Miten toimii iPadin wifi?? maksaako
Ostin ipad wifin..maksaako se nettiin liittyminen vai onko aina ilmaista? esim kirjastossa on ilmainen mutta muualla, esim leikkipuistossa (hki) toimiiko ja miten? olisiko se kortilla toimiva ollut parempi?
Kommentit (18)
Wifi on aina ilmainen, jos se sellaiseen yhdistää. Jos hankit erikseen sim-kortin laitteeseen ja sitä kautta yhdistät nettiin, se maksaa joko kuukausimaksun tai käytön mukaan. Se on nimeltään yleensä joko 3G, 4G tai vastaava.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:24"]
Wifi on aina ilmainen, jos se sellaiseen yhdistää. Jos hankit erikseen sim-kortin laitteeseen ja sitä kautta yhdistät nettiin, se maksaa joko kuukausimaksun tai käytön mukaan. Se on nimeltään yleensä joko 3G, 4G tai vastaava.
[/quote]
Jos lähdetään pilkkua viilaamaan niin wi-fi voi kyllä olla maksullinenkin. Esimerkiksi junissa, laivoissa, lentokentillä olen tähän törmännyt. Mutta en ole sitten maksanut vaan käyttänyt hidasta ilmaista jos tarjolla tai sitten ollut ilman.
missä kaikkialla helsingissä on wi-fi verkkoa? käsittääkseni metrossa, bussissa ja kirjasto. toimiiko sellainen kadulla kulkiessa?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:28"]
missä kaikkialla helsingissä on wi-fi verkkoa? käsittääkseni metrossa, bussissa ja kirjasto. toimiiko sellainen kadulla kulkiessa?
[/quote]
Eipä taida toimia. Saattaa napata jonkun toisen ihmisen yhteyden, jollei ole suojattu, mutta ei sekään sitten kantaman ulkopuolella enää toimi ja tuskin niin tuuri on että iPad nappaa heti seuraavan suojaamattoman wi-fin siinä lennossa :) Esim. mä nään mun koneelta kotona monen monituista wi-fiä, mutta omaan ja kahteen niiden lisäksi pääsen, koska nää kaksi muuta on suojaamattomia.
Voit luoda kännykästäsi langattoman verkon iPadillesi missä ja milloin vain.
oliko paska valinta? voikohan vielä vaihtaa? onko se muutes kalliimpi kortilla??
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:24"]
[/quote]
Et pääse yhdistymään maksulliseen, ellet ensin maksa, joen kyllä se on ilmainen jos siihen pääsee liittymään.
Nykyisin ei ole ehää edes rikollista käyttää mitä tahansa vapaata wlania.
Jos lähdetään pilkkua viilaamaan niin wi-fi voi kyllä olla maksullinenkin. Esimerkiksi junissa, laivoissa, lentokentillä olen tähän törmännyt. Mutta en ole sitten maksanut vaan käyttänyt hidasta ilmaista jos tarjolla tai sitten ollut ilman.
[/quote]
Jos sulla on älypuhelin, niin käytä sitä hotspotina. Ihan turhaa maksaa kahdesta liittymästä.
Jos sulla on älypuhelin, niin käytä sitä hotspotina. Ihan turhaa maksaa kahdesta liittymästä.
Mutta eikö se maksa? Minulla on iPhone 5 ja jos ottaisin oman yhteyspisteen (eikös se ole sama kuin tuo hotspot?) niin siinä lukee näin: "Käytöstä saatetaan periä maksu." Niin, mitäköhän tuo tarkoittaa... :o
Siis jos sulla on jo iphonessasi netti, niin ei sen puhelimen laittaminen hotspotiksi maksa mitään. Sillä saat nettiä jaettua eri laitteisiin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:55"]
Mutta eikö se maksa? Minulla on iPhone 5 ja jos ottaisin oman yhteyspisteen (eikös se ole sama kuin tuo hotspot?) niin siinä lukee näin: "Käytöstä saatetaan periä maksu." Niin, mitäköhän tuo tarkoittaa... :o
[/quote]
se menee siihen puhelimen laskuun eli minkä verran sun puhelinliittymällä saa surffata? En tiedä, miten Suomessa nuo liittymät on, mutta mä käytän puhelimen kautta ja toistaiseksi on riittänyt se mun puh pakettiin kuuluva surffailumäärä. Meillä on kotona wifi, joten kotona saa surffata mielin määrin.
Minullakin on iPhone 5 ja iPad Wi-Fi-versiona, ja olen erittäin tyytyväinen, etten maksanut 100 euroa lisää 3G-versiosta + kuukausittaista maksua iPadin netistä. iPhonen netin jakaminen toimii kuin junan vessa, varsinkin kun minulla on Soneran vähän puhetta ja viestejä mutta paljon nettidataa sisältävä paketti. Kysy puhelinliittymäsi tarjoajalta, että onko nykyisen puhelinliittymäsi datapaketti sopiva iPadin käyttöön.
Miten jako tehdään iPhonella? Ja pitääkö jako ottaa pois päältä kun käyttää esim kotiverkkoa?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:48"]
Miten jako tehdään iPhonella? Ja pitääkö jako ottaa pois päältä kun käyttää esim kotiverkkoa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 21:20"]
Jossei ole Iphonea... käykö siis vaikka... nokia e7 tai vaikka samsung äly... miten sen netin saat jaettua sun omalle wifi laitteelle? ..mikä hotspot... menee liian tekniseksi, kun heitellään sanoja joita 50% ei tiedä mistä toinen puhuu...hotspotti juujuujaa... mulla hottispotti päässä kohta:S
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:28"]
[/quote]
monissa kauppakeskuksissa on ilmainen wifi, esim Forum ja Kampin kauppakeskus
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 21:20"]
Jossei ole Iphonea... käykö siis vaikka... nokia e7 tai vaikka samsung äly... miten sen netin saat jaettua sun omalle wifi laitteelle? ..mikä hotspot... menee liian tekniseksi, kun heitellään sanoja joita 50% ei tiedä mistä toinen puhuu...hotspotti juujuujaa... mulla hottispotti päässä kohta:S
[/quote]
Se on ihan se ja sama mikä se puhelin on ja minkä merkkinen niin kauan kuin siinä toimii wifi.
No siellä missä on ilmainen wi-fi niin se on tietenkin ilmainen eikä maksa sulle. Liittymästä olisit joutunut maksamaan, mutta toki se oisi sitten toiminutkin kaikkialla missä verkkoa on.