Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkä teitä, jos juhlavieraat tulee jonain muuna päivänä kun on kutsuttu?

Vierailija
23.05.2013 |

Siis, jos ei pääse vaikka synttäreille silloin kun juhlat pidetään. Ja sitten ilmoitetaan, että tulen ensi viikolla silloin ja silloin. Vai olisiko parempi jättää juhlat kokonaan väliin. Mua jotenkin ainankin tympii se "toisten juhlien" järjestäminen. Jos ei pääse niin ei pääse, seuraavan kerran sitten.

.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:04"]

Siis, jos ei pääse vaikka synttäreille silloin kun juhlat pidetään. Ja sitten ilmoitetaan, että tulen ensi viikolla silloin ja silloin. Vai olisiko parempi jättää juhlat kokonaan väliin. Mua jotenkin ainankin tympii se "toisten juhlien" järjestäminen. Jos ei pääse niin ei pääse, seuraavan kerran sitten.

.

[/quote]

Miten ihmeessä juhlavieraat voi tulla muuna kuin juhlapäivänä? Outoa porukkaa sun tuttavat ja sukulaiset. Eipä ole koskaan sattunut tuollaista eteen, vaikka jokunen juhla on tullut järjestettyä.

Jos ei pääse juhlapäivänä, niin sitten ei pääse. Se juhlahan on nimenomaan silloin kun se on! Sinä päivänä!

Vierailija
2/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraista. Läheiset on aina tervetulleita, eikä heille mitään erityisempiä juhlia tarvitse järjestelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympii. Muutama kaveri on juuri tuollainen. Harvemmin pääsevät viikonloppuna pidettäviin juhliin, kun on aina jotain muuta menoa. Mutta sitten saattavat ihan ilmoitusluontoisesti sanoa, että "tullaan sitten maanantaina rääppiäisiin!" Ja siinä menee sitten se maanantaikin vieraita kestitessä, rääppeitä ei yleensä niin paljon jää (tai eivät säily hyvänä esim. lauantailta), että jotain tarjottavaa on pakko silti leipoa. Ja pitää siivota uudelleen ym. Kerta kaikkiaan rasittavaa minusta.

Vierailija
4/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yllättävän yleistä nykyään. Yritetään tunkea itseään kylään rääppimään, kun ei jostain syystä viitsitä tulla itse juhlapäivänä.

Vierailija
5/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsen synttärit ja muutama sukulainen ei päässyt. Nyt meinaavat huomenna tulla synttärikahveille. Joo no ne synttärit oli jo kaksi viikkoa sitten, ja lapsikin on jo unohtanut pettymyksen siitä, että niin moni vieras perui tulonsa (eikä saanut lahjaa, se taisi lapsella enemmin olla harmituksen kohteena :))

ap

Vierailija
6/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:06"]

Riippuu vieraista. Läheiset on aina tervetulleita, eikä heille mitään erityisempiä juhlia tarvitse järjestelläkään.

[/quote]

Joo ei muakaan joku läheinen haittaa. Kun heidän kanssa nyt tavataan muutenkin. Ja tietää ettei tarvitse sen kummemmin siivota tai pullaa tarjoilla.

ap

Vierailija
7/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todella. Ihan vakiovastaus tuntuu nykyään olevan: "Kiitos kutsusta, mutta ei päästä tulemaan. Mutta tullaan joku toinen päivä sitten juhlimaan". Ettekä vittu tule. Juhlat on silloin kun ilmoitetaan, muulloin voi toki kyläillä ihan normaalisti, mutta turha odottaa mitään kestityksiä.

Näitä on todella paljon.

Vierailija
8/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vieraista ja heidän tilanteestaan. Veljeni perheineen kävi poikani synttäreillä vasta viikonloppuna vaikka päivää juhlittiin viikolla. Arkipäivänä olisivat joutuneet ottamaan töistä vapaata sekä lapset pois koulusta koska asuvat parinsadan kilometrin päässä. Heitä oli kiva nähdä ja ei todellakaan haitannut vaikka tulivat "vääränä" päivänä. Jos taas naapurustossa asuva ei vain viitsi tulla oikeana päivänä niin harmittaa jollei hyvää syytä.

Vierailija
9/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime vuonna perui kaksi päivää ennen juhlia kolme eri sukulaisperhettä (kaksi perhettä menikin mökille kun oli hyvä sää ja pitkä viikonloppu ja yksi sairastui) ja kyllä ärsytti kun kaikki halusivat sitten tulla "rauhassa" tapaamaan meitä seuraavalla viikolla... Sain leipoa sitten tuplasti ja kestitä monta päivää. Itse loukkaannuin noista mökkeily-intoilijoista, kun olivat kuitenkin jo aiemmin ilmoittaneet tulevansa ja lapsikin odotti tädin perhettä ja serkkuja kylään.

Jos ei halua tulla juhliin, ei ole pakko, mutta turha luulla että hymyssäsuin kukaan jaksaa järkätä monia eri juhlia eri porukoille... Ja että on ok perua muuten vaan lyhellä varoitusajalla juhlat jos tuleekin parempaa tekemistä.

Vierailija
10/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:16"]

No todella. Ihan vakiovastaus tuntuu nykyään olevan: "Kiitos kutsusta, mutta ei päästä tulemaan. Mutta tullaan joku toinen päivä sitten juhlimaan". Ettekä vittu tule. Juhlat on silloin kun ilmoitetaan, muulloin voi toki kyläillä ihan normaalisti, mutta turha odottaa mitään kestityksiä.

Näitä on todella paljon.

[/quote]

Nimenomaan näin. Juhlat ovat silloin kuin ilmoitetaan. t. ekana vastannut ihmettelijä

Vierailija
11/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapäivä on silloin kun se on eikä jälkikäteen kenellekään tarvitse mitään järjestää, on aika röyhkeää vain ilmoittaa että tullaan silloin ja silloin, ilmeisesti edes kysymättä sopiiko. Voihan näille vastata että mitään rääppiäisiä ei ole eikä teille sovi.

Vierailija
12/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan luule, että perujaa varten pistetään toiset juhlat pystyyn. En minäkään aina pääse sukulaislasten juhliin, mutta silloin kysyn, koska olisi sellainen päivä, että porukka olisi kotona ja voisi vaikka hörpätä kahvit ja tuoda lahjan. En todellakaan odota, että minua varten alettaisiin siivota talo tai lepoa jotain erikoista.

Vierailija
13/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juhlat sovittuna päivänä eikä muutoin lainkaan. Jos joku tulee rääppiäisiin, saa osallistua pihatalkoisiin ja tarjolla on pelkkää kahvia.

Vierailija
14/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut sen linjan että en järjestä mitään ylimääräisiä juhlia. Jos tulevat jonain muuna kuin juhlapäivänä niin tarjotaan sitä mitä muulloinkin satunnaisille piipahtelijoille.

Lasten synttärit on näitä, en ole muissa yhteyksissä törmännyt.

Vierailija
15/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääää.....

Vierailija
16/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:22"]

No ei kai kukaan luule, että perujaa varten pistetään toiset juhlat pystyyn. En minäkään aina pääse sukulaislasten juhliin, mutta silloin kysyn, koska olisi sellainen päivä, että porukka olisi kotona ja voisi vaikka hörpätä kahvit ja tuoda lahjan. En todellakaan odota, että minua varten alettaisiin siivota talo tai lepoa jotain erikoista.

[/quote]

Niin, mutta kun te ette tiedä miten sotkuista meillä on yleensä, ja kuinka iso homma on siivota edes kahvitteluvierasta varten niin ettei tarvitsisi kuolla häpeään kotinsa vuoksi. Sinun kotisi varmaan on vieraankestävä ilman juhliakin, mutta minun oikeasti ei ole.

Ja vaikket odota että sinulle leivottaisi jotain "erikoista", meillä ei ole normaalisti MITÄÄN vierasvaraa. Jos emme erikseen sinua varten jotain hankkisi, saisit ruisleipää ja oltermannia tai jämät sen päivän illallispastasta.

Vierailija
17/17 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Mulla on aina kermakakku ja voileipäkakku jääkaapissa. Meille voi tulla juhlimaan silloin kun huvittaa ja mitä vaan, vaikka omia juhliaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä