Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat! Joudutteko todella nöyristelemään työpaikoillanne ihmisiä? Eikö teitä huolita lääkäreiden pöytiin? Onko lääkäreille jumalauta _omat_ _pöydät_? Ja ihmiset suostuvat tähän?
Lääkäreillä saattaa usein ollakin omat pöydät. Lääkäreillä on hyvin tiukka päiväaikataulu, esim. meillä emme ehdi pitää kahvitaukoja ja lounaskin syödään usein 15 minuutissa. Lääkärit jatkuvasti konsultoivat toisiaan potilaistaan ja neuvovat erikoistuvia lääkäreitä lounailla.
Emme juuri ikinä ole puhuneet vapaa-ajan asioista, vaan käytämme lounasaikamme potilaiden hoitoon liittyviin asioihin. Siihen oma pöytä on välttämätön. En koe, että kyse olisi mistään kastijaosta, vaan siitä, että tehtävää on niin paljon, joten lounaskin pitää käyttää työntekoon.
Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus .Ei työpaikkaruokalassa toisten työntekijöiden kuullen sovi puhua potilasasiaa. Meillä terveyskeskuksessa kesäkandit tahtoo sortua tällaiseen, ja niitä saa sitten olla ojentamassa. Kerrankin naapuripöydästä ihan toisen alan ihminen huikkasi: jaa, sinä puhut nyt isästäni.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärithän ylentävät itsensä siviilissäkin alentamalla muita. Kokemusta löytyy. Tämä on todella sairasta ja sadistista ammattiryhmää.
Facebookissa yksityisviestissä lähetellään terveyskeskuslääkärille bentsoreseptin uusintapyyntöjä, ja sitten kun jättää kommentin huomioimatta (eikä uusi reseptiä) saa kuulla olevansa ylpeä lääkäri.
Kiitos tiedosta, on ollut jonkun verran sutinaa yhden lääkärin kanssa ja taidan jättää väliin. Jos työpaikalla kohtelevat muita työntekijöitä alentuvasti niin ei ole minun huomion arvoinen ihminen, muistan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Potilaita ei koskaan tervehditä vapaalla elleivät he tee aloitetta. Kuka haluaisi välttämättä tuntea esim. Psykiatrinsa vapaalla.
Potilasta ei saa tietenkään tuntea vapaa-ajalla.Seisoin kerran kassajonossa naistentautien plk:lla käyneen potilaani kanssa.Ei kyllä tullut mieleenkään tunnistaa häntä vaikka katseemme kohtasivat.
Tri Tolonen kirjoitti:
Minä en hieltä haisevien hoitsujen pöydässä istu.
No, no Jorma!Maistuis varmaan sullekin.
Se nyt vaan on niin, että sillä akateemisella ammattikunnalla on hyvin vähän mahdollisuuksia jutella tasa-arvoisesti, ehkä valittaakin ja kysyä arasti kokeneemmalta neuvoja. Sitäkään ei siis sallittaisi, kun joku siivoojan sijainen kokee, että ei ole samanarvoinen? Kukaan ei kiistä toisten ammattikuntien tarpeellisuutta ja arvoa, mutta onko tosiaan liikaa vaatia viihtyä edes hetki oman kolleegan kanssa?
Olen yksityisellä puolella lääkärinä. Kaikki me yhdessä kahvitellaan ja ruokaillaan jos tauot samaan aikaan. Ennen erikoistumista, terveyskeskusvaiheessa törmäsi moniin vastavalmistuneisiin joilla kusi täyttänyt pään piripintaan. Lääkärin työ lähtökohtaisesti asiakaspalvelijana on monelle liikaa, ja sitä egoa pönkitetään kollegoiden kesken analysoimalla vaikka follikuliitin riskitekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.
Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.
Meidän sairaalassa toimitaan kyllä just niin kuin kirjoitin. Olen itse tekstinkäsittelijä, ja meidän(kin) virallinen nimike on meillä osastonsihteeri.
