Sijauspatjan "pussin" pesu, pesettekö ja saako sen patjan takaisin sen sisäänkin??
Siinäpä se, irrottaako 160cm leveän sijauspatjan suojus joka siis irroitettava (vetoketjut) ja pesulapun mukaan 60ast pestävä.
Mutta kauhulla mietin tuon kitkaisen patjan takaisin saamista sen sisälle...
Vai pitäiskö vain heittää pois ja ostaa kokonaan uusi sijauspatja...
Kommentit (56)
Se takaisin laitto ei ole välttämättä hirveän helppoa, mutta kannattaa kyllä pestä.
No itse jouduin leikkaamaan siivun petauspatjan kyljestä kun ei mahtunut takaisin päällisen sisään...
Mulla IKEAN TOLLANEN. IHAN ITE PESIN JA YKSIN SAIN TAKAS PAIKOILLEEN.
Pesen ja saan kyllä takas, mutta helppoa se ei todellakaan ole! Aika kauan saa tehdä hommia. Alku on tarkkaa hommaa, että saa pussin kulmaan niin kuin se siinä on ollutkin. Jos laittaa huonosti, ni ei todennäköisesti saa pussia paikoilleen vaan joutuu aloittamaan alusta eli kunhan vain olet kärsivällinen ja tarkka, ni sen saa takaisin paikoilleen.
Me ei saatu enää patjaa mahtumaan sisään kun 60C pestiin 😅
Olen pessyt ja tehnyt niinkin että vaihtanut sisälle uuden petauspatjan ja laittanut vanhan päällisen jotta petauspatja ja varsinainen patja on samannäköiset edelleen.
Vie pesulaan niin ei tarvitse itse värkätä.
Laita takaisin vähän kosteana niin se ei pääse kutistumaan. Jätesäkeistä voi tehdä luikasteen patjan ja petarin väliin, mutta se on oma tekniikkansa. Eli se patjan pää vedetään tiukaksi petarin kanssa ja loput sitten vaan vedetään paikalleen.
Noh, päädyttiin kokonaan uuteen sijauspatjaan, ollut asia ns työn alla jo pidempään ja nyt kun irrotin ja laitoin pesuun kaiken irti lähtevän sångystämme niin nyt sitten patja samalla uusiksi. Toiv on asiansa ajava ja tarpeeksi hyvä, sen olisi saanut tyyliin satasella, mutta valitsemamme maksoi liki 300€.
Illalla sitten saunan kautta puhtaisiin petivaatteisiin+uuteen patjaan😁.
Ap
Ei saa. Se prkl kutistuu aina eikä mene enää paikalleen kuten kuuluu. Voit pestä sen 30-40 asteessa, silloin ei kutistu, mutta bakteerit ei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Se prkl kutistuu aina eikä mene enää paikalleen kuten kuuluu. Voit pestä sen 30-40 asteessa, silloin ei kutistu, mutta bakteerit ei siihen kuole.
Lähteekö läikät pois jos antaa vaikka tunnin ensin pesuaineen vaikuttaa niihin?
Ostakaa sijauspatjojen päälle suoja, sellainen kulmista kuminauhoilla kiinnitettävä. Se imee hiki ym tahrat ja on helppo pestä, kuivuu nopeasti ja saa taas helposti paikalleen. Ja halvempi tarvittaessa uusia kuin koko patja.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa sijauspatjojen päälle suoja, sellainen kulmista kuminauhoilla kiinnitettävä. Se imee hiki ym tahrat ja on helppo pestä, kuivuu nopeasti ja saa taas helposti paikalleen. Ja halvempi tarvittaessa uusia kuin koko patja.
Minulla on Askon suoja ja se ruttaantuu lakanan alla ikävästi aina kun liikkuu. Haluan , että petauspatja lakanan alla on mahdollisimman sileä, ei kuin perunapelto.
Eri
Olen jonkin kerran pessyt. Takaisin paikalleensaanti vaatii kyllä vähän ähkintää ja puhkintaa, muttase onnistuu JOS VENYTÄT PÄÄLLISEN KOSTEANA AKUPERÄISEN KOKOISEKSI. Kosteana se venyy kyllä. Kuivuttuaan ei.
Mahtuuko tuollainen 160cm petauspatjan päällinen päältä täytettävään pesukoneeseen, jos pesee kahdessa osassa? Vai kannattaako suosiolla raahata taloyhtiön pesutupaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen (tyynyllä myös), käsittääkseni sijauspatjan "omakin pussi" on silti hyvä joskus pestä.
No, kuten sanoin niin päädyimme nyt kokonaan uuteen sijauspatjaan.
Aå
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö läikät pois jos antaa vaikka tunnin ensin pesuaineen vaikuttaa niihin?
On mulla ainakin lähtenyt ilman liotuksia. Riippuu varmaan paljon pesuaineesta, siihen tahraan voi joko pyykinpesupulveli-vesi seosta laittaa tai nestemäistä ainetta ennen koneeseen laittoa ja antaa vaikka siellä puolisen tuntia vaikutella, ennen kun laittaa koneen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko tuollainen 160cm petauspatjan päällinen päältä täytettävään pesukoneeseen, jos pesee kahdessa osassa? Vai kannattaako suosiolla raahata taloyhtiön pesutupaan?
Mulla on 6kg päältä täytettävä ja mahtuu se.
Pesen ja helposti saa paikoilleenkin varsinkin jos on se vetskari ympäri asti. Meillä on kapeissa petareissa vaan päässä se vetskari niin on hankalampi laittaa takaisin mutta onnistuu kyllä. Ja 60 asteessa pesen aina.