Ihanaa kun ihmiset tekevät isoja perheitä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:20"]
Tästä ketjusta saa käsityksen että suurperheillä on keskimääräistä fiksummat elämänarvot, joita ei määrää merkkikäsilaukut ja ulkomaanmatkat. Mutta on niissäkin yhtä tyhmiä ihmisiä kuin pienperheissä. Ja toisaalta fiksumpiakin kuin keskiverto...
[/quote]
Mistä kohdista erityisesti tuo käy ilmi, kun olen niin kovin, kovin tyhmä. Tuon yhden Suurperheellisen mielestä =(
[/quote]
Jos viittaat viestiin 13, niin minä, sen kirjoitttaja, olen kyllä vela enkä suurperheellinen.
Mutta automaattinen (ja totaalisen väärä) oletuksesi sopi kyllä hyvin yhteen muun tekstisi kanssa.
[/quote]
:D :D
No menin lankaan, sulka hattuusi wannabee "mummeli". Varsinkin tuo viesti 26 oli aika tyylipuhdas ;-)
[/quote]
Minustakin näytti, että 9 lapsen äidin viesteissä olisi ollut sama tunnistenumero, kun tuossa. No välillä nämä keskustelualustat sekoilevat.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:15"]
No menin lankaan, sulka hattuusi wannabee "mummeli". Varsinkin tuo viesti 26 oli aika tyylipuhdas ;-)
[/quote]
Olen 29, en mikään "mummeli". Pieleen meni sekin arvaus.
[/quote]
Sovitaan sitten niin :)
Sitä voi vain miettiä, että kukahan ne lapset ja teinit opettaa käyttämään vain sitä Gantia tai Guessia??
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:15"]
[/quote]
[/quote]
Tiedätkö muuten, mitä wannabee tarkoittaa :D
EI ole kyllä ihanaa! Lapset ovat mieletön hiilijalanjälki!!
Jokainen lapsi, jonka teet tänne, on uusi kuluttaja! Miksi toisilla on oikeus jakaa muka niin mahtavia geenejään välittämättä ympäristökatastrofista, jonka keksellä jo nyt elämme!?
Joku sanoi, että ei meillä ole täällä ongelmaa, että Afrikassa on vaan sitä liikakasoitusta. Meidän ja Afrikan ero on se, että meillä joka ikinen ihminen kuluttaa elämänsä aikana luonnonvarojan tuhatkertaisesti johonkin angolalaiseen verrattuna! Lisäksi pidämme yllä kuluttamisellamme kapitalismitaloutta ja öljypohattojen maailmanherruutta.
Minusta lapsiluvun rajoittaminen nimenomaan länsimaissa on suuri ympäristöteko!
Okei, tulittakaa, lestat ja muut jättiperheiden mammat! Miettikää missä maailmassa teidän kaikki lapsenne elävät!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:43"]
Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".
[/quote]
Oletteko koskana pysähtyneet miettimään milaisia arvoja lapsellenne opetatte? Pinnallisuutta ja epäitsenäisyyttä?
[/quote]
Juuri näin! Sääliksi käy tuota tyttöparkaa.
[/quote]
Ei merkkitietoisuudesta tarvitse sääliä. Voi hyvänen aika sinunkin kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:22"]
[/quote]
Se, että haalii tavaraa "kun muillakin on" ei ole merkkitietoisuutta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:22"]
[/quote]
Se, että haalii tavaraa "kun muillakin on" ei ole merkkitietoisuutta.
[/quote]
On aika vaikeaa tai oikeastaan mahdotonta sanoa ettet nyt saa sitä samaa tai vastaavaa tuotetta mitä muillakin on. Tämä on ainakin teinityttöjen yleisin vaatimus. Mihin tahansa ei silti tarvitse suostua ja aina joku kykenee tarjoamaan sellaista mihin muut vanhemmat eivät kykene. Sellaisen mankuminen on erittäin rasittavaa kuunneltavaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:39"]
On aika vaikeaa tai oikeastaan mahdotonta sanoa ettet nyt saa sitä samaa tai vastaavaa tuotetta mitä muillakin on. Tämä on ainakin teinityttöjen yleisin vaatimus. Mihin tahansa ei silti tarvitse suostua ja aina joku kykenee tarjoamaan sellaista mihin muut vanhemmat eivät kykene. Sellaisen mankuminen on erittäin rasittavaa kuunneltavaa.
[/quote]
Jos lapsen kasvattaminen on liian rasittavaa on parasta jättää lapsi tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]
Lapsen kasvattamisesta ei ollut kyse vaan lapsille ostamisesta ainakin minun käsittääkseni.
Käyttääks teinitytöt oikeesti Gantia ja Guessiä?? Mä olen pitänyt Gantia ihan tätimerkkinä, itsellänikin (olen 45v) on Gantin vaatteita. Guessin olen taas mieltänyt ylikasvaneitten pissisten merkiksi. Niitä mulla ei ole ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:43"]
Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".
[/quote]
Oletteko koskana pysähtyneet miettimään milaisia arvoja lapsellenne opetatte? Pinnallisuutta ja epäitsenäisyyttä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]
Lapsen kasvattamisesta ei ollut kyse vaan lapsille ostamisesta ainakin minun käsittääkseni.
[/quote]
Jos on mahdotonat sanoa lapselle ei tämän mankuessa jotain tuotetta siksi, että "muillakin" on niin kyse on kasvattamisen mahdottomuudesta.
Mahdotonta sanoa teinille että joudut käyttämään muunkin merkkisiä vaatteita kuin Gantia tai Guessia? Hetkinen, hankipa hieman selkärankaa! Lapsiluvusta välittämättä, tuollaiset aivottomat ja sinisilmäiset vanhemmat pitäisi laittaa kouluun opiskelemaan miten lasten / lapsen kanssa ollaan ja miten saadaan kasvatettua teinistä yhteiskuntakelpoinen kansalainen, joka osaa ottaa aikuisena toiset (myös vähempiosaiset) huomioon.
[/quote]