Nyt kun on saatu ihan teksinkäsittelijä/osastonsihteeri kommentoimaan, niin miten te oikein kirjaatte niitä lääkäreiden lausumia saneluita? Kirjaatteko ihan sanasta sanaan vai lueskeletteko ensin vähän hoitohistoriaa ja sitten sovellatte lääkärin sanomaksi sitä mitä mieleenne juolahtaa? Niin törkeitä kirjauksia on minustakin kirjattu, että on hyvin vaikea uskoa,ettäkö lääkäri olisi itse sanasta sanaan sanellut senkaltaista tekstiä kirjattavaksi! Ihmeen uteliasta väkeä olette te sihteerit- luette asiakirjoja ja potilastietoja,jotka eivät teille missään nimessä kuulu ja mustamaalaatte ihmisiä,joita ette edes tunne! Mitä sairasta tyydytystä mahdatte tuollaisesta toiminnastanne saadakaan on minulle mysteeri,joten voisiko joku teistä vastata- miten kirjaamisprosessi potilasasiakirjoihin käytännössä toteutetaan?
Vierailija kirjoitti:
Köyhien verorahoilla koulutetut kyykyttäjät!
Köyhät mitään veroja maksa.
Olen myös lääkäri ja komppaan aiempia kollegoita eli yleensä syödään kyllä niiden henkilökunnan jäsenten kanssa, jotka parhaiten tunnetaan. Eli oman tiimin hoitajien ja lääkärien kanssa. Yleensä meidän pöydässä aika 50-50 hoitajia ja lääkäreitä. Ei kai sitä tuikituntemattomien pöytään yleensä istu, vaan on aika luontevaa hakeutua tuntemiensa ihmisten seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksityisellä puolella lääkärinä. Kaikki me yhdessä kahvitellaan ja ruokaillaan jos tauot samaan aikaan. Ennen erikoistumista, terveyskeskusvaiheessa törmäsi moniin vastavalmistuneisiin joilla kusi täyttänyt pään piripintaan. Lääkärin työ lähtökohtaisesti asiakaspalvelijana on monelle liikaa, ja sitä egoa pönkitetään kollegoiden kesken analysoimalla vaikka follikuliitin riskitekijöitä.
Täällä toinen yksityisellä työskentelevä. Kyllä meillä kaikki tekee töitä tiiminä ja osaa arvostaa eri ammattiryhmiä. Minä olen hoitaja ja pari läheisintä työkaveria on lääkäreitä. Samassa pöydässä syödään. Joskus minä perehdytän uusia lääkäreitä potilastietojärjestelmään eikä se ketään tunnu häiritsevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdutkseksi voin sanoa, että viimeistään pikkujouluissa ne lääkärit alentuvat tasollenne, ottavat teitä mukaan pöytiinsä tai tulevat itse pöytiinne.
Pikkujouluissa varatulle setämieskirurgille kelpaa nuoren lähärin reikä. Muutoin ei edes tervehditä. Tätä on ihmisyys!
Missä pikkujouluissa?😁
Ihanko tosissanne luulet että nuo jotain yhteisiä pikkareita viettää. No vähänpä epäilen 🙂
Mä ymmärrän sen että Töölön sairaalan neurokirurgit ym erikoistarjoukset saavat oman pöydän (leikkaus saattaa kestää 10 h) ja tauko on tiettyyn aikaa, on tärkeää että saavat ruuan nopeasti ja pääsevät nopeasti syömään jotta pääsevät mahd pian takaisin leikattavan kimppuun.
Hoitajilla on leikkaussalissa tauottajat/sijainen, kirurgit joutuvat hoitamaan potilaan itse alusta loppuun.
Lääkäri usein syövät omassa seurassa, hoitajat kahvihuoneessa ja laitos-apulaiset jossain omassa kopeissaan mutta eivät sairaanhoitajien kanssa samassa tilassa.
ei enää sairaalassa töissä kirjoitti:
Tämä ”lääkäri ei ole hoittajan pomo” onkin mielenkiintoinen kommentti. Työtä tehdään yhdessä potilasta varten. Tietyt tehtävät on tehtävä, ja lääkäri vastaa potilaan hoidosta, joten hänen on annettava ohjeet ja niitä tulisi myös noudattaa. Minusta on aika älytöntä, että osastonlääkäri ei ole kaikkien osaston työntekijöiden esimies, koska silloin hänellä olisi myös esimiehen valta, jota taasen lääkäreillä ei ole. Vastuunjako on epäselvää. Lääkärin on pakko ohjeistaa muita ammattikuntia potilaiden hoitoon liittyen. Näinhän on aina ollut. Eihoitaja tee lääketieteellisiä päätöksiä, hänen työnsä on muuta ja tärkeää. Ethän toivo, että hoitotieteilijä tekee hoitoosi liittyvät päätökset, kun tarvitaan lääketieteellistä tietoa. Jokaiselle on oma tehtävä, Ja lääkärin pakko ohjeistaa tehtävät hoitajalle, muutoin potilaat eivät saa apua sairauteensa. Tämä ei ole pomottamista, vaan on pakko antaa ohjeet. Joita potilaan onnettomuudeksi hoitaja ei välttämättä viitsikään noudattaa tai johdattelee harhaan saadakseen toista mielipidettä vaikkapa erikoistuvalta tai päivystäjältä, jolloin saa mieleisensä vastauksen. Sitten potilaan hoito meneekin vastaavan osaston lääkärin tarkkaan harkitun suunnitelman vastaiseksi ja potilas siitä kärsii. Siksi lääkärin ohjetta tulee totella, eikä se edelleenkään ole pomotttamista. Ei ole tehtäviensä tasalla, jos tätä ei ymmärrä. Kun työaika loppuu, lääkärin työ jatkuu. Kun työaika loppuu, hoitajan hanskat tippuu ja seuraava jatkaa, jos on sattunut olemaan raportin aikaan hereillä. Jos ei, lääkärin on selvitettävä kaikki hoitoasiat sitten itse, koska -edelleen- on vastuussa siitä potilaasta.
- Kun nyt sitten halusitte vastakkainasettelua, niin tässä sitä on. Kannattaa olla ylpeä omasta työstään, ei niitä hoitotöitä lääkäreitä varten tehdä, VAAN SAIRAITA IHMISIÄ VARTEN.
Osastonlääkäri on pomo vain Salkkareissa. 😁
Osastonylilääkäri on pomo vain sairaalalääkäreille/osastonlääkäreille. . Kaikilla on sairaalassa omat pomot:
Sihteereillä, lääkäreillä, hoitajilla ja lääkäreillä ja konekirjoittajilla, farmaseuteilla jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nähnyt vaivan, että on lukenut itsensä 6-7 vuotta lääkäriksi, miksi vaivautua istumaan laitoshuoltajan kanssa? Ihmisen, joka käy muutaman kuukauden siivouskurssin. Mitä yhteistä puhuttavaa heillä on? Ihan oikein, että eri ammattiryhmät istuvat omissa seurueissaan.
Sinun pitäisi oikeasti käydä testauttamassa persoonallisuushäiriösi? Oletko psykiatri - vaikutat siltä?
Maailma on nyt vain sellainen. Fiksut ovat omissa porukoissaan. Tämä jakauma tulee jo lukiossa. Lähäreiden ja laitoshuoltajien keskustelun taso liikkuu säässä ja omissa päivittäisissä tekemisissä. Lääkärit puhuvat tieteellisistä artikkeleista ja työstään yleisemmällä tasolla.
Olen ollut sairaalassa töissä. Minulla on kavereina muutama lääkäri ja myös muutama entinen siivooja.
Joten mitäs sitä kiertelemään: lääkärit ovat fiksumpia, kuin hoitajat. Siksi ovatkin lääkäreitä. Lääkikseen on vaikea päästä, lähihoitajaksi otetaan, jos kävelee sopivan koulun ohi. Käytännössä kaikki halukkaat ja vähänkään alalle sopivat pääsevät lähärikouluun.
Vastuu näkyy palkassa: lääkärin palkka on x 3 lähärin palkka.[/quote
Mutku tää on jonkun mielestä niin väärin!!11 😅
Vierailija kirjoitti:
ei enää sairaalassa töissä kirjoitti:
Tämä ”lääkäri ei ole hoittajan pomo” onkin mielenkiintoinen kommentti. Työtä tehdään yhdessä potilasta varten. Tietyt tehtävät on tehtävä, ja lääkäri vastaa potilaan hoidosta, joten hänen on annettava ohjeet ja niitä tulisi myös noudattaa. Minusta on aika älytöntä, että osastonlääkäri ei ole kaikkien osaston työntekijöiden esimies, koska silloin hänellä olisi myös esimiehen valta, jota taasen lääkäreillä ei ole. Vastuunjako on epäselvää. Lääkärin on pakko ohjeistaa muita ammattikuntia potilaiden hoitoon liittyen. Näinhän on aina ollut. Eihoitaja tee lääketieteellisiä päätöksiä, hänen työnsä on muuta ja tärkeää. Ethän toivo, että hoitotieteilijä tekee hoitoosi liittyvät päätökset, kun tarvitaan lääketieteellistä tietoa. Jokaiselle on oma tehtävä, Ja lääkärin pakko ohjeistaa tehtävät hoitajalle, muutoin potilaat eivät saa apua sairauteensa. Tämä ei ole pomottamista, vaan on pakko antaa ohjeet. Joita potilaan onnettomuudeksi hoitaja ei välttämättä viitsikään noudattaa tai johdattelee harhaan saadakseen toista mielipidettä vaikkapa erikoistuvalta tai päivystäjältä, jolloin saa mieleisensä vastauksen. Sitten potilaan hoito meneekin vastaavan osaston lääkärin tarkkaan harkitun suunnitelman vastaiseksi ja potilas siitä kärsii. Siksi lääkärin ohjetta tulee totella, eikä se edelleenkään ole pomotttamista. Ei ole tehtäviensä tasalla, jos tätä ei ymmärrä. Kun työaika loppuu, lääkärin työ jatkuu. Kun työaika loppuu, hoitajan hanskat tippuu ja seuraava jatkaa, jos on sattunut olemaan raportin aikaan hereillä. Jos ei, lääkärin on selvitettävä kaikki hoitoasiat sitten itse, koska -edelleen- on vastuussa siitä potilaasta.
- Kun nyt sitten halusitte vastakkainasettelua, niin tässä sitä on. Kannattaa olla ylpeä omasta työstään, ei niitä hoitotöitä lääkäreitä varten tehdä, VAAN SAIRAITA IHMISIÄ VARTEN.Osastonlääkäri on pomo vain Salkkareissa. 😁
Osastonylilääkäri on pomo vain sairaalalääkäreille/osastonlääkäreille. . Kaikilla on sairaalassa omat pomot:
Sihteereillä, lääkäreillä, hoitajilla ja lääkäreillä ja konekirjoittajilla, farmaseuteilla jne
Niin? Minä en ota vastaan hoitajan saikkuilmoitusta tai seuraa hänen suorituksiaan, mutta, jos en saa hoitajaa tekemään työtä, jonka katson olevan potilaalle tarpeen, se on ongelma. Koettakaa ymmärtää, että meitä ei kiinnosta kuka sen hoitotyön teki, vaan se, että se tuli tehdyksi kuten toivoimme.
Toivon, että tähän ketjuun hoitajat ja muut alkavat rohkeasti listata paikkoja, joissa ns ”lääkäripöytiä” eli kastijakoa yhä harjoitetaan. Asiaan on puututtava - välittömästi!
Eli: nimiä tähän, missä nämä yhteiskunnan elättämät palkolliset saavat alistaa muita ja esiintyä jumalina?
No sittten lääkäreillä on suuri ego ja he hankkivat itsetuntonsa arvoasetelmien kautta. Toivottavasti se ei ole totta.