Järjestin 30 -v juhlat.. Kukaan ei tullut.
Kutsut ovat lähettetty s.postitse ja facebookissa. Kaikki ovat sanoneet " Voikun kiva, pitäisi yrittää päästä"
Kukaan ei tullut... Kukaan ei edes ilmoittanut mitään tuleeko vaiko ei.
Kommentit (78)
Alkuperäiselle kirjoittajalle: Tässä ketjussa on tullut ihan hyviä pohdintoja siitä, etteivät FB ja sähköpostiviestit ole tarpeeksi virallisia tai läheisen tuntuisia, jotta ihmiset tulisivat. FB:ssä kannattaa tehdä oma tapahtumasivu, siihen on helppo kirjata virallisen muotoinen (samoin sanankääntein kuin perinteisessä paperikutsussa) ilmoittautumispyyntö. Lisäksi kyllä soittaisin tai edes tekstiviesteilisin vaikka kymmenelle läheiselle. Jos olisi tarkoitus pitää isot juhlat.
Sitten tässä on yleisemmin pohdittu synttärijuhlimisen tapoja -siinähän vaikuttaa kovasti oman lähipiirisi tavat. Jos m u u t kaverisi ovat viettäneet 30v juhlia, niin on tosi tökeröä, jos sinun juhlasi skipataan!
Lienee totta, että toisilla jo tuossa iässä häät ja kastejuhlat ajavat omien synttärien ohi, mutta ei esimerkiksi minun lähipiirissäni toisten erilainen elämäntilanne ollut este sille, etteikö olisi voitu juhlistaa jonkun kaverin synttäreitä. Vaikka 31v synttäreitä. Syntymäpäivähän on hyvä "teko"syy kokoontua, ja vahvistaa ystävyyttä -luoda yhteisiä muistoja. Seurustella, puhua halki elämäntilanteita, olla läsnä. Hyvät juhlat voivat olla myös 3 - 5 hengen porukassa.
Tosiaan. Tämän ketjun perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että monet ovat nihillistejä. Elämästä kieltäytyjiä, joille kaikenlainen "kevytmielinen kiva" on turhaa ja vaikeaa. Koetetaas nyt niissä tulevissa yo-juhlissa ym koulunpäättäjäistilanteissa olla iloisia, jutella vähän tuntemattomammillekin koulukavereille, sukulaisille, tai vaikka kadunmiehille ja ihan vaan kevyesti nauttia olostamme.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 00:05"]
Alkuperäiselle kirjoittajalle: Tässä ketjussa on tullut ihan hyviä pohdintoja siitä, etteivät FB ja sähköpostiviestit ole tarpeeksi virallisia tai läheisen tuntuisia, jotta ihmiset tulisivat. FB:ssä kannattaa tehdä oma tapahtumasivu, siihen on helppo kirjata virallisen muotoinen (samoin sanankääntein kuin perinteisessä paperikutsussa) ilmoittautumispyyntö. Lisäksi kyllä soittaisin tai edes tekstiviesteilisin vaikka kymmenelle läheiselle. Jos olisi tarkoitus pitää isot juhlat.
Sitten tässä on yleisemmin pohdittu synttärijuhlimisen tapoja -siinähän vaikuttaa kovasti oman lähipiirisi tavat. Jos m u u t kaverisi ovat viettäneet 30v juhlia, niin on tosi tökeröä, jos sinun juhlasi skipataan!
Lienee totta, että toisilla jo tuossa iässä häät ja kastejuhlat ajavat omien synttärien ohi, mutta ei esimerkiksi minun lähipiirissäni toisten erilainen elämäntilanne ollut este sille, etteikö olisi voitu juhlistaa jonkun kaverin synttäreitä. Vaikka 31v synttäreitä. Syntymäpäivähän on hyvä "teko"syy kokoontua, ja vahvistaa ystävyyttä -luoda yhteisiä muistoja. Seurustella, puhua halki elämäntilanteita, olla läsnä. Hyvät juhlat voivat olla myös 3 - 5 hengen porukassa.
Tosiaan. Tämän ketjun perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että monet ovat nihillistejä. Elämästä kieltäytyjiä, joille kaikenlainen "kevytmielinen kiva" on turhaa ja vaikeaa. Koetetaas nyt niissä tulevissa yo-juhlissa ym koulunpäättäjäistilanteissa olla iloisia, jutella vähän tuntemattomammillekin koulukavereille, sukulaisille, tai vaikka kadunmiehille ja ihan vaan kevyesti nauttia olostamme.
[/quote]
Samaa mieltä, mutta urpoille on turha mitään kutsuja laittaa. On nyt mökillä veneen nosto tai on yskä ei pääse tai tai tai....
Sitten samaiset tyypit on muka niin sosiaalisia ja lapset on niin iloisia ja ja...
Helvetti, mitä porukkaa!
Ja onnea ap:lle tuhannesti!
Mulla on tänään synttärit enkä ole ketään kutsunut kun kahta ihmistä ehditin lähdetään johonkin ne jäivät sitä miettimään lähtevätkö, ja nyt ajattelin en ole ennenkään pitänyt synttäreitä kaverien kesken koska lapsuudessa vietimme perhe tapahtumana ei silloin kutsuttu kavereita kylään juhlimaan käytäntö on periytynyt nyt itselleni ei haitanut silloin mutta tällä hetkellä haittaa kun mulla on pieni kaveri piiri tai siis ei yhtään kaverii olen melko ulkopuolinen sosiaalisuudesta ja muista ihmisistä... Siksi lähden sitten yksin baariin jos ei ketään tule sieltä ainakin löytää seuraa...
Mulla oli 30-vuotisjuhlat exän vaatimuksesta. Juhlien jälkeen olin monen hieromasauvan omistaja eli olis voinu jättää väliin. Yksi yökylävieraista kusi meidän sänkyyn, osaa ei saanu nurkista pariin päivään. Onneksi eronnut ja se kaveripiiri jäänyt, ei tarvinnut nelikymppisiä järjestää.
En sanoisi juhliksi tilaisuutta, jossa ei ole juhlijoita.
Tuo on sitä samanlaista kiusaamista kun ei tultu lapsena synttärijuhliin. Kaikki ystävät eivät ole tosiystäviä.
Kuinka paljon kutsuit porukkaa? Ihmiset ovat sitten törkeitä. :-S Ehkä ei kannata jossitella mutta ehkä olisi tosiaan kannattanut pyytää sitovaa ilmoittautumista. Paljon onnea!
Huoh en edes tiedä, miksi kirjoitan tänne kaikkien aikuissynttäri- ja juhlavihaajatrollien jatkoksi, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Ensinnäkään kyse ei ole siitä että joku fb-kutsu ei ole tarpeeksi henkilökohtainen vaan siitä, että kutsutut eivät osaa peruskäytöstapoja. Aina voi ajoissa kohteliaasti kieltäytyä kutsusta. Ne viime hetken tekosyyperuutukset kertovat vain siitä, että kutsuttu ei arvosta kutsujaa. Te juhlavihaajat voittekin katsoa peiliin, kun haukutte täällä yksinäisiä, jotka toivoisivat edes yhtä kivaa juhlaa aikuisiälle. Että elämässä olisi edes muutamia ihmisiä, jotka oikeasti mielellään haluaisivat juhlistaa kanssasi, eivätkä vaan lähetellä ”oispa ihanaa tulla mutta en oo ihan varma mitä sillon on mut pus pus katellaan!” -viestejä ja jättää saapumasta paikalle, koska ihan mikä tahansa muu meno on tärkeämpi.
Itse en ajatellut pitää pyöreiden vuosien synttärijuhlia, mutta sitten kaksi kaveria saivatkin pääni kääntymään. ”Totta kai pidät! Ilmoitat vaan missä ja milloin niin tullaan!”
Siitä rohkaistuneena kutsuinkin kourallisen läheisiä (joita näiden kavereidenkin piti olla) ja sellaisia ihmisiä, joista tykkään ja joiden kanssa ajattelin pienissä juhlissani viihtyvän.
Lopputulos oli se, että molemmilla kavereilla olikin yhtäkkiä juuri sinä ”milloin tahansa käy” -päivänä menoa, muista kutsutuista yksi vastasi, että katsotaan, pääsisikö nopeasti pyörähtämään ja loput eivät vastanneet mitään :) kutsut myös henkilökohtaisia, eivät fb:ssä.
Peruin synttärit. Valehtelen aina kaikille, että en tykkää siitä huomiosta, vaikka totuus on, että en tykkää siitä säälihuomiosta jota saan, jos kerron että kukaan ei vaan tule. Itse tietenkin marttyyrispäissäni menen kaikkien juhliin, vaikka ei kukaan huomaisi vaikken menisikään.
Olen ihan normaali, ulospäin iloinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva ihminen. Silloin kun satunnaisesti nähdään, tullaan hyvin toimeen ja on hauskaa. Mutta heille en sitten kuitenkaan ole jotenkin tarpeeksi mielenkiintoinen tai läheinen, että he haluaisivat tulla minun järjestämiini juttuihin. Muiden tapahtumissa tavataan.
Huoh. Tiedän kyllä miten katkeralta kuulostan. En tilitä tästä muualla kuin vauvapalstoilla. ”Kaverit” eivät joudu tästä kärsimään.
Onpas täällä osa kommenteista kurjia. :(
Voin tuntea sen surullisen olon, kun odottaa ja odottaa ja ketään ei tule. Ihan hirveetä, ja epäkohteliasta etteivät ilmoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kutsut ovat lähettetty s.postitse ja facebookissa. Kaikki ovat sanoneet " Voikun kiva, pitäisi yrittää päästä"
Kukaan ei tullut... Kukaan ei edes ilmoittanut mitään tuleeko vaiko ei.
Mulla kävi noin alaasteen alkupuolella. Vuotta aiemmin paikassa josta lähdin koulukiusaamisen takia, ei oikein edes mahtunu kaikki mukaan. Kiusaajat jäi ulos. Minä en ole onneksi koskaan oikeastaan välittänyt juhlista.
Välit säilyivät.
Juhliiko aikuiset vielä synttäreitä?!
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä osa kommenteista kurjia. :(
Voin tuntea sen surullisen olon, kun odottaa ja odottaa ja ketään ei tule. Ihan hirveetä, ja epäkohteliasta etteivät ilmoittaneet.
Mä en odottais, jos kukaan ei olis ilmoittanut tulevansa. FB-kutsusta näkee, jos joku on laittanut, että tulee tai ehkä. Muilta kutsutuilta olisin kysynyt suoraan tulevatko vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse järjestin 40v. juhlat ja kutsuin alle 10 ihmistä. Puolet perui (tekosyillä) ja lopuksi paikalla oli vain pari kaveriani ja yksi sisarus. Lisäksi eräs muukin oli osallistunut lahjaani ja soitin sen paikalle. Aika vaivautunut juhla, jota alkoholi kyllä vähän vapautti. Sekava, tympeä ja ikävä muisto jäi juhlista.
Aikoinaan asuimme ulkomailla ja siellä juhliin tulivat aina kaikki... en edes muista, että kutsutuista olisi joku jäänyt pois.
Suomessa asuu vittumaista, ihmisiä pelkäävää porukkaa, joka ei osaa edes sellaista perusasiaa kuin kutsun noudattaminen. Kun kutsu saapuu ajoissa niin osaa varautua eikä keksiä "pätevää" syytä jäädä pois.
En pidä enää koskaan synttäreitä vaan olen vaan kotona, menen ravintolaan tai matkoille tmv. Toisten juhliin kyllä menen aina; syön ja juon itseni ähkyyn.
Sulla lähtökohdatkin vähän eri, jos olet alun alkaen kutsunut alle kymmenen ihmistä. Kai aina pitää varautua siihen, että jotkut eivät pääse, jollei todella läheisistä ihmisistä kyse. Tosin törkeää, jos tosiaan oli peruutuksista kyse, että alunperin oli jo luvattu paikalle.
Miehen puolen isovanhemmat ja suku (kummitkaan) ei tullut ees Vanhimmat tyttären ylppäreihin. Ilmeisesti lapsenlapset on heille yhtä turhakkeita. Oon niin loukkaantunut et eivät varmaan enää tässä maailman ajassa näe kun kuvat ja Teams puhelut. Onneks heille siunaantui vaan nää kaksi lapsenlasta ja toisesta ei tuu ylioppimasta.
En usko että minunkaan 50 vuotis juhliini on ketään tulijoita koska minulla ei ole kavereita eikä liioin ystäviä tahi sukulaisia . Olen tulkinnu tämän niin elämässäni ettei minunkaan tarvitse paljon tikkua ristiin muitten eteen laittaan saan luvan kanssa olla itsekäs ja ajatella pelkästään itseäni siis olen eräällä tapaa vapaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:52"]
No kyllä kolmi- ja nelikymppisiä on järjestetty jo aika kauan, ja tuskin pelkästään Helsingissä. Teillä nihkeilijöillä ei taida olla oikein kavereita jos teitä ei ole niihin juhliin kutsuttu, ja siksi haluatte pilata muidenkin juhlafiilikset...
Sitä paitsi, miksi ei saisi järjestää juhlia vaikka kalevalanpäivän kunniaksi, jos haluaa? Hei juntit: juhlat on tilaisuus pitää hauskaa, olla sosiaalinen, tehdä omasta ja muiden illasta mukava, ehkä jopa legendaarinen. Ihan kuin se olisi joku henkilökohtainen loukkaus, että joku kutsuu teidät juhliin. Olette todella outoja!
[/quote]
Olen 53v ja minä en ole kuullut kuin kaksista nelikymppisistä. En yksistäkään kolmikymppisistä.
Eli taitaa olla nuoremman sukupolven keksintöjä.
Asun keskisuuressa kaupungissa ja minun tutuistani ei kukaan ole näitä juhlia viettänyt. Siinä iässä juhlittiin häitä ja valmistujaisia ja kastejuhlia yms.
[/quote
Itse taas olen nelikymppinen ja olen ollut niin monilla kolmi- tai nelikymppisillä että en edes muista kaikkia. Jo silloin kun täytin kolmekymmentä, näiden viettäminen oli ihan tavallista. Toki myös häitä ja muita vietetään, eiväthän ne sulje toisiaan pois.
Mutta ilmeisesti tosiaan riippuu kaveripiiristä ja suvusta. Onneksi ne eivät minulla ole noin ilottomia.