Kokemuksia unipusseista?
Moi,
millaisia kokemuksia teillä on unipusseista/ vauvapusseista? Jos vauvalla on peitto, niin potkiiko hän sen pois päältään? ts. Toimisiko unipussi paremmin? Toivoisin, että te, joilla on kokemuksia unipusseista kertoisitte kuinka ne ovat toimineet peittoihin verrattuna? Minkälaisia unipusseja olette käyttäneet?
Onko joku käyttänyt unipussia taaperoikään asti ja millaisin kokemuksin?
Tiedustellen unipussia/ vauvapussia harkitseva pazzepartout
Kommentit (10)
Hei!
Olen kanssa miettinyt unipussin hankintaa/tekoa. Meillä 1v, jolla ei peitto pysy sitten millään päällä... Suuri Käsityölehden 11-12/2005 numerossa oli muuten ohje unipussiin (koot 56-80 cm)!
Meillä on suunnitteilla käyttää unipussia heti alusta alkaen eli ainoana yövaatteena. Monet kaverit ja sukulaiset ovat suositelleet ja kuulemma rauhoittaa vauvaa mukavasti kun on turvallinen olo eikä peitto katoa yön aikana...
Materiaaleista sen verran, että melkeinpä kaikki ovat suositelleet luonnonkuituisia unipusseja: esim. pehmeä flanelli. Tekokuidut hiostuttavat helposti ja tuntuvat kalseilta jos on viileämpää. Itse olen ommellut vanhoista pyjamista käsityölehden ohjeilla unipusseja... ja vanha pyjama on ehdottomasti paras, sillä flanelli pehmennyt useissa pesuissa ja mukavan tuntuinen. Kyllähän uuttakin flanellia kaupasta saa halvalla, mutta kannattaa pestä muutamia kertoja ennen käyttöä...
Inne 38+1
Moi,
Tein esikoiselle itse unipussin vanhasta peitosta ja hän nukkui huomattavasti paremmin tuossa pussissa kuin peiton alla.
Itse ajattelisin, että kun pussi ympäröi vauvaa joka puolelta ja ei pääse pujahtamaan pois peiton alta yöllä, niin olo on lämmin ja turvallinen ja hyvä nukkua.
sitten n 6kk iässä alko hulinat... Tytön ollessa 8kk ompelin kokeilu mielessä ite fleecestä hihattoman unipussin ja yöt rauhottui samantien, tyttö nukkuu vieläkin tuossa pussissa, ikää reilu 1v, talven tullen piti laittaa tuohon vielä peittoo päälle kun tuntu muuten palelevan.. Eli suosittelen kyllä! Ja kotitekosella pärjää ihan hyvin jos ei halua mansikoita maksaa!
Mä olen tilannut netistä edullisia unipusseja. Fleeceunipussit ei maksanut kuin jotain 15 euroa. Topatut oli kalliimpia, mutta kyllä hintansa vääretejä. unipussi on paras vauvahankinta. Olen ostanut sellaisen aina lahjaksi, kun tuttavapiiriin on tullut vauvoja. Oma poika meni pussiin 3kk iässä ja nukkuu siinä vieläkin, vaikka on jo melkein 2 vuotta. kokoja löytyy 110cm asti. Aivan mahtava juttu! Vauva tuntee olonsa kuin kohdussa olisi eikä potki peittoa ja taaperon yöt rauhoittuu. Suosittelen erittäin lämpimästi!
Oletteko tehneet tuon unipussin ihan jonkun mallin mukaan vai " omasta päästä" ?
Minuakin kiinnostaa nimittäin tuo unipussi.
Kertoisitko mistä osoitteesta olet itse unipusseja tilannut?
Sycorax
Eli olen tilannut Candide-merkkisiä unipusseja! ne on aivan mahtavia! Löytyy fleecenä että topattuna. Erittäin kestäviä ja ihania. Pienin koko 3-6kk, sitten 6-18kk ja nyt on menossa pussi joka on 110cm asti. En nyt muista, mistä kaikista nettiliikkeistä olen tilannut. Googleen kun panee hakusanaksi unipussi ja etsii noita candide-merkkisiä niin varmasti löytyy. Kultapieni taisi olla ainakin yksi nettiliike. Olen niitä siis tilannut todella monesta paikasta ja useasti. Meillä itsellä on 4 pussia ja ainakin 4 kaverille olen tilannut. Siis todella hyvä tuote!
Unipusseja kun löytyy näköjään tosi monenlaisia, niin tuo merkkitieto auttaa jo pitkälle haussa! Kiitos paivansade77!
Sycorax
Hei,
omakohtaisia kokemuksia ei vielä ole (La 7.3.), mutta ostin pari Nalle Puh -pussia Jyskistä hintaan 5,95/kpl. Hyllylapussa luki ajopussi, mutta ei se unipussista eroa millään tavalla. Saattaahan se olla vähän lämpimämpi, mutta sinne alle ei sitten tarvitse laittaa juuri mitään. Ajattelin, että ompelen sitten kesäksi kevyemmän version. Saan kivasti mallin tästä edullisesta pussista.