Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Malja vauvakuumeen voittaneille

Vierailija
22.05.2013 |

Ihailen ihmisiä, jotka voivat lisääntymisbiologian aikaansaamasta vauvakuumesta huolimatta punnita päätöstä rauhassa, tehdä oman elämänsä kannalta parhaan päätöksen ja nauttia elämästä päätökseensä tyytyväisenä. Liian moni ajattelee, että totta kai se vauva täytyy tehdä, kun kovasti tekee lasta mieli, ja sitten elämästä ei tulekaan kovin tyydyttävää. Vaatii luonnetta todeta että ei, kehon viesteistä huolimatta lapsi ei ole minulle paras vaihtoehto.

Keho ei ole viisas. Se ajattelee lajin säilymistä, ei yksilön onnellisuutta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:42"]

Miksi tässä ketjussa on näin paljon äitejäTämähän on omistettu vauvakuumeen voittaneille!!!! :O Petyin ketjun sisältöön. Kaipaan vertaistukea muista lapsettomuuden valinneista naisista, teistä äideistä saa ihan tarpeeksi muutenkin. Ei pahalla.

[/quote]

Koska tämä on keskustelupalsta, ja ihmisillä on tapana keskustelupalstoilla osallistua sellaisiin ketjuihin, jotka heitä puhuttelevat tasolla tai toisella.

[/quote]

Mutta juuri edellähän vaadittiiin, että lapsettomat naiset eivät saa täällä jutella? Öööh.... 

Vierailija
2/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa on näin paljon äitejäTämähän on omistettu vauvakuumeen voittaneille!!!! :O Petyin ketjun sisältöön. Kaipaan vertaistukea muista lapsettomuuden valinneista naisista, teistä äideistä saa ihan tarpeeksi muutenkin. Ei pahalla.

[/quote]

Pieni vinkki, jos haluaa provosoida niin sitten kannattaa valita esim. provosoiva otsikko. Ja siten sen jälkeen voikin itkeä että miksi kaikki provosoitui. Joku päivä mä meen vielä jonnekin velapalstalle että malja kaikille vapaaehtoisesta lapsettomuudesta pelastuneille. Katsotaan sitten saako sieltä vertaistukea vai "vertaistukea" :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:43"]

[/quote]

Koska tämä on keskustelupalsta, ja ihmisillä on tapana keskustelupalstoilla osallistua sellaisiin ketjuihin, jotka heitä puhuttelevat tasolla tai toisella.

[/quote]

Mutta juuri edellähän vaadittiiin, että lapsettomat naiset eivät saa täällä jutella? Öööh.... 

[/quote]

"Edellä vaadittiin" eli joku keskustelija esitti sellaisen mielipiteen. Tällä palstalla on esitetty ja tullaan esittämään erilaisia mielipiteitä laidasta laitaan. Ei ole olemassa mitään "palstan mielipidettä asiasta", ymmärrät varmaan.

Vierailija
4/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää oli mun osalta tässä. Mutta kiva tietää, että meitä vapaaehtoisesti lapsettomia naisia on. Pysytään vahvoina ja tehdään jatkossakin rohkeita valintoja! 

Vierailija
5/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:29"]

Mistä muuten tietää, olisiko lapsiperhe-elämä ollut kamalaa, jos siitä ei ole kokemusta?

[/quote]

Etuotsalohkon avulla. Tämä hämmästyttävä aivojen osa mahdollistaa sen, että voimme ennakoida, eläytyä, käyttää mielikuvitustamme, suunnitella ja punnita tietoisesti eri vaihtoehtoja. Varmaan useimmilla on jonkinlainen mielikuva siitä, pitäisikö esimerkiksi kolmivuorotyötä tekevän hoitajan ammatista, luostatielämästä tai jättimäisestä maoritatuoinnista kasvoissa. Tämä mielikuva perustuu tietoon siitä, millaisia asioita yleisesti ottaen pitää miellyttävinä ja epämiellyttävinä, toivottavina ja ei-toivottavina tai itselleen tärkeinä ja ei-tärkeinä. Tämä on erinomainen kyky etenkin lapsen hankinnan kaltaisissa asioissa, joita ei voi kokeilla ennen ostopäätöstä. --ap

[/quote]

Elämä lapsen kanssa on jotain sellaista mitä en minä kyllä ainakaan etukäteen osannut kuvitella. Siis olihan minulla jotain kuvitelmia siitä mitä se tulee olemaan, mutta se olikin loppujen lopuksi jotain ihan muuta.

Vierailija
6/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ollaan vauva-keskustelupalstalla, miksi täällä on niin paljon lapsettomia??

Vierailija
7/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:12"]

Ainakin itse kykenen sillä etuotsalohkollani ajattelemaan myös pikkulapsivuosien ohi

[/quote]

Niin kykenevät monet muutkin. Ja juuri sen vuoksi päättävät olla hankkimatta lapsia. Pikkulapsiaika on hyvin lyhyt, mutta arvojensa vastaisen päätöksen kanssa joutuu elämään koko ikänsä. --ap

Vierailija
8/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:04"]

Elämä lapsen kanssa on jotain sellaista mitä en minä kyllä ainakaan etukäteen osannut kuvitella. Siis olihan minulla jotain kuvitelmia siitä mitä se tulee olemaan, mutta se olikin loppujen lopuksi jotain ihan muuta.

[/quote]

Näin on.

Vierailija
9/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:11"]

[/quote]

Näin on.

[/quote]

Eli paljon paskempaa. 

Vierailija
10/49 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Juuri näin ajattelen itsekin!

Vierailija
11/49 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi lapsi edellisestä suhtesta, nyt uusi mies ja meille ei lapsia tule. Ei niitä tarvi joka ukolle tehdä. Pärjätään tällä yhdellä lapsella ihan kivasti :)

Vierailija
12/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:23"]

[/quote]

Näin on.

[/quote]

Eli paljon paskempaa. 

[/quote]

Ehkä sun kohdalla noin, mutta itse en ainakaan voinut kuvitella, miten kivaa lapsiperhe-elämä on.

Vierailija
13/49 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tämän ajan rutto.

Vierailija
14/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:36"]

[/quote]

Näin on.

[/quote]

Eli paljon paskempaa. 

[/quote]

Ehkä sun kohdalla noin, mutta itse en ainakaan voinut kuvitella, miten kivaa lapsiperhe-elämä on.

[/quote]

Mitä se sun kiva sitten on? Kerro vähän esimerkkejä.

Vierailija
15/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitusviestissä vaan on hauskaa kun ensin hehkutetaan miten on hienoa, että toiset miettivät ja tekevät omat ratkaisunsa asian suhteen. Miksi ap luulee, ettei lapsia saaneet olisi miettineet ja tehneet valintaa, heille se puntaroitukin valinta nyt vain voi olla elämä, johon kuuluvat lapset?

T: edellen se lapseton, joka ymmärtää kumpiakin osapuolia muttei ymmärrä tuputusta tässäkään asiassa

Vierailija
16/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monillehan se lapsi on vahinko, jota sitten hehkutetaan jälkikäteen niin kuin olisi suurikin päätös tehty elämässä :D

Vierailija
17/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Näin on.

[/quote]

Eli paljon paskempaa. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mielelläni! Se kiva on sitä, että saa seurata lasten kasvavan ja oppivan uusia asioita. Kuulostaa lattealta, mutta vaikea sitä on sanoiksi pukea. Esim. se tunne on hieno, kun huomaa, että se lapsi tulee tietoiseksi itsestään ja omasta persoonastaan - vaikka niin, että alkaa esitellä itsensä muille.

Yhdessä tekeminen ja yhdessä perheenä oleminen. Elämän jakaminen. Erilaisten asioiden kokeminen yhdessä. Sen seuraaminen, millainen ihminen lapsesta kehittyy.

Miksi itse koet lapsiperhe-elämän olevan kamalaa (oletan tuon "paskempaa"-kommenttisi perusteella, että sinulla on perhe, koska et kai voisi muuten kertoa lapsiperheen elämän olevan tietynlaista?)

Vierailija
18/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:42"]

Aika monillehan se lapsi on vahinko, jota sitten hehkutetaan jälkikäteen niin kuin olisi suurikin päätös tehty elämässä :D

[/quote]

Kenelle "aika monelle"? Elämässä on muuten aika monia asioita, joita ei voi päättää, mutta silti ne voivat olla aika mukavia juttuja :)

Vierailija
19/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohotan maljan täydelliselle lapsiluvulleni! Kehoni suorastaan huutaa uutta hedelmöitymistä jokaisen kuukautiskierron alussa, mutta minäpä en sorru.

Vierailija
20/49 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Näin on.

[/quote]

Eli paljon paskempaa. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mielelläni! Se kiva on sitä, että saa seurata lasten kasvavan ja oppivan uusia asioita. Kuulostaa lattealta, mutta vaikea sitä on sanoiksi pukea. Esim. se tunne on hieno, kun huomaa, että se lapsi tulee tietoiseksi itsestään ja omasta persoonastaan - vaikka niin, että alkaa esitellä itsensä muille.

Yhdessä tekeminen ja yhdessä perheenä oleminen. Elämän jakaminen. Erilaisten asioiden kokeminen yhdessä. Sen seuraaminen, millainen ihminen lapsesta kehittyy.

Miksi itse koet lapsiperhe-elämän olevan kamalaa (oletan tuon "paskempaa"-kommenttisi perusteella, että sinulla on perhe, koska et kai voisi muuten kertoa lapsiperheen elämän olevan tietynlaista?)

[/quote]

Valitettavasti on perhe ja kadun. Nuo kertomasi asiat eivät merkitse minulle mitään ja parisuhde meni pilalle lapsen myötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi