Olipa ihana herätä krapula-aamuun.. :/
Ilta oli hauska, mutta aamu ei niinkään.. Nyt tuntuu kuin olisi jäänyt jyrän alle.
Kommentit (14)
Hyi että kuulostaa ällöttävältä. Olen niin iloinen että lopetin alkoholin käytön kolme vuotta sitten. Sen on huomannut niin selvästi miten tarpeeton ja haitallinen aine se on. Ja haisee niin kuvottavalle, meinaa yrjö tulla kun haistaa jostakin ihmisestä leijuvan viinan hajun.
Ihan omassa kodissani heräsin, eikä ole vieraita paikalla. Mies ja koira tosin nukkuvat edelleen sohvalla, että aika wt-touhua. :D
Joo joo, kolmonen, sinä olet niin hieno ihminen kun et enää viinan tippaakaan ota, kunnia ja kumarrus sinulle!
Täällä toinen joka on lopettanut alkoholin käytön lähes kokonaan.
Aina yhtä hauska lukea toisten krapulakärsimyksistä!
Tämä ei sinällään liity aiheeseen mutta hiton pyhimys-syndrooma noita absolutisteja vaivaa?
Mun sisko ei ole koskaan juonut varmaan yhtä kokonaista siideriä tms. ja arvostelee jopa kavereitaan jotka käyvät baareissa ja juovat. Siskoni on 20-vuotias ja sai minultakin kehuja kun ei ollut ns. normi teini vaan pystyi olla erilainen nuori eikä lähtenyt baanalle joka ilta hileinen olut käsissään. Ihana ihminen mutta alkanut kaverit vähetä tuon "jeesustelun" myötä, ei kukaan jaksa kun jatkuvasti ylistää itseään ja omia arvojaan. Eikö sitä vaan voi olla juomatta, pitääkö siitä tehdä joku numero?
Sitten mieheni joka lopetti juomisen n. 3-vuotta sitten, alkuun ei mitään mutta tässä ajan kuluessa hänellekin alkanut kasvaa sädekehä pään ylle.
Hän joi reippaanlaisesti ennen ja olenkin tosi ylpeä kun jätti alkoholin, silti toisinaan ikävä sitä rennompaa miestä.
Jos ennen rentoutui alkoholilla ei enää osaa rentoutua mitenkään.
Haukkuu kavereitaan jotka sauna-iltojen päätteeksi haluavat baariin, ennen mieheni oli mukana ensimmäisten joukossa..
Jos minä otan illalla lasin viiniä mies vetäytyy oikein kauas kauhistelemaan "miten tuo alkoholi voikaan haista niin pahalle" jne.
Ymmärrän kyllä tavallaan heitä molempia mutta missä se noiden pyhimysten ymmärrys on kun kohtaavat meitä tavallisia kuolevaisia?
Mulla huomenna sama edessä =) hölökynkölökyn
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 11:28"]
Tämä ei sinällään liity aiheeseen mutta hiton pyhimys-syndrooma noita absolutisteja vaivaa?
Mun sisko ei ole koskaan juonut varmaan yhtä kokonaista siideriä tms. ja arvostelee jopa kavereitaan jotka käyvät baareissa ja juovat. Siskoni on 20-vuotias ja sai minultakin kehuja kun ei ollut ns. normi teini vaan pystyi olla erilainen nuori eikä lähtenyt baanalle joka ilta hileinen olut käsissään. Ihana ihminen mutta alkanut kaverit vähetä tuon "jeesustelun" myötä, ei kukaan jaksa kun jatkuvasti ylistää itseään ja omia arvojaan. Eikö sitä vaan voi olla juomatta, pitääkö siitä tehdä joku numero?
Sitten mieheni joka lopetti juomisen n. 3-vuotta sitten, alkuun ei mitään mutta tässä ajan kuluessa hänellekin alkanut kasvaa sädekehä pään ylle.
Hän joi reippaanlaisesti ennen ja olenkin tosi ylpeä kun jätti alkoholin, silti toisinaan ikävä sitä rennompaa miestä.
Jos ennen rentoutui alkoholilla ei enää osaa rentoutua mitenkään.
Haukkuu kavereitaan jotka sauna-iltojen päätteeksi haluavat baariin, ennen mieheni oli mukana ensimmäisten joukossa..
Jos minä otan illalla lasin viiniä mies vetäytyy oikein kauas kauhistelemaan "miten tuo alkoholi voikaan haista niin pahalle" jne.
Ymmärrän kyllä tavallaan heitä molempia mutta missä se noiden pyhimysten ymmärrys on kun kohtaavat meitä tavallisia kuolevaisia?
