Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut (naiset) vaihtelevat koko ajan Facebook-profiilikuviaan?

Vierailija
14.07.2020 |

Ja yleensä se on itse napattu lähikuvaselfie, lähes identtinen edellisen kanssa? Voisiko joku tätä tekevä selventää mistä tässä on kyse?!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeastaan edes muista mikä kuva fb:ssa on. Se on ollut siellä kuitenkin vuosia ja hyvin toimii sen mitä tarvitsee, eli kyläyhteisön foorumin ja muutaman harrastukseni kohdalla. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Vierailija
22/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto. Eikö se ole aika selvää, turhaa edes kysyä tällaista.

Miten se kuvien postaaminen auttaa huonoon itsetuntoon?

Tai miksi huonon itsetunnon omaava jatkuvasti postaa uusia kuvia? Luulisin että nimenomaan huonon itsetunnon omaava välttelisi kuviensa jakamista...

No sillä jatkuvalla kuvien laittamisella ja vaihtamisella haetaan kehuja ja tykkäyksiä. Nostaa itsetuntoa.

Mun tuntemat jatkuvasti profiilikuvaa vaihtavat laittaa myös muuten seinälleen ja instaan selfieitä. Jännä kyllä, että molemmat on oikeasti todella kauniita, mutta elämässä ei sitten olla saavutettu oikein mitään. Lapsia eri miehille, pätkätyötä olemattomalla koulutuksella jne. Niin olen sitten ajatellut, että takertuvat kauniisiin kasvoihinsa, kun ei oikein muuta ole. Toista näistä naisista en ollut nähnyt vuosikausiin, ja ajattelin jatkuvien kuvapäivitysten perusteella, että onpa edelleen kaunis kuten nuorena ja hyvin säilynyt. Kun sitten sattumalta tavattiin, en ollut tunnistaa! Niin rankasti filtteröityjä oli sitten kaikki kuvat, ja sama meno jatkuu edelleen. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi FB-kaveri vaihtaa alvariinsa profiilikuvaa. Hän on aika tavalla ylipainoinen ja n. 50 v. nainen. Aina samantyylinen lähikuvaselfie jota filtteröity jollain "rypyntasoittajalla". Koskaan ei kokovartalokuvia. Yleensä hänen kuvanvaihtotiheytensä vilkastuu silloin kun rakkauselämässä menee huonosti. Kun menee hyvin, myöskään kuva ei vaihdu. Eli joku itsetuntohomma? Olen myös tätä tuumaillut.

Vierailija
24/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden liki nelikymppisen miehettömän naisen, joka vaihtaa kuvaansa ainakin kerran viikossa. Päivityksiin tulee myös litania kuvia, jotka "epäonnistuivat", eli mamma oli käyttänyt itsensä kuvaamiseen pitkän aikaa ja energiaa joka kerta. Muuta sisältöä hänellä ei sitten päivityksissään oikeastaan ollutkaan.

Nainen on parhaimmillaan tosi mukava, mutta erittäin epävarma ja erittäin miehenkipeä.

Vierailija
25/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko piilottaa kavereistani yks joka vaihto kerran viikossa profiilikuvakseen uuden, täsmälleen samanlaisen kuvan kuin edellinen. Pää täsmälleen samalla tavalla kallistettuna oikealle, sama villapaita, samassa paikassakin otetut kuvat. Täsmälleen samoja. Kun vilkaisi profiilikuva kansioon, siellä oli kymmeniä täsmälleen samoja kuvia. Laitoin sitten asetukset siten etten enää näkis tätä huomiohuoraamista. Ei se ärsyttävää ole, mutta kuitenkin vähän ärsytti joka kerta nähdä se sama ilme, asento ja tausta. ja sit kalastetaan samat tykkäykset niihin kaikkiin kuviin. ei jaksa.

Vierailija
26/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pakko piilottaa kavereistani yks joka vaihto kerran viikossa profiilikuvakseen uuden, täsmälleen samanlaisen kuvan kuin edellinen. Pää täsmälleen samalla tavalla kallistettuna oikealle, sama villapaita, samassa paikassakin otetut kuvat. Täsmälleen samoja. Kun vilkaisi profiilikuva kansioon, siellä oli kymmeniä täsmälleen samoja kuvia. Laitoin sitten asetukset siten etten enää näkis tätä huomiohuoraamista. Ei se ärsyttävää ole, mutta kuitenkin vähän ärsytti joka kerta nähdä se sama ilme, asento ja tausta. ja sit kalastetaan samat tykkäykset niihin kaikkiin kuviin. ei jaksa.

Voi jee, juurikin tämä ärsyttää! Mun kavereissa kaksi tämmöstä. Ikää likemmäs 50. Olen myös piilottanut ko tyypit ja miettinyt että wtf ja tunnen jotain myötähäpeää.

Vierailija
27/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku tätä harrastava huomaisi tämän ketjun. Mä tunnen yhden kolmekymppisen perheenäidin, joka on ihan sievä, ei kaunotar kuitenkaan. En ole hänen Fb-kamunsa, mutta kuulemma tosi iso osa kavereista on piilottanut tämän naisen, sillä hän vaihtelee koko ajan prof.kuvaansa ja kaikissa pääosassa rinnat! Sitä myötähäpeän määrää....ja tää ei ole mikään spurgu edes, vaan ihan hyvässä ammatissa. Siksikin suuri ihmetys tälle touhulle!

Vierailija
28/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huvittavaa puuhaa. Hmmmm...jotenkin ehkä paremmin ymmärtää jos on vaikka toisen ottama hyvä ja laadukas kuva, mutta joo....nää alvariinsa vaihtuvat suttuiset nassuselfiet....öh?

Vierailija
29/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi FB-kaveri vaihtaa alvariinsa profiilikuvaa. Hän on aika tavalla ylipainoinen ja n. 50 v. nainen. Aina samantyylinen lähikuvaselfie jota filtteröity jollain "rypyntasoittajalla". Koskaan ei kokovartalokuvia. Yleensä hänen kuvanvaihtotiheytensä vilkastuu silloin kun rakkauselämässä menee huonosti. Kun menee hyvin, myöskään kuva ei vaihdu. Eli joku itsetuntohomma? Olen myös tätä tuumaillut.

Heh, varppina sama ku mulla. Ystävät jakelevat sille sitten sydämiä ja muut tyksivät kohteliaisuudesta.

Vierailija
30/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai miksi huonon itsetunnon omaava jatkuvasti postaa uusia kuvia? Luulisin että nimenomaan huonon itsetunnon omaava välttelisi kuviensa jakamista...

Juurikin noin. Ne vaihtaa niitä harvoin, jotka eivät ole tyytyväisiä itseensä. Huomiota kuvilla hakee vähäpukeiset naiset Instagramissa. Jollain on vain harvat ihmiset facebookisss kavereina.

Vierailija
31/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelen kuvaani noin kaksi kertaa vuodessa, profiilikuvan vaihdon voi tehdä myös huomaamattomasti eli niin, että siihen ei tule tykkäyksiä eikä kommentteja. En koe olevani mikään narsisti, olen jo vanhempi nainen ryppyineen ja liikakiloineen,  kuvani on lähinnä naamastani. On vaihtelua välillä muuttaa omaa kuvaa ja myös taustakuvaa. En kaipaa siihen peukutuksia enkä kommentteja. Itsestäni on kiva,  kun kaverinikin välillä vaihtavat naamakuviaan, näkee,  miten myös muut  muuttuvat. Olen tyytyväinen itseeni, ulkonäkö ei ole niin tärkeää, vaan muut ominaisuudet ja terveys.  

Vierailija
32/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin. Ne vaihtaa niitä harvoin, jotka eivät ole tyytyväisiä itseensä. Huomiota kuvilla hakee vähäpukeiset naiset Instagramissa. Jollain on vain harvat ihmiset facebookisss kavereina.

Ei pidä paikkaansa! Olen hyvin tyytyväinen omaan ulkonäkööni ja vaihdan profiilikuvaa n. 1-2 v välein. Ihan vain päivittääkseni sen uudempaan ja ajantasaisempaan ja vaihtelun vuoksi. Tykkäyksistä en perusta. Ihan selvästihän sen huomaa että nämä jatkuvasti vaihtelijat kerjäävät juurikin huomiota ja tykkäyksiä, ehkä imartelevia kommenttejakin. Olen vähän itsekseni ajatellut että oikeastaan hölmöä puuhaa aikuisilta ihmisiltä, ajatelkaa nyt.