Miten saan puhelinmyyjien puhelut loppumaan??
Mulle tulee joka ikinen päivä vähintään 1 puhelu jostain lehtimyyjältä. Haluan tämän loppuvan. Eilen soitti lehtimyyjä 3 kertaa, oli a-lehdistä, sanomamagazinesta... Ja työaikana soittelevat, ihan vitun häiritsevää!
Auttakaa joku!
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:29"]
Se, että saa Väestörekisteriin tietojenluovutuskiellon, ei taida onnistua ihan sillä perusteella, ettei halua markkinointisoittoja.
[/quote]
Tietenkin saa. Mitä muuta perustetta siihen voisi vaatia? Käy katsomassa se lomake, siinä ensimmäinen kohta kieltää vaan tietojen luovutuksen suoramarkkinointiin. Virastot ja sukututkijat saavat silti haettua tietonsa. Eikä tuo kielto edes maksa mitään.
Ehkä näillä keinoin ei jokaikistä puhelua saa estettyä, mutta jos puhelut häiritsevät, niin miksi ei silti edes yrittäisi niillä keinoilla, joita on olemassa? En todellakaan muista kuinka monta vuotta sitten minulle on lehtimyyjä soittanut. Silti henkilötietoni eivät ole salattuja tai turvakiellossa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:15"]
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/tietopalvelut/Tietojenluovutuskiellot/
Tuolta voi kieltää tietojen luovutuksen Väestörekisteristä.
[/quote]
Tuo koskee vain väestörekisteriä. Telemarkkinointifirmat ostavat numerot esim. Fonectalta, joka saa tiedot teleoperaattoreilta.
Se, että saa Väestörekisteriin tietojenluovutuskiellon, ei taida onnistua ihan sillä perusteella, ettei halua markkinointisoittoja.
[/quote]
Mitään syytä ei edes kysytä kun ilmoitat maistraattiin tietojenluovutuskiellosta.
Itse olen kieltänyt kaikkien tietojeni luovutuksen -autoni rekisterin perusteella esim. minua on aika hankala löytää... :)
Lehtimyyjät soittelevat enää kerran vuodessa keskimäärin, rauhassa saa olla.
Olen laittanut kaikki kiellot, joskus joku soittaa silti, ja vanheneehan ne. Yleensä toivottelen, että heti tilaan jos pystyt alittamaan sen tarjouksen, että kirjastosta saa lehtiä ilmaiseksi.
Nut saavat numwrot Fonectan kautta kaikenmaailman pillerikauppiaat!
Mites sen saisi estettyä, kun ei halua numeroaan salaiseksi?
onko se niin vaikeaa sanoa heti EI KIITOS, EN TILAA MITÄÄN ja luuri kiinni, kun kuulee kuka on soittaja. Turha niitä on ruveta kuuntelemaan ja jankkaamaan niiden kanssa. En ole tilannut mitään lehtiä kahteen vuoteen ja aika harvoin tulee enää soittoja.