Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun ihmiset tekevät isoja perheitä.

Vierailija
22.05.2013 |

Entistä useammalla on vähintään 3-4 lasta. :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 9 lasta ja se sopii minulle hyvin. Lisääkin olisi kelvannut, mutta elämä päätti kohdallamme näin.

Joillekin taas sopii pienempi perhe, joillekin lapsettomuus jne.

Ihanaa, kun ihmiset uskaltavat elää tavalla, joka sopii heille parhaiten eivätkä mene massan mukana ! Ja kaikkein ihanimpia ovat ne ihmiset jotka eivät yritä pakkotyrkyttää omaa malliiaan muille vaan osaavat arvostaa ihmisten erilaisuutta.

Vierailija
2/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, todennäköisesti olisi jäänyt 2, jos ei olisi sitten tullut kaksosia :D Miehen kanssa oli puhuttu, että halutaan varmaan 2, mutta elämä päätti meidän kohdalla toisin :) Olen kyllä nauttinut joka hetkestä, kun meillä on vipinää ja elämää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on! Täällä Etelä-Saksassa tuntuu KAIKILLA olevan kaksi lasta, ja minä kun odotan kolmatta olen saanut kyselyjä että oliko vahinko. Siis kolmekymppisellä kotiäidillä! Oikein harmittaa paikallisten puolesta, ei kai oikeasti ilmaan mitään sosiaalista painetta tms. kaikki sattumalta halua juuri kahta lasta.

Vierailija
4/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaas vähän, mikä siinä nyt on niin ihanaa?

Vierailija
5/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä oli yksi paavikin, kun kävi järkyttävästi ylikansoitetussa Afrikassa. Mitä ihanaa suurissa perheissä muka on, kun maailmassa on väkeä jo nyt liikaa?

Vierailija
6/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tarkoitti, että nykyisin ihmiset (täällä Suomessa) toteuttavat omia unelmiaan perheen koon suhteen rohkeasti, eikä tarvi aina olla ne perinteiset kaksi lasta. Ne kehitysmaiden perheet ei liity tähän, siellä kun ei ole samanlailla varaa itse valita kuten meillä. Onneksi Suomi ei ole ylikansoitettu, vaan mm. suomalaista koulutettua väestöä (joka siis ei ole kuitenkaan kokonaisuutena kasvamassa) tarvitaan jotta näitä Afrikkalaisten ongelmiakin saataisiin helpotettua.

Vierailija
7/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihanaa siinä nyt on? Musta on ihan yhtä jees että on yksilapsisia perheitä kuin että olisi 4 lapsisia perheitä, ihania kaikki.

Vierailija
8/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikki on niin ihanaa.

PS. joutuu kyllä vetämään lääkkeitä, että tuon saa aikaan.

Vierailija
9/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Mäkin rakastan isoja perheitä. Meillä on tulossa neljäs, enempään ei valitettavasti riitä rahat.

t. isosta perheestä itsekin ja mikä onkaan aina ollut upeinta, niin se, että on paljon sisaruksia. 

Vierailija
10/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:46"]

Minulla on 9 lasta ja se sopii minulle hyvin. Lisääkin olisi kelvannut, mutta elämä päätti kohdallamme näin.

Joillekin taas sopii pienempi perhe, joillekin lapsettomuus jne.

Ihanaa, kun ihmiset uskaltavat elää tavalla, joka sopii heille parhaiten eivätkä mene massan mukana ! Ja kaikkein ihanimpia ovat ne ihmiset jotka eivät yritä pakkotyrkyttää omaa malliiaan muille vaan osaavat arvostaa ihmisten erilaisuutta.

[/quote]

Ihanaa, kun meitä on jo yli 7 miljardia!

Vierailija
11/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:57"]

Niin on! Täällä Etelä-Saksassa tuntuu KAIKILLA olevan kaksi lasta, ja minä kun odotan kolmatta olen saanut kyselyjä että oliko vahinko. Siis kolmekymppisellä kotiäidillä! Oikein harmittaa paikallisten puolesta, ei kai oikeasti ilmaan mitään sosiaalista painetta tms. kaikki sattumalta halua juuri kahta lasta.

