Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä turistirysässä ET OLE saanut vatsatautia?

Vierailija
21.05.2013 |

Haluan helppoon ja halpaan lomakohteeseen, mutta en kestä ajausta vatsataudista.. Missä et ole saanut sellaista? Onko eroa esim. Kreikan ja Turkin välillä todennäköisyyksissä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi vastata missä olen saanut. Turkissa. Missään muualla en. Ja olen matkustanut useassa kohteessa.  Kreikkaa, Bulgariaa, Kanariaa jne,

Vierailija
42/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatadissa noin 5 vuotta sitte Aurinkorannikolla Manner Espanjassa , Fuegirolassa , saatu varmaan nälkäkaduta.

muuten terveenä usei Espanjassa ja Rodoksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Turistirysissä on tosin matkusteltu vain Kreikassa ja Kanarialla. Pääasiassa matkustelen kaupungeissa (Lontoo, Lissabon, Pariisi, Rooma jne) ja muualla kuin rysissä.

Vierailija
44/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa ollaan käyty viisi kertaa, eikä meistä kukaan ole koskaan saanut minkäänlaisia vatsavaivoja. Vatsavaivojen pelossa sitä on mielestäni turha väittää, toinen asia on se kannattaako sinne juuri nyt muuten matkustaa. Elämäni ainoat vatsataudit olen saanut täällä suomessa.

Vierailija
45/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Olen reissannut paljon, heikomman hygieniatason maissakin Euroopan ulkopuolella. Tuttavapiirissä useampi on saanut vatsataudin Turkissa tai Egyptissä. Mikä ei varsinaisesti yllätä...

En koskaan juo hanavettä vaikka joissakin Välimeren paikoissa matkatoimistojen oppaat väittävät että huoletta voi juoda. Muuten en erityisesti ole rajoittanut syömisiäni. Tietenkin järkeä kannattaa käyttää esimerkiksi ruokapaikkaa valitessaan.

Vierailija
46/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkista saatiin miehen kanssa molemmat, mutta siitä on aikaa jo 30 vuotta, myöhemmillä matkoilla ei ole sairastuttu. Itse en ole saanut mistään  muualta, mutta mies on herkkävatsainen ja syökin nykyään matkan ajan antibioottia ripulia estämään. 

Syö antibiootteja varmuuden vuoksi? Voiko joku vielä nykyaikana olla noin hölmö? Vai onko sun miehellä joku perussairaus? Jos ei niin aika järjettömältä kuulostaa.

Vierailija
47/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelin lapsena vanhempien kanssa paljon mm. espanjassa enkä ikinä tullut kipeäksi, vaikka mätin jäätelöä ja jossain paikassa hullaannuin pullokaakaoseen.

nykyään ei sitten tulekaan matkusteltua, kun puoliso pelkää lentämistä...

Vierailija
48/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkaillut Italiassa, Unkarissa, Itävallassa, Briteissä, Slovakiassa, Ranskassa, Romaniassa, Saksassa ja Maltalla ja missään en ole vatsatautia saanut vaikka olen syönyt aika uskaliaasti kaikkea. Desinfioin paljon käsiä ja aloitan syömään maitohappobakteereita ennen reissua.

Vierailija
49/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes Lanzarotella.

Vatsatautia en ole missään reissuillani saanut koskaan, mutta pari kertaa on iskenyt kunnon hourekuume, ei meinaan ole duunireissulla kiva sairastaa San Franciscossa kun hotellihuoneesta ei pääse pois koska jalat ei kanna, mittarissa 39.5 ja vähän päällekin...

Vierailija
50/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 30 maata käyty useampaankin kertaan enkä ole koskaan saanut vatsatautia. Ja syön kaikkea.

Ainoat ruokamyrkytykset olen saanut kotikaupungissani Helsingissä:D

Mulla ei ole edes yhden yhtäkään vatsatautia ollut eläissäni! N45v ja paljon olen myös matkustellut!

Vierailija
51/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 3 vuotta Etelä-Amerikassa ja matkustin pitkin poikin. Kerran sain nopeasti ohi menneen ripulin kälyisen pitserian jälkeen. Muuten en sairastunut mahatautiin/saanut ruokamyrkytystä kertaakaan. Lapsi ja mies olivat koko ajan täysin kunnosss tällä saralla.

Argentiinalaiset ja meksikolaiset tuttavat eivät edes tiedä, mikä oksennustauti on.

Suomessa meillä on ärhäkkä oksennustauti melkein joka kevät. Tulee kai lapsen mukana koulusta.

Vierailija
52/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Espanjassa erittäin korkeatasoisessa golf-hotellissa sain oksutaudin pilaantuneista kapriksista. Muuten en ikinä ole mistään mitään mahatautia saanut, ja matkustanut niin Kreikassa kuin Turkissakin (kun niitä nyt kysyttiin).

Vierailija
53/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut

5x Espanjassa

4x Italiassa

6x Kreikassa

5x Saksassa

Ja yli 20 muussa maassa ja Saksasta sain kerran ruokamyrkytyksen...

Vierailija
54/55 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 70 matkaa takana enkä ole koskaan saanut ruokamyrkytystä maailmalla. Mm Egyptissä 2x, Turkissa (rannalla + Istanbulissa) 4x, Indonesiassa pari kertaa, Thaimaassa monta kertaa, Venäjällä ja Dubaissa kerran jne...

Ainoat ruokamyrkytykset olen saanut Helsingissä (2) ja Espoossa (1)

Vierailija
55/55 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen tähän iän ikuiseen ketjuun, koska on taas ajankohtainen asia. Olen matkustellut Kreetalla, Kanarialla ja Bulgariassa, koskaan en ole saanut vatsatautia. Lapsi sai viimeksi Gran Canarian reissulla, kesti päivän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän