Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutan Ruotsiin töihin, täytyykö minun hävetä suomalaisuuttani?

Vierailija
19.05.2013 |

Kun mietin tuota euroviisuäänestystäkin ja jääkiekon mollaamista ruotsalaisessa mediassa, olenko jotenkin kakkosluokkaa kun olen suomalainen? Uskomatonta että edes mietin tätä, mutta en todellakaan halua lähteä jos vastaanotto on nuiva ja kylmä, sama kuin kerjäläisillä Suomessa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä niille persettä aina kun tulee tilaisuus. Ovat tosi rumaa kansaa. Oranssipartaiset Sedinin kaksoset ja muut hörhöt. Vittu!

Vierailija
2/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Olet Suomalainen ja sinun täytyy hävetä AINA.

Vierailija
4/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellään mitään kannustavaa sanottavaa?

Vierailija
5/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En finnjävel igen!

Vierailija
6/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure finnjävel. Kyllä sä somaleja suositumpi olet.

Vierailija
7/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 01:28"]

kellään mitään kannustavaa sanottavaa?

[/quote]

Ei ole. Olet syntyjäsi suomalainen siis aina luuseri ja muista hävetä ja nöyristellä. Muista mitä olemme VELKAA ruotsille ja oikeastaan me emme olisi mitään ilman Ruotsia, ja siis Suomi on Ruotsalainen.

Vierailija
8/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista viisaan Ahtisaaren opetukset: häpeä itseäsi, mongoli! Opettele edes ruotsin kieltä, finntollo!

Vierailija
9/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai! Kai nyt sulle kotona perusasiat elämästä opetettiin!!

Vierailija
10/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä niille vaikka miten juodaan viinaa ja ollaan kännissä niin ne ihailee sua! Muista kiroilla kovaan ääneen ja uhkailla puukolla, sitä ne pelkää! Kunnioitusta ei saa, jos sitä ei itse ota, prkl!

...sehän nähtiin jo siinä Alppilan opettajan tapauksessa: Nyrkillä päähän, jos joku yrittää keskustella! Sitä ne ruotsalaisetkin kunnioittaa...tai sitten ei...

Onneks olen itse puoliksi somali ja toiselta puolelta jänghä-joonas-mustalainen niin ei tarvitse hävetä yhtään mitään!

Vierailija
11/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita se häpeän harjoittelu ajoissa kotona niin ei tartte meidän muiden täällä hävetä kun sä et ees osaa hävetä. Ja heti ruotsiin saapuessas mene lähimpään ICAan ja osta paperipussi mihin leikkaat reiät, vedä se päähän ja pyytele anteeksi että oot olemassa. Hitto mikä myötähäpeä että edes kyselet täällä tälläisiä...

Vierailija
12/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain Ruotsiin töihin, äläkä yhtään häpeä suomalaisuuttasi! Siihen ei ole mitään syytä. Jos jotkut ruotsalaiset mollaavat suomalaisia, se on heidän häpeänsä ja osoitus heidän junttiudestaan. Ja suurin osa mollauksista on samaa kategoriaa kuin suomalaisten herjat kaikkien ruotsalaismiesten homoudesta, eli ei niitä kannata ihan tosissaan ottaa.

Enkä todellakaan usko, että saat saman kohtelun kuin kerjäläiset Suomessa. Sinähän menet Ruotsiin tekemään työtä, et hakemaan almuja. Sitä paitsi työntekijöinä suomalaiset ovat Ruotsissa kuulemma arvostettuja. Kulttuurierokaan ei ole kovin suuri ja ulkoisesti tuskin merkittävästi poikkeat ruotsalaisista, joten en usko että joudut varsinaista syrjintää kokemaan. 

Jos sinulle sattuisi työkavereiksi sinua nenänvarttaan pitkin katsovia ruotsalaisia, niin vietä siinä tapauksessa vapaa-aikasi mukavampien tyyppien kanssa. Esimerkiksi muiden suomalaisten tai suomalaissyntyisten (ja niitähän on Ruotsissa paljon), muiden ulkomaalaisten tai fiksumpien ruotsalaisten kanssa.

Vierailija
13/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ne ruotsalaisetkin tajuaa, että moiset ovat joutavia. Ainahan sitä pientä leikkimielistä kädenvääntöä on, mutta ruotsalaisilla on enemmän norjalaisten kanssa kuin suomalaisten... me ollaan sööttejä peikkoja ja aina altavastaamassa. :D

Katsoitko Euroviisujen väliaikashown? Ruotsissa on kaikki mitä Suomessakin ja toisin päin. Se show olisi voinut olla täysin suomalaisten tekemä, miinus abba osuus. ;)

Mulla asuu jonkin verran suomalaisia kavereita Ruotsissa ja jonkin verran olen tutustunut ruotsalaisiin. Ihania upeita ihmisiä kuten suomalaisetkin.

Nauti ja elä omana itsenäsi!

Vierailija
14/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tarvi hävetä, vaikkei suomalaisuus mikään status-kansalaisuus ole. jos teet työsi, olet ystävällinen ja sulla on positiivinen asenne, pärjäät kyllä hyvin heidän kanssa. Onhan niitä joilla on ennakkoluuloja, mutta niistä ei kannata välittää. 

Vierailija
15/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole. Mutta häpeät sinä kuitenkin.

Vierailija
16/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitse hävetä, ei enää 80-luvun jälkeen.

Vierailija
17/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnepinne!

Vierailija
18/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ap alkaa ylpistellä uudella ruotsalaisuudellaan ja postailla tänne, kuinka heillä Ruotsissa kaikki on paremmin.

Vierailija
19/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisilla on hämmästyttävän hyvä käsitys suomalaisista - varsinkin verrattuna siihen, mitä suomalaiset ajattelevat itsestään. Olethan sinä myös pakkoruotsitettuna kielitaitoinen ja pärjäät siellä :)

Vierailija
20/22 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia työntekijöitä arvostetaan Ruotsissa, ja meistä pidetään ihan yleisesti muutenkin. Mitään tarvetta hävetä suomalaisuuttani en Ruotsissa asuessani kokenut - ei töissä, ei neuvolassa. Itse asiassa korostin vielä suomalaisuuttani puhumalla mahdollisimman suomenruotsia, mikä ruotsalaisista kuulostaa kivalle.