Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin ei ole lomailua, jos on kesän lapsen kanssa kotona?

Vierailija
23.05.2013 |

Bongasin yhdestä blogista, jossa kirjoittaja mainitsi että ei kesällä lomaile vaikka on kotona, koska hoitaa lastaan... excuse me?

Mitä helvettiä se sitten on, jos ei lomaa?

En tajua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on TYÖTÄ. Koita tajuta se.

Vierailija
2/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin koen sen lomana kun saan olla lapsen kanssa kaksi kuukautta lomalla kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kyllä lomaillut kotiäitinä kohta 3 vuotta ympäri vuoden - aina esikoisen syntymästä saakka. Ei minkäänlaisia pakkoaikatauluja, aamulla herätään kun jaksetaan, ulkoilut ja päikkärit + iltarutiinit ja nukkumaanmenot suurin piirtein samaan aikaan joka päivä, mut helvata lomaahan tämä työhön verrattuna on. Toinen lapsi syntyy syksyllä, joten edessä on vielä ainakin toiset 3 vuotta lomaa.

Vierailija
4/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole tuota koskaan tajunnut. Jos ei olla töissä, ollaan lomalla. Piste.

Vierailija
5/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:29"]

Itse ainakin koen sen lomana kun saan olla lapsen kanssa kaksi kuukautta lomalla kesällä.

[/quote]

Niin minäkin koen :). Ap.

Vierailija
6/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lastenhoito on ihan työtä.

t. omaishoitaja

Vierailija
7/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä provo.

Vierailija
8/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:31"]

No mä olen kyllä lomaillut kotiäitinä kohta 3 vuotta ympäri vuoden - aina esikoisen syntymästä saakka. Ei minkäänlaisia pakkoaikatauluja, aamulla herätään kun jaksetaan, ulkoilut ja päikkärit + iltarutiinit ja nukkumaanmenot suurin piirtein samaan aikaan joka päivä, mut helvata lomaahan tämä työhön verrattuna on. Toinen lapsi syntyy syksyllä, joten edessä on vielä ainakin toiset 3 vuotta lomaa.

[/quote]

Ei sun oo mikään pakko kotona niin pitkään olla, jos noin kirraa kuuppaa. Töihin vaan, jos ei leppoisampi elämä kelpaa.

Vierailija
9/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtoja muka on ei-niin varakkaalla perheellä kuin lomailla kotona? Siinä ei termit paljon vaikuta kun vietät leikkipuistokesää vuosi toisensa jälkeen. 

Vierailija
10/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on sellainen kotiäitiys jota ei mielletä etuoikeudeksi vaan TYÖKSI. En ymmärrä.

Vierailija
11/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotta olin kotona ja jälkikäteen ajateltuna Se oli rentoa puuhaa. Varsinkin kun oli alussa vain Se yksi lapsi, eikä homma nyt oikeastaan juuri vaativammaksi muuttunut kun lapsia oli kaksi, tai kolme. En ole ikinä jaksanut stressata turhista, aikataulutin viikkoa lasten kanssa niin vähän kuin mahdollista, enkä todellakaan lähtenyt naapurin äidin kanssa talvella ulos kello 9... Syötiin kun oli nälkä, ulkoiltiin kun ulkoiltiin jne. Lomaa se oli.

Vierailija
12/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset (kuten mun lapseni) kutsuvat lomailuksi matkailua. Vapaa-aika kotona on kivaa, mutta "lomaillakseen" pitäisi aina lähteä pois kotoa, oli se sitten mökille tai kaukomaille.

Vierailija
13/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jälkikasvuni kanssa kotona, 24/7/52. Nautin kyllä jokaisesta päivästä täysillä, mutta lomaa se ei ole.

Kesäkuussa vietämme viikon Italiassa, heinäkuussa kaupunkiloman Lontoossa ja elokuussa   purjehdimme; nämä pätkät kesästä ovat lomaa.

Vierailija
14/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotiäitiys ole työ, mutta ei se kyllä ole lomaakaan. Kyllä sitä välillä kaipaa töihin levähtämään.

Vierailija
15/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkulasten hoito mitään lomaa ole. Onneksi lapset ovat jo isoja, niin nyt niiden kanssa voi lomailla.

Vierailija
16/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuskin maltan odottaa viisi viikkoista lomaani lasten kanssa! Ihan mahtavaa, vaikka vaan kotona hengailtais. Pitäähän heitä hoitaakin tietysti, kun ovat 2- ja 4-vuotta, mutta parempaa se on kuin mikään muu. Pitikin sitä olla tyhmä ja mennä jo töihin...

Vierailija
17/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:45"]

Minäkin olen jälkikasvuni kanssa kotona, 24/7/52. Nautin kyllä jokaisesta päivästä täysillä, mutta lomaa se ei ole.

Kesäkuussa vietämme viikon Italiassa, heinäkuussa kaupunkiloman Lontoossa ja elokuussa   purjehdimme; nämä pätkät kesästä ovat lomaa.

[/quote]

Mitä se sitten on?

Minulla alkaa kesäloma viikon päästä ja ja loppuu elokuun puolivälissä. Lapset eivät ole koko aikana hoidossa vaan kanssani LOMALLA. Välillä olemme kotona, välillä reissaamme ja mökkeilemme. Mutta kyllä, koko se aika on lomaa. En koskaan voisi ajatella omien lasten kanssa olemista työnä.

Ap.

Vierailija
18/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:47"]

Ei kotiäitiys ole työ, mutta ei se kyllä ole lomaakaan. Kyllä sitä välillä kaipaa töihin levähtämään.

[/quote]

No tämä nyt on niin ikuisuuskysymys että siitä on turha vääntää. Ne joilla on helppo työ ja vaativa perhe ovat sitä mieltä kuin yllä lainattu. Ne joilla on toisin päin ovat päinvastaista mieltä. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan - kotivuodet eivät olleet mitään taivasta aamusta iltaan, välillä oli hermot hajalla ja harmitti ja kyllästytti kaikki, mutta oli se silti todella leppoisaa työssäkäyvän äidin elämään verrattuna. Lomaa. Ei täydellistä luksuslomaa, mutta lomaa. Meillä on niin erilaiset tilanteet.

Vierailija
19/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko ajan lapsen kanssa kotona ja myös kesällä, niin eihän siinä silloin mitään lomaa ole. Jos on töissä, niin sitten on lomalla töistä, vaikka sen loma-ajan olisikin lasten kanssa. Kotiäidille olisi varmaankin lomaa olla kuukausi töissä. Eli kyse on muutoksesta, vaihtelusta.

Vierailija
20/21 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:45"]

[/quote]

Mitä se sitten on?

Minulla alkaa kesäloma viikon päästä ja ja loppuu elokuun puolivälissä. Lapset eivät ole koko aikana hoidossa vaan kanssani LOMALLA. Välillä olemme kotona, välillä reissaamme ja mökkeilemme. Mutta kyllä, koko se aika on lomaa. En koskaan voisi ajatella omien lasten kanssa olemista työnä.

Ap.

[/quote]

Se on "vaan" kotoilua/mökkeilyä, elämää ja arkea. Todella ihanaa ja mukavaa tosin. 

Osoitatko vielä kohdan missä sanon ajattelevani "omien lasten kanssa olemista työnä"?