Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Paras työni ikinä oli kukkakaupassa. Kyseistä kauppaa ei enää ole. Isot (ketjut) ovat kaapanneet elinkeinon pienyrittäjiltä. Olihan se silloin iso menetys, kun päivittäisruokakauppa päätti avata kukkaosaston ja hetken päästä ison ketjun kukkakauppa tuli kävelymatkan päähän pienestä perinteisestä kukkakaupassa. Oikeastaan hää- ja hautajaiskukat sen piti pystyssä, mutta minulta meni työpaikka, kun myynti väheni. Jännä muuten, että kun vertailin ison ketjukaupan kimppujen hintoja, ihan samoissa hinnoissa ja joskus kalliimpiakin ne oli kuin meillä pienemmässä myymälässä. Ovat onnistuneet luomaan imagon että on muka halpaa. Kaupan kukkaosastosta sen verran, että luokattoman huonoa tuotetta siellä näin ajoittain. Puoliksi kuihtuneita kukkia, joskus unohdettu kastella. Eihän ne kuivahtaneet kukat kotioloissa tule kestämään.
Mistä pidin kukkakaupan työssä? Väreistä. On ihanaa tehdä kimppuja, sommitella, saada myymälä näyttämään kauniilta. Tyytyväinen morsian on ilo joka kerta. Meillä oli jopa takuu, että jos tilattu kimppu ei vastaa ostajan toivetta, teemme ilmaiseksi uuden tilalle. Ainakaan itse en joutunut kertaakaan tekemään.
Koulunkäynninohjaaja, erityislasten kanssa. Työvuosia 17. Erittäin palkitseva työ, mitä hyvää annat, saat hyvää itselle. Vuosien aikana ollut väkivaltaa, puremista, lyöntejä, haukkumista....toinen ääripää, olet paras, voitko olla mun äiti, tuletko ohjaajaksi mun seuraavaan kouluun.
Kaikenlaista, huonosta palkasta huolimatta olen tehnyt oikean valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala. Yökkö.
Hyvä tili netflixin kattelusta ja netillä näpräilystä.
Tai no, roskat pitää viedä ja aamuvuorolle kahvi keittää.
En ymmärrä miksi kaikki ei tee yövuoroja kun saa vielä enemmän kun päivävuoro ja todella todella todella paljon vähemmällä työllä...
Hoitoala - paska palkka, ja työ on raskasta, mutta sopii minulle.
Palkanlaskija, välillä stressaavaa, mutta kivat työkaverit ja ihan ok palkka. Tunne, että saa onnistumisia työssä.
Olen iktyologi.
Tutkin suolammissa tai pienissä harjumaastojen pohjukoissa olevien lampien ns. "mustien" ahvenien elämää.
Näiden ahvenien synty on edelleen arvoitus sekä niiden lisääntyminen.
Miten ensimmäinen ahven joutui lampeen, johon ei tule mitään vesivirtaa.
Pidän työstäni. Palkka ei ole järin suuri mutta elätän sillä itseni.
Olen toimittaja isossa tiedotusvälineessä. Työ on usein paineista, mutta rakastan sitä. Olen utelias ja kiinnostunut yhteiskunnasta. Saan kysyä minua askarruttavia kysymyksiä ja mennä paikkoihin, joihin en muuten päätyisi. Palkka olisi paljon parempi viestintäalalla, mutta en silti ole aikeissa vaihtaa.
Lastenhoitaja, 30 vuotta josta suurin osa samassa päiväkodissa Helsingissä.
Röntgenhoitaja. Liikkuvaa , kivaa, onnistumisen tunne kun potilas pääsee hoitoon. Aina uutta töissä. Siistiä ja kivat kaverit. Hus.
Oi kun sellaiseen työhön pääsisi mihin tietäisin että sopisin ja tiedän olevani potentiaalinen, mutta pääsykokeet vaativat vaan matikka testit mihin ei ole riittänyt rahkeet edes koulu iässä.. ei vahvuus koskaan kuten ylä asteella ja lukiossa. Tämä evää unelma ammatit ja muutkin kaikki.. kun tässä vain huono.. alat jotka eivät sinänsä liity mitenkään matikkaan. Myös ei ole helppoa / onko mahdollista opiskella näin uus perheellisenä kun ei olisi sitten tuloja mistään opiskelu aikana, hankalaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Paras työni ikinä oli kukkakaupassa. Kyseistä kauppaa ei enää ole. Isot (ketjut) ovat kaapanneet elinkeinon pienyrittäjiltä. Olihan se silloin iso menetys, kun päivittäisruokakauppa päätti avata kukkaosaston ja hetken päästä ison ketjun kukkakauppa tuli kävelymatkan päähän pienestä perinteisestä kukkakaupassa. Oikeastaan hää- ja hautajaiskukat sen piti pystyssä, mutta minulta meni työpaikka, kun myynti väheni. Jännä muuten, että kun vertailin ison ketjukaupan kimppujen hintoja, ihan samoissa hinnoissa ja joskus kalliimpiakin ne oli kuin meillä pienemmässä myymälässä. Ovat onnistuneet luomaan imagon että on muka halpaa. Kaupan kukkaosastosta sen verran, että luokattoman huonoa tuotetta siellä näin ajoittain. Puoliksi kuihtuneita kukkia, joskus unohdettu kastella. Eihän ne kuivahtaneet kukat kotioloissa tule kestämään.
Mistä pidin kukkakaupan työssä? Väreistä. On ihanaa tehdä kimppuja, sommitella, saada myymälä näyttämään kauniilta. Tyytyväinen morsian on ilo joka kerta. Meillä oli jopa takuu, että jos tilattu kimppu ei vastaa ostajan toivetta, teemme ilmaiseksi uuden tilalle. Ainakaan itse en joutunut kertaakaan tekemään.[/quote
Tunnen sinut. Ja keljuttaa minuakin että kävi teille kävi näin. Teillä oli todella hyvä asiakaspalvelu ja teit uskomattoman persoonallisia kukka-asetelmia pyynnöstä.
Ohjaaja kirjoitti:
Koulunkäynninohjaaja, erityislasten kanssa. Työvuosia 17. Erittäin palkitseva työ, mitä hyvää annat, saat hyvää itselle. Vuosien aikana ollut väkivaltaa, puremista, lyöntejä, haukkumista....toinen ääripää, olet paras, voitko olla mun äiti, tuletko ohjaajaksi mun seuraavaan kouluun.
Kaikenlaista, huonosta palkasta huolimatta olen tehnyt oikean valinnan.
Olet loistotyyppi! Voisit hyvin olla lapseni luokan ohjaaja, teet niin tärkeää työtä ja annat paljon itsestäsi. Lapseni niin pitää varsinkin yhdestä hänen koulutaipaleellaan olleesta ohjaajasta ja usein puhuu hänestä kotona. Tulee äidillekin aina iloinen olo, kun lapsesta huomaa, että hänellä on tunne siitä, että ohjaaja oikeasti pitää työstään.
Pidän työstäni paljon. Saan työskennellä kauniiden pitkälti käsityönä tuotettujen tuotteiden parissa (en valmista niitä itse, mutta saan usein vaikuttaa suunnitteluun), hoidan asiakaspalvelua puhelimitse, sähköpostitse ja kasvokkain. Saan myös olla paljon tekemisissä lukujen kanssa, mikä onkin ehkä se kaikkein mieleisin osa-alue minulle työssäni.
Tuotantotyötä tehtaassa. Käytän erilaisia koneita, valvon laatua, pakkaan. Sopivan fyysistä, ei tarvitse koko aikaa istua tai seistä paikoillaan. Työ jää töihin. Palkka saisi olla parempi, koska inflaation myötä pakollisiin kuluihin menee yhä enemmän.
Ulkomailla tuotekehitystehtävissä. Työ on tosi mielenkiintoista, työkaverit ihania, palkka on hyvä ja tuotteetkin on kiehtovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala. Yökkö.
Hyvä tili netflixin kattelusta ja netillä näpräilystä.
Tai no, roskat pitää viedä ja aamuvuorolle kahvi keittää.
En ymmärrä miksi kaikki ei tee yövuoroja kun saa vielä enemmän kun päivävuoro ja todella todella todella paljon vähemmällä työllä...
Mä olen tehnyt tuon kaltaista työtä, ja kyllä siinä vuosien mittaan alkaa toivomaan työltään muutakin sisältöä kuin pelkkä tilipussi. Oikeasti se on päätä hajottavaa. Lähdin muualle sitten.
Ymmärrän hyvin ettei kaikki halua tehdä "nollatyötä", en minäkään lopun ikääni.
itse en valitettavasti pysty tekemään yövuoroa ollenkaan. tuntuu omituiselta että vaikka olisi kuolemanväsynyt niin ei pysty nukkumaan,eikä päiväunia saa otettua ollenkaan.ei vain uni tule.
Jehovan todistaja. Kierrän kauppakeskuksissa kertomassa uskosta.