Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?

Vierailija
14.07.2020 |

Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?

Kommentit (484)

Vierailija
121/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sosiaalitoimistossakin on eri pöydät sosiaalityöntekujöille ja ohjaajille.

No ei tod ole. Aika yksin saisin sitä paitsi syödä, kun olen koko viraston ainoa sosiaalityöntekijä ja kaikki muut ohjaajia. 

Pikkukunnissa ehkä noin. Meillä on 50 sossua tässä toimistossa ja ohjaajat ja toimustosihteerit päälle.

Vierailija
122/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siksi niin, että voivat puhua ammattiasioita keskenään. Joita ei ole tarkoitettu muiden korville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olen isossa sotepiirissä töissä ja ruokalassa on erikseen lääkärien pöydät. Kerran kokemattomana menin vahingossa sinne ja mut käskettiin pois! Olen hallintoa (talouspäällikkö) ja siis olin liian rupusakkia sinne. Ole nöyryytys kun mut ajettiin pois siitä.

Kuka sinut käski siitä pois?

Nyt tämä asia lähtee ihmisoikeustuomioistuimeen! Herrajumala, mitä nämä verorahoilla koulutetut kuvotukset kuvittelevat olevansa - jeesuksia?

:D "Hei euroopan ihmisoikeustuomioistuin, muut ei leiki mun kaa töissä."

Vierailija
124/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nähnyt vaivan, että on lukenut itsensä 6-7 vuotta lääkäriksi, miksi vaivautua istumaan laitoshuoltajan kanssa? Ihmisen, joka käy muutaman kuukauden siivouskurssin. Mitä yhteistä puhuttavaa heillä on? Ihan oikein, että eri ammattiryhmät istuvat omissa seurueissaan.

Vierailija
125/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa täällä joka haluaa syödä itsekseen ja ärsyyntyy jos on pakko syödä porukassa? Olen psykalla hoitajana ja kun on aamupäivän kuunnellut sitä tauotonta maanikoiden papatusta, haluisi sitä syödä sen keittonsa miellyttävän hiljaisuuden vallitessa. Mutta ei, heti siinä pöydässä on joku psykologi puhumassa säästä tai ylihoitaja utelemassa koulutussuunnitelmista. Osastolla ei taas voi syödä kun siellä ei ole hetken rauhaa potilaista.

Vierailija
126/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on kiinnostava keskustelu näin psykologian opiskelijan näkökulmasta. Alkoi tässä kiinnostamaan, että mihin kastiin psykologit luetaan sairaalassa? Kun on korkeampi yliopistotutkinto, muttei kuitenkaan lääkäri? Tunnetaanko psykologeja kohtaan sympatiaa vai suorastaan pelkoa? Onko paljon ärsyttäviä tyyppejä? Kiinnostaisi tietää sairaalassa eri rooleissa työskentelevien mielipiteet. Olisitteko toivoneet psykologeilta erilaista suhtautumista itseenne vai osaavatko olla yleensä ihmisiksi?

Vierailija
127/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kiinnostava keskustelu näin psykologian opiskelijan näkökulmasta. Alkoi tässä kiinnostamaan, että mihin kastiin psykologit luetaan sairaalassa? Kun on korkeampi yliopistotutkinto, muttei kuitenkaan lääkäri? Tunnetaanko psykologeja kohtaan sympatiaa vai suorastaan pelkoa? Onko paljon ärsyttäviä tyyppejä? Kiinnostaisi tietää sairaalassa eri rooleissa työskentelevien mielipiteet. Olisitteko toivoneet psykologeilta erilaista suhtautumista itseenne vai osaavatko olla yleensä ihmisiksi?

Psykologit on psykiatrialla vähän ristiriitaisia hahmoja ja sellaisia välimallin tyyppejä. Lääkehoidon ymmärrys saattaa olla puutteellinen, mikä ärsyttää sekä hoitajia että lekureita. Myös liiallinen "koulukuntamaisuus" ja idealismi on miinusta, koska ne on ajoittain ristiriidassa realismin kanssa. Yleensä se on niin, että mitä enemmän virkavuosia, sitä parempi psykologi. Mutta yksilöstähän se kiinni on niin kuin muillakin.

Vierailija
128/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sh-opiskelijana ei ole tällaista kokemusta. Ihan joka harkassa on otettu hyvin vastaan lääkäreiden toimesta: psykiatriassa, akuuttipuolella, yksityisellä puolella, leikkurissa. Lääkärit ovat AINA ottaneet todella hyvin vastaan ja heidän välinsä myös muiden hoitajien kanssa on olleet hyvät tai jopa erinomaiset. Kyllä minä olen kahvitellut kirurgienkin kanssa samassa pöydässä ja naureskellut. En ole koskaan huomannut mitään kuilua lääkäreiden ja hoitajien välillä ja olen käynyt todella monissa eri harkkapaikoissa.

Vierailija
129/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä sairaalatyöpaikassani lääkärit suostuivat olemaan hoitajien kanssa kahdestaan ainoastaan liinavaatevarastossa. Eikä sielläkään kaikkien kanssa.

Vierailija
130/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain paikoissa myös sairaanhoitajilla ja työterveyshoitajilla on omat pöytänsä ja ovat ihan omat porukkansa!

Vierailija
131/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se muuten johtuu että lääkäreillä ja hoitajilla on keskenään niin paljon sutinaa? Tuntuu että paljon enemmän kuin lääkäreillä keskenään. Ei sillä, että siinä mitään vikaa olisi.

Vierailija
132/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan yksityisellä Tervestalolla ollut tuollaista. Olin tekemässä siellä remppaa viikoon, hoitajat ja lääkärit kaikki samassa pöydässä + me remppatyöntekijät :D

Vierailija
133/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se muuten johtuu että lääkäreillä ja hoitajilla on keskenään niin paljon sutinaa? Tuntuu että paljon enemmän kuin lääkäreillä keskenään. Ei sillä, että siinä mitään vikaa olisi.

Tosiasiassa sitä "sutinaa" on todella vähän, jos ollenkaan. Katso vähemmän Syke-sarjaa.

Vierailija
134/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä julkisen sektorin ääri-idioottimaista äpäröintiä. Yksityisessä pörssifirmassa voit aivan hyvin mennä vaikka miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan kanssa samaan pöytään ruokalassa eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Ei ole vain julkisen sektorin.

Kun olin Ahlströmillä töissä, johtajilla oli oma lounashuone. Me sihteeristöön kuuluvat jouduttiin syömään samassa tilassa koneenkäyttäjien kanssa.

Tavattiin herroja yleensä vain pikkujouluissa.

Vierailija
135/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitajat ja laikkaritkaan ole koskaan samassa pöydässä, myöskään lähi- ja sairaanhoitajat eivät ole kaikkialla samassa pöydässä. Riippuu tosi paljon työpaikasta. Noin yleisesti ottaen lääkäreiden ja hoitajien välit on kyllä hyvät ja se on itse asiassa jopa hyvän hoidon edellytys. Lääkärit ja sairaanhoitajat ovat työkavereita. Sairaanhoitajan pomo on osastonhoitaja eli toinen hoitaja. Hoitajat ja lääkärit on kaksi ihan omaa ammattikuntaansa ja lääkäritkin kouluttautuneina ihmisinä tämän tietävät. Vain maallikot kuvittelevat, että lääkärit ovat hoitajien "pomoja". Se on kyllä totta, että potilaan hoitoa johtaa lääkäri, mutta jokainen fiksu lääkäri tietää, ettei ne omat määräykset toteudu käytännössä ilman hoitajia. Jokainen fiksu lääkäri ymmärtää hoitajien tärkeyden potilaiden hoidon kannalta.

Ja mikä juttu tuo on ettei hoitajilla ole varaa käydä ruokalassa vaan syövät omia eväitä? Voi herranjestas 😂😂

Vierailija
136/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat tämän maan ylintä kastia, ts. olettavat olevansa, yli-ihmisiä. Ylimielisiä porsaita.

Vierailija
137/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nähnyt vaivan, että on lukenut itsensä 6-7 vuotta lääkäriksi, miksi vaivautua istumaan laitoshuoltajan kanssa? Ihmisen, joka käy muutaman kuukauden siivouskurssin. Mitä yhteistä puhuttavaa heillä on? Ihan oikein, että eri ammattiryhmät istuvat omissa seurueissaan.

Sinun pitäisi oikeasti käydä testauttamassa persoonallisuushäiriösi? Oletko psykiatri - vaikutat siltä?

Vierailija
138/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa sitä "sutinaa" on todella vähän, jos ollenkaan. Katso vähemmän Syke-sarjaa.

Ei vaan kyllä puhun ihan tosielämästä enkä edes katso mitään sairaalasarjoja.

Vierailija
139/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain paikoissa myös sairaanhoitajilla ja työterveyshoitajilla on omat pöytänsä ja ovat ihan omat porukkansa!

Samoin lentäjillä ja aloilla.

Rehtorilla ja riviopettajilla.

Pankinjohtajilla ja pankiineideillä.

Johtajilla yleensä suhde sihteerin kanssa.

Vierailija
140/484 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs lääkäreiden lapset? Hyvin tietävät oman roolinsa jo päiväkodissa, saatika sitten lukiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän