Kuopiossa tänään auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut
Surullista ja niin turhaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b96b8986-ecdc-45c6-87e2-e65cd3b022ef
Kuopion Puijonlaaksossa tapahtui liikenneonnettomuus tiistaina 14.7. iltapäivällä. Kerrostalon pihassa auton alle jäänyt 3-vuotias lapsi on kuollut.
Elvytystoimet aloitettiin heti paikalla ja niitä jatkettiin Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, mutta lapsi menehtyi saamiinsa vammoihin.
Kaksi lasta oli hoitajansa kanssa ulkona lähestymässä kerrostalon piha-aluetta polkua pitkin, kun 3-vuotias lapsi juoksi edelle kerrostalon piha-alueelle.
Samaan aikaan keski-ikäinen mies oli peruuttamassa autoaan piha-alueella, jonne oli pysäköitynä myös muita ajoneuvoja. Lapsi juoksi pysäköityjen autojen välistä peruuttavan auton taakse jääden sen takarenkaan alle.
Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Tässä vaiheessa vaikuttaisi kuitenkin, että kyseessä on enemmänkin onnettomien yhteensattumien summa ja tapaturma.
Osallisille on järjestetty kriisiapua.
Kommentit (408)
Millainen autoilija ei pysähdy, jos näkee jonkun huitovan auton takana? Ja jos ei näe, vielä suurempi syy kysyä MILLAINEN AUTOILIJA?????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullinen uutinen ja täysin turha kuolema. Voimia kaikille asianosaisille.
Huutelijoille tiedoksi, että pientä lasta on hirveän vaikea saada kiinni jos pääsee karkuun ja virhe oli varmasti inhimillinen.
Lapset ovat nopeita ja huomaamattomia.
Tämä ei ole kenenkään syytä, tämä on todella surullinen tapaturma.Kolmevuotias nyt ei takuulla kovin lujaa pääse varsinkaan talvitamineissa. Olisi mielenkiintoista, jos joku vähän kartottaisi millaisia lylleröitä toimii lastenhoitajina. Jos saisin päättää, niin yksikään läski ja keski-ikäinen ei saisi edes pissata pieniin lapsiin päin.
Tuolloin oli heinäkuu. Ja kun se vaahtosammuttimen kokoinen lähtee juoksemaan ja tulee yllättäen siihen, niin ei meillä kellään välttämättä ole asialle mitään tehtävissä. Vaikka olisi kuinka tarkkana, niin jos just vilkaiset toiseen suuntaan (ettei ketään tule), niin se taapero on jo ehtinyt toiselta puolelta juosta siihen alle. Onnettomuudet tapahtuu ihan yhdessä hujauksessa.
Tämä lapsihan ei äkisti juossut mihinkään vaan mummo päästi tietoisest häbet juoksemaan edellään.
Haveri olisi ollut estettävissä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei näe auton takana huitovaa aikuista ihmistä, on huomio silloin kiinnittyneenä ihan toisarvoisiin asioihin. Eli auton kuljettaja ei ole huomioinut /halunnut huomioida takana ollutta. Täysin selvää.
Totta kai jälkeenpäin kaduttaa, tuskin olisi tuota lopputulosta halunnut. Mutta silti ylimielistä suhtautumista, kuten hyvin usein muillakin ratin takana olevilla.
Mistä sinä sen tiedät miten kaukana se mummo on huitonut? Jos oli sen verran kaukana mummo, että kuljettaja ei ole edes tajunnut, että hänelle joku huitoo? Jos mummo kerran oli auton lähellä, niin miksi ei vetänyt lasta pois? Onko mummo jäänyt kuitenkin jonkun toisen auton taakse ja näin ollen kuljettaja ei ole mummoa huomannut? Luulen, että sinulla ei ole ajokorttia lainkaan, kun et ajamisesta mitään tunnu tajuavan.
Ei tässä muuta, mutta mummo yrittää nyt vierittää syyn kokonaan kuljettajan vastuulle ja ei näe omaa vastuutaan asiaan ollenkaan.
Jos peruuttaa autoa tietämättä mitä takana tapahtuu, on syyllinen.
jätkä vaan jatkaa peruuttamista, vähät välittää muijan huitomisesta
Käräjäoikeus ratkaisee asian myöhemmin helmikuun aikana.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoitaja-kuuli-kirkumista-vas…
Vierailija kirjoitti:
Surullinen ja järkyttävä onnettomuus! Miksi autonkuljettaja on yksin syytteessä? Lapset ovat ulkoillessaan ja leikkiessään aikuisen vastuulla. AINA!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näistä tehtäisiin melko varmasti lastensuojeluilmoitus.
