Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis viettävätkö aikuiset ihmiset ihan normisynttäreitään, esim. 27, 32, 46 jne ihan vieraita kutsumalla?

Vierailija
15.07.2020 |

Ja ottavat töistäkin lomapäivän, koska on SYNTTÄRIT. Mistä tällainen on Suomeen rantautunut?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimipäivää on tapana juhlistaa. Mutta ehkä sekin enemmän vanhempien maalla asuvien naisten juttu. En ole koskaan kuullut jonkun miehen kahvittelevan nimipäiväänsä viettäen.

Vierailija
2/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpänä viikonloppuna juhlitaan.

Lähinnnä tekosyy nähdä kavereita ja tehdä ruokaa ja leipoa. Me siis kutsutaan illalliselle kaveriporukassa aina vuorollaan ja synttäreinä yleensä sankari hostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juhliminen onkin niin kamalaa :D

Miksi ei järjestäisi synttärijuhlia? Sehän on hauskaa.

Vierailija
4/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 40v, enkö ole ikinä viettänyt mitään synttäreitä.

En myöskään jouluja tai muitakaan kinkereitä.

Vain lasten synttäreitä on vietetty, se on kuitenkin lapsille tärkeää😍

Vierailija
5/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä. En ehkä joka vuosi, välillä miehen kanssa ”vaan” keskenämme, mutta useimmiten. Sehän on tosi kivaa tavata ystäviä ja viettää iltaa yhdessä :)

Etkö sinä tykkää? En mä lomapäiviä siihen tuhlaa kylläkään, vklp on sitä varten.

Vierailija
6/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sellaiset juhlivat, joilla on kavereita. Itse en viettänyt kolmekymppisiäkään, koska minulla oli pienet lapset eikä mitään kaveriporukkaa. Sama näyttää käyvän nelikymppisten kanssa. Ei ole enää pieniä lapsia, mutta ei ole vieläkään niitä kavereita. 

Vierailija
7/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jokaisella on vain yksi elämä ja sekin loppujen lopuksi aika lyhyt niin miksei tehdä siitä mahdollisimman hauska? Eihän se keneltäkään ole pois. Ei ole pakko juhlia tai osallistua.

Vierailija
8/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei edes onnittelut kun täytin 30v.

Vierailija
9/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synttäreitä ei ole juhlittu millään tavalla sitten 6. luokan, silloin taisi olla viimeinen kerta kun kkutsuin ketään.

Vierailija
10/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlia viettävät ne joille ne on tärkeitä. Ne tykkää hössöttää joka synttäriä ja nimpparia niinkuin olisi isompikin tapahtuma kyseessä. En mä jaksa innostua kuin lasten synttäreistä tai aikuisten pyöreistä luvuista.

Vierailija
11/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lähinnä sinkut lapsettomat aikuiset harrastavat tuota. Muilla on ihan riittävästi tekemistä lasten synttäreiden kanssa.

Vierailija
12/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa, kun joku kutsuisi synttäreille.

Vierailija
13/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vietetään. Mitäs väärää siinäkin nyt taas on? Hyvähän se on kun on iloisia juhlia ja positiivista meininkiä.

Vierailija
14/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussani on juhlittu niin synttärit kuin nimpparitkin. Ei niihin kuitenkaan ole kutsuttu ystäviä eikä kavereita. Eikä otettu lomapäiviä vaan vietetty viikonloppuna. Ihan kätevä tapa ylläpitää suhteita omiin vanhempiin, sisaruksiin ja sisarusten perheisiin. 

Vierailija
15/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, meillä töissä alle 3-kybäset suuttuu verisesti, ellen muista laittaa heille vapaapäivää synttäreiksi ja vielä seuraavaksi viikonlopuksi. Pitävät synttäreitään niin suurena juttuna, etteivät aina edes vaivaudu toivomaan vapaata, vaan olettavat minun esimiehenä muistavan ne🙄 Ja joka vuosi sama juttu.

Vierailija
16/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät vietä.

Vierailija
17/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on vietetty aina synttäreitä ja toiset viettää nimmareita samalla tavalla. Se on ihan normaali surustelumuoto. Kymppijuhlat ovat tietysti isommat voidaan mennä suvun ja kavereiden kanssa ulkomaille johonkin linnaan vaikka. Usein joku teema aiheena. Elokuun juhlija pitää yleensä rapujuhlat. Kaikki sukuun tulleet ovat tykänneet. Ristäiset ovat myös paisuneet isoiksi.Jos jollain ei ole rahaa muut maksaa. Mukana on aina vauavat ja vaarit. Nuoret oppivat järjestään asioita, ruokia ,,puheita,  koristelua, pöytätapoja ynnä paljon muuta seurustelua. Sukun kuuluu myös ulkomailla syntyneitä.

Vierailija
18/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin keski-Euroopassa niin siellä juhlittiin kaikki mahdolliset syntymäpäivät isoilla kesteillä. Rahaa meni järjettömästi kun jostain 32-vuotispäivästä tehtiin 2 päivän juhlat, joihin kutsuttiin koko suku.  Olin vähän ihmeissäni kun Suomessa meillä ei enää lukioon mentyä mitään syntymäpäiviä juhlittu, mummolta sai ehkä 100 markkaa kirjekuoressa.

Vierailija
19/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin keski-Euroopassa niin siellä juhlittiin kaikki mahdolliset syntymäpäivät isoilla kesteillä. Rahaa meni järjettömästi kun jostain 32-vuotispäivästä tehtiin 2 päivän juhlat, joihin kutsuttiin koko suku.  Olin vähän ihmeissäni kun Suomessa meillä ei enää lukioon mentyä mitään syntymäpäiviä juhlittu, mummolta sai ehkä 100 markkaa kirjekuoressa.

Tähän vielä lisäyksenä, että k-Euroopassa synttäreitä ei myöskään koskaan juhlittu etukäteen vaan jos ne oli maanantaina niin seuraavana lauantaina oli sitten bileet. Suomessa oli tottunut siihen, että oltaisiin juhlittu edellisenä lauantaina.

Vierailija
20/48 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vietän ja lähipiirini viettää. En mitään vapaapäivää tietenkään ota, vaan kutsun lähisuvun iltakahville tai muutaman ystävän seuraavana lauantaina illanviettoon. Mitä pahaa tai lapsellista on ihmissuhteiden ylläpitämisessä? Eikö ap:lla ole ketään ketä kutsua ja siksi harmittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä