Työkaveri joka kertoo ihan kaiken sanomasi eteenpäin
lisäksi vääristellen ja värittäen. Joo, en todellakaan kerro mitään henkilökohtaisuuksiani hänelle. Mutta kyse on ihan tahansa mistä sanon, samantien luuri kädessä raportoimassa kaiken eteenpäin.
Mitä tällaisen kanssa voi tehdä?
Kommentit (13)
Kertoa ihan totaalista shaibaa muista työntekijöistä .. Kun selevittelee niitä valheellisia juttuja, niin saa pazkan tyypin maineen.
Zinc
Mikä se onkin ..
No mitähän voisi. Älä puhu mitään hänelle.
Mulla on vähän vastaava tapaus, mutta kertoo asiat eteenpäin ihan sellaisenaan värittelemättä. Tämä on osoittautunut hyväksi tavaksi, sillä olen työpaikkani ainoa nainen ja monesti ehdotukseni jätetään huomiotta. Kun kerron tälle yhdelle työkaverille, niin hän vie asiaa (omana ehdotuksenaan) eteenpäin ja ehdotukseni huomioidaan.
Sun tapauksessa alkaisin jo itse värittämään juttuja ja katsoisin, että kuinka hurjia juttuja työkaveri olisi valmis viemään eteenpäin.
Nimenomaan alat kertomaan ihan paikkansapitämättömiä juttuja, joiden levittämisestä työkaveri joutuu omituiseen valoon.
Mitäs kerrot hänelle asioistasi tai edes työasioistasi.
Oma mokasihan tuo on, kun et osaa suutasi pitää kiinni, vaan lärväät hänelle kaiken.
Tuollaisen ihmisen kanssa kannattaa jutella vain kevyttä small talkia, ei kertoa mitään henkilökohtaista.
Ja olla kylmästi vastaamatta hänen uteluihin ja kyselyihin, vaihtaa vaan puheenaihetta arkisiin tai ajankohtaisiin maailman tapahtumiin.
Kyllästyy varmasti juttelemaan kanssasi, jos ei saa mitään irti sinusta.
Minua ei haittaa työpaikan juoruajat. Mutta se minua ihmetyttää, jos joku heidän juttujansa uskoo! Itse vaan nyökkäilen ja myöntelen ja samalla otan askeleita taaksepäin ja yritän puheen päälle sanoa jotain kiireellisistä työtehtävistä ja sitten, kun se puhetulva ei lopu, käännyn vaan kesken toisen ihmisen lauseen ja pyrähdän juoksuun.
Mutta tosiaan, kuka näitä uskoo?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kerrot hänelle asioistasi tai edes työasioistasi.
Oma mokasihan tuo on, kun et osaa suutasi pitää kiinni, vaan lärväät hänelle kaiken.
Tuollaisen ihmisen kanssa kannattaa jutella vain kevyttä small talkia, ei kertoa mitään henkilökohtaista.
Ja olla kylmästi vastaamatta hänen uteluihin ja kyselyihin, vaihtaa vaan puheenaihetta arkisiin tai ajankohtaisiin maailman tapahtumiin.
Kyllästyy varmasti juttelemaan kanssasi, jos ei saa mitään irti sinusta.
Ja kannattaa sinunkin varmaan lukea aloitus kunnolla alusta loppuun ettei tule sitten vahingossa sanottua ”lärväät hänelle kaiken” tai ”tuollaisen ihmisen kanssa ei kannata jutella mitään henkilökohtaista”. :D ap nimenomaan sanoi ettei ole henkilökohtaisia asioita kertonut eikä näin ollen myöskään ”kaikkea”.
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro sille mitään.
Mulla on yksi tällainen kaveri. Kerää ympärilleen liehittelijöitä, ja jos et osallistu siihen, mustamaalaa sinua selän takana. Vaikka yrittää pitää etäisyyttä, soittelee. Muusta kaveripiirin ihmisistä huomaan, että on haukuttu kunnolla, kun katsotaan jopa halveksien. Ihan kuin joku koulukiusaajan ympärille kerääntynyt tyttölauma. Ja kyseessä jo vanhempia naisia.
Eli se hiljeneminenkään ei auta, vaan pitäisi liittyä hovinaisiin. Solloin kun hänellä menee hyvin mieststävänsä kanssa, saa olla rauhassa, mutta kun menee huonosti, kannattaa pysyä kaukana. Olen saanut kärsiä hänen puheistaan selän takana silloinkin, kun olen pitänyt enemmän yhteyttä.
Tällaisten ihmisten kanssa ei ole oikeita tapoja toimia, jos vaikenet, hän haukkuu sinua kuitenkin. Ainoa keino päästä tällaisesta ihmisistä on joko lähteä itse pois tai tapella vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa työpaikan juoruajat. Mutta se minua ihmetyttää, jos joku heidän juttujansa uskoo! Itse vaan nyökkäilen ja myöntelen ja samalla otan askeleita taaksepäin ja yritän puheen päälle sanoa jotain kiireellisistä työtehtävistä ja sitten, kun se puhetulva ei lopu, käännyn vaan kesken toisen ihmisen lauseen ja pyrähdän juoksuun.
Mutta tosiaan, kuka näitä uskoo?
Yllättävän monet uskoo, vaikka itse tajuaisi, mitä joku tekee.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan alat kertomaan ihan paikkansapitämättömiä juttuja, joiden levittämisestä työkaveri joutuu omituiseen valoon.
No mitä se hyödyttää, jos toinen kertoo kaikille, että "Jonna kertoi, että...", silloin menevän ak:n piikkiin. Näiden kanssa kannattaa vaan pitää etäisyyttä ja mielessä, että kertoo kaiken toisille,. Kyllä muut huomaavat tämän, eikä luottoa häneen ole muillakaan.
Ai kuka uskoo? Meillä esim. pomo.
Kerro hänelle luottamuksellisesti: "Sosialismissa on tulevaisuus!"