Heips!
Olisko teillä tietoa että onko saman hintainen viedä lapsi hoitoon 30pv/kk kuin esikm 3pv/vk??
kun tahtoisin laittaa esikon hoitoon esim. tuo kolme päivää/vk mutta mietin sitä hintaa..
Kommentit (4)
Ku oon miettiny että esikko jatkais pph:lla vauvan synnyttyä. Olin ajatellut että kävis siellä pari kertaa viikossa (meillä ei ole lapselle kavereita täs lähellä) ja olis silloin koko päivän, eli mun mies veis ja hakis työmatkalla. Mut pph sanoi, että puolipäivähoito meinaa että sais olla vaan 4 h päiväs ja se taas meinais, että mun pitäs sit vauvan kans lähtee hakeen esikoista kesken päivän sieltä ja se taas tuntuu aika hankalalta, pph asuu aika kaukana.
Eli mä pph:lle puhin osa-aikahoidosta ja hän sanoi noin, että 4 h päiväs. Mut onko siis joku tuommooinenki järjestely että esim. 11 pv/kk ja ne olis silti kokonaisia päiviä?
Meillä päin ei tunneta (enää) tuota osa-aikahoitoa ollenkaan. Eli sen perusteella ei tule alennusta maksuun. Paitsi eskareilla, jotka tarvitsee päivähoitoa. Eli jäävät aamupäivän esiopetuksen jälkeen vielä iltapäiväksi päivähoitoon. Heille on olemassa osa-aikamaksu. Mutta voihan olla, että jossain muualla sellainen on olemassa myös muille. Meillä siis valittavana vain nuo kaksi vaihtoehtoa, niin että kummassakin ollaan koko päivä (eli aamusta iltapäivään asti).
Nämä käytännöt voivat vaihella vissiin paikkakunnitta... Eli meillä päin käytössä kaikki kolme menetelmää; koko päiväinen koko kuukauden 100% maksu, alle 5h/pv koko kuukauden 60% maksu ja koko päiväinen mutta hoidon tarve vain 10-15pv tällöin sopimukset tehdään henkilökohtaisesti päivähoidon ohjaajan kanssa ja vähintään 3kk:ksi kerrallaan. Omakohtaista kokemusta ei tuosta viimeisestä hirveesti ole, mutta olen ymmärtänyt, jotta maksu vissiin määräytyy hoitopäivien mukaan, halvempi on joka tapauksessa.
..ainakin on erikseen puolikas ja täysmaksu. Olikohan niin, että 12 päivää/kk tai enemmän, ni menee täysmaksu, mut jos on 11pvä/kk tai vähemmän, niin menee puolikasmaksu. Ja tähänkin pitää tehdä erikseen sopimus eli jos teet puolikkaan sopimuksen, ni sit oot aina puolikkaalla eli ei pysty sopimaan, et tässä kuussa on puolikas ja ens kuussa kokonainen. Päiväkodit nimittäin voi ottaa kaks puolikasta lasta yhden kokonaisen paikalle.
Tääkin varmasti vaihtelee eri paikkakunnilla. Mutta näin ainakin meillä päin Keski-Suomessa.