Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ihmisiä, jotka EIVÄT pidä sushista?

Vierailija
25.05.2013 |

Sitä hehkutetaan niin monessa paikassa, nykyään sushipaikkojakin syntyy kuin sieniä sateella. Olen itse syönyt kerran tonnikalaa ei-purkkimuodossa, ja se oli kuvottavaa. Samoin ajatus merilevästä kauhistuttaa. Voisiko olla niin, että olen vain syönyt huonoa tonnikalaa (pilaantunutta se ei tosin ollut) ja minulla on ennakkoluuloja? Että voisin tykätäkin sushista mahdollisesti?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shudet ovat ihan mukavia eläimiä.

Vierailija
22/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut, tuskin tulen maistamaankaan, mutta voin sanoa 99% varmuudella etten pidä sushista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit tykätä. ensinnäkin, tonnikalaa tai levää ei sushissa ole pakko olla ja toiseksi, sushia pitää "opetella syömään".

Harva tykkää sushista ensimmäisellä kerralla, minulle kokemus oli ok mutta en pitänyt. Levä maistui pahalta ja yleismaku oli kummallinen. Maistoin kaksi kertaa uudestaan ja nyt olen vankkumaton sushi addikti! Oli pakko opetella tekemään kotonakin kun tulee ravintolassa syöminen niin kalliiksi...

Vierailija
24/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisin sushista, jos sitä kuvottavaa kylmää riisiä ei olisi. Kaikki muut ainesosat on herkullisia, mutta sen riisin jätän aina syömättä.

Vierailija
25/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on minusta ällöttävää. Kerran söin ja se riittti, hyvä kun en oksentanut. Kamalinta kaikesta oli jälkkäri, vihreä tee -jäätelö. En suosittele.

Vierailija
26/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vain strong is new skinnyjä, jotka syövät sushia ja joiden bonareista nauttivat kumppanit ottavat 900 000 euron asuntolainoja.

On hyvää, voi tehdä mistä vaan, ei vain tonnikalasta. Ei maistu lainkaan eksoottiselta...

Vierailija
27/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn: miten sushia voi "opetella syömään"? Ja mitä kaikkea siihen muuten kuuluu? Itse tykkään katkaravuista - myös raakana - onko sushissa niitä?

Vierailija
28/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, eikä suurin osa lähipiiristänikään tykkää. En tajua miksi söisin jotain niin pahaa, että sitä pitää opetella syömään. Ja muutenkaan en tykkää mistään raaásta kalasta, enkä riisistäkään. 

Vierailija
29/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö raakaa kalaa, en siis sushiakaan. Raaka liha on sen sijaan herkkua.

Vierailija
30/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:52"]

Mielenkiinnosta kysyn: miten sushia voi "opetella syömään"? Ja mitä kaikkea siihen muuten kuuluu? Itse tykkään katkaravuista - myös raakana - onko sushissa niitä?

[/quote]

Katkarapu tai joku kylmä lohi on lähimpänä sushin makumaailmaa mielestäni.

Vierailija
31/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kummoista.

Vierailija
32/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ekalla kerralla tykännyt, maku oli liian outo. Nyt muutaman kerran jälkeen olen ihan koukussa.

Vierailija
33/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en pidä. Merilevä ei maistu hyvältä eikä suolaton kala. Mutta syön toki jos tarjotaan.

Taitaakin olla ainoa "keittiö" mistä en pidä

Vierailija
34/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei koskaan suurta sushin ystävää ole tullut, mutta kun sitä on muutaman kerran syönyt, niin kyllä siihen tottuu. Ihan mielelläni syön sitä ravintolassakin, jos joku kaveri välttämättä haluaa juuri sinne, vaikka mikään lempijuttu siitä ei tullutkaan.

Mun mielestä se makuun tottuminen oli vähän niin kuin kahvinjuonnissa, siinäkin kesti jonkin aikaa, että se alkoi maistuakin hyvälle. Ei sushi pahallekaan maistunut, mutta vain todella erilaiselta verrattuna siihen, mihin suu oli yleensä tottunut.

Vierailija
35/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opetella syömään" tarkoittaa sitä että juuri kukaan ei pidä sushista ensimmäisellä kerralla, koska maut ovat suomalaiseen makuun täysin vieraita. Tätyy siis maistaa rohkeasti uudelleen sen 1-3 kertaa ja sitten useimmat siitä vasta innostuukin. 

En minäkään pitänyt ensimmäisellä kerralla kuten kirjoitin, ja aina neuvon kaikkia maistamaan uudelleen jos eivät ensi yrittämällä tykkkää. 

Raaka tonnikalakin maistuu ensimmäistä kertaa raa'alta lihalta, pitääkin siis aloittaa sushin syöminen miedoista kasvistäytteisista rullista. Kun niistä pitää, alkaa pikkuhiljaa yleensä maistua myös se raaka kala.

Vierailija
36/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luulisin, että se on wasabin ja riisin maustamiseen käytetyn riisiviinietikan maku, jotka vaatii totuttelua. Tietysti jos nyt niin pahalta maistuu, että laatta lentää tuskin syö uudelleen mutta kyllähän monet muutkin uudet asiat vaativat totuttelua olematta varsinaisesti pahoja.

Jättikatkoja käytetään katkarapu nigireissä. On sushia myös kalattomana esim kasvis- tai vain kurkkumakit, munanigiri tai nigiri kypsällä tonnikalalla. Jos levä arveluttaa niin suurimassa osassa nigireitä ei ole levää.

Vierailija
37/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:53"]

[/quote]

Katkarapu tai joku kylmä lohi on lähimpänä sushin makumaailmaa mielestäni.

[/quote]

Eli kun rakastan esim. kylmäsavulohta ja katkarapuja, niin voisin pitää myös sushista?

Vierailija
38/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en erityisemmin pidä kalasta, enkä pidä myöskään wasavbista, ja koska kuvittelen että kaikessa sushissa on niitä, en edes tahdo kokeilla enempää: Ehkä voisi joku sellainenkin sushi olla, joka maistuisi minullekin, tai josta oppisin pitämään, mutta en välitä kokeilla, en ole sen luonteinen, että innokkaasti kokeilen uusia makuja ja tahdon oppia syömään niitä. 

Vierailija
39/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit pitää sushista, mutta sitä ei voi tietää etukäteen. Sushissa on hyvin oma makumaailmansa, ja kuten jo sanoin, ensimmäinen kerta ei vielä kerro mitään vaan pitää maistaa uudelleen.

Vierailija
40/63 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:47"]

En ole koskaan maistanut, tuskin tulen maistamaankaan, mutta voin sanoa 99% varmuudella etten pidä sushista!

[/quote]

Ei kaikesta voi tykätä ja miksi pitäisikään, mutta tuota minä en ymmärrä että maistamatta sanotaan ettei tykkää jostain. Kolmivuotiaalle se tosin on ihan normaalia ;)