Siis viettävätkö aikuiset ihmiset ihan normisynttäreitään, esim. 27, 32, 46 jne ihan vieraita kutsumalla?
Ja ottavat töistäkin lomapäivän, koska on SYNTTÄRIT. Mistä tällainen on Suomeen rantautunut?
Kommentit (48)
Kyllä minä aina jotenkin juhlin. Joskus illanistujaiset kotona, joskus vain kahvittelua. 20- ja 30-vuotisjuhlat pidettiin yhteisesti muutaman kaverin kanssa vähän isommissa tiloissa. Onneksi ei ole sattunut lähipiiriin tuollaisia "ei aikuiset juhli" -niuhoja.
En nyt töistä vapaata ota, mutta tottakai juhlistan. Kotoa opin sen, että aina pitää juhlistaa, jos pieninkin syy on. Elämä on niin tasapaksua muuten.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, meillä töissä alle 3-kybäset suuttuu verisesti, ellen muista laittaa heille vapaapäivää synttäreiksi ja vielä seuraavaksi viikonlopuksi. Pitävät synttäreitään niin suurena juttuna, etteivät aina edes vaivaudu toivomaan vapaata, vaan olettavat minun esimiehenä muistavan ne🙄 Ja joka vuosi sama juttu.
Täh 😂
Olen itsekin ihmetellyt tätä viime vuosina. Lienee tosiaan nykyajan seurausta siinä mielessä, että monilla ei ole lapsia, joiden synttäreihin panostettaisiin omien sijasta. En osaa kuvitella, että joku yli kolmekymppinen olisi juhlinut omia synttäreitään (siis muita kuin pyöreitä) vielä 15-20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt tätä viime vuosina. Lienee tosiaan nykyajan seurausta siinä mielessä, että monilla ei ole lapsia, joiden synttäreihin panostettaisiin omien sijasta. En osaa kuvitella, että joku yli kolmekymppinen olisi juhlinut omia synttäreitään (siis muita kuin pyöreitä) vielä 15-20 vuotta sitten.
Ankeaa elämän pitää olla! Aikuinen saa nauraa korkeintaan silloin kun naapuri liukastuu lehmänpaskaan, muuten ollaan vakavasti ja ripotellaan tuhkaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on vietetty aina synttäreitä ja toiset viettää nimmareita samalla tavalla. Se on ihan normaali surustelumuoto. /quote]
Otan osaa, kurjaa tuommoinen <3
Ei se yleistä ole, ainakaan omassa tuttavapiirissäni. Enemmänkin se menee niin, että jos muutenkin ollaan viettämässä iltaa synttäreiden aikoihin, niitä juhlistetaan samalla. Synttäreiden takia varsinaisesti ei järjestetä juhlia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen viettänyt vain 18 ja 20-vuotissynttärit niin että ole. Kutsunut kavereita ja järjestänyt juhlat. Muuten olen vain kumppanin kanssa vain syönyt kakkua ja viettänyt kahden kesken. Ja täytän nyt viikonloppuna 28 v. Musta on jotenkin hassua, että aikuiset viettää joka vuosi isosti syntymäpäiviä, mutta ehkä se johtuu siitä ettei lapsuudenperheessä ollut tapana. Ei mun vanhemmat oo pyöreitäkään erityisemmin juhlin enkä itsekään kyllä taida jaksaa.
joo otin oman loman töistä ja halusin juhlia itseäni mitä pahaa siinä o
Kukin tavallaan. Itse en ole juhlinut edes pyöreitä. Joku kakku syödään perheen kesken, that's it. Edes lapsena en pitänyt synttäreitä. Ei ole myöskään missään facessa synttäritietoja esillä.
29 jatkaa. Eikö lapsuudessani vietetty omia synttäreitäkään mitenkään erikoisesti. Mulla oli aina synttärit, kun kaverit olivat lomalla tai reissuissa. Vaan perheen kesken. Muistan vain jotkut yksittäiset synttärit, jonne oltaisiin kutsuttu kavereita. Muiden synttäreillä kyllä kävin.
Ajatella, ihmiset ottavat vapaapäivän töistä ja järjestävät juhlat! No, kylläpä sitä kuolinvuoteellaan vielä katuvat ja toivovat, että olisinpa senkin päivän viettänyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankeaa elämän pitää olla! Aikuinen saa nauraa korkeintaan silloin kun naapuri liukastuu lehmänpaskaan, muuten ollaan vakavasti ja ripotellaan tuhkaa päälle.
Ei vaan ihmetyttää lähinnä se kolmekymppisen synttärisankarin itsekorostushalu. Ymmärrät aikuisena.
En, viimeksi olen järjestänyt synttärijuhlat muistaakseni silloin, kun täytin 13. Sen sijaan käydään läheisimpien ystävien kanssa syömässä. Kolmen vuoden päästä täytän 30, silloin ajattelin kyllä pitää juhlat.
Moni samanikäinen kaveri kyllä järjestää juhlat ihan vuosittain. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, jos tykkää. Mukavia juhliahan ne on. Itselläni ei vain ole ollut tapana, vaikka muuten kyllä illanistujaisia järjestän minäkin.
En minä ainakaan. Joku instagramtähtösten jutska varmaan.
Virossa on synttärit edelleen Iso Juttu.
En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ihmetyttää lähinnä se kolmekymppisen synttärisankarin itsekorostushalu. Ymmärrät aikuisena.
Kuinka aikuiseksi pitää kasvaa? Täytän elokuussa 35 ja juhlin tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aikuiseksi pitää kasvaa? Täytän elokuussa 35 ja juhlin tänäkin vuonna.
Katsos henkinen, ei fyysinen kasvu. Luonteen jalostuminen, ei synttärilahjojen saanti.
Kutsutko mutkin? :)
Synttärit on hyvä tekosyy kaverien näkemiselle. Ne synttärit (=vuosien täyttäminen) sinänsä ei ole se pääpointti, vaan se, että voidaan pitää porukalla hauskaa. Jotenkin ihmiset helpommin tulee bilettämään, kun siihen on joku syy. Jos koittaa kutsua porukkaa kasaan esim. joksikin random lauantaiksi, tulee yleensä kaikenlaisia esteitä, kuten että on luvattu leikata mökiltä ruoho tms tms. Näin ainakin olen meidän porukassa huomannut.
Tapahan on ihan kiva, jos on ystäviä. Muitakaan juhlia ei ole, mihin voisi vieraita kutsua - joulut ja pääsiäiset juhlitaan perheen kanssa.