Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?

Vierailija
14.07.2020 |

Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?

Kommentit (484)

Vierailija
181/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.

Minä en ainakaan korjaile tekstejäni vain siksi, että ammattihenkilön tekemä arviointi ei potilasta miellytä.

Vierailija
182/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat! Joudutteko todella nöyristelemään työpaikoillanne ihmisiä? Eikö teitä huolita lääkäreiden pöytiin? Onko lääkäreille jumalauta _omat_ _pöydät_? Ja ihmiset suostuvat tähän?

Työnantajan on pakko suostua tuohon, samoin kaikkiin muihinkin lääkäreiden vaatimuksiin. Lääkärit kaikessa vaatii mahdottomia ja työnantajan pakko suostua. Jos ei suostu, lääkärit uhkaa irtisanoutua, ja se olisi katastrofi koska on niin paha lääkäripula.

Tietäisittepä vaan mitä kaikkea muuta lääkärit vaatii...

No kertoisitko lisää näistä vaatimuksista? Ihan tavankansalaista joka on saanut runsaasti lokaa niskaansa terveydenhuollosta,kiinnostaisi kyllä tietää. Eipä ihme,ettei potilaskertomusten vääriä merkintöjä/ tietoja koskaan suostuta korjaamaan/poistamaan, ei, vaikka olisi useita muita lausuntoja,joissa aiemmat todetaan potilaan terveyden vaarantamiseksi ja vakaviksi hoitovirheiksi, jos lääkärit todella ovat niin itseään täynnä,etteivät ' alempaa kastia' olevia kelpuuta edes ruokatauolla lähelleen..Joo,siinähän voisi auktoriteetti ja alamaisten esimiespalvonta kadota,kun nähtäisiin,millaisa mul..ja todellisuudessa ovat.

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Lain mukaan nimenomaan potilasta hoitanut ja esim. väärästä diagnoosista näinollen vastuussaoleva lääkäri,on se hlö,jonka kanssa dgstä/ virheellisestä dgstä tulee keskustella ja jolta on tarvittaessa saatava lääketieteelliset perustelut lausunnoille,joita on potilaasta sanellut,jos potilaan tilanne on selkeästi jotain aivan muuta,mitä virheen tehnyt tri on horissut potilaan asiakirjoihin merkittäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat! Joudutteko todella nöyristelemään työpaikoillanne ihmisiä? Eikö teitä huolita lääkäreiden pöytiin? Onko lääkäreille jumalauta _omat_ _pöydät_? Ja ihmiset suostuvat tähän?

Lääkäreillä saattaa usein ollakin omat pöydät. Lääkäreillä on hyvin tiukka päiväaikataulu, esim. meillä emme ehdi pitää kahvitaukoja ja lounaskin syödään usein 15 minuutissa. Lääkärit jatkuvasti konsultoivat toisiaan potilaistaan ja neuvovat erikoistuvia lääkäreitä lounailla.

Emme juuri ikinä ole puhuneet vapaa-ajan asioista, vaan käytämme lounasaikamme potilaiden hoitoon liittyviin asioihin. Siihen oma pöytä on välttämätön. En koe, että kyse olisi mistään kastijaosta, vaan siitä, että tehtävää on niin paljon, joten lounaskin pitää käyttää työntekoon.

tosi kiva. miten toi tietosuoja kun asiasta keskustellaan missä on ulkopuolisia

Vierailija
184/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut samaa tästä kastijaosta.

Esim ystävän tytär opiskeli sairaanhoitajaksi ja sanoi, että harjoittelussa kävi selväksi, että alimpaan kastiin kuului.

Lopetti opiskelun (muitakin syitä oli) ja valmistui juuri Helsingin yliopistosta huippuarvosanoin.

Ei yliopistoarvosanoilla ole merkitystä töitä hakiessa. Kunhan on nyt vain tutkinto kasassa.

Vierailija
185/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lääkäri. Istun samassa pöydässä syömässä osastomme tai poliklinikkamme hoitajien, sosiaalityötekijöiden, osastosihteerien tai lääkärien kanssa, kuka nyt sattuu yhtä aikaa olemaan syömässä.

Vierailija
186/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattien perusteella tilastojen mukaan parisuhteissa miehistä pettävät eniten lääkärit ja naisista opettajat.

Hyvä kysymys on että kenen kanssa lääkärit pettävät (eniten).

Tällä aiheella on hyvä murtaa jää ruokalassa.

Anteeksi kuinka?! Lääkärit pahimpia pettäjiä? Nyt sitä lähdetutkimusta kehiin, oon ihan hiilenä tästä!

Sh married to a doc

Vierailija
187/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä sairaalatyöpaikassani lääkärit suostuivat olemaan hoitajien kanssa kahdestaan ainoastaan liinavaatevarastossa. Eikä sielläkään kaikkien kanssa.

Ja mitäs siellä sitten tehtiin? Töitä vai?

Vierailija
188/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin potilas isossa sairaalassa niin kyllä ne lekurit tulivat aina mun pöytääni kahville :) En ole edes hoitaja.

Olet varmaan keski-ikäinen nainen, eli näkymätön. Ne luuli että pöytä on tyhjä.

Vierailija
189/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä sairaalatyöpaikassani lääkärit suostuivat olemaan hoitajien kanssa kahdestaan ainoastaan liinavaatevarastossa. Eikä sielläkään kaikkien kanssa.

Ja mitäs siellä sitten tehtiin? Töitä vai?

Varmaankin sukkien paritusta.

Vierailija
190/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan on pakko suostua tuohon, samoin kaikkiin muihinkin lääkäreiden vaatimuksiin. Lääkärit kaikessa vaatii mahdottomia ja työnantajan pakko suostua. Jos ei suostu, lääkärit uhkaa irtisanoutua, ja se olisi katastrofi koska on niin paha lääkäripula.

Tietäisittepä vaan mitä kaikkea muuta lääkärit vaatii...

Ei niitä tarvii pokkuroida ja nöyristellä. En ikinä alennu sellaiseen. Olen sanonut kaikille suorat sanat jos ovat ilkeitä. Nykypolvenlääkärit on ihan ok. Yleensä. Naiset varsinkin.

Vierailija
191/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse labrahoitajana isossa yliopistollisessa sairaalassa ja jos menee osastolle ottamaan verinäytteitä, niin hoitajat kyllä moikkaa, mutta moni lääkäri on kuin ei näkisikään :-) jotkut mukavia ja tervehtivät normaalisti.

Oli hassua, kun jouduin saman sairaalan vuodepotilaaksi kerran, niin lääkärit oikein kunnolla katsoi silmiin ja keskusteli.

Vierailija
192/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston ruokalassakaan ei saa mennä henkilökunnan pöytiin.

Vierailija
193/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri. Tuo hierarkia-asia näkyy omassa elämässäni vaan siinä että isoimpien pomojen pöytään ei meillä rivilääkäreillä ole asiaa, se on semmonen häivähdys historiaa,kunnon sikarikerho. Muuten istun mielelläni hyvien työkavereiden kanssa lounaalla olivat he hoitajia,lääkäreitä,fyssareita tai laitoshuoltajia, mielellään juttelen kaikesta muusta kuin työjutuista. Kaipaan hyviä keskusteluja entisen työpaikkani laitoshuoltajan kanssa, monet lounaat ja päivystyseväät syötiin yhdessä, hyviä niksejä sain huonekasvien hoitoon ja elämään ylipäänsä tältä vanhalta ihanalta rouvalta. Ja tosi ihania työkavereita on hoitajissa, en koe olevani mitenkään kenenkään yläpuolella vaikka erilailla olenkin hoitovastuussa ja se toki näkyy palkassa (pk-seudun yo-sairaalassa tosin palkka on se 3300€ erikoistuvalla että ei silläkään niitä 8€ lounaita mielellään maksella,ja moni hoitaja tienaa enemmän).

No,mutta ihan turhia provoja tällaiset aloitukset, varmaan nyt petytte kun lääkärinä moikkaan aamulla laitoshuoltajat sekä vahtimestsrit, ja olen ystävystynyt hoitajienkin kanssa .. ja lääkärit kyllä on suurimmaksi osaksi naisia että se niistä pikkujoulurietasteluista!

Vierailija
194/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on nähnyt vaivan, että on lukenut itsensä 6-7 vuotta lääkäriksi, miksi vaivautua istumaan laitoshuoltajan kanssa? Ihmisen, joka käy muutaman kuukauden siivouskurssin. Mitä yhteistä puhuttavaa heillä on? Ihan oikein, että eri ammattiryhmät istuvat omissa seurueissaan.

Sinun pitäisi oikeasti käydä testauttamassa persoonallisuushäiriösi? Oletko psykiatri - vaikutat siltä?

Maailma on nyt vain sellainen. Fiksut ovat omissa porukoissaan. Tämä jakauma tulee jo lukiossa. Lähäreiden ja laitoshuoltajien keskustelun taso liikkuu säässä ja omissa päivittäisissä tekemisissä. Lääkärit puhuvat tieteellisistä artikkeleista ja työstään yleisemmällä tasolla.

Olen ollut sairaalassa töissä. Minulla on kavereina muutama lääkäri ja myös muutama entinen siivooja.

Joten mitäs sitä kiertelemään: lääkärit ovat fiksumpia, kuin hoitajat. Siksi ovatkin lääkäreitä. Lääkikseen on vaikea päästä, lähihoitajaksi otetaan, jos kävelee sopivan koulun ohi. Käytännössä kaikki halukkaat ja vähänkään alalle sopivat pääsevät lähärikouluun.

Vastuu näkyy palkassa: lääkärin palkka on x 3 lähärin palkka.

Vierailija
195/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit jotka pysyttelee omissa kuvioissaan ja ajattelee että hoitsut tai muut on alempiarvoisia unohtaa sen että hoitsut ja laitoshuoltajat on ne jotka niitten paskat siivoaa. Uskomatonta jos joku lääkäri luulee että on "liian arvoisa" syömään hoitsujen tai laitossiivolaisten kans. Itse sylkisin naamalle tämmöisiä inhmisiä. Oli korona-aika tai ei. Pohjasakkaa.

Vierailija
196/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä pienen tk:n ruokalassa. Huomasin, että usein lääkärit istuivat omissa pöydissään, hammaslääkärit omissa, hoitajat omissa... Mutta kyllä välillä he istuivat ihan sekaisinkin ja ilman mitään nyrpistelyä. Minullekin olivat ystävällisiä. :)

Voisiko olla yksinkertaisesti kysymys ”birds of the feather flock together” ja erityisesti tuo kollegiaalinen konsultointi, ilman sen kummempaa ylimielisyyttä?

Vierailija
197/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypolven lääkärit, nää ihan nuorimmat /nimenomaan just naiset - nää on just ok.

Nää on ne hurrikaanit, jotka tulee muuttamaan koko sairaalan kivikautiset protokollat ja ohittamaan vanhat äijänjäärät. M45. Hyvä lääkärinaiset!

Vierailija
198/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä saattaa usein ollakin omat pöydät. Lääkäreillä on hyvin tiukka päiväaikataulu, esim. meillä emme ehdi pitää kahvitaukoja ja lounaskin syödään usein 15 minuutissa. Lääkärit jatkuvasti konsultoivat toisiaan potilaistaan ja neuvovat erikoistuvia lääkäreitä lounailla.

Emme juuri ikinä ole puhuneet vapaa-ajan asioista, vaan käytämme lounasaikamme potilaiden hoitoon liittyviin asioihin. Siihen oma pöytä on välttämätön. En koe, että kyse olisi mistään kastijaosta, vaan siitä, että tehtävää on niin paljon, joten lounaskin pitää käyttää työntekoon.

Höpö höpö. Paskaa puhut.

Vierailija
199/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui työpaikkaromanssi kirurgin kanssa ja nyt onnellisesti ollaan naimisissa. :)

-anestesiahoitaja

Vierailija
200/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse labrahoitajana isossa yliopistollisessa sairaalassa ja jos menee osastolle ottamaan verinäytteitä, niin hoitajat kyllä moikkaa, mutta moni lääkäri on kuin ei näkisikään :-) jotkut mukavia ja tervehtivät normaalisti.

Oli hassua, kun jouduin saman sairaalan vuodepotilaaksi kerran, niin lääkärit oikein kunnolla katsoi silmiin ja keskusteli.

Uskomatonta käytöstä! Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa? Ei tervehdi? Hyvänen aika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi