Järjestin 30 -v juhlat.. Kukaan ei tullut.
Kutsut ovat lähettetty s.postitse ja facebookissa. Kaikki ovat sanoneet " Voikun kiva, pitäisi yrittää päästä"
Kukaan ei tullut... Kukaan ei edes ilmoittanut mitään tuleeko vaiko ei.
Kommentit (78)
Jos jotain positiivista, niin sulla sentään on ketä kutsua. Mulla ei ole yhtään ketään, jonka voisin kutsua. Omia vanhempia ei nyt lasketa.
30v-juhlatkin siis meni ilman mitään juhlia ja edelleen, 2v jälkeen, harmittaa. Mutta minkäs teet...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:31"]
Ei vittu, ymmärrän että lapsille järjestetään synttäreit 10 v asti. Kuka idiootti juhlii aikuisena synttäreitä??!! Voi hyvä veli....
[/quote]
Parhaita bileitä viime vuosina on ollut juuri nää ystävien pyöreinä vuosipäivinä järkätyt kemut. Vanha porukka on koolla taas, tapaa paljon ihmisiä joita ei juuri muuten näe. Aina on ollut ihan älyttömän hauskaa näillä synttäreillä. Kahdenkympin korvilla en varmaan minäkään olis nähnyt mitään älyä näissä, mutta mieli on muuttunut ajan kanssa.
On ihan tavallinen perinne järjestää synttärijuhlia aikuisenakin. Nimenomaan tasakymnenvuosina. Sehän on vain yksi hyvä syy juhla. Ihmeellinen asenne joillakin.
Otan osaa ap. Tuntuu varmaan tosi kurjalta! Ihmettelen vähän tätä meininkiä että ihmiset eivät vastaa kutsuihin ja kerro, ovatko tulossa. Todella epäkohteliasta ja itsekästä...
Minusta ainakin on tosi kiva jos joku järjestää juhlat! Kaikken parhaita ovat juuri nämä aikuisten synttärit, joilla ei ole ketään rääkyviä ipanoita mukana.
On huonoa käytöstä olla vastaamatta kutsuun ja varsinkin jos jättää vain menemättä eikä ilmoita mitään. Hyvien käytöstapojen mukaan kutsuun (tulipa se sitten sähköpostilla, tekstarilla tai korttina) kuuluu vastata. Luulisi, että sen olisivat useimmat oppineet jo 30 vuodessa, mutta näköjään ei. Nämä ovat varmasti niitä samoja ihmisiä, jotka eivät koskaan vastaa mitään lastenkaan synttärikutsuihin, vaikka minkälaisin sanankääntein laittaisi kutsuun vastauspyynnön.
Ei vittu, ymmärrän että lapsille järjestetään synttäreit 10 v asti. Kuka idiootti juhlii aikuisena synttäreitä??!! Voi hyvä veli....
[/quote]
[/quote]
Kyll tasavuosien juhlijoita on aika paljon, itse vietin 50v-juhlat, etkö itse aio viettää niitäkään?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:07"]
Kutsut ovat lähettetty s.postitse ja facebookissa. Kaikki ovat sanoneet " Voikun kiva, pitäisi yrittää päästä"
Kukaan ei tullut... Kukaan ei edes ilmoittanut mitään tuleeko vaiko ei.
[/quote]
Minä en ainakaan enää aikuisten ihmisten synttäreille jaksa lähteä. Mitä hemmetin väliä? En itse tosiaankaan järkkäis MITÄÄN, ei mun syntymässä ollut mitään ihmeellistä ja syndet kuuluu lapsuuteen. Kasva aikuiseksi ja matkusta vaikka Thaikkuihin en synttäreiks niin ei tarvitse masentua kun kukaan ei taaskaan tullut.
[/quote]
Noniin... Taas vedetään " kasva aikuiseksi"kortti. Tämä on myös mielipide asia. Itse olen aina pitänyt syntymäpäiväjuhlia tasavuosina, eli en ole kymmeneen vuoteen pitänyt. Nyt ajattelin, että kerrankin pidän, ja olisi hauska nähdä ystäviä kaikki koossa vielä tässäkin iässä. Onko se sinun mielestä aikuisuuden merkki matkustaa thaikkuihin? Kukin saa juhlia omalla tavallaan. Kyse nyt oli taas aivan muusta jutusta kun kasvamisesta aikuiseksi. Ehkä se on sinä jonka pitäisi kasvaa, jos noin kiivastut jos joku haluaa pitää hauskaa ystäviensä kanssa? Ja miten niin Taaskaan? ekat pippalot kymmeneen vuoteen.
[/quote]
Nobsun ystävät ei halunneet pitää hauskaa sinun kanssa. Niin yksinkertaista se on
[/quote]
Kuka on Nobsu?
Voi surkeus, olen tosi pahoillani sun puolesta! Itse soittelen ahkerasti läpi kaikki kutsutut, samoin puoleksi sovitut tapaamiset tms. vaikka miten olisi painostavaa. Kieltäytyä saa aina, mutta minusta kestitsijällä on oikeus tietää etukäteen vieraiden määrä. Oikeesti tosi kurja juttu! Arvelen kanssa, ettei netin kanssa lähetetty kutsu vaan tunnu tavallaan henkilökohtaiselta.
Mä en ainakaan ota sp- tai fb-kutsua kovin hlökohtaisesti, joten oletan että olen "tule jos joudat"-vieras enkä ns. pääkutsuttuja. Näin ollen en usko poissaoloni vaikuttavan mitenkään. Olisiko kyse tästä?
Oliko synttärikemusi tarkoitus olla eilen tai tänään? Jotkut ehkä jäivät eilen iltapäivällä/alkuillasta kotiin katsomaan Suomi-Ruotsi -jääkiekkomatsia, ja illalla oli Euroviisujen finaali. Tänään taas Suomella on pronssiottelu. Näistä saattoi joillekin tulla lisäkimmoke jäädä kotiin.
Sen lisäksi juuri oli äitienpäivä. Pian ovat myös yo-juhlat, valmistujaiset, sitten rippijuhlat ja kesähäät. Eli sellaiset yleensä vain kerran elämässä vietettävät juhlat, joista on vaikeampi jäädä pois, ainakin jos juhlakalut ovat lähisukulaisia tai läheisiä ystäviä.
Moni siis varmaan halusi tämän viikonlopun viettää kotona. Osasyynä voi myös olla se, mitä täällä onkin ehdotettu, ettei sähköpostin tai Facebookin kautta lähetettyjä kutsuja ole mielletty niin henkilökohtaisiksi tai sellaisiksi, että omasta tulostaan tai tulematta jättämisestään tarvitsisi ilmoitella. En usko, että kyse oli mistään henkilökohtaisesta sinua kohtaan.
Sitten vielä yksi pointti, joka vaikuttaisi valitettavasti ainakin minun juhliin osallistumiseeni. Jos kaveripiirisi on vähävaraisempaa sorttia, niin moni joutuu ehkä karsimaan juhlien määrää jo tämän takia. Ja tähän ajankohtaan osuu monilla paljon juhlia. Joskus jo matkakulut juhlapaikkaan maksavat liikaa, jos juhlat eivät ole aivan kotinurkilla. Ja ilman lahjaa on noloa mennä, jos rahat eivät sellaiseen riitä.
Mun mielestä noi keskustelun alkupään kommentit on tosi outoja. Kyllä ihminen saa pahastua jos kukaan ei tule. Ja ihan täysin normaalia on järjestää juhlia, synttäri- tai muita.
Häh? Kyllä mä ainankin miellän fb-kutsun ihan henkilökohtaiseksi. Ei meillä kukaan kaveripiiristä kutsu ketään millään kutsukorteilla mihinkään. Vaan fb:ssä tehdään viestiketju ja siinä näkee kelle kaikille kutsu on lähetetty. Ja siihen jokainen voi kommentoida pääseekö vai ei. Tai sitten ilmoittaa henk.koht kutsujalle tuleeko paikalle vai ei.
Todella törkeää käytöstä tuollainen. Itse en edes kehtaisi olla ilmoittamatta tulenko vaiko en.
Ei taida monillakaan olla ystäviä tai muutakaan elämää kodin ja lasten ulkopuolella, jos aikuisten syntymäpäivät kuulostaa oudoilta. Enpä ole koskaan tuollaisia ihmisiä tavannut ja hyvä niin.
t: toinen 30v
Sulle ei sentään luvattu etukäteen että tulevat. Mulle kävi niin mun 30-synttäreillä, että olin varannut juhlatilan keskustasta (n. 300 €) ja kutsunut n.40 ihmistä juhlistamaan (ihan sillä noin paljon, että tiesin ettei luonnollisetikaan kaikki pääse). Pari sanoi ihan suoriltaan, ettei pääse kun oli sillon jotain menoa, kaikki muut sanoivat, että tulevat. Vielä juhlaviikolla varmistin että ihmiset ovat tulossa. Tila oli siis varattu ja tietysti maksettu, hommattu ruokaa ja viinat, odotettu innolla, kun ainoat juhlat mitä olen ikinä järkännyt ja ihana nähdä kavereita. Juhlapäivänä heti aamusta alkoi sitten ropisemaan niitä peruutuksia. Ihan sillee et "btw ei päästäkään tänään kun ollaan P.A. eikä viitti tulla josei oo rahaa jatkaa baariin", "ei päästä kun mennäänkin toisen kaverin mökille" jne. n. 25 perui samana päivänä ja oloput eivät vaan ilmaantunet paikalle. Sielä oli lopulta siis vain minä ja mun sisko, siin kalliissa juhlatilassa, satojen eurojen juomien ja ruokien keskellä. Mä tuhersin ihan oikeesti itkua (joo lapsellista juhlien takia, mutta olin niin odottanut ja olin ihan älyttömn pettyny)
Olisin ollu onnellinen jos jo alunalkaen ihmiset olisivat sanoneet etteivät tule, olisi säästynyt paljon rahaa ja mielipahaa
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:22"]
Sulle ei sentään luvattu etukäteen että tulevat. Mulle kävi niin mun 30-synttäreillä, että olin varannut juhlatilan keskustasta (n. 300 €) ja kutsunut n.40 ihmistä juhlistamaan (ihan sillä noin paljon, että tiesin ettei luonnollisetikaan kaikki pääse). Pari sanoi ihan suoriltaan, ettei pääse kun oli sillon jotain menoa, kaikki muut sanoivat, että tulevat. Vielä juhlaviikolla varmistin että ihmiset ovat tulossa. Tila oli siis varattu ja tietysti maksettu, hommattu ruokaa ja viinat, odotettu innolla, kun ainoat juhlat mitä olen ikinä järkännyt ja ihana nähdä kavereita. Juhlapäivänä heti aamusta alkoi sitten ropisemaan niitä peruutuksia. Ihan sillee et "btw ei päästäkään tänään kun ollaan P.A. eikä viitti tulla josei oo rahaa jatkaa baariin", "ei päästä kun mennäänkin toisen kaverin mökille" jne. n. 25 perui samana päivänä ja oloput eivät vaan ilmaantunet paikalle. Sielä oli lopulta siis vain minä ja mun sisko, siin kalliissa juhlatilassa, satojen eurojen juomien ja ruokien keskellä. Mä tuhersin ihan oikeesti itkua (joo lapsellista juhlien takia, mutta olin niin odottanut ja olin ihan älyttömn pettyny)
Olisin ollu onnellinen jos jo alunalkaen ihmiset olisivat sanoneet etteivät tule, olisi säästynyt paljon rahaa ja mielipahaa
[/quote]
Voi ei, todella kurjaa :( Suuttuisin kyllä ihan tosissaan tollasesta. Toivottavasti vedit kunnon kännit ja pidit siskosi kanssa oikein hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 19:41"]
Ei taida monillakaan olla ystäviä tai muutakaan elämää kodin ja lasten ulkopuolella, jos aikuisten syntymäpäivät kuulostaa oudoilta. Enpä ole koskaan tuollaisia ihmisiä tavannut ja hyvä niin.
[/quote]
Niin tai siis nimenomaan on sitä elämää niin paljon MUUALLA ettei tarvitse itse itselleen järjestää synttäreitä tai käydä kuivissa bileissä?? Itse järkätyistä juhlista tulee mieleen se Frendien Ross Gellerin tuparijuhla missä paskantärkee Ross istu tötteröhattu päässä tuolilla, ja taustalla soi : Right about now, funksoul brother check it out now... :DD
Älä ole huolissasi ettei kukaan tullut, koska ei nykyisin ihmisiä kiinnosta välttämättä synttärit. :)) Jos ne ei tule häihiskään niin sitten ala huolestua, mutta todennäköisesti sulla on tuttavapiirissäsi vaa tyyppejä jotka ei arvosta synttäreitä kovin korkealle.
En ole yksissäkään synttärijuhlissa ollut joissa olisi oikeasti ollut hauskaa, paitsi ylläribileissä! Ne ite itelleen järkätyt on jotenki sellasia kattokaa hieno kakku oooh sain lahjaksi termarin nyt otetaan boolia lol-juhlia. :D Häissä juhlitaan taas avioliittoa, once in a lifetime tyyliin ja mieluummin meen saman ihmisen moniin häihin kun sen järkkäämiin synttärijuhliin. :))
pidä juhlat ravintolassa ja ilmoita ohjelma etukäteen- jos haluat kotiin vieraita
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 19:41"]
[/quote]
Niin tai siis nimenomaan on sitä elämää niin paljon MUUALLA ettei tarvitse itse itselleen järjestää synttäreitä tai käydä kuivissa bileissä?? Itse järkätyistä juhlista tulee mieleen se Frendien Ross Gellerin tuparijuhla missä paskantärkee Ross istu tötteröhattu päässä tuolilla, ja taustalla soi : Right about now, funksoul brother check it out now... :DD
Älä ole huolissasi ettei kukaan tullut, koska ei nykyisin ihmisiä kiinnosta välttämättä synttärit. :)) Jos ne ei tule häihiskään niin sitten ala huolestua, mutta todennäköisesti sulla on tuttavapiirissäsi vaa tyyppejä jotka ei arvosta synttäreitä kovin korkealle.
En ole yksissäkään synttärijuhlissa ollut joissa olisi oikeasti ollut hauskaa, paitsi ylläribileissä! Ne ite itelleen järkätyt on jotenki sellasia kattokaa hieno kakku oooh sain lahjaksi termarin nyt otetaan boolia lol-juhlia. :D Häissä juhlitaan taas avioliittoa, once in a lifetime tyyliin ja mieluummin meen saman ihmisen moniin häihin kun sen järkkäämiin synttärijuhliin. :))
[/quote]
Ihan ihme juttuja täällä, oikeasti. Miksei synttäreillä voisi olla hauskaa? Useimmiten on, ja monihan niitä järjestää. Olette vissiin jotenkin katkeria tai epäsosiaalisia. Eikä Ross ole paskantärkeä! (:
Niin ja ne Rossin bileet oli tuparit. Ja sinne ei tullut ketään koska toisessa asunnossa oli sen talonmiehen läksiäiset. Ja Ross ei ollut osallistunut lahjakeräykseen!
Kyllä mulla on menoa ihan riittävästi muutenkin. Mutta kyllä mä kavereiden synttäreille osallistun ja omatkin järjestän. Hyviä bileita ei ole koskaan liikaa :D
Itse järjestin 40v. juhlat ja kutsuin alle 10 ihmistä. Puolet perui (tekosyillä) ja lopuksi paikalla oli vain pari kaveriani ja yksi sisarus. Lisäksi eräs muukin oli osallistunut lahjaani ja soitin sen paikalle. Aika vaivautunut juhla, jota alkoholi kyllä vähän vapautti. Sekava, tympeä ja ikävä muisto jäi juhlista.
Aikoinaan asuimme ulkomailla ja siellä juhliin tulivat aina kaikki... en edes muista, että kutsutuista olisi joku jäänyt pois.
Suomessa asuu vittumaista, ihmisiä pelkäävää porukkaa, joka ei osaa edes sellaista perusasiaa kuin kutsun noudattaminen. Kun kutsu saapuu ajoissa niin osaa varautua eikä keksiä "pätevää" syytä jäädä pois.
En pidä enää koskaan synttäreitä vaan olen vaan kotona, menen ravintolaan tai matkoille tmv. Toisten juhliin kyllä menen aina; syön ja juon itseni ähkyyn.
Meillä juhlitaan ihan ilman synttäreitäkin. siis kokoonnutaan milloin kenenkin luo.
Se että kutsuu naamakirjassa ja sähköpostissa riittää meillä. Usein kuitenkin laitetaan vielä erikseen http://www.evite.com/
Se toimii tosi hyvin, suosittelen!!!