Apua! Joku hakkeroinut HUUTO.NET -tunnukseni! Mitä teen?
Muutit omia tietojasi Huuto.netissä 24.5.2013 klo 18:45:45
käyttäjätunnuksella july11. Jos et ole tehnyt muutoksia itse, ota
viipymättä yhteys asiakaspalveluun:
Eli tällainen ilmoitus mulle tuli s-postiin. En ole käynyt aikoihin koko Huuto.netissä, eikä mulla ole siellä mitään tavaroita myynnissä.
Otin s-postitse yhteyden asiakaspalveluun, mutta sehän on kiinni vkloppuisin.
Mitä teen?
Kommentit (67)
Ap täällä!
Huuto.netin ylläpito vastasi aamulla minulle ja sulki käyttäjätunnukseni. YES!
Toivottavasti tämä Jesse ei joutunut huijatuksi, ja sai laitteen itselleen.
Minä en kyllä vähään aikaan huuto.netiä käytä!
Muistakaahan vaihtaa niitä salasanoja säännöllisesti! Itse vaihdoin myös s-postiin uuden salasanan -vahvan sellaisen.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:08"]
Ap täällä!
Muistakaahan vaihtaa niitä salasanoja säännöllisesti! Itse vaihdoin myös s-postiin uuden salasanan -vahvan sellaisen.
[/quote]
Kiitos ap kun tulit kertomaa miten juttu päättyi. Toivottavasti Jesse ei ehtinyt konetta maksaa, sillä tuskin sellainen oli koskaan edes myynnissä (miksi joku myisi tavaraa toisen nimellä jos kyseessä ei olisi huijaus?).
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:31"]
Ap täällä!
[/quote]
Kiitos ap kun tulit kertomaa miten juttu päättyi. Toivottavasti Jesse ei ehtinyt konetta maksaa, sillä tuskin sellainen oli koskaan edes myynnissä (miksi joku myisi tavaraa toisen nimellä jos kyseessä ei olisi huijaus?).
[/quote]
Jos myy varastettua tavaraa, ei ehkä halua myydä omissa nimissä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:31"]
Ap täällä!
[/quote]
[/quote]
Jos myy varastettua tavaraa, ei ehkä halua myydä omissa nimissä?
[/quote]
niin ja haluaa, että poliisi saa selville tilinumeron perusteella varastetun tavaran todellisen myyjän? just joo
anteeksi tyhmyyteni mutta mikä keskustelu huutiksessa??
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:22"]
anteeksi tyhmyyteni mutta mikä keskustelu huutiksessa??
[/quote]
http://www.huuto.net/keskustelu
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:13"]
Ylläpito ei ole sulkenut niitä. Ylläpidon sulkemissa lukee aina "ylläpito on sulkenut tunnuksen"
Noissa lukee et käyttäjä on sulkenut tunnuksensa. Se concuela oli tietenkin tän kaaparin kaveri joka kysymyksellään teki myyjää luotettavammaksi.
Naisia taitaa olla molemmat.
[/quote]
Sen tarkemmin tähän asiaan kantaaottamatta huomauttaisin ystävällisesti, että
ylläpidon sulkemissa tunnuksissa EI lue aina "ylläpito on sulkenut tunnuksen". Jos itse pyytää sulkemaan sen, niin kuin esimerkiksi minä omani muutama kuukausi sitten kun sulkeminen ei teknisesti onnistunut, ylläpito sulki tunnuksen ja siinä lukee silti "Käyttäjä on sulkenut tunnuksen" https://salattu.huuto.net/kayttaja/372737
Kyllä niillä siellä ylläpidossa on useampi selection buttoni valittavissa tällaisissa tapauksissa :D
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 18:21"]
niin ja haluaa, että poliisi saa selville tilinumeron perusteella varastetun tavaran todellisen myyjän? just joo
[/quote] Tuskin varastetun tavaran myyjä omaa tilinumeroaan laittaa, mitä järkeä siinä olisi?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:59"]
Kumma juotttu, että tuotteesta kyselijänkin tunnus on suljettu.
[/quote] Miten kumma? Johan se edellisellä sivulla sanottiin et varmasti on hakkerin kaveri, tai luultavasti myös hakkeroitu tunnus. Eihän tuossa mitään epäselvää ole, ihan perus huijaus.
Lakkauta tilisi aivan heti ja luo uusi tili
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 09:13"]
En ole käynyt aikoihin koko Huuto.netissä, eikä mulla ole siellä mitään tavaroita myynnissä.
[/quote]Eiköl tuo sitten ole sinulla myynnissä? http://www.huuto.net/kohteet/lenovo-ideapad-y500-156/268295819
No EI TODELLAKAAN ole myynnissä!
En pysty enää lakkauttamaan tiliäni, sillä joku on muuttanut salasanani :(((
Helv....huuto.net!!!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 09:24"]
No EI TODELLAKAAN ole myynnissä!
En pysty enää lakkauttamaan tiliäni, sillä joku on muuttanut salasanani :(((
Helv....huuto.net!!!
[/quote]
Auttaako unohtunut salasana? Jos kerran siellä vielä sinun sähköposti tiedoissa on?
Otat yhteyttä huutonetin ylläpitoon, otat yhteyttä poliisiin, laitat tuon myyjän kysymysbokseihin viestejä että tilisi on hakkeroitu, älkää ostako myyjältä mitään koska tavaraa jota myy ei ole edes olemassa vaan on huijari.
Kattokaas tuota linkattua myynti ilmoitusta, siinä yhteydessä on keskustelu missä conzuela kysyy että voiko sen koneen noutaa heti ja sille vastataan. Selvästi on hakkerin kumppani ja tarkoitus houkutella ostajia huutamaan konetta.
Jos joku on vaihtanut salasanasi, niin et pysty kirjautumaan huutonettiin, ja et ilmeisesti pysty kysymystäkään laittamaan tuohon myynti-ilmoitukseen? Vai pystytkö, en ole varma. Sinuna ilmoittaisin asiasta poliisille. Sinun nimissäsi on nyt tuo myynti-ilmoitus, mutta mistä sen tietää, mitä tämä hakkeri parhaillaan on nimissäsi huutamassa?
Ja huuto on näköjään eilen sulkeutunut. Nimissäsi on nyt myyty tuo kone.
minä soittaisin 112 nyt, ja kertoisin asiasta, ne voi sitten neuvoa, sehän voi joku ihminen lähettää rahat jo tänään eli täytyy nopeasti ilmoittaa
Minä olisin soittanut poliisille suoraan, en laittaisi pelkästään sähköistä rikosilmoitusta, koska on todennäköistä, että kun se luetaan, on jo liian myöhäistä ostajan kannalta.