Missä turistirysässä ET OLE saanut vatsatautia?
Haluan helppoon ja halpaan lomakohteeseen, mutta en kestä ajausta vatsataudista.. Missä et ole saanut sellaista? Onko eroa esim. Kreikan ja Turkin välillä todennäköisyyksissä?
Kommentit (55)
Turkista saatiin miehen kanssa molemmat, mutta siitä on aikaa jo 30 vuotta, myöhemmillä matkoilla ei ole sairastuttu. Itse en ole saanut mistään muualta, mutta mies on herkkävatsainen ja syökin nykyään matkan ajan antibioottia ripulia estämään.
Ei ole tullu vatsatautia mistään, parin vuoden sisällä olemme lasten kanssa olleet Majorcalla, Kanarialla ja Madeiralla.
Enemmän kuin paikka vaikuttaa se, että juot tarpeeksi vettä, et polta ja kärvennä itseäsi auringossa ( yllättävän moni ei edelleenkään tajua tätä) ja että katot vähän missä syöt.
Egyptissä olen saanut vatsataudin, muualla en. Egypti käsittääkseni on yksi pahimmista, heti kun poistut hotellialueelta ja syöt jotain paikallista, niin jo iskee.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:02"]
Egyptissä olen saanut vatsataudin, muualla en. Egypti käsittääkseni on yksi pahimmista, heti kun poistut hotellialueelta ja syöt jotain paikallista, niin jo iskee.
[/quote]
Ollaan käyty kuudesti, syöty muuallakin kuin hotellilla ja mitään ei ole tullut.
Puolassa olen saanut ja siitäkin on parikymmentä vuotta. Silloin syynä oli ilmeisesti kermaleivos, joita nyt muutenkin kannattaa kesäisin varoa, joten ihan oma syyni oli sairastua.
Olen saanut Tanskasta vatsataudin (majoneesista, joka oli ollut lämpimässä) ja Turkissa jäätelöstä. Missään muualle en ole, ja pidän tosi epätodennäköisenä, että Kreikasta, Italiasta tai Espanjasta saa vatsatautia, jos syö turistien suosimissa paikoissa eikä ihan sokeasti kaikkea laita suuhunsa.
EN OLE saanut vatsatautia missään turistirysässä (tai muussakaan) aikuisiällä. Matkustanut siis Kreikassa, Turkissa, Espanjassa jne. Katsoo vaan mitä pistää suuhunsa ja missä. Hyvin pärjää. Tai sit mulla on supermaha :)
mä olen ollut kreikassa, turkissa, tunisiassa ja kanarialla ja kertaakaan ei ole kukaan saanut mitään vatsavaivoja. ollaan syöty salaatteja, jätskejä ynm.
Mä olen matkustanut perheen kanssa ja ilman perhettä 32 eri maassa ja ainoat paikat joissa olen saanut vatsataudin ovat Lontoo ja Mumbai. Egyptissä käyty useampi kerta lastenkin kanssa eikä kukaan ole koskaan sairastunut.
Me ollaan kierretty Kreikka, Espanja, Egypti, Turkki, Tunisia jne.. eikä koskaan kenelläkään ole ollut vatsatautia.
Olen ainostaan Ranskasta saanut turbotaudin. Ja matkustanut ja asunut ulkomailla yli 20 maassa, mukaanlukien pari kehitysmaata.
Ei olla saatu koskaan missään mitään vatsavaivoja, ei lapset enkä ite. Matkattu Eurooppa melkolailla pitkin poikin, Pohjois-Afrikka, Venäjällä vähän. Kauheesti ei oo mitään varottu, kraanavettäkin moninpaikoin käytetty.
Matkustanut mm. Turkissa, Bulgariassa, Egyptissä, Kreikassa, Karibialla. Ainut paikka jossa olen vatsataudin saanut on Suomessa.
Yli 30 maata käyty useampaankin kertaan enkä ole koskaan saanut vatsatautia. Ja syön kaikkea.
Ainoat ruokamyrkytykset olen saanut kotikaupungissani Helsingissä:D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:21"]
Matkustanut mm. Turkissa, Bulgariassa, Egyptissä, Kreikassa, Karibialla. Ainut paikka jossa olen vatsataudin saanut on Suomessa.
[/quote]
Lisättäköön vielä Venäjä noihin missä en ole saanut.
Egyptissä, Kreikassa, Espanjassa, Puolassa, Usassa ja Perussa en ole saanut vatsatautia. Thaimaassa olen käynyt 3 kertaa ja saanut 2 kertaa vatsataudin (onneksi lievän sellaisen).
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:10"]
EN OLE saanut vatsatautia missään turistirysässä (tai muussakaan) aikuisiällä. Matkustanut siis Kreikassa, Turkissa, Espanjassa jne. Katsoo vaan mitä pistää suuhunsa ja missä. Hyvin pärjää. Tai sit mulla on supermaha :)
[/quote]
Komppi tälle. Tosin mä en kyllä ole edes katsonut, mitä suuhun menee joten mulla on joko rautainen vatsa tai sitten rutkasti onnea =D
En ole saanut mahatautia koskaan missään reissussa. Välillä käydään rantalomakohteissa, välillä omatoimikiertomatkoilla. Mies sai mahataudin Ruotsissa syötyään jäätelöä.
Sain vatsataudin Virossa ja Israelissa. En ole saanut esim. Afrikan tai Etelä-Amerikan maissa vaikka söin katukeittöistä ja join vesijohtovettäkin. En sitten tiedä mitkä parasiitit olen kerännyt ja alkaa jyllään vanhana kun imuunipuolustus heikkenee.