Oletko vähentänyt lihansyöntiä lihan kallistumisen vuoksi?
Kommentit (34)
Herttoniemessä on ainakin ruokapiiri, josta saa erinomaista luomunautaa. Laitapa googleen...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:52"]
Herttoniemessä on ainakin ruokapiiri, josta saa erinomaista luomunautaa. Laitapa googleen...
[/quote]
Kiitos vinkistä mutta en asu pääkaupunkiseudulla.
En ole vähentänyt mutta ostan aina tarjouksista ja halvempia ruhon osia. Yleensä ne on paremman makuisiakin kunhan jaksaa hauduttaa. Joku 28€/kilo on kipuraja, meillä kun tuota lihaa menee yhdellä aterialla melkein 1,5 kg jos koko perhe on koossa (8 henkeä). Kalaa ostan nykyään enää Lidlistä kun sieltä saa sitä lohta 9€ kilo, Prisman ja cittarin 15-23€ ei houkuta!! Kuhaa, siikaa tms herkkuja ei koskaan.
Marinoituja, valmiiksi leikattuja tms en osta koskaan. En maksa mausteista enkä rypsiöljystä. Muuten lihan osuus on vähentynyt, juureksien lisääntynyt. Salaatteja, tomaatteja ja kurkkuja vain viikonloppuisin ja juhlissa tai nyt kesällä kun saa omalta pihalta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:28"]
Miten niin liha kallistunut? Kaikki ruoak on kallistunut, eipä se lihan välttely paljon auta.
[/quote]
Lihan jättäminen on pienentänyt ruokalaskua, eli kyllä on auttanut tällaiselle pientuoloiselle perheelle.
[/quote]
Millä sinä olet korvannut lihan jos ruokalasku on pienentynyt? Makaronilla? Jos ostaa kasviksia heviosastolta, niin takuula tulee kalliimmalksi kuin lihan syöminen.
[/quote]
Jos kiinnostaa, niin kannastaa tutustua kasvisruokavalioon tarkemmin, ei ole välttämättä mitään kallista... Vaikka moni toisin luulee, niin minäkin luulin.
en ole vähentänyt, pakastimessa on vielä nautaa ja hirveä.
Pikkuisen olen vähentänyt ja ostan halvempia lihoja kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:55"]
[/quote]
[/quote]
Googleta silti, niin löydät sen eettisen luomunaudanlihantuottajan. Vai asutko jossain pohjoisessa?
Kyllä olen vähentänyt. Esim. jauhelihaa ostan nykyään 1x600g paketin, kun ennen 2x400g per ruoka. (Meillä siis iso perhe). Kokolihaa on nykyään harvoin, ennen oli ainakin kerran viikossa jokin uunipaisti ja lisäksi kesäaikaan n. kerran viikossa grillattiin. Tänä keväänä ollaan grillattu tasan kerran, ei vaan oikeasti raaski eikä ole rahaa ruokkia tälläista sakkia sikahintaisilla pihveillä... Valitettavasti vaan myös kasvikset, peruna ym. ruoka on kalliimpaa. Mihinkään linsseihin tai papuihin en sentään aio turvautua, niin köyhiä ei ainakaan vielä olla, yäk.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:32"]
Kyllä olen vähentänyt. Esim. jauhelihaa ostan nykyään 1x600g paketin, kun ennen 2x400g per ruoka. (Meillä siis iso perhe). Kokolihaa on nykyään harvoin, ennen oli ainakin kerran viikossa jokin uunipaisti ja lisäksi kesäaikaan n. kerran viikossa grillattiin. Tänä keväänä ollaan grillattu tasan kerran, ei vaan oikeasti raaski eikä ole rahaa ruokkia tälläista sakkia sikahintaisilla pihveillä... Valitettavasti vaan myös kasvikset, peruna ym. ruoka on kalliimpaa. Mihinkään linsseihin tai papuihin en sentään aio turvautua, niin köyhiä ei ainakaan vielä olla, yäk.
[/quote]
Apua! Mun ehdoton lempiruoka on linssikeitto!!
Muutin ulkomaille ja enää ei lihan eikä minkään muunkaan ruuan hinta ole ongelma. Ostan mitä tarvitsen eikä tarvitse hintaa vilkuilla.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:55"]
[/quote]
[/quote]
Googleta silti, niin löydät sen eettisen luomunaudanlihantuottajan. Vai asutko jossain pohjoisessa?
[/quote]
Googletin jo. Löysin muutaman luomupiirin. Täytyy laitella niille viestiä ja kysellä mitä tuotteita on saatavilla ja mistä.
En, ostan edelleen hinnasta riippumatta kaupasta ihan sitä mitä haluan ja/tai tarvitsen
En rahan takia. Olisin valmis maksamaan laadusta ja eettisyydestä. Harmi vain, että siitä ei ole takeita.
Ostin ison marketin altaasta grillirimpsuja ja paketin avattuani huomasin, että liha haisee ja näyttääkin oudolta. En uskaltanut syödä. Olen usein ostanut luomunaudanlihasuikaleita mutta yhtä usein olen löytänyt paketista vihreitä lihasuikaleita. Ei herätä ruokahalua. Jauheliha haisee usein oudolta ja on mautonta ja ylirasvaista. Samanlaisia kokemuksia on niin paljon, että olen vakavasti harkinnut lihan syönnin lopettamista. Tai sitten voisin alkaa hankkimaan lihani suoraan, tuoreena alkutuottajilta. En vain tiedä miten se käytännössä onnistuisi. Tutulta metsästäjältä saan riistaa. Sen laatuun voi aina luottaa.