Haloo hellevihaajat, missä olette??
Kaunis "kesäaamu" eikä ketään missään?? Peiton alla lämpimässä vai, häh?
Klo 06 - ilma 7 astetta, vesi 14 (yritän sitkeästi karaista itseäni Suomen kesään)
Klo 9 - ilma 15. Ei yhtään mammaa pihalla eikä leikkipuistossa lasten kanssa😲??? Nythän on teille päivän paras aika. Niin vehreää ja raikasta yön kaatosateen jälkeen (mitä siitä että mansikat homehtuu, mustikat karisee, kukat ja vilja lakoaa jne)
Pk seutu
Kommentit (42)
Nukuin melko hyvin mutta siltikin hikosin yöllä niin että piti aamulla käydä suihkussa vaikka oli kaikki ikkunat ja parv. ovi auki. Nyt juon aamukahvia ja hikoilen. Elämäni on pelkkää hikoilua ollut syöpähoitojen jälkeen(laukaisivat kuumat aallot). Hikoiluhelvetti on jokapäiväistä, helteillä vielä pahempaa, sunnuntaina täällä päin suomea ei ollut edes helle mutta aurinkoinen t-paitakeli, meinasin oksentaa kun meinasin tukehtua ja tuntui ettei saa happea. Hommaa sinäkin itsellesi syöpä ja syöpähoidot, saat ihanan henkilökohtaisen ikuisen saunan päälle, saisit nauttia sydämesi pohjasta kuumuudesta, koko ajan olisi olo kuin olisit saunassa, hiki valuu naamalta ja hengitys raskasta ja vaatteet märät hikoilusta, naamakin märkänä valuvista hikikarpaloista ja rintaliivit alkavat haista tissihiestä jo tunnin päästä suihkusta.
Tänään käyn ulkoilemassa.
Meen ulos kohta kiva puutarhapäivä tulossa
Rakastelimme pidemmän kaavan mukaan. Hulluhelteillä ei olisi jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ollut eilen rannalla ketään. Vaikka oli niin ihana ja täydellinen kesäsää (+16). Palstalla puheet on isoja ja teot pieniä.
Minua hellevihaajaa ei rannalla oleminen kiinnosta, oli lämpötila mikä tahansa. Täydelliseen kesäsäähän ja kesäpäivään ei liity ranta millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ollut eilen rannalla ketään. Vaikka oli niin ihana ja täydellinen kesäsää (+16). Palstalla puheet on isoja ja teot pieniä.
Siis miksi pitäisi olla rannalla? Ettekö tiedä muita kesäulkoilupaikkoja? Itse riekuin sunnuntaina lasten kanssa huvipuistossa ja eilen käytiin pyöräilemässä, mutta ei todellakaan missään rannalla.
Helteestä pitävät ihmiset ainakin silloin helteiden aikaan ylistivät sitä kuinka ihanaa on, kun kerrankin pääsee rannalle kun tarkenee. Siksi ihmettelin vähän, kun näin normaalisti onkin, että helteillä rannoilla on porukkaa. Ja silloin hellepäivänä, kun olin ei ollut kuin muutama ihminen.
Mutta ehkä nykyään ihmiset haluavat rannoiltakint tietyt palvelut ja meidän lähirannassa ei niitä juuri ole.
Mutta juu olen samaa mieltä, kesällä on ihanaa tehdä kaikenlaista muuta kuin maata rannoilla. En ole koskaan oikein ollut paikalla viihtyvää sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalaiset nukkuvat pitkään kun viimeinkin asunto ei ole helvetillinen pätsi. Puutarhaa pitävät nauttivat kun ulkona voi puuhastella hikoilematta kehonsa kaikkia nesteitä vartissa. Autoilevat nautiskelevat kun ilmastointia ei ole pakko huudattaa täysillä vain jotta lapset ei kuolisi lämpöhalvaukseen. Kuka mitäkin siis. Pääasiassa kuitenkin oman elämän aktiviteeteissa eikä palstalla voivottelemassa.
Ap:llä on kyllä iso puutarha, kasvihuone ja mustikkametsä tontin rajalla. Helteellä olin 05-22 ulkona, nyt vaan piipahdan tekemässä pakolliset. Pihakalusteet kuivuu vasta iltapäivällä eikä märässä viitsi olla. Meillä ainakin piha kukoisti paljon paremmin helteellä kuin nyt, kaikki kukat hirveässä kunnossa. Kasvarissakaan ei mikään kypsy, pitäisi laittaa lämmitin yöksi!
Mä en tarvitse ilmastointia autossa edes Aasian lämmössä.
Vai niin. Mitä tällä vuodatuksellasi koetat sanoa? Esitit kysymyksen ja sait vastauksen, nyt muutuit lumihiutaleeksi ja uhriksi?
Toiset on aktiivisemmillaan kun lämpötilat nousee hellelukemiin. En ymmärrä tuota "luonto nauttii" kun on kylmää ja märkää. 2v sitten hellekesänä luonto voi paremmin kuin ikinä!
Idiootit hellerakastajat eivät tajua että on olemasa myös välimalli helteiden ja 15 asteen välillä, 18-23 ja aurinkoisesta puolipilviseen on ihanteellinen kesäsää, helle on helvetistä, kun 25 ylittyy niin ei esim jaksa eikä huvita lähteä pitkille pyöräilyreissuille, eli odotan ihania kesäpäiviä, sadetta on tullut jo riittävävästi, voisi aurinko helottaa täydeltä taivaalta ja lämpöä se 18-23, siinä se täydellinen kesäpäivä.
aloituksesta käy melko selväksi että ap vihaa talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalaiset nukkuvat pitkään kun viimeinkin asunto ei ole helvetillinen pätsi. Puutarhaa pitävät nauttivat kun ulkona voi puuhastella hikoilematta kehonsa kaikkia nesteitä vartissa. Autoilevat nautiskelevat kun ilmastointia ei ole pakko huudattaa täysillä vain jotta lapset ei kuolisi lämpöhalvaukseen. Kuka mitäkin siis. Pääasiassa kuitenkin oman elämän aktiviteeteissa eikä palstalla voivottelemassa.
Ap:llä on kyllä iso puutarha, kasvihuone ja mustikkametsä tontin rajalla. Helteellä olin 05-22 ulkona, nyt vaan piipahdan tekemässä pakolliset. Pihakalusteet kuivuu vasta iltapäivällä eikä märässä viitsi olla. Meillä ainakin piha kukoisti paljon paremmin helteellä kuin nyt, kaikki kukat hirveässä kunnossa. Kasvarissakaan ei mikään kypsy, pitäisi laittaa lämmitin yöksi!
Vai niin. Mitä tällä vuodatuksellasi koetat sanoa? Esitit kysymyksen ja sait vastauksen, nyt muutuit lumihiutaleeksi ja uhriksi?
Toiset on aktiivisemmillaan kun lämpötilat nousee hellelukemiin. En ymmärrä tuota "luonto nauttii" kun on kylmää ja märkää. 2v sitten hellekesänä luonto voi paremmin kuin ikinä!
Tuona kesänä luonto oli rutikuiva ja eläimet hätää kärsimässä.
Hellettä inhoavat tosiaan harvemmin tykkäävät lojua rannalla! Minusta paras kesäsää on 20 astetta, puolipilvinen. Silloin jaksaa tehdä jotain, toisin kuin helteellä. Olen mökillä ja sää on ollut mitä parhain. Eilen poimin paljon mustikoita, tänään taidan maalata laiturin.
Vierailija kirjoitti:
Vi3erailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin muutatte? Ja mihin aiotte? on varmasti kuluttavaa asua maassa jossa suurin osa vuodesta on muuta kuin hellettä.
En tosiaankaan asu täällä vapaaehtoisesti. Työt pakottaa viipymään vielä n 7-8 vuotta mutta yritämme reissata mahdollisimman paljon. Sekään ei ole tänävuonna ollut mahdollista.
Ihanaa että taas lämpenee ja luvattu yli 20 astetta seuraavaksi viikoksi. Meillä alkaa mökkivuokrausviikko ja olisi ollut ankea viikko kylmässä ja vesisateissa.
Täällähän sitä on nautittu ihanasta ulkoilmasta jo useampi tunti 😊
On mukavaa, kun kämppään ei läkähdy (unirytmi alkaa vihdoinkin palata normaaliksi) ja voin taas tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Olen istunut tuolla maalaamassa maisemiakin ja käynyt valokuvaamassa luontoa. On mahtavaa, kun ei tule heti hiki, mutta voi kuitenkin pukeutua kesävaatteisiin.
En ole yleisellä hiekkarannalla viettänyt aikaa ehkä 15 vuoteen. En viihdy semmoisissa paikoissa. Käyn uimassa tuossa lähipoukamassa, jos käyn. Mitä minä siellä rannalla tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Hellettä inhoavat tosiaan harvemmin tykkäävät lojua rannalla! Minusta paras kesäsää on 20 astetta, puolipilvinen. Silloin jaksaa tehdä jotain, toisin kuin helteellä. Olen mökillä ja sää on ollut mitä parhain. Eilen poimin paljon mustikoita, tänään taidan maalata laiturin.
Ap ei koskaan löhöä rannalla. Helteellä tehdään hommia ja nautitaan muuten ulkonaolosta
Oi, kiitos kysymästä :)
Oon nukkunut tosi hyvin ikkunat auki kun on viileämpää. Joka aamu jaksanut tehdä puolentoista tunnin lenkin. Tänään poimin jo mansikat kasvimaalta ja kitkin lenkin jälkeen, mansikat on muuten isoja ja maukkaita. Aika paljon ollut pihalla tekemässä milloin mitäkin.
Kävin metsälenkillä ja tutkailin satoa, mustikoita tulossa hyvin kosteuden takia, hillaakin löytyi suolta! Viime kesän helteet kuivattu sadon ja ne vähäisetkin mustikat oli pikkuruisia papanoita, nyt olivat pulleita ja isoja.
Kunpa jatkuisi tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei koskaan löhöä rannalla. Helteellä tehdään hommia ja nautitaan muuten ulkonaolosta
Suoritetaan hellettä siis.
Sopiva kesäsää on pilvinen 15 astetta. Kiva käydä lenkillä, kun taas kirkasta auringonpaistetta välttelen migreeniriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin inhoan kuumuuden lisäksi uimarantoja.
Hyvät on kelit olleet ja kämpän lämpökin pysynyt alle 25 asteessa. Täydellistä!