Elotähkät 2008 vko 31
Ajattelin aloitella meille omaa pinoa eli mahtaneeko täällä puolella jo pyöriä muita Elotähkiä tuolta odotuspuolelta? Tulkaahan kertoilemaan miten on vauva-arki alkanut sujua :)
Kohveli: muistan sut oikein hyvin - sairaalasta lähteissä taisin huikata sulle hyvät jatkot kun istuit siinä päivähuoneessa :) Toisaalta on hauskaa, että on yksi ns. tuttu joukossa. Missä päin muuten asustelette, Turussa vai jossain ympäristössä? Me asutaan pienessä maalaiskunnassa Turun kupeessa.
Mulle on vielä vähän uutta tämä vauvapuolen keskustelutouhu - aiemmista lapsista en ole tällä puolella kirjoitellut... mutta toivottavasti saadaan täälläkin juttu kulkemaan :) Pitäiskö muuten olla syntyneet lista vai riittääkö se mikä on jo tuolla odotuspuolella?
Onnittelut kaikille muillekin elovauvansa jo saaneille :)
Viltsu-Inkeri & marakatti 3 vkoa
Kommentit (36)
Varmasti kuulosti ihanalta se vauvan nauru :) meillä poju eilen sylissä katsoi minua toosi pitkään ja sitten kun lepersin, että mitäs se pieni katsoo hän hymyili leveästi - ihan kuin ois katsonut, että taidan muuten tuntea tuon naisen: haa mun äitihän se :)
Me asutaan Ruskolla, joten tästä on vähän matkaa Pöytyälle, mutta kivaahan se ois tosiaan vielä nähdä aina silloin tällöin ja nähdä kuinka vauvat kasvavat :) toivottavasti saadaan jossain vaiheessa tapaaminen järkättyä!
Mitenkäs teillä muuten yöt sujuvat? Meillä nukutaan melko hyvin - viimeisen kerran syö 23 aikaan ja sitten seuraavan kerran 4:n korvilla ja aamuherätys on 8:lta. Minä vain en meinaa tuolloin 4:ltä pysyä millään hereillä ja monesti nukahdan kun on vaihdettu rintaa ja herään parin tunnin päästä ja vauva nukkuu tyytyväisenä sylissä. Alkuun kun päästiin kotiin sairaalasta mulla oli öisin herätys kolmen tunnin välein kun käskivät sen välin pitää syötöissä, lopetin sen sitten kun totesin ettei meinaa meistä kumpikaan jaksaa heräillä ja pysyä hereillä ja vaikka nyt syödään öisin harvemmin ja herään siihen, että vauva herättää niin silti on aamulla aivan kamalan märkä vaippa, joten luulisin, että ihan hyvin saa yölläkin syödäkseen.
Meillä on kaste parin viikon päästä ja pitäisi nimi keksiä pojulle, yksi vaihtoehto meillä onkin keksittynä, mutta minä ja isommat pojat ollaan niin tottunut käyttämään nimeä, joka vauvalla oli sairaalassa, että ei haittais vaikka poika sen nimen saisi, mutta anoppi ei tykkää siitä nimestä ja on nyt saanut miehen pään käännettyä - se ei kuulema ole pienen pojan nimi vaan vanhan papan. Marttihan se nimi ja on ne vanhat papatkin olleet joskus pieniä poikia. Mutta varmaankin annetaan se nimi, joka on odotuksen alusta asti ollut mielessä antaa - eikä viitsi turhaan tehdä anopille kiusaa :)
Onko teidän vauvoillanne muuten hassuja tapoja - vaikka eihän niitä vielä näin pienillä paljon ole ehtinyt kertyä? Meillä on yksi - vähän pelottavakin tapa: tämä pieni kun mönkii peiton alle nukkuessaan ja jos laittaa peiton niin ettei pääse vetää rievun päänsä päälle. Välillä oikein säikähdän kun sängyssä ei näy vauvaa ja on ihan peiton alla kippurassa - ettei vain tukehdu...
Nyt pitää lähteä juhlavaateostoksille - ystävien häät viikon päästä ja pitäis löytää joku mekko, jossa vois vaikka imettääkin, ellen sitten lypsä ja anna pullosta - tuo lypsäminen kun on niin tuttua puuhaa ;)
Mukavaa elokuun ensimmäistä elotähkille!
viltsu-inkeri & pikkumara
Meillä on kanssa ristiäiset tossa parin viikon päästä. Ollaan pojalle keksitty nimi tai oikeastaan kaksi ja nyt mietitään että kumpi annettaisi.
Meillä mennään aika tarkkaan kahden-kolmen syötön välillä koko yö. Olen antanut öisin sille korviketta ja hyvin uppoaa sekin. Meillä joudutaan vaihtamaan yölläkin vaippa ku on aivan märkä.
Meillä vauva pöyrii itsensä ympäri parikin kertaa yössä, sen takia ollaan jouduttu luopumaan kehdosta ja siirtymään pinnasänkyyn.
Olisi kyllä kiva tavata ja nähdä kuinka iso ero vauvoilla on ja muutenkin seurata kehityksen eri vaiheita.
t: KOHVELI ja SANTERI (ehkä)
Eikö meitä muita elokuisia ole vielä saanut omaa nyyttiä??
Täällä ois siis kanssa yksi jo synnyttänyt lisää! Eli meijän neito syntyi 19.7. En oo vielä ehtinyt tänne kertaakaan kirjoittamaan mut nyt ajattelin ryhdistäytyä! Eli hyvin on täälläkin esikoisen kanssa lähtenyt elo käyntiin! Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä et päivät vaan hurahtaa ohi tuota pientä ihmettä tuijotellessa! Niin ja yöt menee täällä hiukan valvoessa! Nyt jo useampana yönä vauva herää joskus yhden aikaan ja valvoo sitten sellaisen neljä-viisi tuntia! Ei juurikaan huuda (pieniä mahavaivoja ainoastaan), valvoo vaan ja syö niin pirusti! Oisko teillä mitään ideoita mitä tehdä? Päivällä hän nukkuu sellaisia parin kolmen tunnin pätkiä, mutta yöllä sit ei! Alkaa itsellä hiukan väsy painaa kun ei osaa nukkua sit päivällä varastoon vaan aina keksii jotain touhuttavaa! Pitäisköhän kokeilla tuota korviketta?? Luulen kyllä et mulla maitoa tulee ihan reippaasti, mut kai sitä kokeilla vois!
Muuten siis tosi kivasti menny ja oon niin onnellinen et vaavi päätti tulla pari viikkoa ennakkoon kun miettii näitä viime aikaisia ilmoja jne. Ei oo ollu mahaa ikävä! Ja oma toipuminen on ollu kyllä yllättävän nopeeta.. Pientä taantumaa tuli alkuviikosta kun alko ihan kauhea jomotus tuolla lonkkien luiden alueella.. Kuulemma palautuvat paioilleen tai jotain.. Se oli ehkä jopa inhottavampaa kuin itse synnytys!!! :) Mut onneks meni pian ohi! Ja pienet "taisteluvammat" mitä synnytyksessä tuli, on parantunut ja taakse jäänyttä elämää! Ei siis traumoja kyllä niistä jäänyt! Mitenkäs teillä omat toipumiset?
Hassua muuten et ootte nähny sairaalassa! Itsekin aloin miettii siellä maatessani et onkohan naapuripetiläinen mahdollisesti täältä, mut ei ainakaan kukaan oo listoille ilmaantunu, joka ois siis Taysissa synnyttäny! Tässä nyt jotain turinaa tältä erää ja voisin huomenna palailla asiaan kun ollaan ekaa kertaa neuvolassa käyty! Jännää!
Huomiseen siis!
Vaaka80 ja "Helmi" 15vrk
Onneksi olkoon vaaka80 ja tervetuloa joukkoon.
Meille on nyt ilmaantunut sama ongelma eli öisin ollaan hereillä. Olen yrittänyt pitää poikaa päivällä hereillä mutta ei sekään ole oikeen toiminut, ja olen yrittänyt että illalla tankataan oikeen paljon ruokaa vaan ei ole sekään auttanut. Ainoa keino mikä vähän tepsinyt on se kun ottaa viereen nukkumaan, ja sitten kun on nukahtanut niin nostan takaisin omaan sänkyyn. Ja meillä mennään jo oikeastaan pelkillä korvikkeilla.
Mulla toi toipuminen oikeastaan kesti sen aikaa ku kävelin salista osastolle, sen jälkeen ei ole muuta kuin jotain PIENIÄ hormooni heittelyitä (MIEHEN MIELESTÄ EI NIIN PIENIÄ), Mut ei se mitään ymmärrä.
Eikö teillä käy neuovolatäti kotona ollenkaan, meillä käy kaksi ensimmäistä kertaa kotona ja nyt tortaina menen neuvollaan1 Saako muuten muualla D-vitamiini tipat neuvolasta, meillä saa. Se on jotain jekovith merkkistä ja poika ei tykkää siitä ollenkaan, aina kauhia naaman vääntely!
Mut nyt menen tekemään miehelle ruokaa kun on kerrankin kotona!!!!!
T:kohveli ja poika 27vrk
hermot menee tähän palstaan - oon koittanut monena päivänä ja moneen kertaan kirjoittaa tänne, mutta aina herjaa, että sivut ovat epäkunnossa... koitin laittaa myös siihen uuteen syntyneiden listaan meidän tietoja - eipä sekään onnistunut, katsotaan nyt miten käy.
Meillä vauva nukkuu (kopkop - koputan puuta) suht hyvin yöt ja mun on itsenikin vaikee pysyä yöllä imettäessä hereillä vaikka nousen ylös sohvalle ja laitan himmeät valot. Silti herään aamuyöstä niska jäykkänä ja vauva tyytyväisenä imetystyynyn mutkassa tissi poskea vasten. Ollaan myös nukuttu niin, että vauva on kainaloisena ja otan tisun ulos jos haluaa sitä imeä - useimmiten aamulla herään siihen, että vauva nukkuu tissi poskella, maitoa on lakanoissa ja vauvalla mahtava maitoparta. Mutta kaipa tuo sitten tarpeeksi öisinkin maitoa saa kun aamuisin vaippa on tuhti - öisin en vaihda vaippaa kuin siinä tapauksessa että pöräyttää kakat tai vaippa on tosi märkä.
Mulla vähän sama juttu tuosta synnytyksestä toipumisen kanssa kuin Kohvelilla - ei tullut kuin yksi pieni nirhauma ja kivut & vaivat jäivät sinne saliin. Kätilö tarjosi pyörätuolia, mutta minä halusin kävellä omin jaloin, tietty se vahti hississä silmä kovana, että koska toi mahtaa pyörtyä. Ainoo ikävä vaiva oli jälkisupparit ja ne samoin kuin jälkivuotokin jatkuu edelleen...
Meillä käy neuvolasta terkka ekan kerran kotona, toisella kertaa mennään jo neuvolaan. Saatiin silloin ekalla kerralla myös tota Jekovittia ja meidän pojukaan ei niistä piittais - koittaa sylkeä pois suustaan ja naama on hassussa irveessä.
Torstaina mekin mennään taas punnitukseen, vähän jännittää miten vauva on kasvanut kun ollaan koitettu tuolla tissillä pärjätä. Löysin tieni imetystukilistan sivuille ja sieltä saanut paljon tukea tähän päätökseen taas pärjätä imetyksen kanssa. Isompia imetin molempia yli yksi vuotiaiksi, mutta jotenkin on vaan aina ensi alkuun niin epävarma tuon imettämisen kanssa etenkin kun mulla kestää synnytyksen jälkeen päivä kausia se maidon nouseminen - nyt tuntui, että nouseeko se ollenkaan kun olin niin väsynyt ja stressaantunut. Mutta selvästi tilanne muuttui kun pääsi omaan kotiin ja sai nukuttua yönsä, sairaalassa ei juurikaan tullut nukuttua.
Mulla myös välillä hormonit tekee tepposiaan ja olen joko tosi itkuherkkä tai sitten räjähdys herkkä.
Meillä täyttää esikoinen tänään 7 vuotta. Haikeana muistelen aikaa 7 vuotta taaksepäin kun hänet sain ensi kertaa syliini - tulin ensimmäistä kertaa äidiksi. Miten ihmeelliseltä ja vähän pelottavaltakin kaikki tuntuikaan. Nyt tuo on jo iso reipas poika, osaa lukea, laskea ja sitoa kengän nauhat - valmis koulutielle.
Nyt meen hakemaan kupin kahvia :)
Mukavaa viikon alkua!
viltsu-inkeri & mara 25vrk
Ja hyvää uuden viikon alkua! Aurinkokin paistelee ja on niin mukava päivä ainakin täällä Tampereen suunnalla! Tuuli on kyllä aikamoinen ja just mietin et uskaltaako sitä kävelylle lähteä ollenkaan!
Niin ja siis eilen tosiaan käytiin neuvolassa ekaa kertaa! Kävihän se siis täällä se terkka sillon synnytyksen jälkeen, mut nyt siis eka käynti siellä! Mua niin harmittaa kun se meijän oma terkka on ollu jo kolme viikkoa sairaslomalla ja aina on sit joku uusi sijainen kun käydään. Ja kun tosiaan se oma on niin ihana ja mukava, ja siltä on saanu aina kysymyksiin selkeät vastaukset, kun nyt tää eilinenkin oli sellainen diipadaapa-tyyppi. Jää sellainen epävarma olo sen vastauksista ja ne sen mittailut näyttää niin avuttomalta! Raskauden aikana toi sama sai mulle jonkun ihan järkyttävän sf-mitan kerran ja olin ihan huolissani muutaman viikon ennen kun pääsin taas sille omalle ja se sai tolkkua mittoihin.. Mut ei pidä valittaa! Mukava tuokin on mut hiukan vaan kokematon. Kaikki oli siis kuitenkin hyvin.. Painoa tullut 490g ja pituutta 3cm...APUA!!! siis reilussa kahdessa viikossa! En kestä et kasvaa tuota vauhtia! Ainakin siis maitoa ilmeisesti riittää! Heijasteet oli ok ja muutenkin kehui jänteväksi ja reippaaksi. Hienoa siis! Navan pohja punoitti hieman joten siihen lääkkeeksi sitä Basibact-pulveria..näyttää mun mielestä jo nyt paremmalta.
Sit oli puhetta niistä d-vitamiineista. Saatiin myös neuvolasta ensimmäinen pullo, mut meillä on sitä Devitol-merkkistä. Terkka sanoi et se ois jotenkin tehokkaampaa kun on rasvaliukoista, mut voi aiheuttaa mahavaivoja. Jos siis niin käy niin sit siirrytään siihen toiseen, mikä on kuulemma vesiliukoinen. Hyviähän nuo on varmasti molemmat. Onkos teillä ollut mahavaivoja vauvoilla? Musta tuntuu et meillä jokaista kakkaa joutuu vähän vääntämään ja kipristelee, mut ei kuitenkaan siis mitään suoraa huutoa. Onko tuo ihan kaikilla vauvoilla esiintyvää vai voisko olla mun ruokavaliossa muutettavaa? Kauheen vaikeita arvioida tällaiset asiat kun ensimmäinen tosiaan kyseeessä eikä oikein mitään vertailupohjaa olemassa! On niin kauheeta kattoo edes sellaista pientä "äheltämistä" kun ei mitenkään voi toista auttaa! :(
Nukkuminen on täällä edelleen hyvin päiväpainotteista, mut niinkun totesin niin nyt eletään hetki ainakin hänen rytmin mukaan ja mietitään asiaa sit uudestaan kun mies palailee töihin neljän viikon kuluttua. Kateellisena luin teidän juttuja kun vieressä nukutatte vauvaa..Tekis itsekin mieli mut oon niin levoton nukkuja et pelkään litistäväni neidin unissani. Ehkä sit vähän ajan päästä kun hiukan vielä kasvanut niin uskallan ottaa viereen. ;)
Tänne tällaisia tällä kertaa! Kohta saamme tänne varmaan lisää porukkaa kun taisi ainakin muutamalla Elotähkällä olla sektio tänään! Ja muutenkin siellä on niin paljon oireita ollut ilmassa et kohta alkaa varmasti vauvoja putkahtelee!!! Innolla siis odotellaan! Mut palaan taas myöhemmin uudestaan!
Vaaka80 ja Helmi 17vrk
Meille syntyi lauantaina, rv 39+5 poika. Tänään kotiuduttiin :)
Toistaiseksi on isosisko ollut ihan haltioissaan, ei malta olla halimatta ja pusimatta poikaa.
Mitat oli 3 410g ja 51cm.
Nazuli ja poika
eli poika syntyi laskettuna päivänä 3490g ja 49cm pitkä, synnytys meni ihan hyvin 6.45min 4minuutin ponnistusvaiheella. sain epiduraalin joka hieman epäonnistui ja sain siitä hirveen pääsäryn jota paikkailtiin veripaikalla. Noh se onneksi auttoi jonkin verran.. Nyt ollaan opeteltu sitten tätä uutta arkea kahden pojan kanssa =) toistaiseksi kaikki menny hyvin, vauva syö ja nukkuu ja imetyskin sujuu hyvin..
Te olitte jutelleet neuvola käynnistä ainakin, meillä tulee ensin äitiysneuvolan terkka ja sitten lastenneuvolan terkka, sitten on vasta 2kk neuvola, joka on ryhmäneuvola.
Mut palailen paremmalla ajalla jutustelemaan ja eiköhän muutkin elokuiset siirry kohta tänne puolelle, koska aika moni on menny jo käynnistykeen ja sektioon että kohta on tupa täynnä porukkaa ;)
Sanna ja poika pieni 4vrk
Pari yötäkin ollaan silleen vähän paremmin jo nukuttu, tosin syömisten väli on Oikein paljon onnea Nazuli ja Sannami! Hienoa et lisää elotähkiä saadaan turvallisesti maailmaan! Ja Sannami vielä oikein täsmällisesti laskettuna päivänä! :)
Täällä näyttäis ilma oikein kauniilta näin aamupäivällä ainakin ja tekis kovasti mieli ulkoilemaan! Mut ei viitsi nyt repiä neitiä sängystä kun on kunnon uneen päässyt! Ja sit 14.30 mennään siihen ( mielestäni naurettavaan ) isyyden tunnustamiseen. On se jotenkin hassua et vaikka ollaan asuttu jo pitkään yhdessä jne niin ei se riitä kun ei olla naimisissa. Mut eipä tuo suuri vaiva oo mennä sinne, huvittaa vaan! Mitähän ne siellä edes kyselee? Jos jollain on tietoa ja pian ehditte vastaamaan niin laittakaa ihmeessä... Osais vähän varautua! ;)vielä sellainen pari tuntia et vois vaikka pidempikin olla.. Eiköhän se sit jossain vaiheessa siitä pitene! Maitoa riittää edelleen mut tissit on kyllä niin herkät et oksat pois. Pakko antaa korviketta välillä ihan pieniä määriä et saa nännit hiukan "levätä".. Ja rasvaa vaan niin pirusti! :)
Mitenkäs teillä on ne d-vitamiinit alkanu menee? Onko mitään oireita tullu? Musta tuntuu et tytöllä on välillä tosi kovia mahavaivoja. Ähisee ja puhisee eikä mitään tuu.. Se on ihan hirveetä kuunneltavaa kun ei voi toista auttaa. Oiskos muuten mitään hyviä kikkoja mahavaivoihin? Mitäs se Cuplaton olikaan? Vai auttaako vaan röyhtäsemään? Jos omaatte jotain taikoja niin kertokaa ihmeessä!!
Mut tällaista tänään! Nyt suihkuun ja valmistautumaan tunnustamiseen!
Vaaka80 ja Helmi 19vrk
Johonkin katos alku viime viestistä.. Eli suuret onnittelut Nazulille ja Sannamille! Ja vielä kerran tervetuloa joukkoon! ;)
ja onnittelut uusille Elotähkille!!
Vaaka: meillä oli esikoisesta ja kakkosesta tuo tunnustaminen, ei meitä ainakaan mitenkän kuulusteltu, kysyi multa, että onko xx lapsen isä ja minä vastasin, että kyllä ja saman kysyi mieheltä toisella kertaa sanoi miehelle, että isä laittaa sitten tuonne nimensä ja sitten näytti minne minä kirjoitan. Joku rasti ruutuun juttu tais olla molemmilla kerroilla niis lomakkeissa...nyt ollaankin naimisissa niin ei tarvi tunnustella :)
Palaan myöhemmin uudestaan, nyt neuvolaan!
-viltsu & mara-
Meillä oli kans esikoisen kohdalla isyyden tunnustus, että virkailija vain kysyi tunnustaako isyyden ja onko mitään epäselvää, sitten nimet paperiin ja sillä sipuli..nyt ollaankin naimisissa niin ei tarvi tollasia läpi käydä =)
Cuplatonista voisin sanoa, että sopii joillekkin mut ei kaikille ja se nimenomaan poistaa kuplia eli ei välttämättä tule pieruja ja röyhtäisyjä siksi ei ole hyvä, mutta voi siis olla erinomainen joidenkin kohdalla.
Mitäs vielä, meillä kans ahkerasti tissutellaan päivät tunnin parin välein, yöllä menee 4-5h että herää syömään voipi tietenkin muuttua vielä tuo väli..toistaiseksi rinnat on ehjänä pysyny..Huomenna tulee terveydenhoitajakin kotiin, saa nähdä paljon poika painaa =)
Sanna ja poika
neuvolasta kotiuduttu ja hienosti pikku mies kasvaa, painoa oli tullut 2 viikossa 740g ja pituutta 3 cm - pelkällä tisumaidolla :)
Meilläkin muuten masuvaivat alkoivat kun alettiin ottaa d-vitskuja - neuvolassa juuri oli puhetta ja terkka sanoi, että voi pitää välipäiviä niiden antamisessa ja katsoa johtuuko vaivat niistä. Cuplatonia annettiin esikoiselle masuvaivoihin ja auttoihan se - pitää varmaan taas käydä hakemas tuota apteekista ja kokeilla. Olen hieronut vauvan masua myötäpäivään ja sitten auttaa joskus kun jalat laittaa kippuralle sen masun päälle ja hellästi "pumppaa" siinä samalla muuten laulan polkupyörän lainasimme -laulua - jos ei muuta niin vaavi tykkää kuunella kun mä laulan sitä laulua ja rauhoittuu :) . Mutta tosiaan eipä niitä pienen kipristelyjä ole kiva vierestä katsoa jos mikään kikka ei auta...
Mukavaa torstain jatkoa Elotähkille!
-viltsu&mara 29vrk-
Eli meille syntyi lauantaina ihan aamulla tasan laskettuna päivänä klo 6.16 pikkuinen tyttö. Ollaankin oltu Sannami ihan samanaikaisia. :) Mitat oli 3150 gr ja 50cm. Enemmän juttua toisella kerralla.
Smaragdi ja Tiiti 5pv
Piti ihan vartavasten tulla tänne vauvantuoksuja nuuhkimaan sekä kuulumisianne lukemaan ;) Oi, kohta se vauva-arki alkanee täälläkin...
*Vaaka* Toisille passaa tosiaan Cuplaton, mutta toisille taas sitten paremmin toi Disflatyl. Meillä cuplis ei oikein passannu meän neitille ja siirryttiin sitten tohon Disflaan, nii parempi oli :) Ja tosiaan, niissä d-vitskuissakin on eroja - kokeilemalla löytynee varmasti se sopivin. Ja jos maitohappoja antaa vauvalle, nii niissäkin on eroja. Kaikki kun eivät millään kestään mitään öljypohjaista ainetta.
Ja nyt kahville ja välillä aina "utskimaan" teän vauvautuneiden kuulumisia. OIkein ihanaa eloa nyt jokaiselle Elotähkälle :)
-AJ&Elli-
Vauva siis syntyi 6.8 klo 20.50. Eilen kotiuduttiin molemmat hyvinvoivina...kaikkien vielä synnyttämättömien äitien vuoksi toivon että tuo jättitähkän potti jää mulle tältä kesältä (53cm 5270g,pipo 40)...
kaikki sujui kuitenkin hyvin ja normaalisti alateitse tuo syntyi, ja vaikka hän ei ensin halunnut laskeutua kanavassa ollenkaan niin tuli laskeuduttuaan maailmaan yhdellä supistuksella...
Kova tissimaakari tuo on, ja erittäin kovaääninen pomottaja mutta eiköhän tämä äitikin jossain välissä ehdi kunnolla lepäilemään....
Nuo isommat lapset on ihan tohkeissaan vauvasta, kovasti vain joutuu vahtimaan kun tulee aika kovakouraisia hoitajia jotka riitelee samalla keskenään että kumman vuoro on vauvaa hoitaa....
nyt kuuluu käsky joten palaillaan myöhemmin....
Mammeli ja jättitähkä
Onnea Mammeli mukavan kokoisesta vaavelista =)
Meillä kanssa sama homma, että silmä kovana saa vauvaa vahtia kun meinaa tuo isoveli vähän turhan kovakouraisesti välillä vaavelia silitellä ja kovasti haluisi itse nostaa vauvaa ja kannella..huh..
Huolestuttaa tuo maidon määrä itellä, eilen kävi terkka ja paino oli noussu vain 40g tiistaista, lypsämällä en saa paljon maitoa aikaiseksi ja vauva on tissillä 1-2h välein, luulisi että maitoa tulisi jo enemmän, lisäruokaa en ole antanut mutta pakko kai sitä on antaa jos paino ei kunnolla lähde nousuun, terveydenhoitaja ei kuitnekaan vielä ollu huolestunut koska vauva on tyytyväinen ja nukkuu, noh terkka tulee kuitenkin jo ensi viikolla uudestaan mittaamaan painon.
Jokohan me saadaan lisää porukkaa tänne, aika hiljaiselta vaikuttaa tuo odotuspuolen pino, josko siellä porukka synnärillä olisi =)
Nimi pitäisi miettiä pojalle, meillä oli kanssa Santeri nimi mielessä, mutta toisen nimen keksiminen on vaikeaa kun ei tiedä mikä passaisi Santerin kanssa =) Oisko ehdotuksia ;)
Sanna ja poika tasan viikon =)
hiljaista täälläkin pinossa taitaa olla, kun oltiin tiputtu jo toiselle sivulle =) Taidetaan kaikki olla vielä niin vauvan pökerryksissä ettei tässä jouda kirjoittelemaan =)
Lisää elotähkiä on ilmeisesti syntynyt, jospa sieltä tulevat kertoilemaan kuinka vauva arki sujuu..
Mitenkäs teillä muilla tuo imetys onnistuu??Onko vaavit ihan täysin rinnalla vai annatteko lisämaitoa?
Sanna ja poika
On hienoa että saadaan tällekki puolelle jotain keskustelua. Meillä sujuu arki jo ihan mukavasti!!!!
Asutaan pöytyällä, turun kupeessa kans. Olisi kiva joskus nähdä vielä ja katsoa kuinka vauvat on kasvanut.
Meillä pääsi vauvalta tänään ensimmäinen oikeen äänekäs nauru. Olin oikein ylpeä.