Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuistteko tällaisesta? Ystäväni sanoi lapseni ulkonäöstä

Vierailija
21.02.2009 |

Sitä en osaa arvioida, mitä tyyppi ajoi takaa kun tuon sanoi. Ehkä vaan hölötti, jos on sellainen. Mutta kyllä äidit herkästi pahottaa mielensä, kun omasta lapsesta sanotaan jotain arveluttavaa ja se äideille suotakoon. Itse en ehkä sanoisi tyypille mitään, yrittäisin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos sua kuitenkin vaivaa, niin voithan vähän vihjaista, ettei tuntunut kauhean kivalta, vaikkei olis mitään pahaa tarkoittanutkaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin nähnyt isopäisiä lapsia mutten ole niistä sanaakaan sanonut. Jos on huomattavan iso pää toki se herättää huomiota.

Meidän naapurissa oli tyttö jolla oli outo pää sellainen kolmion mallinen, massiivinen leveä otsa ja kasvot kapeni jyrkästi ja leuka kapea. Kolkon näköinen kieltämättä mutta minkäs sille voi. Säälitti pikemminkin mutten sanaakaan sanonut koskaan. Ihmettelen miksi sellainen pää oli kun vanhemmillaan normaalin näköiset päät.

Vierailija
22/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pään tai aivojen koolla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa."

kyllä liittyy esim alkoholisyndroomaan. Äideillä, jotka raskausaikana ovat käyttäneet runsaasti alkoholia, syntyy yleisesti pienipäisiä lapsia, joilla myös pinet korvat. Se liittyy fas-syndroomaan.

En itse loukkaantuisi, jos isopäiseksi haukutaan, koska isopäisyys ei mielestäni ole rumaa, mieluumminkin pienipäisyys. Mutta tämäkin varmaan makuasia. Pidän myös isoista korvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko Sannalla iso pää? :D Eihän tuo pahalla varmaan ole tarkoittanu..ei kannata ihan kaikesta vetää herneitä nekkuun.

Vierailija
24/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa oli tyttö jolla oli outo pää sellainen kolmion mallinen, massiivinen leveä otsa ja kasvot kapeni jyrkästi ja leuka kapea.

Sydämenmuotoiset kasvot.

Tai toisaalta vähemmän nätisti: ketunnaamainen tyttö.

Vierailija
25/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi: jos ihminen pitää isopäisyyttä rumana (tai vähemmän viehättävänä) ja sanoo toisen lasta isopäiseksi, niin kyllä se vaan on loukkaus.

Vierailija
26/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolustautuvat sitten että mä vaan oon tämmönen. Mulla on kokemusta tosi hölösuuanopista ja koko anopinpuoleisesta suvusta, joka kyllä laukoo toisille mitä mieleen tulee, mutta itse ei kestä ollenkaan mitään sanomista. Saattaa sanoa ensimmäisenä kun nähdään monien kuukausien tauon jälkeen, että oletpa sä lihonut tms. Mutta itse loukkaantuu verisesti vastaavista kommenteista. Oman kokemukseni mukaan hölösuut kestävät harvoin itse toisten laukomia totuuksia.

Vierailija
27/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärillä. Pitäisikö kaikkia possuposkia ihailla luontevasti valehdellen. Omat lapseni, tyttöjä, eivät ole todellakaan olleet kauniita tai söpöjä, mutta he ovat aivan uskomattoman valloittavia, ihania persoonia, jotka osaavat ottaa muut lapset huomioon ja kokevat empatiaa muita kohtaan. On kyllä surullista, jos vauvan saama ihailu riippuu ulkonäöstä. Olkaa äidit varovaisia, miten tyttölapsianne kasvatatte. Kenenkään ihmisen ei ole hyvä rakentaa identiteettiään sen varaan onko hän ympäristönsä mielestä kaunis vai ruma.

Vierailija
28/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia haukkunut rumiksi, siis en ole loukannut kenenkään äidin mieltä. En missään tapauksessa kehota loukkaamaan äitejä arvostelemalla heidän lapsiensa ulkonäköä. Mutta loukkaisiko äitejä enemmän se että heidän kasvatusmenetelmiinsä, tai niiden puutteeseen, puututtaisiin vai se että mainitaan tyttölapsen olevan hyvinsyövää sorttiá (mikä minulle on ollut ylpeyden aihe). Näitä täällä vaan mietin...

Vierailija
29/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ap:n tapauksessa olisin varmaan hiukan mieltäni pahottanu mutta en sanois mitään asiasta. Mulla on yks lapseton ystävä joka arvostelee yleensäkin kauheasti ihmisiä ulkonäön perusteella ja hän mm. on monta kertaa kommentoinut lasteni painoa vauvaiässä, hänen mielestään pulleat vauvat on liikaruokittuja läskejä, viimeksi sanoi että kuopuksellani on tosi oudot silmät.Myös yli puolivuotiaan imetys on ällöä hänestä ja tämänkin on sanonut vaikka tietää minun imettävän aina pitkään..mutta hänen kommenttinsa lähinnä huvittavat koska pauhaa asiasta josta ei tiedä mitään;D

Vierailija
30/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts pidetäänkö kauneusihanteiden vastaisena jos on iso pää?

Muistan kun lapsena hoitotädin omalla pojalla oli iso pää, kutsuimme häntä pikkuveljen kanssa "Isopää-xxx" (juu, häpeän kyllä, olin 4-5-vuotias eikä kyllä koskaan hänen kuullensa sanottu eikä muutenkaan kiusattu, meidän mielestä sillä yksinkertaisesti oli iso pää ja vielä vähän vaaleita haivenia sen peitoksi, me taas pienipäisiä ja tummia).

Vierailija
31/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on loukkaus, jos joku tokaisee, että onpas iso pää. Kyllä sen tietää sanomattakin - eikä sitä varmaan kehuksi ole tarkoitettu. On nyt toki tasoittunut kasvun myötä eli ei enää tunnu niin isolta, mutta kyllä se keskivertoa paljon isompi on.

Loukkaannun ehkä eniten siitä, että tuollaisen sanoja haluaa loukata :(. Ei kukaan kai aikuiselle sanoisi "onpa sulla iso pää"?

Vierailija
32/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellaisen laihan rimpulavauvan äidistä varmaan tuntuu tosi kivalta kuulla, että laihat vauvelit on rumia... varsinkin kun yleensä sen laihan vauvan äiti joutuu jo monta kertaa miettimään, onko lapsella joku vikana, kun painoa ei kerry, eikä kasvua kunnolla.

Miksi ylipäätään pitää arvostella vauvojen ulkonäköä? Ja onko se ihan oikeasit muka niin, että kaikki pulleat vauvat on ihania ja laihat rumia?

kyllä jotkut voivat niin tehdä ilman että tarkottaisivat mitään pahaa! Mä ainakin oon ihan vilpittömästi sitä mieltä että pulleat vauvat, oli ne sit tyttöjä tai poikia, on paljon hellyyttävämmän näköisiä kuin laihat. Ja tähän ei todellakaan sisälly mitään "piiloilkeilyä" Itseäni ei haittaa pätkääkään jos ja kun joku kommentoi lapseni pulleita reisiä tai pyöreätä masua.

[8: on todellakin moukkaimaista "ihastellla" tyttölasten isoa

i]kokoa! Pidän itse sellaista piiloilkeilynä!

Vierailija
33/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki negatiiviset kommentit sekä lapsien että aikuisten ulkonäöistä tai poikkeavuuksista on outoja. Tottakai äidit on herkkiä oman lapsensa arvostelulle, mutta kukapa lasta puolustaa, jos ei äiti. En tajua miks täytyy kommentoida ulkonäköä, lapsista riittää asiallistakin puhumista ihan tarpeeksi. Jokainen on omannäköisensä.

Mä kehuin äskettäin rehellisesti yhtä ihanaa itsensä näköistä pikkulasta ja äiti alkoi vakuutella, että ei itse ole varma onko lapsi edes nätti muille kuin hänelle koska hän on sen äiti. Meinasi lähteä jalat alta. Se lapsi oli tosi nätti ja toiseksi totta kai äiti näkee kauneuden, sellaisenkin mitä muut ei näe, mutta tuli sellanen tunne, että mielessään äiti pelkää että lapsi onkin ruma. Se on järkkyä, jos lapsen ulkonäkö mietityttää vanhempia. Ei ihme, jos lapsille kehittyy kaikenmaailman komplekseja kun pienestä asti joutuuvat kuulemaan ulkonäöstään...

Vierailija
34/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensähän ne leikkautetaankin julkisella puolella. Sen sijaan painoon viittamainen tai pään koon arvioiminen isoksi on ok.

Vierailija
35/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

möläytin juuri noin ystävälleni eikä hän vaikuttanut loukkaantuneelta. Täytyy varmaan pyytää varalta anteeksi. Rumaksi en ole haukkunut, kauniita lapsia, mutta heillä vaan on isompi pää muihin lapsiin verrattuna..

Tuskin siis ilkeilyä.

Itse loukkaannuin tosin, kun tuo samainen ystävä sanoi meidän vauvasta, että "onpa se pieni. Miten se onkin noin pieni.." Ajattelin, että onko vauvani aivan epänormaali, kun syntyessään painoi 2600g.

Äidit taitavat olla herkillä, kun omasta lapsesta on kyse :)

Vierailija
36/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauneusvirhe. Olen kerran deittaillut poikaa, jolla oli iso pää. Ei pidemmälle koskaan edetty ja yksi syy oli iso pää.

Vierailija
37/46 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan niin että lapsi itse kuulee. Sellainen voi jäädä loppuiäksi mieleen vaikuttaa tosi paljon itsetuntoon. Tietysti sekin on persoonallista miten paljon arvostelu vaikuttaa, mutta valmiiksi herkillä tyypeillä se ei herkästi unohdu!

Vierailija
38/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sanoi?

Vierailija
39/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi tapailua.

Vierailija
40/46 |