Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Joku hakkeroinut HUUTO.NET -tunnukseni! Mitä teen?

Vierailija
26.05.2013 |

Muutit omia tietojasi Huuto.netissä 24.5.2013 klo 18:45:45
käyttäjätunnuksella july11. Jos et ole tehnyt muutoksia itse, ota
viipymättä yhteys asiakaspalveluun:

Eli tällainen ilmoitus mulle tuli s-postiin. En ole käynyt aikoihin koko Huuto.netissä, eikä mulla ole siellä mitään tavaroita myynnissä.

Otin s-postitse yhteyden asiakaspalveluun, mutta sehän on kiinni vkloppuisin.

Mitä teen?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, toivotaan, että huutaja tavoittaa lähetetyt yksityisviestit, eikä ole hätäillyt maksunsa kanssa. Hyvä juttu, jos tutkintapyyntö/tms. on tehty, kyllähän tuollainen tunnusten varastaminen täyttää kai parinkin rikoksen tunnusmerkit. Toivottavasti vältytään siis isommilta vahingoilta, ja tunnusvaras joutuu edesvastuuseen.

T: Collector75

Vierailija
22/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan ap kertomaan, miten asia eteni. Siitä voi olla hyötyä jollekin toiselle tulevaisuudessa.

Toivottavasti saat asian selvitettyä. Suomen poliisi taitaa olla yksi maailman tehokkammista (näin jostain luin) selvittämään nettihuijauksia, toivotaan että saavat tämänkin huijarin kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kertomaan! Nyt vaan odottelen huomista, ja sitä, että saan asian selvitettyä.

ap

Vierailija
24/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuksia kaapataan siksi, että on kivempi ostaa tunnistautuneelta myyjältä, jolla on sata positiivista palautetta, kuin sellaiselta, joka on tänään rekisteröitynyt.

Eiks vaan?

Vierailija
25/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:08"]

Ap täällä!

Huuto.netin ylläpito vastasi aamulla minulle ja sulki käyttäjätunnukseni. YES!
Toivottavasti tämä Jesse ei joutunut huijatuksi, ja sai laitteen itselleen.
Minä en kyllä vähään aikaan huuto.netiä käytä!

Muistakaahan vaihtaa niitä salasanoja säännöllisesti! Itse vaihdoin myös s-postiin uuden salasanan -vahvan sellaisen.

[/quote]

Kiitos ap kun tulit kertomaa miten juttu päättyi. Toivottavasti Jesse ei ehtinyt konetta maksaa, sillä tuskin sellainen oli koskaan edes myynnissä (miksi joku myisi tavaraa toisen nimellä jos kyseessä ei olisi huijaus?).

[/quote]

Jos myy varastettua tavaraa, ei ehkä halua myydä omissa nimissä?

[/quote]

niin ja haluaa, että poliisi saa selville tilinumeron perusteella varastetun tavaran todellisen myyjän? just joo

[/quote]

Siinähän oli et nouto sopii eli eihän tiedot siirry jos tapaa jossain bussipysäkillä huppupäisen kaverin jolta ostaa käteisellä?

Vierailija
26/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juotttu, että tuotteesta kyselijänkin tunnus on suljettu.

Vierailija
27/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, loistava provo/trolli. Mäkin menin lankaan.

Tunnusta ei ole suljettu ja veikkaan et tää olikin ihan hakuammuntana keksitty tunnus jotta saisi ihmiset sekoilemaan ja ilmoittelemaan sinne sun tänne.

Kokemuksella tiedän et ylläpito sulkee tunnukset ennenkuin siitä lähetetään ilmoitus joten AP valehtelee.

Vierailija
28/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suljettu, sekä myyjän että ensimmäisen kyselijän.

Ostaja ei liity mitenkään ja hänen tunnus on tietysti auki.

Vierailija
29/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito ei ole sulkenut niitä. Ylläpidon sulkemissa lukee aina "ylläpito on sulkenut tunnuksen"

Noissa lukee et käyttäjä on sulkenut tunnuksensa. Se concuela oli tietenkin tän kaaparin kaveri joka kysymyksellään teki myyjää luotettavammaksi.

Naisia taitaa olla molemmat. 

Vierailija
30/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huuto.net-tili voidaan hakkeroida?? Apua, pitäisikö poistaa minunkin tilini, sillä nyt alkoi pelottamaan :(. Jos joku hakkeroi tilini ja myy sen kautta tuolla tavalla jotain, mikä on minun vastuuni lain edessä? Luulisi, että viimeistään siinä vaiheessa kun ostaja siirtää rahat jonkun tilille niin saataisiin tietoon tilinumeron perusteella huijari. Vain miten se tapahtuu?

Vierailija
31/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 16:23"]

Pyysin jo uuden salasanan, mutta MINUN meiliini ei se ainakaan tullut se uusi salasana :(

Kiitos sinulle, joka kävit laittamassa huijarista ilmoituksen huutiksen keskusteluihin <3 Kävin äsken katsomassa siitä otsikon.

ap

[/quote] Muissa vastaavissa palveluissa meilin vaihtaminen  ei suju noin helposti vaan se pitää kuitata siinä aiemmassa meilissä tms. Huutonetin tietoturva on olematon.

Vierailija
32/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 19:43"]

Miten huuto.net-tili voidaan hakkeroida?? Apua, pitäisikö poistaa minunkin tilini, sillä nyt alkoi pelottamaan :(. Jos joku hakkeroi tilini ja myy sen kautta tuolla tavalla jotain, mikä on minun vastuuni lain edessä? Luulisi, että viimeistään siinä vaiheessa kun ostaja siirtää rahat jonkun tilille niin saataisiin tietoon tilinumeron perusteella huijari. Vain miten se tapahtuu?

[/quote] Se on tullut jo tuossa aiemmin ilmi, eli huono/vuotanut salasana tai sitten huonosti hoidettu tietoturva Huudossa. Salasanaa pitäisi aina muuttaa, mutta ap ei ole käyttänyt tiliään aikoihin, joten jos hänen salasanansa on levinnyt nettiin jossain aiemmassa tietomurrossa, niin se sama on ollut käytössä vielä nytkin tuolla ja siksi tili on saatu kaapattua.

Vierailija
33/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 02:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 19:43"]

[/quote] Se on tullut jo tuossa aiemmin ilmi, eli huono/vuotanut salasana tai sitten huonosti

hoidettu tietoturva Huudossa. Salasanaa pitäisi aina muuttaa, mutta ap ei ole käyttänyt tiliään aikoihin, joten jos hänen salasanansa on levinnyt nettiin jossain aiemmassa tietomurrossa, niin se sama on ollut käytössä vielä nytkin tuolla ja siksi tili on saatu kaapattua.

[/quote]

Milloin tuo (viimeisin?) tietomurto tapahtui? Minulla on ollut jo vuosia tili Huuto.netissä ja salasanaani olen tuskin koskaan vaihtanut sinä aikana (käytän sivustoa vähän). Uutiset tietomurrostakin ovat menneet minulta ohi, sillä asun ulkomailla enkä pääse aina edes viikoittain lukemaan suomiuutisia. Jos salasana on joutunut vääriin käsiin juuri tuollaisen tietomurron takia, niin luulisi ettei syy ole ap:n vaan vastuunsa joutuu kantamaan hakkerit, huijarit ja huonon tietoturvan omannut Huuto.net. Vai miten on asian laita?

Vierailija
34/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 02:23"]

Milloin tuo (viimeisin?) tietomurto tapahtui? Minulla on ollut jo vuosia tili Huuto.netissä ja salasanaani olen tuskin koskaan vaihtanut sinä aikana (käytän sivustoa vähän). Uutiset tietomurrostakin ovat menneet minulta ohi, sillä asun ulkomailla enkä pääse aina edes viikoittain lukemaan suomiuutisia. Jos salasana on joutunut vääriin käsiin juuri tuollaisen tietomurron takia, niin luulisi ettei syy ole ap:n vaan vastuunsa joutuu kantamaan hakkerit, huijarit ja huonon tietoturvan omannut Huuto.net. Vai miten on asian laita?

[/quote] Huutonettiä ei tiettävästi ole murrettu vaan muita palveluita. Nyt just hiljan ei ole ollut mitään, mutta viimevuonna oli vissiin useita.

Useat käyttää samaa tunnusta ja salasanaa muissakin palveluissa ja siksi toisen palvelun murto vai aiheuttaa vastaavasti jonku muun palvelun tilin kaappaamiseen. Ylipäätänsä salasanaa kehotetaan vaihtamaan säännöllisesti, koska pahimmillaan käyttäjä on menettänyt jopa sähköpostinsa hallinnan (eräs nettiroolipeliä pelannut tuttu joutui kiinalaisten hakkerien kohteeksi ja hänen pelitilinsä sekä sähköposti kaapattiin).

Windowssille on mm. Lastpass tyylisiä lisäkkeitä, jolloin salasanat pysyy tallessa ja niitä on helppo käyttää. Kotikäyttäjä voi kirjoittaa ne toki paperillekin, jos ei ole pelkoa että joku niit varastais.

Vierailija
35/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ylläpito aloitti työpäivänsä?

Vierailija
36/67 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi, ap?

Vierailija
37/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tehnyt mitään, lähettänyt viestiä tuolle Jesse H:lle ettet ole myyjä? Tai onko joku lähettänyt?

Vierailija
38/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat Huudossa niin rahan ahneita ettei saa edes yksityisviestejä lähetettyä kuten ennen. Moni huuto jää ostamatta kun ei voi pistää viestiä myyjälle.

Vierailija
39/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein perinteinen huijaustuotekin vielä! Uusi läppäri.

Pääsetkö itse tilillesi, voitko tilata sieltä uuden salasanan sähköpostiisi, kerran ilmoituskin tuli?

Nyt heti joku pistämään viestiä tuohon kohteeseen ja vaikka tämän ketjun linkki.

Vierailija
40/67 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo uusi tunnus ja sillä lähetät viestiä tuolle ostajalle