Ostavatko ihmiset oikeasti tuppervaaraa? En ymmärrä sen ideaa. Jotain kippoja ja niiden ääreen kokoonnutaan.
Kommentit (65)
Itse en osta, mutta joitakin tupperwareja olen saanut lahjaksi. Käytännöllisiä ovat ainakin olleet ja takuu on toiminut. Juuri sain uuden kannen 12 vuotta vanhaan kannuun.
Tupperin vaarilla oli talo,
hiiala hiiala hoi,
siellä se tiskasi muovejansa,
hiiala hiiala hoi,
muovikippo siellä, muovikippo täällä,
siellä kippo, täällä kippo,
joka paikassa kippo,
hiiala hiiala hoi!
Mjoo, edullisesti saa Kontista, löytyy montaa eri vuosikertaa. Uutena en ostais.
Vierailija kirjoitti:
hiiala hiiala hoi,
hiiala hiiala hoi,
joka paikassa kippo,
hiiala hiiala hoi!
Toivon, ettei lapset ikinä kuule tätä versiota.
Mitä ihmiset TEKEVÄT niillä kipoilla! En ymmärrä ajatusmallia "Hei, tuolla on tuppervaarakutsut, menenpä sinne ja ostan taas viisi kippoa, kun viimeksi ostin neljä ja ne vievät tilaa tuolla kaapissa, enkä tiedä minne niitäkään laittaisin. On vain niin kivaa kokoontua tätien kanssa ja jutella KIPOISTA." Kipoista!
Minnekähän ne anoppivainaan 60-luvun tupperit on työnnetty? Pitääpä lähteä fikkarin kans löytöretkelle varastoon.
Vierailija kirjoitti:
hiiala hiiala hoi,
hiiala hiiala hoi,
joka paikassa kippo,
hiiala hiiala hoi!
Mun mies vihaa sydämensä pohjasta muovikippojen tiskausta 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset TEKEVÄT niillä kipoilla! En ymmärrä ajatusmallia "Hei, tuolla on tuppervaarakutsut, menenpä sinne ja ostan taas viisi kippoa, kun viimeksi ostin neljä ja ne vievät tilaa tuolla kaapissa, enkä tiedä minne niitäkään laittaisin. On vain niin kivaa kokoontua tätien kanssa ja jutella KIPOISTA." Kipoista!
Joo, kieltämättä tulee hieman twilight zone fiilikset näistä tätien muovifetissibileistä.
Mun vanhimmat tupperit on kolmekymppisiä ja hyvin pelittää vieläkin. Luonto kiittää kun samat kipot kestää ja kestää.
Siis muovista pitäis luopua, mut ei koske Tupperwaren tuotteita?
Ovat älyttömän kalliita. Mitäänhän ei kannata ostaa, jos ei tarvitse. Itse en ole löytänyt kaupasta esim. vesitiiviitä pakastepurkkeja. Töissä syön monesti itse tehtyå keittoa mikrossa lämmitettynä. Tupperin pakastepurkeissa voin huoletta kuljettaa keittoni vaikka käsilaukussa. Kun se on kunnolla kiinni, niin ei vuoda.
Olen ostanut niitä siis työpaikkaruokailuani varten. En ole ostanut kymmeniä, vaan vaan sen verran kuin tarvitsen.
Tiedostan, että lasipurkki olisi varmaankin terveellisempi vaihtoehto. En kuitenkaan usko, että 5 ruokailua viikossa tuottaa ihan kamalaa kemikaalimäärää.
Siis ilmoittelevatko tuppervaaraemännät kutsuista netissä? Varmaan. Mitä kutsuilla tapahtuu? Kokoonnutaanko siinä heti kippojen ääreen ja aletaan kynä sauhuten tilaamaan niitä, vai onko siellä jotain purtavaa ja oheisohjelmaa? Mitä se emäntä itse kostuu siitä, saa provikat vai? Varmaan euron per kippo. Jee.
Vieläköhän Tupperware-kutsuja järjestetään? Myös Suomessa 80-luvulla pidettiin niitä, muistan että äitini sai sellaisiin kutsun joskus.
90-luvulla meillä pidettiin Oriflamen meikkikutsut kerran, kun yksi perhetuttu tarvitsi tilaisuuden päästä pitämään sellaiset jossain. Meikkikutsut ymmärrän paremmin, koska meikkejä ja päivävoiteita yms. testaillaan.
Varmaan noihin Tupperware-kutsuihin on osallistuttu lähinnä sen sosiaalisen yhdessäolon takia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mun tuttavapiirissä oli Tupperware-kausi ja minäkin pidin kutsuja. Tulihan tuota kippoja ostettua, aina muka tarpeeseen. Sitten vaan tuli mitta täyteen; muutamia kansia, jotain lastaa muistaakseni ja jotain törppöä yritin saada vaihdettua takuuseen, kun olivat menneet sen näköiseksi, mitä ei normaalissa käytössä pitäisi tapahtua. Sen jonkun kannen sain uuden, mutta muita en. (Ei nää kaikki reklamaatiot siis tullut yhtä aikaa suinkaan!)
Noiden takuuhuijausten ja sen, että kipot alkoivat näyttää omissa silmissä hemmetin rumilta, lopetin kutsuilla käymisen ja muovikiulujen ostelun. Myin uudenveroisia, vähälle käytölle jääneitä kippoja kirpparilla pilkkahintaan. Nyt on taas karsinta menossa rankalla kädellä, heittelen vähänkään kuluneen näköiset tupperit roskiin.
Mulla on jotain Orthexin tms. vatkauskulhoja vanhempia kuin ostamani tupperit ja ne on paremmassa kunnossa kuin kalliit Tupperwaret... mutta mitäpä noita kippoja mollaamaan, kun itsekin niistä olen joskus niin innoissani ollut! :)
Mä kerran luin netistä jotain tupperwaren ruokaohjekirjaa. Se meni jotenkin näin.
pilko mansikat XXXX terällä
sekoita mansikat ja jugurtti UUUU sekoittimella
laita seos TTTT muottiin ja pakkaseen
kuumenna suklaa WWW mikroastiassa
vaahdota kerma OOO vaahdottimella
ota jäätynyt mansikka-jugurttiseos pakkasesta
laita kermavaahto RRRR pursottimeen ja koristele jäädyke
tarjoile sulan suklaan kanssa
Siis sinänsä ihan yksinkertainen resepti mutta joka kohdassa mainittu mitä tupperwaren tuotteita pitäisi käyttää, vaikka kaikki olisi voinut korvata ihan tavallisilla välineillä. Varmaan joku hölmö menee menee tuohon lankaan ja ostaa erikseen jokaisen reseptissä mainitun välineen, jotta varmasti tulee "oikein",
Onko tupperware pyramidihuijaus? Vai miksi niitä helevatan kippoja ei saa ostettua verkkokaupasta, tavallisista kaupasta puhumattakaan? Jos olisi niin hyvä tuote, niin luulisi että niiden oma verkkokauppa myisi kuin häkä. Mutta jos menet Tupperin nettisivuille ostoaikeissa, niin tulee ilmoitus että "ota yhteys alueesi konsulenttiin". Eikö tuo vaikuta aika hämärältä?
Ymmärrän, että jos myytäisiin vaikka jotain ihon mikroneulausvälineistöä Tupperwaren tyyliin henkilökohtaisilla esittelyillä ja opastuksella, koska ominpäin mikroneulauksessa on oman ongelmansa. Siis siten, että asiakkaalle näytetään kädestä pitäen, millainen neulausväline on hänelle sopiva, miten huolehditaan hygieniasta, miten tehdään oikeaoppisesti ja turvallisesti, jne. Mutta mihin tarvitaan muovikippojen henkilökohtaista esittelyä ja käyttöopastusta? Järjetöntä! Ainoa, mikä tulee mieleen on että jotain pyramidihuijauksen kaltaista on pakko olla tuossa taustalla.
"Tupperwaren myyntiorganisaatio: Itsenäisenä konsulenttina voi aloittaa kuka tahansa. Tupperwaressa voi edetä uralla edelleen tiiminjohtajaksi ja aina maahantuojaksi asti.
Suomeen Tupperware-tuotteet tulivat 1965, maahantuojanaan Elisabeth Rehn."
Kyllä Rehn onkin niin tupperware-mamma kuin olla ja voi.
Tupperware on niin ihanaa 😂 Kiitos muistutuksesta. Menenkin heti pällistelemään syksyn uutuuksia.