Luotan lastenhoitajana itseeni. Päivähoidosta ja isovanhemmista ei ole kokemusta, koska olen hoitanut lapset kotona.Päiväkodeista karkaa lapsia. Ja lapsia karkaa perhepäivähoitajilta. Perhepäivähoitajat saattavat laittaa hoitolapset pihalle valvomatta ja ovat itse sisällä tekemässä sitä ja tätä. Suomessa on sattunut useita lapsen tapaturmaan tai jopa lapsen kuolemaan johtavia onnettomuuksia, kun lapsi on karannut hoitopaikasta. Kuinka paljon päivähoidossa sattuu vähältä piti-tilanteita, joista ei edes kerrota lapsen vanhemmille?
En luota isovanhempiin lastenhoitajina ja siksi he eivät meidän lapsia hoida. Olen seurannut järkyttyneenä joittenkin isovanhempien touhuja. Lapsenlapset keikkuvat ajotaidottomien isovanhempien autoissa - ilman turvaistuimia ja turvavöitä. Ei sitä ennenkään turvaistuimia ja turvavöitä käytetty. Monelta vanhukselta pitäisi myös ottaa ajokortti heti pois! Isovanhemmat eivät osaa vahtia uimarannalla uimataidottomia lapsia. Tyypillinen näky on uimataidoton lapsi vedessä ja rannalla oleva isovanhempi. Kyseinen valvoja juoruaa kymmenien metrien päässä vedestä ja ilman näköyhteyttä lapseen. Pitää mennä veteen kädenmitan päähän lapsesta! Se, että joku sattuu olemaan isoäiti tai isoisä, ei tee kenestäkään luotettavaa ja turvallista lastenhoitajaa!
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei tiedetä oliko hoitaja edes aikuinen. Itsekin olen vahtinut vieraiden lapsia 12v lähtien, omia sisaruksia varmaan jo 8-v. Näin jälkikäteen ajatellen melkoista.. Kun olin 16 niin hoidin säännöllisesti kolmea alle 1,5v..
Omia lapsia en olekaan sitten jättänyt hoitoon kuin päikkyyn ja mummoille. Mummoillekin ylivarmistaen kaiken, vaikka vahinkoja käy aina!
Vierailija kirjoitti:
Mummo on ihan hyvin voinut viuhtoa jossain 20m päässä ja nyt yrittää väittää että on ollut vieressä.
Jos olisi ollut ihan auton vieressä, olisi ehtinyt napata lapsen alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo on ihan hyvin voinut viuhtoa jossain 20m päässä ja nyt yrittää väittää että on ollut vieressä.
Jos olisi ollut ihan auton vieressä, olisi ehtinyt napata lapsen alta pois.
tai 2m metrin päässä
akka huitoo, alta pois!
Vierailija kirjoitti:
On voinut hyvinkin katsoa taakse ja siinä samassa lapsi on ilmestynyt auton taakse, mitä siinä on tehtävissä?
Olen itse nähnyt näin käyvän, onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Yrittänyt varmaan mummon varpaille ajaa, nyt kaduttaa kovasti kun ei se ollutkaan mummo se alle jäänyt.
Mummonmuiluttaja perheineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On voinut hyvinkin katsoa taakse ja siinä samassa lapsi on ilmestynyt auton taakse, mitä siinä on tehtävissä?
Katsoa? ja ajaa samalla. Prkle ,pysähtynyt EI.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tekisi vastaavaa työtä? Onnettomuuksia sattuu. Eihän veturinkuljettaja tai rekkakuskikaan vaihda alaa, jos tulee törmäys ja joku kuolee.
Minä en ylipäätään tykkää yhtään siitä jargonista, että elämän kamalista tapahtumista ei voi selvitä. Ihan hirveää, että sellaista viittaa sovitellaan ihmisten harteille milloin mistäkin syystä.
Kyllä kaikesta voi selvitä. Kaikki ei selviä, mutta ei nyt hei kuitenkaan päätetä toisten puolesta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoo taakse muttei näe? Sokea silloin on.
Tuolloin oli heinäkuu. Ja kun se vaahtosammuttimen kokoinen lähtee juoksemaan ja tulee yllättäen siihen, niin ei meillä kellään välttämättä ole asialle mitään tehtävissä. Vaikka olisi kuinka tarkkana, niin jos just vilkaiset toiseen suuntaan (ettei ketään tule), niin se taapero on jo ehtinyt toiselta puolelta juosta siihen alle. Onnettomuudet tapahtuu ihan yhdessä hujauksessa.