Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?

Vierailija
14.07.2020 |

Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?

Kommentit (484)

Vierailija
161/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään diplomi-insinöörinä mene samaan kahvipöytään työpaikan AMK insinöörien kanssa.

Niinpä. Vaikka kyseessä vitsi on siinä hivenen totuutta. Kymmenien vuosien kokemuksella sairaanhoitaja voi olla parempi potilaan kannalta kuin vasta valmistunut lääkäri. Mutta tätä ei saa ääneen sanoa.

Vierailija
162/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi diplomi-insinööri, johtaja, sanoi kerran ettei voi käyttää yleisiä vessoja työpaikalla, koska muuten joutuu käymään palkkaneuvotteluja kusikourullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään diplomi-insinöörinä mene samaan kahvipöytään työpaikan AMK insinöörien kanssa.

Niinpä. Vaikka kyseessä vitsi on siinä hivenen totuutta. Kymmenien vuosien kokemuksella sairaanhoitaja voi olla parempi potilaan kannalta kuin vasta valmistunut lääkäri. Mutta tätä ei saa ääneen sanoa.

Ihan sama koska diagnoosit, hoitomääräykset ja reseptit saa vain lääkäriltä.

Vierailija
164/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin töissä ihan samassa pöydässä syödään ja kahvitellaan. Lääkärit ja hoitajat!

Terkkuja Mehiläisestä

Vierailija
165/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin työ on yleensä melko yksinäistä, koska hän on asiakkaan kanssa kahdestaan huoneessa. Ymmärrän hyvin, että ruokailuhetki voi olla ainut tauko työpäivän aikana, jolloin lääkärillä on mahdollisuus tavata kollegansa ja keskustella näiden kanssa sekä kysyä ehkä neuvojakin. Kaikkea ei voi kailottaa muiden kuullen. Miksi hoitajien tai hallintoihmisten pitäisi syödä lääkärien kanssa? Eikö ruoka mene alas omien lähikollegoiden seurassa? En ymmärrä koko ongelmaa.

Kylläpä olikin LÄÄKÄRIMÄINEN kommentti. 😅

Pystyn suorastaan KUULEMAAN tämän henkilön äänensävyn ja poimimaan sen luontaisen, oi niin kepeän ylimielisyyden, joka lääkäreillä lähes jokaisella on. Niin, lri ei ymmärrä. Ei tietenkään hän ymmärrä. Kuinkas muuten. Kun ei, niin ei.

Vierailija
166/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä julkisen sektorin ääri-idioottimaista äpäröintiä. Yksityisessä pörssifirmassa voit aivan hyvin mennä vaikka miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan kanssa samaan pöytään ruokalassa eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Ei ole vain julkisen sektorin.

Kun olin Ahlströmillä töissä, johtajilla oli oma lounashuone. Me sihteeristöön kuuluvat jouduttiin syömään samassa tilassa koneenkäyttäjien kanssa.

Tavattiin herroja yleensä vain pikkujouluissa.

Lisää kastijakoa. Että oikein jouduitte koneenkäyttäjien seuraan..!

Vierailija
167/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.

Vierailija
168/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännöön syyt. Lääkärit ovat käytännössä johtavassa asemassa hoitajiin nähden, eikä ole suotavaa että joku alkaa levittämään tarinaa kuinka hoitaja X flirttailee aina lääkärin Y kanssa, niillä on varmaan jotain menossa keskenään.

Vierailija
169/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan täysjärkinen jaksa kuunnella Pirkko-perushoitajan valittamista ja tarinoita omasta perhearjestaan. Olen itsekin hoitaja ja käyn kahvilla ja syömässä vain muutaman valitun ihmisen kanssa. 

Vierailija
170/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! On meitä lääkäreitä myös naisia.

Pikkujoulujen jatkoilla viereen kelpaa kyllä vain oma mies..

Itse ajattelen, että istun ruokalassa oman kaverin viereen, yleensä se on lääkäri tai hoitaja.

Vierailija
171/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs nyt lähti laukalle mammoilla. :D Olin 15 vuotta sairaalassa töissä ja kyllä meillä kaikki ihan samaan pöytään pääsivät. Jos nyt joku muu kuin kollega jaksoi kuunnella niitä lääkäreiden löpinöitä. Yleensähän ne puhuivat potilastapauksista (eikä koskaan potilasta nimeltä mainiten - tämä tiedoksi koska joku seuraavaksi keksii vinkua siitä...) joten ei siinä itsellä hirveästi ollut sanottavaa.

