Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan puhelinmyyjien puhelut loppumaan??

Vierailija
23.05.2013 |

Mulle tulee joka ikinen päivä vähintään 1 puhelu jostain lehtimyyjältä. Haluan tämän loppuvan. Eilen soitti lehtimyyjä 3 kertaa, oli a-lehdistä, sanomamagazinesta... Ja työaikana soittelevat, ihan vitun häiritsevää!

Auttakaa joku!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena, että Väestötietojärjestelmä ei sisällä puhelinnumeroita, ainoastaan henkilötietoja.

-Väestörekisterikeskuksen työntekijä

Vierailija
2/25 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena, että Väestötietojärjestelmä ei sisällä puhelinnumeroita, ainoastaan henkilötietoja.

-Väestörekisterikeskuksen työntekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeys puree. Mä joskus aina tilasin jotain, jos sain hyvän tarjouksen ja mopo karkasi lopulta käsistä. Se oli ihan tolkutonta, kun välillä myytiin lehteä, joka mulle tulee jo. Sitten epätoivoisesti alkoi kaupata jotain toista. Mä kerran kysyinkin, että kun mulle tulee 5-6 lehteä, niin ajatteleeko ne, että mä haluan kaikki muutkin lehdet.

Lopulta meni hermot ja aloin lyödä luuria korvaan. Samantein, kun joku puhelinmyyjä aloittaa läpinänsä, niin tokasen päälle, että "mä en halua mitään, en tilaa mitään, hei" ja luuri kiinni. Aloitan sen about 5 sekunnin sisällä, kun kuulee jo tavasta aloittaa, että nyt myydään jotain alusvaatteita, kasvohoitoja, lehteä, sähkösopimusta tai mitä milloinkin. Löin luuria korvaan muutamia kuukausia ja kappas, mulle ei soita enää kukaan. Jouduin vissiin mustalle listalle henkilönä, joka ei ota mitään koskaan ja on töykeä.

Vierailija
4/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:39"]

onko se niin vaikeaa sanoa heti EI KIITOS, EN TILAA MITÄÄN ja luuri kiinni, kun kuulee kuka on soittaja. Turha niitä on ruveta kuuntelemaan ja jankkaamaan niiden kanssa. En ole tilannut mitään lehtiä kahteen vuoteen ja aika harvoin tulee enää soittoja.

[/quote]

Ei kieltäytyninen ole varmaan se ongelma vaan jo se puhelimen turha ja jatkuva soiminen. Joskus ei ehdi vastaamaan ja jos tietää, ettei telemarkkinoijat juuri soittele, niin voi huoletta soittaa takaisin tuntemattomaankin numeroon. Viimeksi alkuviikosta oli kirjastosta soitettu. Helpottaa elämää, kun luottaa ettei yleensä tule turhia puheluita.

Vierailija
5/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:31"]

Lehtitalot ja markkinointiyritykset hakevat listansa Väestörekisterikeskuksesta. Jotkut hakevat myös oppilaitosten (esim. yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen) tietopalveluista muttta kaikkialta voi kieltää omien tietojen luovutuksen ulkopuoliselle ja sitä kieltoa on rekisterinpitäjän noudatettava. Väestörekisterikeskus saa isot rahat tietojen myynnistä yrityksille.

[/quote]

Riippuu kai oppilaitoksesta, mutta yleisesti ottaen ne eivät luovuta yhteystietoja varsinaisesti kaupallisiin tarkoituksiin tässä mielessä, vaan lähinnä esim. tutkimuslaitoksille jos nämä tekevät tutkimuksia opiskelijoista ja sen lisäksi esim. ammattiliitoille, jotta nämä voivat mainostaa itseään alan opiskelijoille. Näin ainakin yliopistopuolella, olettaisin että amkeissa on sama juttu. Ja useimmiten nämä lähestyvät postitse, ei puhelimitse.

Vierailija
6/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointifirmat ovat ainakin jossain vaiheessa hakeneet yliopistoilta valmistuneiden tietoja. Tuskin tosiaan varsinaisia mainoksia sitä kautta tulee, mutta periaatteessa jokainen oppilaitos voi myydä rekisteröintitietojaan, jollei niitä erikseen ole erikseen kielletty. 

Vierailija
7/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässinvarma keino on vaihtaa puhelinnumero uudeksi ja samalla salaiseksi. Eikä jaa sitä netissä.

Vierailija
8/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käyttöön telemarkkinointikielto! Ei tule puhelun puhelua 3 seuraavaan vuoteen! Toimii :) Pitää vaan muistaa uusia 3 vuoden välein. En nyt muista mikä se puhelinnumero on mistä sen sai, mutta googlaamalla varmaan löytyy jostain. Yks puhelu ja se on siinä. Itselläni loppui nuo lehtimyyjien soitot siihen paikkaan :)

Vierailija
9/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastaaja jatkaa: Tässä tuo osoite josta löytyy numero jonne voi soittaa ja kieltää puhelinmyynnin :) Olkaapa hyvät.

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/ 

Vierailija
10/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Tuo toiminut hyvin. Alkuvaiheessa puheluita tulee vielä hetken aikaa mutta loppuvat kun yritykset päivittävät listansa. Olen myös ilmoittanut lasten ja miehen numerot myös kieltolistoille.Sen jälkeen kielsimme vielä maistraatin kautta tietojen luovutuksen markkinointiin (lasten kohdalla vaati miehenkin suostumuksen) ja nyt tuntuu että on jotenkin omassa hallussa numeroiden leviäminen. Jos on maistraatissa kielto markkinoinnin osalta, niin puhelinmyyjät eivät enää saa Väestörekisteristä numeroita soittolistoilleen.

Paperikori muuten keventyi huomattavasti kun kielsin postissa osoitteellisen suoramarkkinoinnin koko perheeltä. Mainoksia ja tarjouksia saa kyllä käyttöön halutessa, jos niitä kaipaa.

Vierailija
11/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/tietopalvelut/Tietojenluovutuskiellot/

Tuolta voi kieltää tietojen luovutuksen Väestörekisteristä.

Vierailija
12/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen osallistumisen kaiken maailman markettien yms. kinkkubingoihin.

Vierailija
13/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kieltopalvelut eivät välttämättä toimi, sillä lehtimyyjillä on keinonsa kiertää ne. Mutta helpottavat kuitenkin tilannetta.

Vierailija
14/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuokaan ei estä sitä, jos osallistut netissä johonkin kilpailuun, jossa kysytään puhelinnumeroa. Niissä on yleensä ehtona, että järjestäjä saa antaa tietosi käytännössä minne haluaa. Ja soittoja tulee.

Kannattaa lukea ne erilaiset kisojen ehdot ja käyttää omaa päätänsä, ennenkuin antaa omat tietonsa.

Telemarkkinoinnin kielto tulee voimaan 1-3 kk viiveellä ja sekin koskee aikaa siitä eteenpäin. Jos jollain firmalla on vanhat asiakasrekisterit, joita soitellaan, niin sinne ei tule päivityksiä markkinointikiellosta.

Jos sinulle on tullut lehtiä a-kehdistä, sanomalta jne. käy niitten sivuilta katsomassa, mihin tilausvaiheessa olet sitoutunut ja onko worst scenario se, että joudut ilmoittamaan joka ainoaan yhtiöön, että et halua enää markkinointisoittoja.

Vierailija
15/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:15"]

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/tietopalvelut/Tietojenluovutuskiellot/

Tuolta voi kieltää tietojen luovutuksen Väestörekisteristä.

[/quote]

Tuo koskee vain väestörekisteriä. Telemarkkinointifirmat ostavat numerot esim. Fonectalta, joka saa tiedot teleoperaattoreilta.

Se, että saa Väestörekisteriin tietojenluovutuskiellon, ei taida onnistua ihan sillä perusteella, ettei halua markkinointisoittoja.

Vierailija
16/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtitalot ja markkinointiyritykset hakevat listansa Väestörekisterikeskuksesta. Jotkut hakevat myös oppilaitosten (esim. yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen) tietopalveluista muttta kaikkialta voi kieltää omien tietojen luovutuksen ulkopuoliselle ja sitä kieltoa on rekisterinpitäjän noudatettava. Väestörekisterikeskus saa isot rahat tietojen myynnistä yrityksille.

Jos itse ilmoittaa vaikka arvontalappua täyttäessä "markkinointikielto ja tietojen luovutuksen kielto", niin sitäkin yritykset noudattavat. Nettiarvonnoissa ei tosin usein tällaista mahdollisuutta ole vaan on klikattava suostumus markkinointiin, jotta pääsee eteenpäin. Jos on oikein viitseliäs niin laittamalla sähköpostia firmaan voi kieltää omien tietojen käytön markkinointiin.

Ongelmaksi jää esimerkiksi puhelinfirmat, joiden asiakkaana on jo valmiiksi ja he haluavat myydä omia tuotteitaan. Asiakaspuheluita ei lasketa markkinoinniksi samalla tavalla. Käytännössä olen sanonut tällöin puhelimessa, etten halua jatkossa mitään asiakaspuheluita. Sopimusasiat on tulleet joka tapauksessa postitse.

Kiellon voi rajoittaa koskemaan vain suoramarkkinointia, minua ei haittaa vaikka Kela, verottaja ja vakuutusyhtiöt saavat suoraan tiedot osoitteenmuutoksista, päinvastoin. Kyllästyin vaan täysin olemaan epäkohtelias puhelimessa monta kertaa päivässä.

Vierailija
17/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telemarkkinakielto vuotaa. Ei toimi.

Vierailija
18/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinliittymistä tietojen luovutuksen saa helposti kiellettyä myös, useimpien kohdalla voi käydä kirjautumassa itse omiin tietoihin. Ja kaikki suuret lehtitalot noudattavat suoramarkkinointiliiton kieltolistoja ainakin sen kolme vuotta.

Vierailija
19/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voi ilmoittaa suoraan puhelimessa myyjälle, että laitatko tähän numeroon markkinointikiellon.

Vierailija
20/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi kakkosen linkittämä kielto on kyllä toiminut. Puheluita ei tule enää ollenkaan. Kerran tuli yksi soitto, josta tiesin, että kolme vuotta on kulunut ja kielto on uusittava. Eli mulla se on toiminut kohta 5-6 vuotta. Tosin mulla ei ole tapana ikinä antaa tietojani mihinkään, eli en siis osallistu arpajaisiin ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi