Haloo hellevihaajat, missä olette??
Kaunis "kesäaamu" eikä ketään missään?? Peiton alla lämpimässä vai, häh?
Klo 06 - ilma 7 astetta, vesi 14 (yritän sitkeästi karaista itseäni Suomen kesään)
Klo 9 - ilma 15. Ei yhtään mammaa pihalla eikä leikkipuistossa lasten kanssa😲??? Nythän on teille päivän paras aika. Niin vehreää ja raikasta yön kaatosateen jälkeen (mitä siitä että mansikat homehtuu, mustikat karisee, kukat ja vilja lakoaa jne)
Pk seutu
Kommentit (42)
Helteiden ainoa hyvä puoli onkin kaatosateet jolloin voi kuvitella olevansa jossain tropiikissa. :D Mutta se seisova, kuiva ja kuuma ilma joka oikein hohkaa asfaltistakin hyi.
Kotona. Kohta lähden lenkille. Olen kesälomalla ja nukuin hyvin ja pitkään, toisin kuin helteillä. Ah, ihana ilma, ihana heinäkuu.
Etätöissä kotini parvekkeella, kiitos kysymästä. Helteiden aikaan ei voinut kuvitellakaan työskentelevänsä parvekkeella auringon porottaessa liian kuumasti suoraan silmiin ja tietokoneeseen, mutta nyt on juuri täydellinen ilma työskentelyyn. Ei ole liian kuuma eikä liian kylmä, vaan juuri täydellistä. Ihanaa, tästä minä nautin!
Uuuuliuliuliuli.... Kiitos kysymästä, juon juuri aamukahvia ja lähden ehkä tunnin kuluttua pyöräilemään. Ei ihan paras mahdollinen kesäkeli, mutta mukavampi kuin ne helvetilliset helteet.
Vierailija kirjoitti:
Helteiden ainoa hyvä puoli onkin kaatosateet jolloin voi kuvitella olevansa jossain tropiikissa. :D Mutta se seisova, kuiva ja kuuma ilma joka oikein hohkaa asfaltistakin hyi.
Paitsi että tropiikissa sateellakin on yli 20 lämmintä:) Lämpötila ei laske 10 astetta heti kun sadepilvet nousee
ap
Lomalaiset nukkuvat pitkään kun viimeinkin asunto ei ole helvetillinen pätsi. Puutarhaa pitävät nauttivat kun ulkona voi puuhastella hikoilematta kehonsa kaikkia nesteitä vartissa. Autoilevat nautiskelevat kun ilmastointia ei ole pakko huudattaa täysillä vain jotta lapset ei kuolisi lämpöhalvaukseen. Kuka mitäkin siis. Pääasiassa kuitenkin oman elämän aktiviteeteissa eikä palstalla voivottelemassa.
Töissä, kiitos kysymästä. Mutta todellakin on tullut ulkoiltua enemmän lasten kanssa nyt heinäkuun puolella kun ei koko ajan ahdista. On käyty pyöräilemässä, puistoissa, metsäretkillä... ihan hyvin ne mustikat täällä voi, eilenkin saatiin iltasmoothiemarjat suoraan metsästä!
Minä olen ollut aamun kasvimaalla. Ehti helteiden aikaan vähän päästä rehoittamaan ja sitten vielä selkä oli kipeä, kun oli sopivampaa säätä.
Kun olin helteellä uimarannalla, ihmettelin missä kaikki lapsiperheet ovat, kun siellä ei näkynyt ketään. Kun oma lapseni oli pieni ja vein häntä uimaan, oli rannassa aina valtavasti ihmisiä. Mutta ehkä nykyään tiedostetaan paremmin se riski ja ollaan pahimman helotuksen aikaan lasten kanssa sisällä.
Juu, ei ollut eilen rannalla ketään. Vaikka oli niin ihana ja täydellinen kesäsää (+16). Palstalla puheet on isoja ja teot pieniä.
No ihan töissä kuules olen ollut kahdeksasta asti, nyt on kahvitauko. Illalla sitten touhuan kotona, siivoan ja leivon ja sitten jossain välissä lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ollut eilen rannalla ketään. Vaikka oli niin ihana ja täydellinen kesäsää (+16). Palstalla puheet on isoja ja teot pieniä.
Siis miksi pitäisi olla rannalla? Ettekö tiedä muita kesäulkoilupaikkoja? Itse riekuin sunnuntaina lasten kanssa huvipuistossa ja eilen käytiin pyöräilemässä, mutta ei todellakaan missään rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mittari se ranta muka on? Täydellinen kesäsää on eri kuin täydellinen rantasää. Rannallehan mennään lähinnä kovimmilla helteillä lojumaan, kun mikään järkevä ja hyödyllinen aktiviteetti ei enää kerta kaikkiaan onnistu ja on pakko pulahtaa silloinkin välillä arktiseen vesistöön jäähtymään.
Vierailija kirjoitti:
Lomalaiset nukkuvat pitkään kun viimeinkin asunto ei ole helvetillinen pätsi. Puutarhaa pitävät nauttivat kun ulkona voi puuhastella hikoilematta kehonsa kaikkia nesteitä vartissa. Autoilevat nautiskelevat kun ilmastointia ei ole pakko huudattaa täysillä vain jotta lapset ei kuolisi lämpöhalvaukseen. Kuka mitäkin siis. Pääasiassa kuitenkin oman elämän aktiviteeteissa eikä palstalla voivottelemassa.
Ap:llä on kyllä iso puutarha, kasvihuone ja mustikkametsä tontin rajalla. Helteellä olin 05-22 ulkona, nyt vaan piipahdan tekemässä pakolliset. Pihakalusteet kuivuu vasta iltapäivällä eikä märässä viitsi olla. Meillä ainakin piha kukoisti paljon paremmin helteellä kuin nyt, kaikki kukat hirveässä kunnossa. Kasvarissakaan ei mikään kypsy, pitäisi laittaa lämmitin yöksi!
Mä en tarvitse ilmastointia autossa edes Aasian lämmössä.
Töissä ollaan, ei kaikki lomaile heinäkuussa. Töiden jälkeen pitkälle lenkille, sitä en helteillä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kyllä iso puutarha, kasvihuone ja mustikkametsä tontin rajalla. Helteellä olin 05-22 ulkona, nyt vaan piipahdan tekemässä pakolliset. Pihakalusteet kuivuu vasta iltapäivällä eikä märässä viitsi olla. Meillä ainakin piha kukoisti paljon paremmin helteellä kuin nyt, kaikki kukat hirveässä kunnossa. Kasvarissakaan ei mikään kypsy, pitäisi laittaa lämmitin yöksi!
Vai niin. Mitä tällä vuodatuksellasi koetat sanoa? Esitit kysymyksen ja sait vastauksen, nyt muutuit lumihiutaleeksi ja uhriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin muutatte? Ja mihin aiotte? on varmasti kuluttavaa asua maassa jossa suurin osa vuodesta on muuta kuin hellettä.
Täksi päiväksi on luvannut ihanaa säätä eteläiseen Suomeen.
Nyt vielä aamupalapöydässä kun on loma. Katsotaan mitä päiväksi keksitään.
En ole vihaaja mutta en rakastakkaan helteitä. Tosin se otetaan vastaan mikä keli kulloinkin on. Nyt kuiva luonto on ainakin saanut vettä jne. Täällä on ollut vesistöjen pinnat hyvin alhaalla jo pari vuotta. Nyt ei tullut edes sulamisvesiä keväällä kun lunta ei ollut. Joten nyt luonto paikkaa vesivarastojaan ja luonnon eläimet pärjää paremmin kuin paahtavassa pätsissä .
Itseasiassa nautin kun viimeksi kaatosateessa olin lenkillä. Vaikka tossut oli märät niin jotenkin oli vaan hyvä fiilis lenkkeillä.