Vierailija
172/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi mutta olin 1990-luvun lopulla kesätöissä eräässä naisvaltaisessa työpaikassa (ei terveydenhuolto), jossa oli myös muutamia miehiä. Ekana päivänä ruokalassa minulle kerrottiin että yksi pöydistä oli miesten pöytä. Tosiaan paikan muutamat miehet siinä söivät keskenään, mutta minä oikeasti luulin että työkaverini vitsaili. Seuraavan päivänä istuin tähän miesten pöytään, koska yksi perehdyttäjistäni oli mies ja sattui juuri tullessani istumaan pöydässä. Jälkeenpäin yksi naiskollega totesi hieman moittivasti että ”me katottiin että sinä istuit eilen miesten pöydässä”. En sitten toista kertaa enää siihen mennyt.

Vierailija
173/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hakeudun ruokalassa samaan pöytään samassa työpisteessä olevien, tuttujen työkavereiden kanssa. Jos sellaista ei ole paikalla, menen sitten jonkun muussa yksikössä olevan tutun tai kollegan kanssa samaan pöytään. Ei siksi, että haluan jotenkin ”syrjiä” muita, on vaan kiva jutella muustakin kuin työasioista tutun ihmisen kanssa.

Samanlailla näkyvät omiin porukoihinsa hakeutuvan myös mm. lääkärit, hallinnon työntekijät ja hoitajat. Vakiopöytiä ei ole, istutaan sinne missä on tilaa. Kahvihuoneessa on tilaa kaikille, ei ole omia pöytiä tai vuoroja. Lääkärit vaan on laiskimpia keittämään kahvia. Juovat kyllä, jos joku muu keittää. Eikä johdu aina kiireestä.

Vierailija
174/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime toukokuussa Helsingissä, kuinka lääkäri ja hoitaja ottivat kesken päivän.. lämpimänä kevätkesäisenä iltapäivänä "autokyydin" lähellä sairaalaa.. Tiedätte millaisen kyydin. Hoitaja hätäseen hajareisin kuskin päällä ja menoks. Älkää kertoko, että juorusin, kukaan muu ei tästä tiedä. 😬🤫Pidin omana tietonani. t. Hallinnon ihminen

Vierailija
175/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.

Meidän sairaalassa toimitaan kyllä just niin kuin kirjoitin. Olen itse tekstinkäsittelijä, ja meidän(kin) virallinen nimike on meillä osastonsihteeri.

Vierailija
176/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olen isossa sotepiirissä töissä ja ruokalassa on erikseen lääkärien pöydät. Kerran kokemattomana menin vahingossa sinne ja mut käskettiin pois! Olen hallintoa (talouspäällikkö) ja siis olin liian rupusakkia sinne. Ole nöyryytys kun mut ajettiin pois siitä.

Kuka sinut käski siitä pois?

Nyt tämä asia lähtee ihmisoikeustuomioistuimeen! Herrajumala, mitä nämä verorahoilla koulutetut kuvotukset kuvittelevat olevansa - jeesuksia?

.

Sulla ei taida olla mitään käsitystä ihmisoikeuksista 😅

Vierailija
177/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin työpaikalla kahvitellaan hoitajat ja lääkärit yhdessä, ei ole jaoteltu.

kirurgi

Vierailija
178/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo. Älkää viitsikö mennä näihin.

Vierailija
179/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt kiireiseltä osastolta kuin pari kertaa vuodessa ruokalaan syömään. Yleensä syötiin kahvihuoneessa, ihan sama onko siinä vieressä lääkäri vai talonmies kun vihdoinkin ehti syömään. Usein ei kyllä ollut lääkäreitä, mutta ei todellakaan ole mielen päällä että missäs lekuri luuraa syömässä, eikö seura kelpaa:D. Varmaan siellä ruokalassa.

Tiedän kyllä mehukkaan jutun yhdestä homeisesta virastosta jossa oli joka työntekijäryhmälle oma kahvipöytä. Ai kauheeta jos olisi mennyt kahvittelemaan työkaverin kanssa joka olikin vahtimestari jos itse olet insinööri. Itse en ole tähän törmännyt, vaikka olen ollut erilaisissa paikoissa töissä.

Vierailija
180/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan. Lääkärin ja hoitajan autolemmen todistaja ei juorunnut näkemästään, koska siitä olisi tietysti hetkessä noussut kulovalkean tavoin leviävä skandaali, sillä mieslääjäri on varattu peeheellinen mies, kun taas hoitaja sinkku, maineeltaan hieman ns. kevytkenkäisempi nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan