Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkkuani pidetään menestyneenä, olen eri mieltä

Vierailija
19.05.2013 |

Serkkuni on joku hömppätieteen maisteri ja tekee töitä eräällä kansanväliselle järjestölle. Siis jotain sellaista humanitääristä työtä. On välillä pitkiä aikoja ulkomailla ja kehitysmaissa. Kaikkien mielestä hänen elämänsä on tosi mahtavaa ja hienoa ja kadehdittavaa.

eKellekään en voi ääneen sanoa, että oikeast säälin häntä! Mies on samanlaisissa hommissa, joten he joutuvat olemaan erllään usein. Heillä ei ole lapsia ja jotenkin tuollainen työhön keskittyvä elämä on kamalan kylmää. 

Itse olen vain lähihoitaja mutta elämäni on parempaa; minulla on lapsia, mies joka on hyvä, ja oma talo. On kaksi autoa pihassa ja mökkiä mietitään. Elämässä on sisältöä, muutakin kuin työ.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut näin me ollaan erilaisia! Toi sun elämä ois monelle ihan kuolettava vankila, sulle se on just se oikea ja hyvä. Sun serkku varmaan haluaa sit jotain muuta. Mitä välii?

Vierailija
2/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni serkkuasi voi sanoa menestyneeksi ihmiseksi työssään. Mutta kuten totesit se ei ole välttämättä tie onneen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppätieteen maisteri jolla on duuni, ja vielä ilmeisesti koulutusta vastaava? Kyllä se menestynyt on! :) Sulla on omaisuutta, jotkut pitää sitä menestyksen mittarina. Toiset arvostaa toisenlaisia asioita.

Vierailija
4/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun serkku? Mulla on nimittäin sisko, joka on kuvailemasi serkun kaltainen:D 

Joka tapauksessa, siskoni rakastaa työtään. Hän tekee työtä, jossa konkreettisesti autetaan sotien ja sen sellaisten vahingoittamia ihmisiä, ei siis pyöritä pelkästään jotain hankehallintoa. Sellainen työ on antoisaa. Siskoni ei halua omia lapsia, mutta sanoo aina että on kokenut "maailman pelastamisen" kutsumuksekseen. Hän on oikein onnellinen, vaikkakin näkee meitä rakkaimpiaan vain harvoin. Siskoni on myös ihana täti lapsilleni; kertoo mielenkiintoisia tarinoita seikkailuistaan Afrikassa ja Aasiassa ja niin edelleen.

Vierailija
5/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on erilaisia. Toisista saa vaan rahan elämiseen, toisista muutakin sisältöä.

Joillekin elämän sisältöä on se kun saa luetelle mitä kaikkea fyysistä rompetta omistaa, toiselle sisältö tulee jostakin muusta. Kuten heikompiosaisten auttamishömpästä.

Vierailija
6/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun serkkusi ihan menestyneeltä kuulostaa, on varmaan myös onnellinen ja elää mielenkiintoista elämää. Sinä olet ihan tavallinen, vaikkakin onnellinen.

Vierailija
7/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo. "Sinun" elämäsi kuulostaa minun korvaani todella ahdistavalta. Ja vaikka en mikään työnarkomaani olekaan, niin jos työ on sellaista, että sitä kohtaan tuntee intohimoa, niin yhtä lailla se tuo sisältöä elämään kuin lapset. Materiaa en edes laske sisällöksi, se nyt on vain materiaa. Mieluummin olisin täysin vapaa mokomasta riippakivestä. Eikä kaikki tykkää nysvätä saman henkilön kanssa päivästä toiseen, kyllä se rakkaus kestää erillään olonkin. Kuulostaa siltä, että itse koet työsi vaan välttämättömäksi pahaksi, ja sen ulkopuolinen elämä saa siten lisäarvoa.

Vierailija
8/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan ap on kateellinen. Arvostan myös lähihoitajia mutta en tyhmiä sellaisia. Tuollainen kahdella autolla ylpeily on junttimaista. Jos se on sun elämän sisältö niin sääliksi käy. 

Vierailija
9/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitoselle muistuttaisin, ettei kannata väheksyä niitaäkään, jotka esim. hankintoja pyörittää.

Ap:lle terveiset, että oikein hyvä kun olet omaan elämääsi tyytyväinen, veikkaan että sukulaisesikin on omaansa. Harmittaako, kun sukulaistädit eivät kehu sinua vai miksi sinua häiritsee sukulaisesi koulutus, työ ja perhevalinnat?

Vierailija
10/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:50"]

Tän on pakko olla provo. "Sinun" elämäsi kuulostaa minun korvaani todella ahdistavalta. Ja vaikka en mikään työnarkomaani olekaan, niin jos työ on sellaista, että sitä kohtaan tuntee intohimoa, niin yhtä lailla se tuo sisältöä elämään kuin lapset. Materiaa en edes laske sisällöksi, se nyt on vain materiaa. Mieluummin olisin täysin vapaa mokomasta riippakivestä. Eikä kaikki tykkää nysvätä saman henkilön kanssa päivästä toiseen, kyllä se rakkaus kestää erillään olonkin. Kuulostaa siltä, että itse koet työsi vaan välttämättömäksi pahaksi, ja sen ulkopuolinen elämä saa siten lisäarvoa.

[/quote]

Totta kai tämä on provo. Näitä samansisältöisiä vastakkain asetteluja - uranaiset ja lähäriäipät - saa lukea harva se päivä. Jos ap olisi fiksu, hän ei tekisi aivan näin mustavalkoista asetelmaa.

Vierailija
11/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:55"]

Viitoselle muistuttaisin, ettei kannata väheksyä niitaäkään, jotka esim. hankintoja pyörittää.

Ap:lle terveiset, että oikein hyvä kun olet omaan elämääsi tyytyväinen, veikkaan että sukulaisesikin on omaansa. Harmittaako, kun sukulaistädit eivät kehu sinua vai miksi sinua häiritsee sukulaisesi koulutus, työ ja perhevalinnat?

[/quote]

En missään nimessä väheksykään! Mainitsin asiasta ennenkuin joku tulee nillittämään paperien pyörittelystä veronmaksajien rahoilla:D

Vierailija
12/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me kaikki ollaan erilaisia!

Mulle sun elämä olis painajainen. Omakotitalo ja siihen liittyvät työt - ei kiitos! Lähihoitajan työ - ei kiitos! Arvostan lähihoitajia kovasti, mutta minusta ei siihen olisi. Kylki kyljessä yhden ja ainoan ihmisen kanssa koko ajan - ei kiitos! Kaksi autoa - ei yhtään minulle, kiitos! Haluan asua sellaisessa paikassa, josta pääsee kävellen ja julkisilla liikkeelle. Lapsia - juu ei kiiitos! Ja vielä mökki kaiken huipuksi - ei kiitos! Viikonloppuna ja lomalla haluan lomailla ja rentoutua - en kaipaa mitään puuhastelua mökeillä.

En silti haluaisi serkkusi elämääkään, sekään ei olisi minua varten. Joitakin elementtejä toki ottaisin siitä mielelläni.

Vierailija
13/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi autoa pihassa, siinäpä onnen mitta! 

TOinen tekee työtä, josta on hyvötyä ihmiskunnalle. Mikä voisi olla menestyksekkäämpää? Joku öljy-yhtiön pomo, jolla on viisi autoa pihassa?

Vierailija
14/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin lähihoitajan työstäkin olevan hyötyä ihmiskunnalle?

Vierailija
15/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset ajattelee, että mä vaan omistaudun työlle, kun ei ole lapsia. No, eipä ne tietenkään tiedä mitään mun lapsettomuushoidoista kun en sitä heille ole kertonut.

Vierailija
16/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityksesi menestymisestä taitaa olla aika materialistinen.

Vierailija
17/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kahdella autolla tekee, jos ne ovat pihassa? Minä olen insinööri, eikä minulla ole pihassa yhtään autoa. Autot on rumia koristeita. 

Vierailija
18/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:45"]

Oletkohan mun serkku? Mulla on nimittäin sisko, joka on kuvailemasi serkun kaltainen:D 

Joka tapauksessa, siskoni rakastaa työtään. Hän tekee työtä, jossa konkreettisesti autetaan sotien ja sen sellaisten vahingoittamia ihmisiä, ei siis pyöritä pelkästään jotain hankehallintoa. Sellainen työ on antoisaa. Siskoni ei halua omia lapsia, mutta sanoo aina että on kokenut "maailman pelastamisen" kutsumuksekseen. Hän on oikein onnellinen, vaikkakin näkee meitä rakkaimpiaan vain harvoin. Siskoni on myös ihana täti lapsilleni; kertoo mielenkiintoisia tarinoita seikkailuistaan Afrikassa ja Aasiassa ja niin edelleen.

[/quote]

Ei pahalla mutta siskosi on aika idiootti. Ei maailmaa voi pelastaa, eikö kannattaisi keskittyä tekemään itsestään onnellinen?

Vierailija
19/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:37"]

Serkkuni on joku hömppätieteen maisteri ja tekee töitä eräällä kansanväliselle järjestölle. Siis jotain sellaista humanitääristä työtä. On välillä pitkiä aikoja ulkomailla ja kehitysmaissa. Kaikkien mielestä hänen elämänsä on tosi mahtavaa ja hienoa ja kadehdittavaa.

eKellekään en voi ääneen sanoa, että oikeast säälin häntä! Mies on samanlaisissa hommissa, joten he joutuvat olemaan erllään usein. Heillä ei ole lapsia ja jotenkin tuollainen työhön keskittyvä elämä on kamalan kylmää. 

Itse olen vain lähihoitaja mutta elämäni on parempaa; minulla on lapsia, mies joka on hyvä, ja oma talo. On kaksi autoa pihassa ja mökkiä mietitään. Elämässä on sisältöä, muutakin kuin työ.

[/quote]

Voi reppanaa, Sinulla on vielä paaaaljon oppimista tässä elämässä :) 

Vierailija
20/26 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:45"]

[/quote]

Ei pahalla mutta siskosi on aika idiootti. Ei maailmaa voi pelastaa, eikö kannattaisi keskittyä tekemään itsestään onnellinen?

[/quote]

Eikö kirjoittaja juuri kertonut että hänen siskonsa on onnellinen ja rakastaa työtään? (:

Minä olisin ylpeä tuollaisesta siskosta. (Olen kyllä omastanikin.) Saattaisin jopa olla jossain suhteessa kateellinenkin. Jos kaikki ajattelisivat vain itseään, niin ei maailma ainakaan paremmaksi muuttuisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi