Lanzarote
Onko talvella kovin tuulinen saari?
Olen useammalta tuttavalta kuullut että olisi...
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 20:49"]
Onko talvella kovin tuulinen saari?
Olen useammalta tuttavalta kuullut että olisi...
[/quote]
Mä olen useamman kerran ollut Lanzarotella. Ei siellä tuule niin palhoa, kuin annetaan ymmärtää. Muiden puheista siis. Gran Canarialla olleena myös voin sanoa, että siellä oli tuulisempi. Meidän matkan ajankohdalla. Ja samalla ajankohdalla olen ollut molemmissa.
Lanzarotella olen ollut helmikuussa, maaliskuussa ja jouilukuussa. Ja usemman kerran joulukuussa. Saa olla siis onnekas, kun aina osunut hyvät säät. Se tuuli mitä on ollut olen kokenut sen ihanan vilvoittava. EI ole ollut sellaista turkasen kuumaa ja tuskaista oloa.
Enemmän on tuula ollut Rhodoksen tuulisen rannan puolella.
Meidän perhe lomaili Lanzarotella maaliskuussa ja kyllähän siellä välillä tuuli mutta ei mitenkään häiritsevästi tai kovaa, paremminkin sellainen tuulenvire puhalsi. Muutamana iltana naisväen piti laittaa ohut collecepaita päälle,miehet ei palelllut. Ja jos rannassa oli viileämpää niin riitti kun siirtyi pois rantakadulta niin taas tarkeni t-paidassa. Aikaisin aamulla kun tuli uimasta oli myös viileähköä jos tuuli mereltäpäin.
Tippaakaan vettä ei satanut ja muutenkin oli hieno ja todella rauhallinen kohde. Olimme Flamingo Beach Resortissa ja sekin oli ihan ok,aika iso tosin.
Hei!
Lanzarotella tuulee hieman enemmän verrattuna esimerkiksi Teneriffan ja Gran Canarian saariin. Keskilämpötilat päivisin ovat kuitenkin lähes samanlaiset joka saarella, Lanzarotella joulukuun keskilämpötila on noin 22 astetta.
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/espanja/lanzarote/saa?season=talvi-13-14
Ystävällisin terveisin,
Elsi/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi