Naapurin muija sisällä/partsilla aina
Asun rivarissa ja oon lukenu pääsykokeisiin tammikuusta,ts aamulenkin jälkeen
alan lukemaan. Luen aina kolmeen asti pienin tauoin ja sitten teen lihaskuntoa ,käyn suihkussa ja käyn kaupoilla tms ja vknloput käyn millo missäki. seinän takana asuu n 40v terveen näkönen mut tiukkailmeinen nainen joka on KAIKKI päivät kotona,oon nähny sen kahesti menevän kauppaan ennen kaheksaa aamulla. Kaikki reiät ja väliaidat on tilkitty ja ikkunoita pestessä näin et sil on takapihalla umpikatos.ei nää siis sinne ees varikset ! Sermin takaa pihalla kuuluu pyyhintää koputusta ja rapsutusta,vesiloisketta yms pihanhuolto ääniä mut mein takapiha on 2m x 2m eli ei siinä kovin suurta puutarha voi olla! sil on mies joka lähtee joka aamu ja tulee iltapväl ja ikinä ei kuulu keskustelua vaik ovat pihalla koko illan! Ei kuulu ts mitään ääniä KOSKAAN ja toisen talon naapurin pihaltakin kuuluu ja ite kyl piän täällä illanistujaisia yms.Ne ei tervehdi ketään mut kerran kuulin kun se nainen huus jolleki 6v lapselle et lopeta mun ikkunoista kyttääminen.. :P vknloput auto on aina pihassa,ja luulis et ees joskus ois törmänny heihin ku ite käyn usein ulkona mut ei,ja ovi kun käy se kuuluu aina mut se niiden ovi ei käy. Toki oon itevknloput joskus poissa ollu mut auto on aina pihassa pe-ma ja mies ei liiku siis ollenkaa. Musta toi on helvetin creepyä ja mä en pysty lukemaa enää takapihalla kun tiiän et ne istuu sermin takana,kuuluu vaan askeleita. Mä en tiiä mikä niillä on mut ennen en oo törmänny vastaaviin sosiaalikummituksiin ja ennen kun leimaatte mut hulluks,niin tääl pihapiirissä asuu ihmisiä joihin törmää aina varsinki nyt keväällä. Vieraita siel ei käy ikinä. Nuo kaks ei taida ees keskustella ikinä koska toisesta naapurist kuuluu normielämän ääniä eikä siellä soi ees puhelin ikinä.Ymmärrän et tää ei ole ongelma,varmaa on unelmanaapuri kun ovat hiljasia mut tää on silti outoa. Joskus on kuulunut miehen sanovan yhden sanan josta tiiän ettei äänieristeitä ole,ja se sana oli maaliskuussa. Viikko sitte kuulu pihalla tä? :D Ja ei en oo ite 24/7 kotona mut lukemisen takia paljon,ja sen verran aikaa menny et huomannu.
Onko teillä outoja naapureita ts tavallisesta poikkeavia mutta ei ärsyttäviä?
Kommentit (34)
Voisivatko olla molemmat, tai tämä nainen, kuuroja? Ja sitten vielä jotain muuta häikkää näön tms kanssa että tuollainen selkeästi rajattu pihapiiri tuntuu turvallisimmalta? Eli tsemppaa ihan hulluna niillä kauppareissuillaan niin siksi näyttääkin stressaantuneelta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:07"]
Mulla oli kerrostalossa pari vuotta sitten hiljasin-ikinä-naapuri.- - Tyttö ei juuri mitään edes vastannut tuohon ja kun hissi pysähty, niin meni asuntoonsa niin nopeasti etttä itse kerkesin hädin tuskin ulos hissistä. Viikon päästä tuosta se muuti pois täältä.
[/quote]
Niin. Tottakai muutti, mitäs menit säikyttelemään.
Meidän naapuri suorastaan kiiruhtaa äkkiä kotiinsa sisälle jos uhkana on että joutuisi kävelemään esim. vastaan tuossa tiellä. Pelkää varmaan että tervehdin. On varmaan ujo ja olen tottunut tuohon välttelyyn. Kun ei niin ei, mutta tuon asteinen ujous varmaan rajoittaa omaa elämäänsä. Näyttää ihan oikeasti siltä että se pelkää. Eikä olla kyllä annettu mitään aihetta sellaiseen tai mitenkään tuppauduttu tai muuta, olen vain pistänyt merkille, että ottaa jopa muutaman juoksuaskeleen välillä ettei tarvitsisi vain kohdata naamakkain.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:19"]
Voisivatko olla molemmat, tai tämä nainen, kuuroja? Ja sitten vielä jotain muuta häikkää näön tms kanssa että tuollainen selkeästi rajattu pihapiiri tuntuu turvallisimmalta? Eli tsemppaa ihan hulluna niillä kauppareissuillaan niin siksi näyttääkin stressaantuneelta.
[/quote]
No ainakin se mies on kerran kuultu sanovan TÄH että voihan se olla huonokuuloinen. :DD
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:05"]
Meidän naapuri suorastaan kiiruhtaa äkkiä kotiinsa sisälle jos uhkana on että joutuisi kävelemään esim. vastaan tuossa tiellä. Pelkää varmaan että tervehdin. On varmaan ujo ja olen tottunut tuohon välttelyyn. Kun ei niin ei, mutta tuon asteinen ujous varmaan rajoittaa omaa elämäänsä. Näyttää ihan oikeasti siltä että se pelkää. Eikä olla kyllä annettu mitään aihetta sellaiseen tai mitenkään tuppauduttu tai muuta, olen vain pistänyt merkille, että ottaa jopa muutaman juoksuaskeleen välillä ettei tarvitsisi vain kohdata naamakkain.
[/quote]
Niin joo.. varmaan oppivat sitten liikkumaan sellaisiin aikoihin että muut ei liiku ja jos joskus joutuu jonnekin ihmisten aikoihin niin pakenee äkkiä..
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:05"]
Mä oon aikalailla tommonen kuin ap:n naapuri paitsi että asun yksin. Minulla on sosiaalisten tilanteiden fobia, ja pelkään kohtaamisia naapureiden ja vieraiden ihmisten kanssa. Elelen siksi pääosin neljän seinän sisällä itsekseni, hiljakseen. Paitsi että töissä käyn arkisin klo 9-17. Muuten istun kotonani. Tosin saatan räjähtää erityisesti lapsille jos tulevat häiritsemään rauhaani.
[/quote]
Ok .. häiritseekö sinua naapureitten meteli? Tai ylipäänsä kovat äänet?
[/quote]
Ei ollenkaan. Itse asiassa tykkään siitä jos on elämisen ääniä ympärillä, ei ole niin yksinäinen olo. Meidän talossa vaan harvoin kuuluu mitään elämisen ääniä naapureista, tai mulla onkin vain 1 naapuri kun on rivitalon päätyasunto. Pihalta kuuluu joskus kirkumista ja huutoa kun lapset pelaa pihakadulla sählyä tai jotain muuta, mutta sekään ei häiritse minua niin kauan kuin ei tule minun pihaan tai pallot osu olkkarin ikkunaani joka on tielle päin.
[/quote]
Oletko ajatellut hakea apua pelkoosi esim. terapiasta? Minä kysyin kerran naapurilta että anteeksi eihän vain minun edellisen illan musiikinsoittoni kuulunut liian kovaa, niin eukko kävi silmille ja haukkui minut kaikilla mahdollisilla nimillä. Oli tuparit joista ilmoitin henk.koht.lapulla jo viikkoa aiemmin, ja musiikki loppui kymmeneen mennessä, ja oli tosiaan sellaista taustamusiikkia mutta sterkoissa kun on basso niin pelkäsin että se on jympyttänyt vaikka pidinkin sen patteristosta kaukana.
Ärähdin sille eukolle takaisin kyllä ja sanoin että kiitos vaan ensi kerralla laulatan sitten patteria vasten ja yhteentoista asti kerta lupa on.
[/quote]
En ole ajatellut hakea apua mihinkään koska tämä ei ole minulle minkäänlainen ongelma. Esim. töissä olen hyvinkin sosiaalinen ja pystyn tarvittaessa sitä olemaan. Omassa kotonani haluan kuitenkin olla rauhassa ja yksin ja vältän kommunikaatiota ihmisiin. Jos se jonkun ongelma on, niin jonkun muun, ei minun ;-)
Ja minä en siis valita kellekään melusta vaan minusta on ihan kivaa kuunnella vaikka kun naapurilla on bileet, on tunne että on elämää ympärillä.
ettei olisi sellainen Kauhujen talo??? missä on vangittuna ihmisiä kellarissa tms :((((((((((((( on niitä Suomessakin!!!!
Ei ole välttämättä ujoutta jos ei halua olla naapureiden kanssa tekemisissä. Itsekin pyrin liikkumaan semmoisiin aikoihin, että kylän kyylät eivät ole kimpussa. Jos käyn lenkillä, haluan lenkkeillä enkä pysähtyä kun jollakin vastaantulijalla on puheripuli. Pihahommat pyrin hoitamaan kun naapurit ovat poissa, en jaksa sitä jokaisen asian kommentointia.
Inhoan sitä kun ihmiset "tutustumisen" nojalla haluavat tyydyttää omaa uteliaisuuttaan kyselemällä asioistani joita en halua vieraille kertoa. Naapurit ja kyläläiset ovat minulle eri asia kun ystävät ja kaverit.
Luonani käy harvoin ketään, koska haluan olla omassa kodissani rauhassa. Ylipäänsä viihdyn parhaiten yksin.
Tästä huolimatta juttelen useankin päivittäin vastaantulevan ihmisen kanssa, varsinkin vanhusten. Sellaisten, jotka kykenevät huomaamaan ja huomioimaan toisen ihmisen henkilökohtaisen reviirin.
Missä ihminen saa olla semmoinen kun on jos ei kotonansa ja omalla pihallansa?
Tulipa vähän paha mieli, koska me ollaan vähän tuollaisia kuin ap:n naapuri... Meillä on kuitenkin lapsia ja sitä kautta kuuluu ääniä, mutta me ei koskaan käydä missään eikä meillä koskaan käy ketään. Ilman lapsia meiltä ei kuuluisi varmaan koskaan mitään ääntäkään.
Mua ahdistaa meidän elämä, mutta tähän tämä vain on ajautunut enkä saa tähän muutosta vaikka kuinka haluaisin. Mä en käy missään muualla kuin kaupassa ja kuskaan lapsia. Saattaa mennä todella pitkä aika, etten puhu kenellekään muille kuin oman perheenjäsenille.
ne harrastaa varmaan villiä seksiä 12h/vuorokaudessa ja siitä se litinä ja rapsutus kuuluu. ja ne tekee sen pihalla. sen takia umpikatto! että sä et näkisi niiden noloja asentoja!
Mulla asui yläkerrassa ihan tavallisen oloinen mies noin muuten, mutta verhot oli yötäpäivää kiinni ja sieltä välistä päivisin kotona ollessa kurkki. No ei se niinkään outoa, mutta viikonloppuisin kuului yöt sahausta ja vasaralla naputusta. Tuskin se sinne puutavaraa on vieny, en tiiä, mutta äänistä ei kyllä erehtyny! Päivät oli töissä ja lapset oli isällään joskus. Outoa.
Ketä muuta niinq ärsyttää toi nykyteinien kirjotustyyli :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Mielikuvitus alkoi laukkaamaan... Ne on äänieristäneet kämppänsä ja tilkinneet kaikki pienimmätkin raot, joista joku voisi sisään nähdä, sillä niillä on salaisuus... Komeroissa vankeina teinityttöjä, onhan näitä nuorten naisten katoamisia aina silloin tällöin Suomessakin ollut, ties vaikka se jo 90-luvulla kadonnut Raisakin siellä olisi ketjuissa ja kahleissa. Ja se mies alistaa sitä koko poppoota, siksi nainen ei uskalla/saa liikkua pihalla.
Sinuna, ap., tekisin heti ilmoituksen poliisille, kerrot kaiken tuon minkä avauksessakin meille kerroit, sekä tietysti nämä AV-palstalla esiin tulleet erilaiset näkökulmat.
Tulet sitten tänne meille raportoimaan tilanteen etenemisestä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:05"]
Mä oon aikalailla tommonen kuin ap:n naapuri paitsi että asun yksin. Minulla on sosiaalisten tilanteiden fobia, ja pelkään kohtaamisia naapureiden ja vieraiden ihmisten kanssa. Elelen siksi pääosin neljän seinän sisällä itsekseni, hiljakseen. Paitsi että töissä käyn arkisin klo 9-17. Muuten istun kotonani. Tosin saatan räjähtää erityisesti lapsille jos tulevat häiritsemään rauhaani.
[/quote]
Ok .. häiritseekö sinua naapureitten meteli? Tai ylipäänsä kovat äänet?
[/quote]
Ei ollenkaan. Itse asiassa tykkään siitä jos on elämisen ääniä ympärillä, ei ole niin yksinäinen olo. Meidän talossa vaan harvoin kuuluu mitään elämisen ääniä naapureista, tai mulla onkin vain 1 naapuri kun on rivitalon päätyasunto. Pihalta kuuluu joskus kirkumista ja huutoa kun lapset pelaa pihakadulla sählyä tai jotain muuta, mutta sekään ei häiritse minua niin kauan kuin ei tule minun pihaan tai pallot osu olkkarin ikkunaani joka on tielle päin.
[/quote]
Oletko ajatellut hakea apua pelkoosi esim. terapiasta? Minä kysyin kerran naapurilta että anteeksi eihän vain minun edellisen illan musiikinsoittoni kuulunut liian kovaa, niin eukko kävi silmille ja haukkui minut kaikilla mahdollisilla nimillä. Oli tuparit joista ilmoitin henk.koht.lapulla jo viikkoa aiemmin, ja musiikki loppui kymmeneen mennessä, ja oli tosiaan sellaista taustamusiikkia mutta sterkoissa kun on basso niin pelkäsin että se on jympyttänyt vaikka pidinkin sen patteristosta kaukana.
Ärähdin sille eukolle takaisin kyllä ja sanoin että kiitos vaan ensi kerralla laulatan sitten patteria vasten ja yhteentoista asti kerta lupa on.