Masennuslääkkeistä tietävät
Mieheni on pitkään ollut jatkuvasti väsynyt ja erittäin kärttyinen. Olen hänen äitinsä kanssa epäillyt, että mies saattaisi kärsiä masennuksesta. Mies ei kuitenkaan suostu menemään lääkäriin mutta tarvittaessa luultavasti saisimme hänelle masennuslääkkeet (suvussa lääkäri).
Kysymys kuuluukin, että mitä haittavaikutuksia niistä voi seurata ja kuinka pian huomaa, että oliko niistä hyötyä? Mietin, että jos kokeilisimme niitä miehelle jonkin aikaa mutta nyt olen alkanut pohtia, että voiko niistä olla kuitenkin enemmän haittaa? ja kuinka pian huomaamme tehon jos se vaikuttaa tuohon väsymykseen ja äksyilyyn.
Kommentit (22)
Meillä oli joskus samankaltainen tilanne, mies ei millään lääkäriin, sain lääkärin kotikäynnille, kun varasin itse ajan terkkariin ja selitin tilanteen. Tsemppiä ap!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 22:12"]
Väsymys voi olla oire jostain muustakin, kenties vakavastakin sairaudesta, kuin masennuksesta. Käsittämätöntä, että ette halua selvittää, mikä miestä vaivaa.
[/quote]
Ilman muuta halutaan selvittää ja tuo on kyllä käynyt mielessä. Mutta kerropa minulle miten saan 120 kiloisen miehen vietyä väkisin lääkäriin kun hän ei itse halua käydä asiaa selvittämässä?? AP
[/quote]
Väsymys voi johtua ihan painostakin. Tai noin lihavalla ihmisellä voi olla herkästi muita sairauksia jotka aiheuttavat uupumusta. Todellakin, asiat ei mene hyvään suuntaan jos hankit miehelle lääkkeet, vaan tuet edelleen hänen aloitteettomuuttaan ja vastuun pakoiluaan. Jos hän on noin passiivinen, hän ei todnäk syö säännöllisesti lääkkeitäänkään ettekä pääse puusta pitkään. Masennuksen hoito vaatii sen tajuamista että on masentunut ja tarvitsee apua. Lääkkeet eivät ole ihmeaineita tai onnellisuuspillereitä. Ne voivat saada ihmisen toimintakykyiseksi, mutta eivät hoida masentuneisuuden syitä.
t. masennuslääkkeitä ja terapiaa saanut