiin kirjoitetut fantasiat eivät ole aivan asiallisia. Eivät sittenkään, vaikka toinen henkilöistä on politiikassa mukana.

Vierailija
30/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap saanut kommenttia näiltä henkilöiltä joista puhut ihan nimellä blogissasi?

Vierailija
31/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa osoite siihen blogiin, kiitos. :)

Vierailija
32/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti kyse on tästä: http://esirukouksia.blogspot.fi/

Vierailija
33/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/pages/Osku-vauva/443639645715494

voi luoja.. Tällainen löytyi Googlesta hakusanalla "Osku-vauva"

Vierailija
34/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä! Vastuu vauvasta on vanhemmilla. Jos vauvan vanhemmat tuntevat sinut ja päättävät, että sinä saat hoitaa vauvaa, niin hoida vain! Älä välitä siitä mitä joku sosionomi on joskus sanonut, jos saat luvan niin hoida vain.

Mutta ymmärrä kuitenkin se, että vanhemmat eivät uskalla antaa vauvaa vieraalle ihmiselle hoitoon. Ei sinulle, eikä kellekään muullekaan vieraalle. Siksi sinä et voi hoitaa vauvoja, jos vanhemmat ovat vieraita.

Ja jos vanhemmat tuntevat sinut, ja sanovat etteivät luota sinuun riittävästi, niin sitten sinun täytyy kunnioittaa heidän päätöstä. Aina vauvaa ei anneta edes kummitädille tai mummolle hoitoon, jos vanhemmat eivät luota. Siksi sinun täytyy ymmärtää, jos sinullekaan ei anneta.

Vanhemmat vievät lapsensa päiväkotiin, ja luottavat siihen että siellä on ammattilaisia töissä. Siellä on kova hälinä, kiire ja hoitajien täytyy kokoajan tietää kaikesta mitä tapahtuu. Mitä jos sinä antaisit päiväkodissa vahingossa vaikka allergiselle lapselle väärää ruokaa, täytyisi soittaa ambulanssi ja lapsi joutuisi sairaalaan?? Miltä se sinusta tuntuisi, että lapsi joutuisi sairaalaan sinun takiasi. Tai mitä jos tiputtaisit vauvan vahingossa, kun toinen lapsi heittäisi sinua pallolla? Siksi päiväkoti on liian hankala paikka sinulle, kun siellä on liian paljon vilskettä.

Hyvä että haluat opiskella. Suuntautuminen vanhuksiin on tosi hyvä ajatus, koska vanhusten hoitajista on pulaa! Päiväkodin työntekijöistä ei ole.

Ja muista myös, että kuvitelmasi on vain kuvitelmaa. Vaikka kuinka toivoisit, niin se ei ole totta. Yritä päästä elämässä eteenpäin, yli noista toiveista. Keskity todellisiin asioihin, lemmikkeihin, työhön ja opiskeluun. Äläkä haaveiluun.

Vierailija
35/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun ap kannata nyt jättää nämä muiden antamat kiellot omaan arvoonsa ja ihan rauhassa katsoa, tuleeko eteen sellainen tilanne, jossa voit turvallisesti vanhempien luvalla hoitaa vauvaa. Jos näin käy, niin sittenhän se selviää, pärjäätkö vauvan kanssa. Eli en sinuna jaksaisi hirveästi suuttua siitä, mitä vauvanhoitotaidoistasi kommentoidaan nyt, kun asia ei ole ajankohtainen (esim. sinulla ei ole vauvaikäistä pikkusiskoa). Keskity mieluummin mukaviin asioihin.

Vierailija
36/36 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:02"]

https://www.facebook.com/pages/Osku-vauva/443639645715494

voi luoja.. Tällainen löytyi Googlesta hakusanalla "Osku-vauva"

[/quote]

Voi kamala! Että ihan tällainen tapaus sitten tämä.

Kaikkea hyvää ap:lle silti, en ollut tajunnut että ihan tällaisissa sfääreissä liikutaan. Minä en enää taida näihin keskusteluihin osallistua, on varmasti parempi jättää neuvomiset ammattilaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän