Miten iso tästä vauvasta voi vielä kasvaa?
17.5 (pe) painoarvio vauvalla oli 3580g. Ja käynnistys siirtyi ensi maantantaille eli 27.5. Toivottavasti hän ei ole vain jotain 4,2 - 4,3kg. Pelottaa, että jos joudun hänet alateitse puskemaan ulos, että hän jää kiinni synnytyskanavaan.
Kommentit (8)
Painoa tulee lasketun ajan tienoilla n 150g viikossa, joten tuskin tuosta yoi nelikiloista tulee. Paitsi jos on hoitamaton diabetes, silloin painoa voi tulla yli 250g viikossa.
Voihan se painoarvio tietysti heittää reilustikin..
Kyllä se varmaan tuollaiseksi +100kg körilääksi vielä kasvaa aikanaan.
Painoarvio loppuraskaudessa ultralla tehtynä voi heittää helposti puolikin kiloa. Lapsen tarjonta synnytyksen aikana merkitsee enemmän kuin lapsen paino, viisikiloinen voi tulla helpommin oikeasta tarjonnasta kuin alle kolmikiloinen huonosta tarjonnasta. Valitettavasti lopullinen tarjonta selviää vasta synnytyksen aikana.
Synnytys on melko luonnollinen tapahtuma eli etköhän siitä selviä! Yli nelikiloisia syntyy nykyään paljon (esikoisenakin) ja suurin osa synntyksistä sujuu täysin normaalisti. Jos kaikki ei menisikään hyvin, niin synntys päättyy hätäsektioon tai kiireelliseen sektioon. Suurempi todennäköisyys kuitenkin siihen, että kaikki sujuu normaalisti.
Mulla heitti painoarvio reilun puoli kiloa. Kuopus oli lopulta puolitoista kertaa esikoisen kokoinen, mutta hyvin se meni. Ei tullut repeämän repeämää!
Jakkara oli aivan onneen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:17"]
Painoarvio loppuraskaudessa ultralla tehtynä voi heittää helposti puolikin kiloa. Lapsen tarjonta synnytyksen aikana merkitsee enemmän kuin lapsen paino, viisikiloinen voi tulla helpommin oikeasta tarjonnasta kuin alle kolmikiloinen huonosta tarjonnasta. Valitettavasti lopullinen tarjonta selviää vasta synnytyksen aikana.
[/quote]
Meinasin sanoa samaa tuosta painoarviosta. Minulla oli esikoisesta painoarvio rv 39 3,5 kiloa. Poika syntyi puolitoista viikkoa myöhemmin ja painoa oli melkein kilo enemmän. Eli pieleen meni ja pahasti. Tietenkin arvio voi heittää toiseenkin suuntaan.
Onko jo yliajalla kun käynnistellään?
Mulla on tänään viikkoja tasan 36 ja painoarvioksi sain 3245.