Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun ihmiset tekevät isoja perheitä.

Vierailija
22.05.2013 |

Entistä useammalla on vähintään 3-4 lasta. :)

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:33"]

Noissa suurperheissä on usein taloudellisesti tiukkaa, niin että onko se sitten niin hienoa? Meillä on kaksi lasta ja kaksi työssäkäyvää vanhempaa, molemmilla esimiestason työpaikka. Käymme joka vuosi 2 vk lomalla ja omistamme mukavan talon. Emme elä luksuselämää, mutta saamme kaiken normaalin kulutustavaran, mitä kaipaamme.

Silti mekin joudumme säästämään matkaa varten.. Mä säälin perheitä, joissa ei ole rahaa mistä säästää. Pojan kaverilla on tällainen perhe. Perhe ei käy koskaan ulkomailla, ei tapahtumissa, ei edes Lintsillä (asumme Tuusulassa) ja vanhemmat ovat aina kireänä. Heidän perheessään vain toinen käy töissä ja lapsia 4 kappaletta. Yksi lapsista on tullut teini-ikään ja hän käyttää äidin mukaan vain kirpparivaatteita. Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".

Olen itse köyhästä yh-perheestä ja tiedän, kuinka kakalle tuntuu olla köyhä, köyhempi kuin muut. Miettikääpä vähän talouttannekin ennen kuin teette lapsia! Niin ja köyhyydessä ja penninvenyttämisessä ei sitten ole mitään hienoa ja arvokasta.

[/quote]

Kuulostaa oudolta. Meillä on tosiaan neljäs lapsi tulossa. Mieheni opiskelee ja minä olen huonosti palkatussa työssä. Asumme silti omakotitalossa, matkustamme joka vuosi vähintään kerran ulkomaille+muita kotimaan matkoja. No mutta meillä ei mitään Guesseja käytetäkään, eikä käytettäisi vaikka olisi enemmän rahaakin. Me haluamme opettaa lapsillemme ihan muut arvot kuin jotkin merkkivaattet ja meikit ja kalliit tekohiukset. Lapsemme ovat silti siististi puettuja ja ihan muodikkaitakin, vaikka eivät mitään 500 euron laukkuja omistakaan. Sitäpaitsi rumat ne vaatteilla koreilee :)

Vierailija
22/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo yhden lapsen kanssa kauheen huono omatunto vaippojen käytöstä. Kestoja en kuitenkaan alkanut käyttää, liian laiska olin siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isosta perheestä ja emme saaneet lapsena kaikkea sitä mitä kaverit saivat, koska vanhemmillamme ei todellakaan ollut varaa. En minä sitä koskaan kuitenkaan häpeillyt, päinvastoin. Minusta oli mahtavaa kun oli paljon sisaruksia ja olemme kaikki todella nättejä ja komeita, eikä kukaan rikas lapsi rahalla saanut niitä asioita mitä me olimme saaneet ilmaiseksi!

Vierailija
24/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:43"]

Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".

[/quote]

Oletteko koskana pysähtyneet miettimään milaisia arvoja lapsellenne opetatte? Pinnallisuutta ja epäitsenäisyyttä?

Vierailija
25/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:39"]

Tai sitten siellä ollaan ympäristötiedostavampia. Siinä saksalaiset ovat olleet aina Euroopan kärkijoukkoa.

[/quote]

Et usko tuohon itsekään. Tai sitten olet kovin, kovin tyhmä ihminen.

[/quote]

Onneksi tämä ei ole uskonasia, vaan fakta.

[/quote]

Saksa on edelläkävijä ekologisesti kestävässä kehityksessä. Tämä tietysti johtuu osaltaan Ruhrin alueen ympäristötuhoihin havahtumisesta.

Harmi, että meillä ei osata ottaa oppia, meillä ollaan sen verran jälkijunassa, että ollaan vasta pääsemässä luonnon tuhoamisessa kunnon vauhtiin. Esim. Talvivaarakeissi ja muut uraanikaivoshankkeet.

"Germany is not only one of the leading nations in the area of environmental technology in international comparison: within the European Union and in environmental regimens such as the Kyoto Protocol for the reduction of greenhouse gas emissions, it is also one of the driving forces. In everyday life, too, Germans have repeatedly led the way by giving good examples – for instance, with waste separation. "

http://www.goethe.de/enindex.htm

Vierailija
26/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:01"]

Saksa on edelläkävijä ekologisesti kestävässä kehityksessä. Tämä tietysti johtuu osaltaan Ruhrin alueen ympäristötuhoihin havahtumisesta.

Harmi, että meillä ei osata ottaa oppia, meillä ollaan sen verran jälkijunassa, että ollaan vasta pääsemässä luonnon tuhoamisessa kunnon vauhtiin. Esim. Talvivaarakeissi ja muut uraanikaivoshankkeet.

"Germany is not only one of the leading nations in the area of environmental technology in international comparison: within the European Union and in environmental regimens such as the Kyoto Protocol for the reduction of greenhouse gas emissions, it is also one of the driving forces. In everyday life, too, Germans have repeatedly led the way by giving good examples – for instance, with waste separation. "

[/quote]

Kaikki teitävät tuon. Sinä sen sijaan missasit pointin.

Vierailija
27/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:49"]

Onneksi tämä ei ole uskonasia, vaan fakta.

[/quote]

Valitettavasti on silkka tietämättömän ihmisen uskomus, että Saksassa ekotietoisuus olisi määräävämpi tekijä perhekoon suhteen kuin sosiaalinen todellisuus.

[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
28/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:43"]

Oma vastaavan ikäinen tyttö ei muuta käytä kuin Gantia ja Guessiä, joita onneksi pystymme tytölle tarjoamaan "kun muillakin on".

[/quote]

Oletteko koskana pysähtyneet miettimään milaisia arvoja lapsellenne opetatte? Pinnallisuutta ja epäitsenäisyyttä?

[/quote]

Juuri näin! Sääliksi käy tuota tyttöparkaa.

Vierailija
29/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:01"]

[/quote]

Kaikki teitävät tuon. Sinä sen sijaan missasit pointin.

[/quote]

No voisitko armollisesti valaista sitä pointtia, että olen kovin, kovin tyhmä. En kuitenkaan niin tyhmä, että vauva av:lta kyselisin sitä asiaa. Saati antaisin lausuntoja  muiden henkisestä kapasiteetista :)

Vierailija
30/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on "ihanaa", kun ihmiset uskaltavat nykyään enemmän toteuttaa omaa visiotaan hyvästä elämästä sen sijaan, että menisivät massan mukana.

Vierailija
31/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämän onnellisuus muodostuu tavarasta ja materiasta, niin viisasta on olla tekemättä yhtäkään lasta, koska silloin voi käyttää kaiken tienaamansa itseensä.

Yllättävän monelle ulkomaanmatkat, merkkivaatteet jne. merkitsevät paljon.

Vierailija
32/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:12"]

Jos elämän onnellisuus muodostuu tavarasta ja materiasta, niin viisasta on olla tekemättä yhtäkään lasta

[/quote] Olen samaa mieltä.

Vierailija
33/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihanaa. Edesvastuutonta se on. Ja itsekästä.

Vierailija
34/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta saa käsityksen että suurperheillä on keskimääräistä fiksummat elämänarvot, joita ei määrää merkkikäsilaukut ja ulkomaanmatkat. Mutta on niissäkin yhtä tyhmiä ihmisiä kuin pienperheissä. Ja toisaalta fiksumpiakin kuin keskiverto... 

Vierailija
35/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:20"]

Tästä ketjusta saa käsityksen että suurperheillä on keskimääräistä fiksummat elämänarvot, joita ei määrää merkkikäsilaukut ja ulkomaanmatkat. Mutta on niissäkin yhtä tyhmiä ihmisiä kuin pienperheissä. Ja toisaalta fiksumpiakin kuin keskiverto... 

[/quote]

Juuri näin. Niin pienperheellisissä kuin suurperheellisissäkin on monenlaisia ihmisiä.

- 9 lapsen äiti

Vierailija
36/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä kohdista erityisesti tuo käy ilmi, kun olen niin kovin, kovin tyhmä. Tuon yhden Suurperheellisen mielestä =(

Vierailija
37/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:25"]

[/quote]

Mistä kohdista erityisesti tuo käy ilmi, kun olen niin kovin, kovin tyhmä. Tuon yhden Suurperheellisen mielestä =(

[/quote]

Jos viittaat viestiin 13, niin minä, sen kirjoitttaja, olen kyllä vela enkä suurperheellinen.

Mutta automaattinen (ja totaalisen väärä) oletuksesi sopi kyllä hyvin yhteen muun tekstisi kanssa.

Vierailija
38/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan normaalia "omistaa" kolme lasta... En ymmärrä, mikä hel*etin perus normi tuo kaksi lasta oikein on?? Minusta ihmiset saavat kasvattaa perhettään niin paljon, kuin siihen on  varaa ilman, että ne  lapset kärsii. Itselläni on 1- ja 2 -vuotiaat pojat ja kohta nelikuinen tyttö. Meillä ei eletä herroiksi, mutta lasten hyvinvoinnista en tingi. Itse pärjään kyllä ilman merkkivaatteita (vaikka eipä niitä juuri ole lapsillakaan) ja viimeistä muotia, mutta lasten täytyy syödä terveellisesti ja heidät on puettava sään mukaan... Lisäksi lapset tarvitsevat virikkeitä ja hoitopaikka maksut menee pojista (vaikkakin vain virikehoito) Ja vaipat kolmelle... (2-vuotias kuitenkin jo päivisin potalla)

Myönnän rehellisesti, että minulla ei olisi neljänteen lapseen enää kunnolla varaa...

Vierailija
39/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Jos viittaat viestiin 13, niin minä, sen kirjoitttaja, olen kyllä vela enkä suurperheellinen.

Mutta automaattinen (ja totaalisen väärä) oletuksesi sopi kyllä hyvin yhteen muun tekstisi kanssa.

[/quote]

:D :D

No menin lankaan, sulka hattuusi wannabee "mummeli". Varsinkin tuo viesti 26 oli aika tyylipuhdas ;-)

Vierailija
40/54 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se, että alkaa solvata eriävän mielipiteen esittäjää on aika... noloa.