Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SYYSKEIJUJEN KE-TO ¤¤¤

12.07.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkään ei oo enää niin kuuma, mutta hetken kun tossa auringossa puuhaa, niin kyllä sitä läkähtyy!

Niinkö arvelinkin, oli hemppa tippunu 125 -> 106 =/ Rautaahan se täti sit passitti hakemaan. Sf-mitta oli huiman sentin enemmän ko viimeks eli 26cm nyt. Verenpaine ok, samoin pissa. Raivotarjonnassa oli pikkunen. Paino oli nyt noussut n. 600g/vko, mutta eipä se yks kerta kuulema maailmanloppu ole, kun ei muuten oo paljoo noussut. Ja muuten, täti sano, että älä usko sitä ultraa, voi olla poikakin :) Oliskin :))

Ai että oli mukava viime yö. Masukki rupes vääntyilemään ja kääntyilemään ympäriinsä ja minä en voinu maata mitenkään päin. Piti istua ja kävellä ja kokeilla ties mitä. Kyllä oli ahdistavaa.

Nyt olis laitettava jotain sapuskaa ja pistettävä pikku mies kuntoon, ollaan nääs lähössä korkeasaareen. Mitäköhän siitäkin tulee, varmaan aikamoista valitusta mun osalta..:P

Tisha rv30+0!

Vierailija
22/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa koitan jotain näpytellä viimeisen työpäivän kunniaksi ennen lomaa =). Mulla tosiaan alkaa huomisesta parin viikon loma ja sitten pitäis käydä vielä vajaa viikko sijaista opastamassa ennen mammalomaa. Vähäksi käy nämä työt ennen kuin loppuvat.

Meillä on töissä kyllä ollut nautinto olla, kun on ilmastointi. Täällä ei tiedä mitään ulkona olevasta helteestä. Kotonakaan ei ole ollut liian kuuma, en tiedä johtuuko siitä että meillä on vaalea tiilitalo ja koneellinen ilmanvaihto, mutta yötkin olen saanut kuumuuden puolesta nukutuksi. Minua tämä helle ei ole muutenkaan vielä vaivannut, vaikka keväällä pelkäsinkin että miten sitä kesän jaksaa. Turvotustakaan ei ole vielä ollenkaan.

Muutenkin oma olo on kohtuullisen hyvä. Öisin saa ravata muutaman tunnin välein vessassa, mikä kyllä ärsyttää suunnattomasti. Eilen oli kyllä minullakin huono päivä tämän raskauden kanssa. Tuntui ettei jaksa enää yhtään tätä tilaa! Tämän vauvan jälkeen kyllä haluan hetken leputella itseäni. Äkkiä se unohtuu tämä loppu raskauden " ihanuus" !

Ollaan lähdössä huomenna lomareissulle, saa nähdä kuinka n. 500 kilometriä autossa menee. Enemmän kyllä jännittää meidän pikku neidin puolesta, että kuinka hän viihtyy niin kauan paikallaan =). Pitää varata paljon tekemistä mukaan.

Seuraava neuvola mulla on vasta ensi viikolla. Kiva taas päästä vauvaa katsomaan. Toivottavasti ois kääntynyt oikein päin. Olen jo pienessä mustassa mielessäni kuvitellut, ettei vauva käännykään ja mitä jos pitää leikata yms. kivaa.

Minä en ole laittanut vauvaa varten vielä mitään, apua! Te kaikki tunnutte jo tehneen kaiken valmiiksi.... No jospa minäkin sitten lomareissun jälkeen saisin vaatteet paikoilleen.

No mutta nyt täytyy palata töiden pariin, et saa kaiken tehdyksi ennen lomaa. Aurinkoisia ja vähän viileämpiä päiviä kaikille!

