Serkkuani pidetään menestyneenä, olen eri mieltä
Serkkuni on joku hömppätieteen maisteri ja tekee töitä eräällä kansanväliselle järjestölle. Siis jotain sellaista humanitääristä työtä. On välillä pitkiä aikoja ulkomailla ja kehitysmaissa. Kaikkien mielestä hänen elämänsä on tosi mahtavaa ja hienoa ja kadehdittavaa.
eKellekään en voi ääneen sanoa, että oikeast säälin häntä! Mies on samanlaisissa hommissa, joten he joutuvat olemaan erllään usein. Heillä ei ole lapsia ja jotenkin tuollainen työhön keskittyvä elämä on kamalan kylmää.
Itse olen vain lähihoitaja mutta elämäni on parempaa; minulla on lapsia, mies joka on hyvä, ja oma talo. On kaksi autoa pihassa ja mökkiä mietitään. Elämässä on sisältöä, muutakin kuin työ.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:32"]
Ei pahalla mutta siskosi on aika idiootti. Ei maailmaa voi pelastaa, eikö kannattaisi keskittyä tekemään itsestään onnellinen?
[/quote]
Taidat olla kateellinen? Jotkut ovat niin elinvoimaisia, että heillä riittää hyvää jaettavaksi muillekin.
Onnen ja menestyksen mittoja on monenlaisia - yksi rakentaa parempaa maailmaa, toinen mokkia. Tarkeinta lienee, etta rakentaa elamaansa siihen suuntaan kuin haluaa.
Silla sanooko sukulaistadit siihen sitten juu tai jaa, ei oikein ole karpasen kakankaan verran valia :D
Lasten hankkiminen ja talo peltolähiössä ei todellakaan ole mikään menestystarina. Kiva, että olet itse tyytyväinen elämääsi, mutta ollaanpa relistisia nyt. Melkein kuka tahansa saa pankista lainaa ja kohdusta ulos mukulan tai kaiksi. Vau.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:50"]
Tän on pakko olla provo. "Sinun" elämäsi kuulostaa minun korvaani todella ahdistavalta. Ja vaikka en mikään työnarkomaani olekaan, niin jos työ on sellaista, että sitä kohtaan tuntee intohimoa, niin yhtä lailla se tuo sisältöä elämään kuin lapset. Materiaa en edes laske sisällöksi, se nyt on vain materiaa. Mieluummin olisin täysin vapaa mokomasta riippakivestä. Eikä kaikki tykkää nysvätä saman henkilön kanssa päivästä toiseen, kyllä se rakkaus kestää erillään olonkin. Kuulostaa siltä, että itse koet työsi vaan välttämättömäksi pahaksi, ja sen ulkopuolinen elämä saa siten lisäarvoa.
[/quote]
Totta kai tämä on provo. Näitä samansisältöisiä vastakkain asetteluja - uranaiset ja lähäriäipät - saa lukea harva se päivä. Jos ap olisi fiksu, hän ei tekisi aivan näin mustavalkoista asetelmaa.
[/quote]
Mutta kun tuossa AP:n tapauksessa ei ole kyse urasta. Se ei ole mikään ura että tekee "työtä" jollekkin huuhaa organisaatiolle. Ne elää valtioiden antamilla rahoilla (mitä Ei pitäisi antaa), verottomilla lahjoituksilla (mitkä pitäisi olla verollisia). Ei se ole mikään ura vaan hyödytöntä roskaa. Nekin rahat voisi käyttää paljon paremmin
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 19:07"]
Kaksi autoa pihassa, siinäpä onnen mitta!
TOinen tekee työtä, josta on hyvötyä ihmiskunnalle. Mikä voisi olla menestyksekkäämpää? Joku öljy-yhtiön pomo, jolla on viisi autoa pihassa?
[/quote]
Siitä ei ole mitään hyötyä ihmiskunnalle. Ihmiskunnalle on hyväksi jos köyhien maiden väestö pienenee rajusti.
Provoksi tämän paljastaa jo ilmaus "hömppätieteen maisteri". Se on jonkun akateemisen, mutta ei humanistisen eikä tod näk myöskään yhteiskuntatieteellisen alan edustajan ilmaus.