[/quote]
Tämä kuulostaa ihan samanlaiselta mitä itse voisin kirjoittaa.. Tietysti alkoholi haisee voimakkaamalta jos sitä ei enää itse käytä, mutta aika liioiteltua on jos joku rupeaa valittamaan viinilasillisesta. Otetaan oikein se liioiteltu " Hyi, yäk!"-tyyli käyttöön. En minäkään polta tupakkaa, mutta en silti nyrpistä nenää tai teatraalisesti yski aina jos joku polttaa lähellä.
Voiko joku kertoa mulle, miltä tuntuu, kun on krapula?
Aloin juomaan 16v, nyt olen 22v enkä kertaakaan ole herännyt krapulassa!
Joo eihän tää kivaa oo, mutta muistaahan nyt sit taas vähän aikaa ;D
Ja hauskaa oli, tappiin asti =D
Olen oppinut välttämään pahimman krapulan! Pientä väsymystä voi olla, mutta ei sitä saakelin pään jomotusta ja oksettavaa oloa... Juon pitkin iltaa vuorotellen vettä ja vuorotellen alkoholia, hyvä pöhnä tulee kuitenkin! Sitten ennen nukkumaan menoa 2 isoa lasillista vettä ja särkylääke perään ja joku jogurtti tai banaani esimerkiksi. Eipä oo krapulaa, kun herää aamulla! ;)
Nää monenkinlaiset pyhimykset onkin kyllä syvältä. Just hiljattain todistin "välikohtausta", jossa keskellä kirkasta päivää joku nuori nainen alkoi urputtaa jollekin ihan vieraalle fiksunoloiselle miehelle savukkeen polttelusta. Savu kävi nipottajan nenään. Siis haloo, yksi savuke, avoin paikka ulkona... Ihme tunnelmanpilaaja oli kyllä sekin tapaus. Paikka ei ollut sellainen etteikö siellä saisi polttaa, mutta tätä tiukkapipoista tuntui häiritsevän se vieno tupakansavu mitä siinä sitten leijaili lähistölle Esim. minua se ei haitannut, koska nautin säästä ja olostani. En itse polta, mutta en ole mikään natsi muiden suhteen tässäkään asiassa.
Minulla krapula tuppaa olemaan lähinnä henkinen.. :( Hetken voi olla myös fyysistä pahaa oloa, mutta lähinnä henkinen ruoskinta itseään kohtaa ahdistaa. Silloin onneksi auttaa komediasarjat ja huumori, nauru auttaa aina! :D
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 11:28"]
[/quote]
Vaivaa vain heitä, joilla oikeasti tekee mieli juoda. Tavallisilla raittiilla ei ole tuommoista. Hehän käyvät baareissakin ilman ongelmia. Eivät vain juo. Heitä ei erota mitenkään ja sen takia tuntuu kuin kaikki absolutistit olisivat näitä piilo-viinanhimoisia.
Minä olen lopettanut juomisen, ja itseäni ärsyttää nykyään muiden juominen. Koitan olla toitottamatta asiasta, mutta hiljaa mielessäni manaan. Juominen ärsyttää siksi, että Suomessa tuntuu olevan vaikeaa olla selvinpäin missään. Juhlamaljat ym. ymmärrän ja ovat täysin ok, samoin se pari kolme pitkän illallisen kanssa jne.
Mutta on säälittävää kuinka monelle se juominen on Se Juttu. Eli jos tehdään jotain yhdessä, se juominen nousee päärooliin. Ja tämä koskee sekä vapaa-aikaa että työtä: jos on virkistymispäivä tm. ja tehdään jotain kivaa, niin ns. "hosutaan" sen kanssa että päästään juomaan, todella ärsyttävää niille jotka eivät juo.
Olisi mukavaa jos mennä vaan esim. sinne teatteriin ja syömään niin ettei jo väliajalla aleta viinaa kiskomaan (eivät kaikki, osa tekee noin) ja sama jatkuu ruuan kanssa. On jokaisen oma asia paljonko juo, mutta minusta olisi kohteliasta jättää ne perseiden vetämiset hieman myöhemmäksi jos kyseessä on esim. työpaikan juttu, tuttavan juhlat tmv. niin että selvätkin ihmiset voisivat nauttia edes osan illasta.
Minusta tuntuu, että monella "kännääjällä" on huono itsetunto. Ei uskalleta olla omana itsenä =känni päälle =sosiaalisesti reteemmin esiintymistä =jos mokaa kaikki kännin piikkiin. Ihmisten jotka eivät juo pitää koko ajan olla esillä ns. omana itsenään, jos mokaa tmv. ei voi laittaa kännin piikkiin.
Onko kyseessä wt-aamu? Riippuu siitä heräätkö vieraassa paikassa tai onko kodissasi yhä vieraita?