Heann rv 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu viime viikolla kahden päivän lomalla, sen enempää ei meidän isäntä voikaan kesälomaa pitää. tänään onneksi sai järkättyä itselleen ylimääräisen vapaapäivän niin päästään uimaan ja mullakin on seuraa. kolmen vilperin kanssa yksin näillä helteillä ei ole luksusta!!! Tuskastuttaa ja harmittaa valittaa kuumuudesta, mutta kun on niin hankala olla. Omalla pihalla ei varjon varjoa missään ja tuo hiekka pöllyää, saisipa sen nurmikon laitettua tänä syksynä, mutta saas nähdä, on tuolla kaikkea muutakin tehtävää vielä.

supistelee täälläkin ja useasti päivittäin. ei ole kipeäätekeviä mutta tiukkoja ja useimmat tulee levossa :( Nvla parin viikon päästä ja sanoi viimeksi passittavansa äippäpolille tarkistukseen. Sillä viikolla pitäisi töihinkin palata kahdeksi viikoksi vielä mutta mies eilen sanoi että turha luulo että hän enää sinne päästää näillä suppareilla. ja parempi niin.

meidän juniori on päättänyt olla nukkumatta päiväunia enää. Poika täyttää lokakuussa kolme ja mielestäni tuon ikäinen saisi edes puolen tunnin torkut ottaa. tänään sain jotenkin, jollain ihmeen keinolla kundin nukahtamaan tunnin väsytystaistelun jälkeen. mutta muuten ei. itse ei pääse ikinä lepuuttamaan päivällä ja nyt onkin yöunetkin taas heikentyneet. Ei johdu kuumuudesta vaan en vaan saa aamuisin unta. Ajatukset pyörii kehää ja hirvittää niin maan pirusti miten selviän neljän lapsen kanssa kun rytmi tarvii jotenkin rakentaa sen varaan että esikoinen pitää viedä klo 9 eskariin ja hakea 13. Ja kävellen ei matkaa jaksa lapset taittaa kun sillon tällön. Eikä täällä ole äitille seuraa, ei juuri lapsillekaan, nyt jo iskee mökkihöperyys ja yksinäisyys ja paniikki. Oikein positiiviset ajatukset siis =)

mutta muuten siis asiat ok, vaatteet vauvalle puhtaina, vielä pitäisi paikka etsiä. vauvan huoneesta siis puuttuu komero ja juuri nyt ei ole varaa ostaa. Tarvii tehdä tilaa sisarusten kaappeihin ja hakea ikeasta lipasto jonka muutenkin vauvan huoneeseen haluan. tai sitten järjestän tilaa vaatehuoneeseen jollain ilveellä, onhan vauvakin meidän huoneessa ja hoitopöytä aluksi.

eli ei tänne sen kummempaa kun muillekaan keijuille ja nettipimennosta johtuen (hajosi pirulainen keskusyksikkö joten meni sihenkin rahaa kun piti uusi hommata) en tiedä yhtään mistä olette puhuneet mutta tsemppiä kaikille ja koitetaan tuonne elokuun lopulle pysyä kaikki kasassa vielä!

Tuisku 29+

Vierailija
24/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas töissä ollut sellainen päivä, etten ole saanut oikein mitään (työasioita) aikaiseksi. Täällä on tosi hiljaista ja vaikka olisi aikaa hoitaa rästihommia pois alta, niin kaikki muu puuhastelu vie kummasti voiton työnteosta. Onneksi täällä toimistolla on koko ajan näiden helteiden aikana ollut sopivan viileetä eli luulenpa päässeeni täällä helpommalla kuin jos olisin nyt lomalla " nauttimassa" helteistä. Alkaa työpäivät käymään vähiin eli enää 20 päivää töitä jäljellä! Tuntuu hurjan vähältä. Lomailen vielä viikon elokuun alussa ja palaan sitten neljäksi päiväksi perehdyttämään sijaistani. Tarkoitus oli alun perin lomailla jo heinäkuun lopussa, mutta mies joutuu sittenkin olemaan silloin töissä. Ensin ajattelin, että miksen voisi lomailla itseksenikin silloin, mutta järki voi onneksi voiton, kun nyt olis kuitenkin käsillä viimeiset hetket lomailla kaksistaan.

Hoitopöytä on nyt kasattu ja viime viikonloppuna käytiin viimein ihmettelemässä vaunuvalikoimaa. Kovasti ne Emmaljungat (esim. Cerox) houkuttelis, mutta toisaalta olis kiva päästä vähän halvemmalla. Päätös pitäisi niiden suhteen tehdä melko pian, kun alkaa osa tämän vuoden mallin värivaihtoehdoista loppumaan. Nyt oon lisäksi viimein saanut syvennyttyä kestovaippailun ihmeelliseen maailmaan eli oon yrittänyt kovasti tonkia tietoa aiheesta. Pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan mielessä kestoiluun liittyvät käsitteet ja oon nyt uskaltautunut jo hankkimaan joitain kokeilukappaleita nettihuutokaupoista. Jos jonkun näköisen ja kokoisen arsenaalin saisi kasattua, että pääsee sitten pikapuoliin lapsen syntymän jälkeen testaamaan, sopivatko kestovaipat meidän tulokkaalle.

Kelan sivuille oli viimein ilmestynyt päätös mun tulevasta äitiys- ja vanhempainrahasta. Siitä ei vaan selviä, onko kyse brutto- vai nettosummasta ja kun soittelin kelaan asiaa kysyäkseni, niin ensin summan sanottiin olevan netto, sitten brutto, sitten taas netto ja viimeiseksi vielä brutto¿ Joopa joo, kovin oli asiantunteva henkilö langan toisessa päässä. Kaipa kyse on bruttosummasta, kun " maksetaan ¿" -sarake oli vielä tyhjänä, ja jos näin on, niin odotin kyllä saavani vähän enemmän :(

Vauva kääntyilee ja vääntyilee vatsassa jatkuvasti, etenkin töissä istuessa ehtii ihmetellä jatkuvaa liikehdintää. Potkujakin tulee, mutta enimmäkseen liikkeet on kuitenkin sellaista asennon vaihtelua ja muuta venkoilua. Mulla potkut ei oo koko aikana olleet mitenkään hurjan voimakkaita ja yhdessä vaiheessa ehdin jo miettiä sitäkin, onko jotain vialla, kun potkuja ei satele samaan tahtiin ja samalla voimalla kuin monilla muilla odottavilla tuntuu satelevan. Joku muukin muistaakseni kirjoitti, ettei vauva hurjasti potki, joten lienee kuitenkin ihan normaalia.

Ensi tiistaina olis sitten pitkästä aikaa neuvolakäynti. Nyt ei toivottavasti tule sanomista painonnoususta kuten viimeksi, kun parin viikon takainen vatsatauti sai painon putoamaan kahdessa päivässä 2 kg. Muutenkin oon nyt yrittänyt pitää näppini erossa kaikesta makeasta. Kaipa th ottaa nyt viimein jotain kantaa vauvan asentoon, kun itsellä ei ole siitä juurikaan käsitystä eikä asentoa ole aiemmilla kerroilla selvitetty.

Yritän lukea viime päivien pinoja, jotta pääsen taas paremmin selville siitä, mistä on viime aikoina keskusteltu. Lähiaikoina sitten lisää tekstiä!

Riina Rv 29+6

Vierailija
25/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ainakin täällä meillä kotona on viileämpää, kuin muina päivinä =) Tyttö just nukahti, hetki omaa rauhaa tiedossa.

Eilen oli neuvolalääkäri taas vaihteeks. Jo 3. käynti sairasloman jatkamisen takia ja joka kerta tehty sisätutkimukset ym. Nyt sitten kerrankin suostui kirjoittamaan 3vkoa kerrallaan, tuonne äippäloman alkuun asti. Eli tiedossa vielä viimeinen lääkärikäynti loppuraskaudessa. Kiva juttu, kun näin kesäaikaan lääkärikäynnit tapahtuvat eri neuvolassa ja siellä on ULTRA, JEE! Eli vikalla lääkärireissulla pääsee kurkkaamaan pikkuista masuun =)

Paino: +150g/vko

Turvotus: -

RR: 88/56

Pissa: ok

Sf: Taas huimat 32cm... eli yläkäyrien yläpuolella mennään.

Kohdunsuu/kaula: Kovistakin ja tiheään tulevista suppareista huolimatta kaulaa oli edelleen 3cm jäljellä, kohdunsuu kiinni, mutta pehmentynyt. Olen iloinen, ettei o edistynyt tilanne tuolla alapäässä =)

Tuon sf-mitan perusteella luultavasti joudun synnytystapa-arvioon, mikäli ei ota tasoittuakseen. Noh, ei se mitään..sielläkin pääsis taas ultrattavaks ja sukupuoleen saattaisi saada varmistusta (rakenneultran mukaan poika.)

Miten tehdään synnytystapa-arvio??? En ole ennen moiseen joutunut, joten kiinostaisi...

RAUDASTA: Mulla kans oli esikkoa odottaessa Obsidania syödessä kakka mustaa, ihan normi " oire" lisäraudan aikana.

MIISA: Musta kans tuntuu, et hermo kireellä. Sääliksi käy tyttöä, kun tuntuu että joka asiasta tulee tiuskittua ja pinna on kyhyt. Varmasti osasyynä on nimenomaan tämä raskaus ja nämä tuskaiset helteet.

EMPOMPPU: Meillä oli esikoisella turvakaukalona Lastentarvikkeesta vuonna -04 hankittu Britax Römer Babysafe, joka on tosi kätevä ja turvallisuustesteissä tosi hyvin pärjännyt. Samainen kaukalo odottaa nyt uutta tulokasta =)

RIINA: Ostin juuri Emmaljungan Ceroxit. Ovat nyt esikoistytöllä käytössä ja pehmeän kopan kera kohta sitten vauvalla. En voi kyllä muuta, kuin suositella. Hinta on aikamoinen, mutta kyllä ovat sen arvoiset menopelit! Heittoaisaa en vaihtaisi enää mistään hinnasta pois! Ovat sitäpaitsi kivannäköisetkin ja tällainen ratas/vaunufriikki kun olen, en kelpuuttaisi muita enää tilalle =)

Nyt rentoutumaan, joten ei muuta kun päivänjatkoja kaikille teille kanssasisarille =)

-frodo 32+2 ja tyttö 1v 9kk-

Vierailija
26/26 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin nimittäin vetämään tupakan!! Heti kun sai tumpattua nii otti kyllä päähän ja olin ihan varma että synnytys lähtee tänään käyntiin sen takia! Oon nyt ollu 22 viikkoo ilman ja tänään sitte vitutti niin paljo että tupakalla aattelin siitä päästä. palkaksi sain armottoman päänsäryn. Nii ja se syy miks poltin? No kun päivällä rupesin keittoa väsäämään ja kuorin yli puoli pussillista eilen ostamiani perunoita ja kaikki oli sisältä ihan mustia!! Itkin 15 minuuttia ihan täyttä kurkkua, se ei meinannu loppua millää! Nyt kuitenki jo parempi olo..

Olin eilen neuvolas ja sen jälkee kävin ensimmäistä kertaa lääkäris. Täs vähä kuulumisia..

Paino: +700/vko

Turvotus: -

RR: 120/75

Hemppa: 122

Sf: 27

Kohdunsuu on kuulemma kaukana takana että ei tainnu saada edes kunnon tuntumaa mutta tulipahan seki tutkittua. Lääkärin kans ihmeteltiin sitä että vaikka mulla on raskausdiabetes niin arvot on ollu tosi hyviä ja ihan normaaleja, sf-mittaki keskikäyrällä. Joudun ny kuitenki ruveta hyppäähän seinäjoella tutkimuksis että kuinka vauva kasvaa. En ollu kauheen ilonen ku kuulin siitä koska matkaa on 100 km per sivu ja meidän autos ei oo ilmastointia. Plussaa kuitenki että pääsen näkeen taas vilperiä!=) Onko kellään kokemusta tai tietoo että mitähän siä mahdetaan muuta tehdä? Kuinka painoarvio tehdään?

Isäntä ei oo koskaan kotona..Toisaalta hyvä mun raivotaudin takia mutta olishan se kiva jos joskus nähtäs. Jos se on kotona nii varmasti kuitenki puhelimes. Autokauppaa kun tekee..Mä en haluaisi passatista luopua eikä pakko oliskaa mutta se on tosiaan aika ahdas ja isäntä on kyllästyny. Uus auto ei taida silti olla farmari vaan ollaan ihastuttu yhteen omegaan, se olis automaatti ja olis ilmastointi ja kaikki herkut..

Raivotaudista vielä..En oo viä tarkistanu asiaa mistää mutta kuuluuko tää asiaan ja koska tästä pääsee eroon?! Mä en jaksa enää ittekkää ku meinaa mielenterveys mennä pienemmästäki asiasta..Eikä taida olla vilperilläkää helppoo ku äiskä itkee koko ajan.

No mutta kai mä ny meen kattoon kuinka mustikat kypsyy ja käyn samalla vähä lenkillä.

Ps. Jos teillä on jotain extrakevyitä ja hyviä ruokavinkkejä tälle pienelle ressukalle nii otan niitä ilomielin vastaan..

Miisa84 & Vilperi, rv 30+0