Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu rakastaa omaa työtä. Onko se samanlaista rakkautta kuin esim rakkaus lemmikkiin? Vai jotain elämää suurempaa rakkautta?
Työstä pitäminen ja sen rakastaminen ovat mielestäni eri asioita. Itse rakastan työtäni, koska se on muuttanut ja muovannut minua ihmisenä ja tuonut todella paljon elämänkokemusta.
En välttämättä joka päivä mutta vähintään kerran viikossa koen hetken, jolloin muistan, miten onnekas olen, kun saan olla oppilaiden kanssa. Moni raskaskin asia on vuosien saatossa kääntynyt mielessä arvokkaaksi kokemukseksi.
Olisin ihan toinen ihminen, jos olisin päätynyt johonkin toiseen hommaan. On melkein mahdotonta kuvitella elämääni ilman opettamista. Se olisi kuin jonkun muun elämä.
Rakkaus tarkoittaa sitä, että jokin on syvällisellä tasolla toisin, koska tämä asia tai ihminen on tai on ollut osa elämääsi. Jos työ koskettaa sydäntäsi ja muuttaa sinua ihmisenä, sitä voi rakastaa melkein kuin ihmistä.
Tämähän ei tietenkään tarkoita, että töissä aina olisi kivaa ja helppoa, päinvastoin.
T. Ope
LKV kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä, --- työajat vapaasti järjestettävissä :)
Niinkö? Sinä et siis välitä siitä, että alallasi yleensä on järjestetään näyttöjä sunnuntaisin?
Ohjelmoin softaa ja olen ns. Scrum Master tuotekehitys- ja toteutustiimeissä. Kiva, luova työ ihmisten kanssa ja hyvät asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
LKV kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä, --- työajat vapaasti järjestettävissä :)
Niinkö? Sinä et siis välitä siitä, että alallasi yleensä on järjestetään näyttöjä sunnuntaisin?
Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin.
T. Eri
Ohjelmointia.
Ei tarvi kelloa kytätä. Päinvastoin, päivät loppuu aina kesken.
Projektipäällikkö teollisuudessa. Etänä, pari etäpalaveria päivässä, loppuajan voi surffailla vaikka vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin vuosi sitten aineenopettajaksi, mutta toistaiseksi olen tehnyt vain luokanopettajan töitä. Voin rehellisesti sanoa, että rakastan työtäni yli kaiken. Se on henkisesti raskasta ja kuluttavaa, ja joskus kaikkea muuta, kuin opettamista, mutta pidän siitä silti. Tunnen, että työni on tärkeää ja merkityksellistä, ja se mielekkyys onkin minulle yksi tärkeistä tekijöistä työviihtyvyyden ja työssä jaksamisen kannalta. Lisäksi totta kai työyhteisön tuki, joka meidän koulussa on onneksi todella hyvä. Kaikkialla ei näin ole.
Missä aineissa olet opettajana?
Turvallisuusinsinööri...tarkalleen ottaen alalla, jossa kirjaimellisesti halkaistaan atomeja. Käytännössä pääsee tekemään ja näkemään hyvin monenlaisia juttuja. Sopivasti ihan sitä ydinfysiikkaakin, mutta kun noita täytyy suojata myös mahdollisilta ikäviltä ihmisiltä, niin tuossa saa noita vartiomiehiä auttaa kertomalla, että mitä kannattaa suojata, eli suomeksi sanottuna olen saanut palkkaa myös siitä, että suunnittelen terrori-iskuja. Ja siis ihan kaikkea siltä väliltä kokeelliesta tutkimuksesta ohjelmointiin jne. Kansainvälinen ala, tosin nyt kun on noita lapsia, niin se gin tonicin nauttiminen jossain konferenssihotellin aulassa ei ole enää niin kiehtovaa kuin nuorempana, vaikka olisikin mukavissa maisemissa. Silti ihan kivaa tuo kansainvälinen yhteistyö. Ja tietysti talon sisällä työkaverit pääosin hyvin fiksuja ja erittäin mukavia. Suuri osa työkavereista, uusista ja vanhoista ovat aidosti myös kavereita. Ja tulee tällä ihan toimeenkin.
IT-arkkitehti. Mielenkiintoinen ja haasteellinenkin työ, johon pystyy uppoamaan ja nauttimaan työn imusta.
Väitöskirjatutkija syöpätutkimuksen parissa, pidän kovasti.
En tee työtä ja jos teen se ei ole työtä
Ystäväni oli oman työn ohella Linnanmäellä lippujen myyjänä. Hänelle se oli mieluisa tehtävä ja hän tiesi hyvin sen olevan hyväntekeväisyyttä. Linnanmäen voitto menee Linnanmäen omistavalle Lasten Päivän Säätiölle. Eli työtä tehdään lasten suojelun hyväksi.
Säätiön perustivat
Lastensuojelun Keskusliitto
Barnavårdsföreningen i Finland
Ensi- ja Turvakotien liitto ry
Mannerheimin Lastensuojeluliitto ry
Parasta Lapsille ry
Pelastakaa Lapset ry
Muista huvipuistoista en osaa sanoa, kenelle ne kuuluvat.
Opetan algoritmeja ymmärtämään luonnollista kieltä. Olen aina ollut kiinnostunut kielistä joten voin tässä paneutua omiin mielenkiinnon kohteisiini ja lisäksi uusi teknologia on tosi mielenkiintoista. Mutta parasta työssä on työkaverit ja työyhteisö! Meillä on tosi hauskaa yhdessä töissä ja vapaa-ajalla. Olin aiemmin ihan kauheissa työpaikoissa.
IT-asiantuntija, koitan vaihtaa alan sisällä peliohjelmoinnin pariin. Se ois unelmien täyttymys.
Olen töissä lääkeyhtiöissä. Kehitämme syöpälääkkeitä. Tunnen itseni tärkeäksi ihmiskunnan hyvinvoinnin kannalta. Työ itsessään on vähään tylsää mutta kokonaisuus ratkaisee.
Ruumiinpesijä. Tämä sopii mulle koska jännitän sosiaalisissa tilanteissa mutta haluaiisn olla ihmisten kanssa tekemisissä.
He eivät vain kerro sinulle, koska tietävät sinun olevan moukka.