Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä turistirysässä ET OLE saanut vatsatautia?

Vierailija
21.05.2013 |

Haluan helppoon ja halpaan lomakohteeseen, mutta en kestä ajausta vatsataudista.. Missä et ole saanut sellaista? Onko eroa esim. Kreikan ja Turkin välillä todennäköisyyksissä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun käsityöläismuseossa kävin eikä mitään vaikutusta,

Vierailija
2/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon reissannut, melko monipuolisesti kaikkea aina syönyt ja kerran saanut mahataudin, Turkista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vältän siis Turkkia! Mulla ei ole mikään erityisen herkkä vatsa, mutta Egyptissä kuitenkin onnistuin saamaan vatsataudin. Siellä onneksi on kuitenkin niin tehokkaita lääkkeitä, että se menee oikeastaan ohi yhdessä päivässä. En ymmärrä miksi noita lääkkeitä ei ole muualla maailmassa!

Egypissä en käsittääkseni syönyt mitään erityisen riskialtista, mutta niinpä vain vatsatauti tuli, eli kyllä siinä on tuuriakin, saako sen vai ei.

T: AP

Vierailija
4/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen reissannut vaikka missä maailman kolkassa. Peru on ainoa paikka jossa sain monta päivää kestävän ripulin, siitä huolimatta että olin todella varovainen ja pesin hampaatkin pullovedellä ym. mikään ei siihen autanut, vesikin tuli samantien läpi. oli mukana kotimaasta hankittua imodiumia, ei auttanut vaikka monikertaisia annoksia ohjeeseen nähden vetelin. Paikallisesta apteekista olis saanu ilman reseptiä sellaset myrkyt että olis lähteny, kuten monessa maassa saa..mutta en ottanut sitä kuuria, koska ne antibiootit tappaa sieltä kropasta sen pahan,mutta myös kaiken hyvän kun ovat niin tujua kamaa, joten en suosittele näitä ulkomaiden lääkkeitä turistiripuliin..voi koitua jatkossa enemmän haittaa. Olen monessa paikassa, mm. new yorkissa juonut hanavettä eikä ole ollut mitään oireita, jotkut maat ovat vain sellaisia että suurin osa turisteista sairastuu, teet sitteen mitä vaan. peru on yksi niistä joissa missä suurin osa saa "peruvatsan" aikaisemmassa postauksessa oli joku onnekas joka oli siltä välttynyt. :) Eli järki mukaan, tiettyjä korkean riskin raaka-aineita kun välttää niin hyvin menee, matkustat sitten minne tahansa.

Vierailija
5/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:20"]

Haluan helppoon ja halpaan lomakohteeseen, mutta en kestä ajausta vatsataudista.. Missä et ole saanut sellaista? Onko eroa esim. Kreikan ja Turkin välillä todennäköisyyksissä?

[/quote]

en ole saanut missään kohteessa turisti tai mitään muutakaan ripulia

turkissa en ole käynyt, olen kuullut et seiltä just saa , samoin gyptissä saa.

eli Rodos, Kreeta, kaikki kanariansaaret, Mallorka, 

nyt noista lomakohteista, ollaan moneen kertaan käyty , kukaan ei ole koskaan saanut ripulia

otamme ennen matkaa maitohappobakteereja jota jatkamme koko matkan ajan ja vielä pari päivää matkan päätyyttyäkin

om ollut al inc lomia, ja kaikkee ollan syöty

Vierailija
6/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Madeiralta salmonellan ja vatsatautia oli liikkeellä myös Lissabonissa sekä Pariisissa.

Vierailija
7/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 23:09"]

Eli vältän siis Turkkia! Mulla ei ole mikään erityisen herkkä vatsa, mutta Egyptissä kuitenkin onnistuin saamaan vatsataudin. Siellä onneksi on kuitenkin niin tehokkaita lääkkeitä, että se menee oikeastaan ohi yhdessä päivässä. En ymmärrä miksi noita lääkkeitä ei ole muualla maailmassa!

Egypissä en käsittääkseni syönyt mitään erityisen riskialtista, mutta niinpä vain vatsatauti tuli, eli kyllä siinä on tuuriakin, saako sen vai ei.

T: AP

[/quote]

egyptistä saa lähes kaikki vatsataudin, samoiun Turkissa saa

eli vältän noita maita 

mistään muualta en ole kuullut kenenkää saanneen vatsatauteja

ja itse siis muut maat kierretty yllämainittuja lukuunottamatta

Vierailija
8/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 50 maata nähty ja ei mistään ole vatsatautia saatu. Lastenkin kanssa pitkin kaakkois-aasiaa yms. reppureissattu ei mitään tauteja.

Vierailija
9/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 50 maata nähty ja ei mistään ole vatsatautia saatu. Lastenkin kanssa pitkin kaakkois-aasiaa yms. reppureissattu ei mitään tauteja.

Vierailija
10/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähinnä Euroopassa ja Kanarialla matkustellu, niin ei oo vatsataudit vaivannu. Syön kans aina maitohappoja ennen ja matkan ajan.

Vierailija
11/55 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must a tuntuu, että noi maitohappobakteerit on yhä tyhjän kanssa turistiripulin kohdalla. Se on niin järkyttävä tauti, että siinä ei joka asidophilus-bifidus aut tippaakaan.. Jossain pienessä mahavaivassa niistä voi olla apua, mutta tositilanteessa auttaa vaan ne kohdemaan apteekeissa myytävät myrkyt.

T:ap

Vierailija
12/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 22:29"]

Turkista saatiin miehen kanssa molemmat, mutta siitä on aikaa jo 30 vuotta, myöhemmillä matkoilla ei ole sairastuttu. Itse en ole saanut mistään  muualta, mutta mies on herkkävatsainen ja syökin nykyään matkan ajan antibioottia ripulia estämään. 

[/quote]

Tuolla tavalla luodaan niitä superresistenttejä kantoja.

Vierailija
13/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään imodiumia ei kannata syödä ripuliin, ellei ole pakko olla ripuloimatta esim. lentomatkalla. Se ei tapa mitään pöpöjä vaan estää sen ulostulon. Parempi kun antaa tulla vaan jos suinkin on mahollista :-)

Vierailija
14/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei kenelläkään ole tullut vatsatautia mistään lomakohteesta. Intiassa oli vähän jännä olo mahassa, mutta johtui enemmän niin erilaisesta ruoasta.

Sen sijaan lapseni sai Rota-viruksen Stockmannin leikkipaikalta ja se oli viedä häneltä hengen.

Vierailija
15/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut missään lomakohteessa vatsatautia. Ei myöskään lapseni. On käyty Egyptissä, kanarianssarilla, Kreikan saarilla, Turkissa jne. Hyvästä käsihygieniasta huolehtiminen ja se ettei syö ihan missä tahansa katukeittiössä tms auttaa paljon. Kun kosket rahoihin desinfio kädet, sama lapsille. Se riittää jo pitkälle.

Vierailija
16/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan joka vuosi ja vain turistirysissä. Olisikin kiva kuulla mikä paikka ei sitä olisi. Euroopan pääkaupungeista tykkään eniten Lontoosta ja Roomasta. Rantapaikoista suosin Kanarian saaria, puhdasta ja lentomatka siedettävän pituinen. Mahatautiin olen sairastunut Intiassa  ja Tallinnassa.

Vierailija
17/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon reissannut miljoonassa eri paikassa kehitysmaita myöten ja missään en ole saanut vatsatautia. (Paitsi pienen ruokamyrkytyksen eräässä länsi-afrikan maassa, mutta sekin oli seurausta kohteliaisuudesta ja ns. itseaiheutettu.) En myöskään juuri ole katsonut mitä suuhuni pistän, syönyt hedelmät, vihannekset ja kaikkea katukeittiöstä. Niin, ja maitohappobakteeritkin ovat jääneet aina kotiin. Turha stressaus pois!

Vierailija
18/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mualimaa on kierretty ja vain kerran olen vatsataudin saanut Turkissa, sen jälkeen sielläkin lomailtu ilman ongelmia. Lasten kanssa kierretty Eggyptt, Tunisiat, Venezuelat ja paljon muita ja lapset eivät ole sairastuneet missään. Mitään maitohappobakteereita ei syödä, hyvä käsihygienia riittää.Hedelmät, vihannekset ja salaatit ollaan syöty, jäät jätetään vain juomiin ottamatta.

Vierailija
19/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanariansaaret, Aurinkorannikko, Algarve, Italian rannikkoalueet, Sisilia, Dominikaaninen tasavalta. Ainoa paikka missä oon saanut vatsataudin oli Egypti ja sekin ihan omaa tyhmyyttäni: jos vettä ei kerran saa juoda, niin ei sitä kannata juoda suihkussakaan...

Vierailija
20/55 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai Turkissa jonkun järkyttävän bakteerin ja sen maha ei ollut entisensä moneen viikkoon!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä