Visa Electron aikuisella? Pärjääkö vain sillä?
Kommentit (33)
Jos matkustella aikoo, niin silloin monesti tarvitsee luottokorttia ja onhan se hyvä hätätilanteiden varalle, mutta suurimman osan aikaa sille ei ole käyttöä.
mikä kortti
näytän kaupankassalla pata ässää
😜
Pärjää hyvin, jos ei matkustele tai tee jotain kalliimpia nettiostoksia.
Hyvä kortti matkusteluun. Olen nostanut useasta maasta rahaa sillä ..
Zinc
Ostoturva on hyödyllinen ominaisuus. Ei sitä luottopuolta muuhun tule käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on pärjännyt 45v vuotta. Velaton elämä mikä sen ihanampaa.
Ei minullakaan ole muuta velkaa kuin asuntolaina vaikka luottokortti löytyykin.
Visa Electron on ilmeisesti poistumassa. Mulle ainakin pankista soiteltiin jo keväällä, että pitäisi vaihtaa tavalliseen Visaan tai sitten Visa Debitiin. Hyvin olin kyllä Electronilla pärjännyt toistakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kortti matkusteluun. Olen nostanut useasta maasta rahaa sillä ..
Zinc
Saitko maksettua myös matkan ja majoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustaa paljon Euroopan ulkopuolella, niin silloin tarvitsee luottokorttia. Itse en juurikaan harrasta matkustelua, joten hyvin olen pärjännyt 37 vuoden ikään asti.
Eikös Visa Electron toimi Euroopan ulkopuolella ?
Vierailija kirjoitti:
Noloa!
Mikä sitä nyt eriyisen nolon tekee? Luottokorttikin on ihan kätevä ja näppärä maksuväline. Mutta en ymmärrä miksi nämä olisiva vastakkaiset. Ennen korona aikaa suosin itse monta opiskeluvuotta käteisen käyttöä. - Jostain syystä näet käteist käyttämällä kulutti harkiummin kuin vain korttia vinguttamalla.
Eihän se käytännössä eroa mitenkään debitistä. Paitsi että electron ei toimi jos yhteydet pankkiin on poikki.
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustaa paljon Euroopan ulkopuolella, niin silloin tarvitsee luottokorttia. Itse en juurikaan harrasta matkustelua, joten hyvin olen pärjännyt 37 vuoden ikään asti.
Eikös Visa Electron toimi Euroopan ulkopuolella ?
Toimii vaihtelevasti. Käteisen nostoon toimii yleensä kaikkialla, mutta korttimaksut eivät aina onnistu varsinkaan kehitysmaissa, joissa on huonot nettiyhteydet (maksupäätteen pitää olla yhteydessä internettiin tehdäkseen katevarauksen). Euroopan ulkopuolella on myös yleistä, että esim. auton tai hotellihuoneen vuokraus edellyttää luottokorttia, se on ikään kuin vakuus autolle tai huoneelle aiheutetun vahingon varalta. Ja kyllä Euroopassakin tätä käytäntöä näkee. Toki kaikki tällaiset asiat voi varmasti hoitaa vakuustalletuksella, mutta onhan luottokortti kätevämpi, jos niitä tilanteita tulee usein.
Samma här, mutta heti kun oli bisnekset hoidettu leikkasin kortin poikki.
Zinc
Sanoin sitten pankissa, että pitäisi kortti kuolettaa. Alkoi jotain mumisemaan, että odota. Sanoin, että enpä taida odotella, kun kortti on jo leikattu poikki. Että mitäpä minä siitä mitään enää maksamaan turhia kuukausimaksuja ;)