[/quote]

Tai sitten siellä ollaan ympäristötiedostavampia. Siinä saksalaiset ovat olleet aina Euroopan kärkijoukkoa.

Vierailija
12/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:39"]

Tai sitten siellä ollaan ympäristötiedostavampia. Siinä saksalaiset ovat olleet aina Euroopan kärkijoukkoa.

[/quote]

Et usko tuohon itsekään. Tai sitten olet kovin, kovin tyhmä ihminen.

Vierailija
13/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa suurperheissä on usein taloudellisesti tiukkaa, niin että onko se sitten niin hienoa? Meillä on kaksi lasta ja kaksi työssäkäyvää vanhempaa, molemmilla esimiestason työpaikka. Käymme joka vuosi 2 vk lomalla ja omistamme mukavan talon. Emme elä luksuselämää, mutta saamme kaiken normaalin kulutustavaran, mitä kaipaamme.

Silti mekin joudumme säästämään matkaa varten.. Mä säälin perheitä, joissa ei ole rahaa mistä säästää. Pojan kaverilla on tällainen perhe. Perhe ei käy koskaan ulkomailla, ei tapahtumissa, ei edes Lintsillä (asumme Tuusulassa) ja vanhemmat ovat aina kireänä. Heidän perheessään vain toinen käy töissä ja lapsia 4 kappaletta. Yksi lapsista on tullut teini-ikään ja hän käyttää äidin mukaan vain kirpparivaatteita. Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".

Olen itse köyhästä yh-perheestä ja tiedän, kuinka kakalle tuntuu olla köyhä, köyhempi kuin muut. Miettikääpä vähän talouttannekin ennen kuin teette lapsia! Niin ja köyhyydessä ja penninvenyttämisessä ei sitten ole mitään hienoa ja arvokasta.

Vierailija
14/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:33"]

Noissa suurperheissä on usein taloudellisesti tiukkaa, niin että onko se sitten niin hienoa? Meillä on kaksi lasta ja kaksi työssäkäyvää vanhempaa, molemmilla esimiestason työpaikka. Käymme joka vuosi 2 vk lomalla ja omistamme mukavan talon. Emme elä luksuselämää, mutta saamme kaiken normaalin kulutustavaran, mitä kaipaamme.

Silti mekin joudumme säästämään matkaa varten.. Mä säälin perheitä, joissa ei ole rahaa mistä säästää. Pojan kaverilla on tällainen perhe. Perhe ei käy koskaan ulkomailla, ei tapahtumissa, ei edes Lintsillä (asumme Tuusulassa) ja vanhemmat ovat aina kireänä. Heidän perheessään vain toinen käy töissä ja lapsia 4 kappaletta. Yksi lapsista on tullut teini-ikään ja hän käyttää äidin mukaan vain kirpparivaatteita. Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".

Olen itse köyhästä yh-perheestä ja tiedän, kuinka kakalle tuntuu olla köyhä, köyhempi kuin muut. Miettikääpä vähän talouttannekin ennen kuin teette lapsia! Niin ja köyhyydessä ja penninvenyttämisessä ei sitten ole mitään hienoa ja arvokasta.

[/quote]

Olen 9 lapsen äiti enkä koe, että lapseni ovat joutuneet kärsimään köyhyyttä.

On kaunis koti, mahdollisuus harrastaa ja matkailla, makunsa mukaiset vaatteet, kielikurssit ja vaihto-oppilasvuodet...

En silti näe noita välttämättöminä asioina vaikka ne iloa tuottavatkin. Ei tulisi mieleenkään dissata pienempää perhettä, joka ei samaa pysty lapsilleen tarjoamaan.

Sen sijaan usein pienemmät perheet dissaavat toisin päin, jos elintaso ei kaikilla ole vähintään sama kuin heillä itsellään. mielestäni se on mielenkiintoinen ilmiö.

Vierailija
15/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:33"]

[/quote]

Olen 9 lapsen äiti enkä koe, että lapseni ovat joutuneet kärsimään köyhyyttä.

On kaunis koti, mahdollisuus harrastaa ja matkailla, makunsa mukaiset vaatteet, kielikurssit ja vaihto-oppilasvuodet...

En silti näe noita välttämättöminä asioina vaikka ne iloa tuottavatkin. Ei tulisi mieleenkään dissata pienempää perhettä, joka ei samaa pysty lapsilleen tarjoamaan.

Sen sijaan usein pienemmät perheet dissaavat toisin päin, jos elintaso ei kaikilla ole vähintään sama kuin heillä itsellään. mielestäni se on mielenkiintoinen ilmiö.

[/quote]

Tutun perheeni lapsilla ei todellakaan tunnu olevan samoja mahdollisuuksia kuin sinun lapsillasi. Olisitko todella tyytyväinen lastesi elämään ellet pystyisi tarjoamaan heille kuin pelkkiä kirppisvaatteita, et edes Suomessa tapahtuvaa kesäreissua saati vaihto-oppilasvuotta?

Mielipiteesi on tekopyhä. Lapset eivät osaa ihannoida ja romantisoida köyhyyttä kuten aikuiset. Lapset vain kärsivät siitä etteivät koskaan saa mitään, mitä muut. Sillä ei paljon ole väliä, mikä on Sinun mielipiteesi tässä asiassa.

Vierailija
16/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien lapset ovat vahvasti stigmatisoituneet ja nykyisin vielä enemmän kuin 70-luvulla omassa lapsuudessani. Olen samaa mieltä, että suurperheellä pitäisi olla myös suuret tulot. Köyhyys on häpeällinen asia ja iso häpeä vie lapselta itsetunnon viimeistään teini-iässä.

Vierailija
17/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:46"]

Köyhien lapset ovat vahvasti stigmatisoituneet ja nykyisin vielä enemmän kuin 70-luvulla omassa lapsuudessani. Olen samaa mieltä, että suurperheellä pitäisi olla myös suuret tulot. Köyhyys on häpeällinen asia ja iso häpeä vie lapselta itsetunnon viimeistään teini-iässä.

[/quote]

Niin samaa mieltä!

Vierailija
18/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:43"]

Tutun perheeni lapsilla ei todellakaan tunnu olevan samoja mahdollisuuksia kuin sinun lapsillasi. Olisitko todella tyytyväinen lastesi elämään ellet pystyisi tarjoamaan heille kuin pelkkiä kirppisvaatteita, et edes Suomessa tapahtuvaa kesäreissua saati vaihto-oppilasvuotta?

Mielipiteesi on tekopyhä. Lapset eivät osaa ihannoida ja romantisoida köyhyyttä kuten aikuiset. Lapset vain kärsivät siitä etteivät koskaan saa mitään, mitä muut. Sillä ei paljon ole väliä, mikä on Sinun mielipiteesi tässä asiassa.

[/quote]

Tutun pienperheen lapsilla ei ole koskaan ollut muita kuin kirppisvaatteita vaikka molemmat vanhemmat ovat hyvätuloisia. Taustalla on siis muut syyt kuin perhene koko tai varat.

Lapseni lähtee tänä kesänä jälleen keilimatkalle (kolmas kesä peräkkäin). Kukaan ystävistän ei ole ollut koskaan, vaikka tulevatkin paljon pienemmistä perheistä.

Uskotko niiden kavereiden aidosti kärsivän tuosta?

Elämänsä on yhtä tuskaa?

Minä en usko.

Vierailija
19/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Et usko tuohon itsekään. Tai sitten olet kovin, kovin tyhmä ihminen.

[/quote]

Onneksi tämä ei ole uskonasia, vaan fakta.

Vierailija
20/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:49"]

Onneksi tämä ei ole uskonasia, vaan fakta.

[/quote]

Valitettavasti on silkka tietämättömän ihmisen uskomus, että Saksassa ekotietoisuus olisi määräävämpi tekijä perhekoon suhteen kuin sosiaalinen todellisuus.