Siis viettävätkö aikuiset ihmiset ihan normisynttäreitään, esim. 27, 32, 46 jne ihan vieraita kutsumalla?
Ja ottavat töistäkin lomapäivän, koska on SYNTTÄRIT. Mistä tällainen on Suomeen rantautunut?
Kommentit (48)
Hei, kiitos vastauksista. Näköjään on vähän muuttunut käytäntö reilussa 20:ssä vuodessa, kun en ole Suomessa enää asunut. Olen täällä asumassani maassa kaikille selittänyt, etteivät aikuiset vietä synttäreitä Suomessa, ooops ;)
Niin oli lapsuudessani ainakin siellä, missä asuin, ettei aikuiset viettäneet. Ja luultavasti parikyt vuotta sitten aika yleisesti koko Suomessa se oli vain lasten juhla. Ap
Lapsuudessani vietettiin vierassynttäreitä kymmenvuotiaaksi asti. Sitten ehkä 18-vuotissynttärit oli seuraava huomionarvoinen. Ehkä. Itse täytin 18 ollessani kahdestaan kaverini kanssa hänen vanhempiensa mökillä. Kaveri toi minulle aamulla sänkyyn viinerin, johon oli tökätty kynttilä. Päivä uitiin ja saunottiin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiitos vastauksista. Näköjään on vähän muuttunut käytäntö reilussa 20:ssä vuodessa, kun en ole Suomessa enää asunut. Olen täällä asumassani maassa kaikille selittänyt, etteivät aikuiset vietä synttäreitä Suomessa, ooops ;)
Niin oli lapsuudessani ainakin siellä, missä asuin, ettei aikuiset viettäneet. Ja luultavasti parikyt vuotta sitten aika yleisesti koko Suomessa se oli vain lasten juhla. Ap
No ei suurin osa edelleenkään vietä. Ne jotka viettää, on niitä lapsuuteensa jämähtäneitä ikiteinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt tätä viime vuosina. Lienee tosiaan nykyajan seurausta siinä mielessä, että monilla ei ole lapsia, joiden synttäreihin panostettaisiin omien sijasta. En osaa kuvitella, että joku yli kolmekymppinen olisi juhlinut omia synttäreitään (siis muita kuin pyöreitä) vielä 15-20 vuotta sitten.
Ankeaa elämän pitää olla! Aikuinen saa nauraa korkeintaan silloin kun naapuri liukastuu lehmänpaskaan, muuten ollaan vakavasti ja ripotellaan tuhkaa päälle.
Ei vaan ihmetyttää lähinnä se kolmekymppisen synttärisankarin itsekorostushalu. Ymmärrät aikuisena.
Kuinka aikuiseksi pitää kasvaa? Täytän elokuussa 35 ja juhlin tänäkin vuonna.
Katsos henkinen, ei fyysinen kasvu. Luonteen jalostuminen, ei synttärilahjojen saanti.
Kutsutko mutkin? :)
Huoh... Juhlin siksi, että on kiva järjestää jotain, en lahjojen vuoksi. Ja kutsun vain kivoja ihmisiä.
Aivan epistä kyllä tuollainen.
Synttärit oli aikanaan hyvä veruke käydä kaljalla.
Jossain kolmenkympin tienoilla alkoi synttäreiden juhliminen vain jäädä pois, ei sitä tullut edes ajateltua.
Jos virallinen synttäripäivä on perjantai tai maanantai, todellakin yritän saada sen vapaapäiväksi. Pitkä viikonloppu on (oli) loistava tilaisuus pienelle lomamatkalle.
Huoh... Juhlin siksi, että on kiva järjestää jotain, en lahjojen vuoksi. Ja kutsun vain kivoja ihmisiä.